Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6a1d8a29-b48c-4b70-8d1e-3d7ae1060705","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A motor álló helyzetben történő melegítése is pénzbüntetést jelenthet a németeknél.","shortLead":"A motor álló helyzetben történő melegítése is pénzbüntetést jelenthet a németeknél.","id":"20250121_penzbirsag-jarhat-a-havas-autoval-kozlekedoknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a1d8a29-b48c-4b70-8d1e-3d7ae1060705.jpg","index":0,"item":"8c1c1e17-e0c6-4142-9db9-1eb1c6faf388","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_penzbirsag-jarhat-a-havas-autoval-kozlekedoknek","timestamp":"2025. január. 21. 06:41","title":"Pénzbírság járhat a havas autóval közlekedőknek Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aea67c8e-881b-40b6-b7b7-82eaa2bc3af9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mindeközben közel 3,6 milliárdan élnek a szegénységi küszöb alatt.","shortLead":"Mindeközben közel 3,6 milliárdan élnek a szegénységi küszöb alatt.","id":"20250120_oxfam-milliardosok-egyenlotlenseg-elon-musk-jeff-bezon-mark-zuckerberg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aea67c8e-881b-40b6-b7b7-82eaa2bc3af9.jpg","index":0,"item":"094427ca-e2dc-4364-9ea1-1b5f8a8c173c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_oxfam-milliardosok-egyenlotlenseg-elon-musk-jeff-bezon-mark-zuckerberg","timestamp":"2025. január. 20. 08:39","title":"Naponta két Mészáros Lőrinc-nyivel nőtt a világ dollármilliárdosainak összvagyona 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65b23f6c-3a4d-4e27-a590-7e987231ae9f","c_author":"Jungheinrich","category":"brandchannel","description":"A jövő kérdése ősidők óra foglalkoztatja az emberiséget. Mindig kíváncsiak voltunk, vajon mit hoz a holnap, hogyan élhetjük túl a ránk váró kihívásokat, hogyan kerülhetjük el a ránk leselkedő veszélyeket. Legújabb podcastunkban azt járjuk körbe meghívott szakértőinkkel, hogy miért lényeges kérdés az ma egy vállalat életében, hogy az eddig is alkalmazott, fontos összetevők mellett a tudomány fókuszát is használja saját jövőjének tervezésében.","shortLead":"A jövő kérdése ősidők óra foglalkoztatja az emberiséget. Mindig kíváncsiak voltunk, vajon mit hoz a holnap, hogyan...","id":"20250120_Jungheinrich-jovokutatas-technologia-logisztika-ai-robotizacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65b23f6c-3a4d-4e27-a590-7e987231ae9f.jpg","index":0,"item":"957c2886-bea9-4b58-8550-2d872ae4a311","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250120_Jungheinrich-jovokutatas-technologia-logisztika-ai-robotizacio","timestamp":"2025. január. 20. 13:30","title":"Miért fektetnek cégek egyre több energiát a jövőkutatásba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Jungheinrich Hungária Kft.","c_partnerlogo":"2b5681f7-2be2-41a2-b449-eafef36cad80","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"64f660ef-b65e-4978-8b5a-797b3c9130e4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A forint hétfő délután benézett a 394-es dollár alá is, és az euróval szemben is erősödött.","shortLead":"A forint hétfő délután benézett a 394-es dollár alá is, és az euróval szemben is erősödött.","id":"20250120_Jot-tett-a-forintnak-a-hir-hogy-Trump-egyelore-nem-megy-neki-Europanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64f660ef-b65e-4978-8b5a-797b3c9130e4.jpg","index":0,"item":"f3276810-6e07-462a-b094-0b30ca9df005","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_Jot-tett-a-forintnak-a-hir-hogy-Trump-egyelore-nem-megy-neki-Europanak","timestamp":"2025. január. 20. 17:19","title":"Jót tett a forintnak a hír, hogy Trump egyelőre nem megy neki Európának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01202323-6795-49a5-9d41-f2b99318d952","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Gárdony önkormányzata majdnem ötvenszer annyi olaj elszivárgásáról tud, mint amiről a Mol eredetileg beszámolt. Az olajcég már nem visz a környéken élőknek ingyen palackos vizet, azt sérelmezve, hogy nem váltottak vissza elég palackot.","shortLead":"Gárdony önkormányzata majdnem ötvenszer annyi olaj elszivárgásáról tud, mint amiről a Mol eredetileg beszámolt...","id":"20250120_Atlatszo-gardony-mol-vezetek-szivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01202323-6795-49a5-9d41-f2b99318d952.jpg","index":0,"item":"53f2c7fd-5c6c-45ab-ac89-11e3111493e4","keywords":null,"link":"/kkv/20250120_Atlatszo-gardony-mol-vezetek-szivargas","timestamp":"2025. január. 20. 08:09","title":"Átlátszó: Nem 10, hanem 487 köbméter olaj szivároghatott el a gárdonyi Mol-vezetékből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67b317f5-a437-46a5-8a75-e84d525a7b28","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nemcsak a szomszédos országokban, de az Egyesült Királyságban és Németországban is a top 30-ban a Csurran, cseppen a YouTube-on.","shortLead":"Nemcsak a szomszédos országokban, de az Egyesült Királyságban és Németországban is a top 30-ban a Csurran, cseppen...","id":"20250121_Majka-uj-szama-kulfoldon-is-nagyot-megy-Ausztriaban-az-elso-helyen-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67b317f5-a437-46a5-8a75-e84d525a7b28.jpg","index":0,"item":"c04d20b7-fa2a-4ce8-8e88-706f938e3132","keywords":null,"link":"/elet/20250121_Majka-uj-szama-kulfoldon-is-nagyot-megy-Ausztriaban-az-elso-helyen-van","timestamp":"2025. január. 21. 09:52","title":"Majka új száma külföldön is nagyot megy, Ausztriában az első helyen van, de Németországban is a 12.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd2aeb12-eea8-465b-b481-3dfc60ae43ac","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Metal Shredder Hungary Zrt. elektronikai hulladékokat dolgoz fel, aranyat és ezüstöt is kinyer belőlük. Tulajdonosai között volt ügynökmúltú exállamtitkár, és van bankvezér is.","shortLead":"A Metal Shredder Hungary Zrt. elektronikai hulladékokat dolgoz fel, aranyat és ezüstöt is kinyer belőlük. Tulajdonosai...","id":"20250121_hulladekfeldolgozas-mol-nyrt-metal-shredder-hungary-zrt-tasnadi-laszlo-csanyi-sandor-vallalkozas-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd2aeb12-eea8-465b-b481-3dfc60ae43ac.jpg","index":0,"item":"98f8adc5-495d-4e95-8c2d-f7778e776e50","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_hulladekfeldolgozas-mol-nyrt-metal-shredder-hungary-zrt-tasnadi-laszlo-csanyi-sandor-vallalkozas-kkv","timestamp":"2025. január. 21. 08:06","title":"Hulladékból aranyat csináló céget vesz a Mol, de még érdekesebb, hogy kitől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"816d18c5-ea1b-4ec8-8ab4-60cf1dcc780c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Mindhárom nő 2023. október 7. óta volt a Hamász fogságában a Gázai övezetben.","shortLead":"Mindhárom nő 2023. október 7. óta volt a Hamász fogságában a Gázai övezetben.","id":"20250119_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszunet-tuszcsere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/816d18c5-ea1b-4ec8-8ab4-60cf1dcc780c.jpg","index":0,"item":"79bcf9e2-0df3-46ea-9273-8f576f63d329","keywords":null,"link":"/vilag/20250119_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszunet-tuszcsere","timestamp":"2025. január. 19. 16:40","title":"Átadta a Hamász az első három izraeli túszt, akik a túszalku nyomán szabadultak ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
BMW 330d Touring xDrive teszt: örömkombi tökös legényeknek
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Tavasz van, tűz a nap, megérdemlem, hogy kicsit kirúgjak a hámból. Végre arra használok egy BMW-t, amire a tervező szánták. Megyek vele, mint az állat.
Nem ez volt az első hármas a praxisomban, de eddig ez tetszett a legjobban, még a bivalyerős 335d-n is túltesz. Kombiban dögös a hármas, fehérben ellenállhatatlan. Szinte fájt, ahogy a közönség vizslatta, főként a fiatalok és a lányok olvadtak el a láttán. Az új lámpák és a domborodó motortető, az M-optika idomai valamint az összkerékhajtás teszik különlegessé.
Vezettem mindhárom középkategóriás prémiumkombit, az Audi A4-es a technikai fölényével és eleganciájával, a Mercedes C kombi a kényelmével kápráztatott el, a BMW azonban a vezetés élményével ajándékozott meg újra és újra.
A vaskos (alig értem át a kezemmel), puha kormány védjegye az M sportcsomagnak, a küszöbszélesítés vagy a sportos lökhárítók, az ültetés mit sem érne nélküle. A kormánynak nemcsak a fogása felejthetetlen, de a szervója is fokozza az élményeket. Nagyon közvetlen, így izmozni kell alacsony sebességnél, például parkolás közben. Ha megragadjuk, villámként csap belénk egy másik világ ígérete, ahol csak autópályák és hegyi szerpentinek vannak, harmatos, virágillatú a reggel és nincs más dolgunk, csak száguldani.
Ilyen erős összeállításban nincs is más értelme a hármas BMW-nek, hathengeres dízelt csak az ínyencek választanak. Megspékelve az xDrive összkerékhajtással szinte biztosra mehetünk: uraljuk az erőt, közben pedig nem kell félnünk, hogy veszélybe kerülünk. Ez ugyanakkor azt is jelenti, veszélyesen vezetünk. Száraz úton is hatásos az xDrive, hatvanas kanyarokat kilencvennel abszolválhatunk, de igazán fontos azoknak lehet, akiknek télen elegük van a hátsókerekesek csúszkálásából. Furcsa, de van lejtmenetasszisztens is az autóban, terepre biztos nem megyünk vele, még a padkákat is félve figyeljük.
A gyönyörűség alaphangon is nagyon drága, 13 és fél millió forint alatt szóba sem állnak velünk a kereskedők, a tesztautómba pedig még legalább 5 és félmilliónyi extrát zsúfoltak be, így lassan néhány mérettel nagyobb kocsit is bevállalhatnánk.
Panoráma üvegteteje duplán bukó, így a teljes utastér gyorsan kiszellőztethető, de az ablak természetesen hátra is tolható (felára 460 ezer forint). Az M sportcsomag 15 milliméterrel leültetett és felkeményített futóműve tuninggal együtt 1,12 millió forintba kerül, 600 ezret fizethetünk az automatikus váltóért, 215 ezer forint az első és hátsó parkolóradar, 360 ezer forint a távolságtartó tempomat, 200 ezer a bi-xenon lámpa, 123 ezer a kanyarvilágítás, plusz 40 ezer a távolságifény-asszisztens (ha nem érzékel lakott területet vagy forgalmat, automatikusan felkapcsolja a távolsági fényt), 790 ezer a navigáció, 325 ezer a Logic 7 hifi és még sorolhatnánk, mitől döglik a légy.
Az extrák mellett az élményt kell megfizetnünk, sportkocsikat idéz és aláz az a vehemencia, ahogy a hármas kombi lecsap. Ha kell, kormányról kapcsolunk vissza, ha kell, a váltót tesszük sportállásba. Ilyenkor a motor felbőg, a tehetetlenségi erő beleprésel a sportülésbe, az eszünk már nincs a helyén, csak száguldunk és félünk. Az utazósebességről inkább nem nyilatkozom, nem a mi 130 kilométer/órás sebességben maximált útjainkra teremtették. Az első nagyobb gázfröccsnél már elhagyja a százas rovátkát a mutató, innen már a kétszáz sincs messze.
Takarékosan is lehet vezetni (Oldaltörés)
A hathengeres dízelmotor 245 lóereje ellenére takarékos üzemben is hajtható, 8 literes átlagfogyasztás normális vezetéssel könnyedén tartható. Nekem nem sikerült, de meg sem próbáltam, nagy lángon égettem a gázolajat. Az 550 kilométeres vegyes, erőltetett tesztelés során így sem léptem át a tízliteres átlagot, az összkerékhajtású, 1,8 tonnás, automatikus váltóval szerelt sportkombi 9,8 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként főként városban használva.
Nem csomagtérkirály, de mivel dönteni lehet az üléseket, jól variálható, a szedánnál sokkal családiasabb. Van a csomagtartóban 12 voltos csatlakozó, rögzítőháló, rekesz a pótkerék helyén (defekttűrőek az abroncsok). Sok a hasznos tároló, mindenkinek jut pohártartó. A könyöklőnk telefon-előkészítést rejt, itt találunk AUX- és USB-csatlakozót. Van még egy másik USB-csatoló is a kesztyűtartóban. Ezen keresztül tudjuk feltölteni és elmenteni a kedvenc zenéinket, amire 12 gigányi szabad kapacitású merevlemez áll a rendelkezésünkre. A térhatású Harman/Kardon Logic 7 hangrendszert érdemes kipróbálni, nagyon szépen szól. Olyan hangerőre lehet feltornászni, hogy egyszer kinyílt a csomagtérajtó menet közben a dübörgéstől. Hátra nehézkes a beszállás, de ha bent vagyunk, kényelmes.
Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.
A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.
Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.
Másik dimenzió. Kívül szétszteroidozott csodabogár, belül elvarázsolt kastély. Tuningalap, izomautó féktelen luxussal. Gazdasági válság idején ideális.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
Egy BMW vezetését nem lehet elfelejteni, akárhányszor újra módom van rá, fülig ér a szám. Pedig ez csak egy hármas dízel megint. Sajátos élményt ad, öröm vezetni.