Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4602b3a2-d605-459f-ab64-1305ff9d53cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden jel szerint még a becsapódás előtti pillanatban leszakadhatott az Air India csütörtökön lezuhant Boeing 787-8 Dreamlinerének vészkijárati ajtaja. Ez menthette meg a baleset egyetlen túlélőjét.","shortLead":"Minden jel szerint még a becsapódás előtti pillanatban leszakadhatott az Air India csütörtökön lezuhant Boeing 787-8...","id":"20250613_air-india-lezuhant-repulogep-baleset-tragedia-video-boeing-787-8-dreamliner-veszkijarat-ajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4602b3a2-d605-459f-ab64-1305ff9d53cf.jpg","index":0,"item":"0b81e4f7-b058-4517-a902-8423cca68426","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_air-india-lezuhant-repulogep-baleset-tragedia-video-boeing-787-8-dreamliner-veszkijarat-ajto","timestamp":"2025. június. 13. 14:04","title":"Videóra vehették a lezuhant indiai repülőgép vészkijáratának leszakadt ajtaját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33d4f01-4887-4693-ac3d-9dc88ceb9c9c","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Paul Fox a III. Károly király születésnapja alkalmából rendezett fogadáson a közös sikerek és kulturális kapcsolatok mellett háborús pszichózisról, a politikai párbeszéd durvulásáról és az „átláthatósági” törvényről is beszélt. Szerinte a magyar kormány olyan határhoz érkezett, amit nem akar átlépni.","shortLead":"Paul Fox a III. Károly király születésnapja alkalmából rendezett fogadáson a közös sikerek és kulturális kapcsolatok...","id":"20250614_brit-nagykovet-Paul-Fox-bucsu-kritika-magyar-kormany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33d4f01-4887-4693-ac3d-9dc88ceb9c9c.jpg","index":0,"item":"eb173e89-97f8-4ec2-8823-175fbe13d541","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_brit-nagykovet-Paul-Fox-bucsu-kritika-magyar-kormany-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 12:08","title":"Határozott búcsúüzenetet küldött a brit nagykövet a magyar kormánynak: „A kisebbségeket démonizálják, a szomszédokat bűnözőként ábrázolják”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"887ca8a6-aa41-47c9-948d-20936456de20","c_author":"HVG","category":"360","description":"A dupla album 25 tételben idézi fel Hopper zűrös életét attól kezdve, hogy Kansasból tinédzserként elindult az úton, hogy meg-megálljon, ahogy az élet éppen hozta. ","shortLead":"A dupla album 25 tételben idézi fel Hopper zűrös életét attól kezdve, hogy Kansasból tinédzserként elindult az úton...","id":"20250613_hvg-The-Waterboys-Life-Death-and-Dennis-Hopper-dupla-album","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/887ca8a6-aa41-47c9-948d-20936456de20.jpg","index":0,"item":"7b3c9a0d-4425-45a5-bac8-51fe672a17b3","keywords":null,"link":"/360/20250613_hvg-The-Waterboys-Life-Death-and-Dennis-Hopper-dupla-album","timestamp":"2025. június. 13. 16:15","title":"Élet, halál és Dennis Hopper – különleges lemez idézi meg a Szelíd motorosok és az Apokalipszis most sztárját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan meg kell újítani. Erre nincs titkos recept, de van három fontos terület, amelyen dolgoznunk kell – írja vendégcikkében Magnus Brunner.","shortLead":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan...","id":"20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5.jpg","index":0,"item":"0bc8799d-fc8f-43d7-b2f6-c5f14ffe5d63","keywords":null,"link":"/360/20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","timestamp":"2025. június. 14. 10:45","title":"Még megalkotói sem számítottak ekkora sikerre: 40 éves a schengeni térség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. június. 13. 12:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57d3ee34-7d36-49c7-bdbd-f891cb2f0913","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy hazafias szervezet feljelentése után a rendőrök mentek a nőért, akit azóta egy elmegyógyintézetbe zártak.","shortLead":"Egy hazafias szervezet feljelentése után a rendőrök mentek a nőért, akit azóta egy elmegyógyintézetbe zártak.","id":"20250613_rendorok-irkutszk-insta-sztori-orosz-katonak-gyilkosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57d3ee34-7d36-49c7-bdbd-f891cb2f0913.jpg","index":0,"item":"802a2002-20b5-45a4-ac3c-27b69b33c8d0","keywords":null,"link":"/elet/20250613_rendorok-irkutszk-insta-sztori-orosz-katonak-gyilkosok","timestamp":"2025. június. 13. 16:24","title":"Elvittek a rendőrök egy nőt Irkutszkban, mert Insta-sztoriban gyilkosozta az orosz katonákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0964e41-bd0b-4d5f-84e8-cb2d663c2ac0","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A világon elegendő élelmiszert termelnek ahhoz, hogy mindenki jóllakjon, mégis 815 millió ember éhezik az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) 2018-as adatai szerint. Ezért nagyon sokan szenvednek nyomelem- és vitaminhiányban, de ez – például a vashiány – nemcsak a kórosan soványakat, hanem a túlsúlyosokat is érintheti. ","shortLead":"A világon elegendő élelmiszert termelnek ahhoz, hogy mindenki jóllakjon, mégis 815 millió ember éhezik az ENSZ...","id":"20250508_Vashiany-testsuly-osszefugges-tunetek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0964e41-bd0b-4d5f-84e8-cb2d663c2ac0.jpg","index":0,"item":"f0c6e523-7326-42fb-ac87-8747d59242b5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250508_Vashiany-testsuly-osszefugges-tunetek-maltofer","timestamp":"2025. június. 15. 11:30","title":"Nem a testsúlyán múlik, hogy vashiányos-e","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"3b08e7f4-0213-4263-8133-c06c7113dd77","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A súlyos esetnek nemhogy halottjai, de sérültjei sincsenek.","shortLead":"A súlyos esetnek nemhogy halottjai, de sérültjei sincsenek.","id":"20250614_dubaj-dubai-marina-tuz-lakonegyed-emelet-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b08e7f4-0213-4263-8133-c06c7113dd77.jpg","index":0,"item":"1967ad49-de48-4f63-b683-83b1f188552b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_dubaj-dubai-marina-tuz-lakonegyed-emelet-baleset","timestamp":"2025. június. 14. 17:04","title":"Pokoli toronyként lángolt egy felhőkarcoló Dubajban, közel négyezer embert evakuáltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú...
Fotó: Bíró Milán
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú autó (MPV) és lejtős hátú modell keresztezéséből jött létre, tömzsi vonalai oltalmazó, biztonságos jellegét erősítik.
am
Nagyon erős prémium hatások érték a Peugeot 3008-at, talán az egyik legszebb Peugeot belsőt tudhatja a magáénak. Néha olyan érzésem volt, mintha egy Audiban ülnék. Elegáns, finom, innovatív és látványos a 3008-as vezetőhelye, igazi pilótafülke. Lepipálja a 607-est, a 407-est és a 4007-est. Jó az anyagválasztás, puha anyagok vesznek körül. Nem tetszett a világos üléskárpit és az, hogy rossz úton hallani a beltér nyikorgását.
am
A magas üléspozíció, a széles könyöklő kényelmes vezetést tesz lehetővé. Hátul is kényelmes az autó, a hatalmas panoráma üvegtető a hátsó utasoknak este csillagnéző programot kínál, napközben ajánlott behúzni, mert felfő az autó.
am
A 3008-ast szériában ellátták kormányoszlopról vezérelhető, MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas rádió-CD, a prémium csomagban kapott navis hifiben a Bluetooth-kapcsolat természetes, a párosítás egyszerű és gyors. A navigációs új, szép a kijelzője, rengeteg információt közvetít egyszerre, a középkonzolon egyértelmű utasításokkal kezelhető. A központi számítógép és a párosított telefon adatai is megjelennek rajta.
am
A Peugeot-nál először alkalmazott head-up displayen a vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló, nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. A kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság tartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására. Nem automatikus, a vezetőre bízza, hogy milyen közel megy, de egy riasztási határt be lehet állítani, ha ennél jobban megközelítjük az előttünk haladót, a kijelzőn villogó jelzés figyelmeztet.
am
Marcona külsőhöz marcona futómű és marcona hangok is járnak, a futómű SUV-osan viselkedik, azaz dobálva csillapít, a kisebb úthibákat érzi, a nagyokat lekicsinyíti. Míg a 308-asban alig hallani az 1,6-os turbódízel hangját, addig a 3008-asnak felnőttes dízelhangot adtak.
Fotó: Bíró Milán
Az egyhatos HDi-ről már korábban zengtem ódákat, a 3008-ashoz jól illik 110 lóereje, dinamikája elegendő, fogyasztása kíméletes. A hatsebességes váltóra nem volt panasz. A négyszáz kilométeres tesztelés során főleg városi üzemmódban 6,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Igazi álterepjáró ]]
am
4x4-es hajtás nem rendelhető, az intelligens ESP mellett nincs is igazán szükség rá, csak tempósabb kanyarokban érezni hiányát. Amilyen sokat reméltem a Grip Control nevű csodaműszertől olyan nagy csalódás volt a tapasztalat. Sárban és hóban nem próbáltam, homokon, és laza terepen azonban alig éreztem hatását (csak annyit, hogy kicsivel hamarabb avatkozott közbe kicsúszáskor az ESP), a Peugeot 3008 pont olyan jó a Grip Controllal, mint anélkül. Nem is értem, mit vártam egy 26 ezer forintos extrától. Jól mutat, de csak egy újabb kütyü, amit tekergetni lehet. Hóban talán hasznát vesszük. A 3008 könnyű terepen ugyanúgy viselkedik, mint összkerekes versenytársai: Qashqai, Tiguan, Kuga stb.
Fotó: Bíró Milán
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez dombon való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
am
Elég egy gombnyomás és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. Az igazi meglepetés azonban a csomagtér kétrészes ajtaja. Az alsó, hátsó lehajtható csomagtérajtó könnyed hozzáférést biztosít a csomagtérhez, segíti a csomagok ki- és berakodását, 200 kiló súlyt is elbír. A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani: a csomagtartó alján fekszik a (ki is vehető) padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér; vagy azonos magasságba kerül a lehajtott csomagtérajtóval. A teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt áll rendelkezésre, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között, a hátsó és az első utasülés támlájának előrehajtásával teljesen sík felületet kapunk az autó teljes hosszában; vagy a padló egy magasságba kerül a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
am
Bár nem túl szabályos, de könnyű vele a bringaszállítás, nem kell bepréselni a koszos cangát, elég lehajtani a kis platót, kilógatni a biciklit (előtte rögzíteni), rácsukni az ajtót – máris haladhatunk. Rövid távon megoldás.
am
5,2 milliós alapára (1,6 literes, 120 lovas benzinmotorral) nem teszi lehetővé, hogy máról-holnapra a Peugeot-tulajdonosok leváltsák 307-eseiket, ezért sokáig újszerűnek számít majd a magyar piacon, hacsak nem ismétli a Qashqai sikersztoriját.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am
am
Peugeot 3008 1,6 HDi Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
110/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240-260/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432/1241 liter
Saját tömeg (kg)
1425
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
180
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
4,4
Vegyes
5,1
Tesztfogyasztás
6,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
137
ÁRA
Alapára 6,41 millió forint A tesztelt autó ára kb. 7,3 millió forint
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.