Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"71cc8148-b685-4288-9c0b-07447c4ab83a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két ország, amelyek közül egyik sem ismeri el, hogy van atom… Fegyvere talán még pont nem. De az egyik most bombázza le a másikat. Amerika közben tárgyalna. Nagy Gábort, a HVG vezető szerkesztőjét Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"Két ország, amelyek közül egyik sem ismeri el, hogy van atom… Fegyvere talán még pont nem. De az egyik most bombázza le...","id":"20250613_Fulke-podcast-Nagy-Gabor-Izrael-Iran-haboru-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71cc8148-b685-4288-9c0b-07447c4ab83a.jpg","index":0,"item":"8251d268-307b-4778-856b-03b56e306fee","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_Fulke-podcast-Nagy-Gabor-Izrael-Iran-haboru-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 17:29","title":"Izraeli bombák az iráni atomra – Miért indult újabb háború a Közel-Keleten?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1e08162-1458-417c-9ec0-c4d9fc9c3246","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Huszonnégy vizsgált ország közül tizenkilencben a többség bizalmatlan az amerikai elnökkel.","shortLead":"Huszonnégy vizsgált ország közül tizenkilencben a többség bizalmatlan az amerikai elnökkel.","id":"20250613_pew-research-kozvelemeny-kutatas-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1e08162-1458-417c-9ec0-c4d9fc9c3246.jpg","index":0,"item":"14892d8c-4a61-4db1-b2e6-5c1f3725901d","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_pew-research-kozvelemeny-kutatas-donald-trump","timestamp":"2025. június. 13. 14:40","title":"Pew Research: Magyarország azon kevesek közé tartozik, ahol az emberek többsége bízik Trumpban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 40 éves brit férfinak sikerült élve kikászálódnia repülőgép roncsai közül, miután az Ahmedabadból Londonba tartó járat kevesebb mint egy perccel a felszállás után csütörtökön lezuhant. 241-en nem voltak ilyen szerencsések, ők mind meghaltak. Szakértők szerint gyorsan kellett cselekednie, hogy kihasználja a valószínűtlen esélyt arra, hogy életben maradjon. ","shortLead":"A 40 éves brit férfinak sikerült élve kikászálódnia repülőgép roncsai közül, miután az Ahmedabadból Londonba tartó...","id":"20250614_air-india-baleset-tulelo-csoda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552.jpg","index":0,"item":"bdf81164-5fe6-4cb1-8743-0f0a4c82b107","keywords":null,"link":"/elet/20250614_air-india-baleset-tulelo-csoda","timestamp":"2025. június. 14. 08:12","title":"Milyen csoda kellett ahhoz, hogy megmeneküljön az Air India-katasztrófa egyetlen túlélője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cca55a83-f0db-401a-ac3f-820b2b9f84c2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Eddig legalább 19 esetben okozott sérülést vagy anyagi kárt az az Anker power bank, amelyet most visszahív a gyártó.","shortLead":"Eddig legalább 19 esetben okozott sérülést vagy anyagi kárt az az Anker power bank, amelyet most visszahív a gyártó.","id":"20250613_anker-powerbank-hiba-tuzveszely-powercore-1000-visszahivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cca55a83-f0db-401a-ac3f-820b2b9f84c2.jpg","index":0,"item":"98347ccc-7b24-4f8f-9b37-ed13bf9fba3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_anker-powerbank-hiba-tuzveszely-powercore-1000-visszahivas","timestamp":"2025. június. 13. 09:03","title":"Tűzveszély miatt visszahívnak 1,1 millió hordozható töltőt – már sérülést is okozott a típus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46efd298-628b-42b5-ba9a-5893bb7258e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"De aztán jött a Büszkeség és balítélet.","shortLead":"De aztán jött a Büszkeség és balítélet.","id":"20250613_Keira-Knightley-borzalmas-szineszno","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46efd298-628b-42b5-ba9a-5893bb7258e3.jpg","index":0,"item":"e846e03c-aab9-40c3-a98b-4ce3aaa1f619","keywords":null,"link":"/elet/20250613_Keira-Knightley-borzalmas-szineszno","timestamp":"2025. június. 13. 12:49","title":"Keira Knightley szerint sokan borzalmas színésznőnek gondolták a Karib-tenger kalózai miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6080b5bd-8094-4291-9423-e4de173ee100","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Irán ezzel megerősítette, hogy Izrael péntek hajnali támadásában meghalt Hosszein Szalami és több más katonai vezető, valamit az atomprogram legfontosabb tudósai is.","shortLead":"Irán ezzel megerősítette, hogy Izrael péntek hajnali támadásában meghalt Hosszein Szalami és több más katonai vezető...","id":"20250613_iran-forradalmi-garda-vezeto-halal-izrael-legicsapas-nuklearis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6080b5bd-8094-4291-9423-e4de173ee100.jpg","index":0,"item":"924d4df0-ab89-4ad9-a1eb-cc59387338aa","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_iran-forradalmi-garda-vezeto-halal-izrael-legicsapas-nuklearis-program","timestamp":"2025. június. 13. 06:52","title":"A Forradalmi Gárda vezetőjének és az atomprogramban érintett tudósok haláláról számolt be az iráni állami média","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e2b1e85-39e2-4745-b48d-d04ba9fa6b55","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Öttalálatos nem volt, de négyese még lehet annak, aki kedveli a 7-es számot.","shortLead":"Öttalálatos nem volt, de négyese még lehet annak, aki kedveli a 7-es számot.","id":"20250614_otos-lotto-szamok-nyeremenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e2b1e85-39e2-4745-b48d-d04ba9fa6b55.jpg","index":0,"item":"73c9098c-9bde-4ace-b78b-119b70a7756e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_otos-lotto-szamok-nyeremenyek","timestamp":"2025. június. 14. 20:42","title":"Elő a szelvényeket, itt vannak a lottószámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a81b817-ed73-409b-aeaf-660b6c053e0a","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Egészen megveszekedett az orbáni propaganda, most már teljes erővel uszul arra, akinek egy jó szava is van a honvédő háborút folytató Ukrajnáról. Innen már csak egy lépés az „ukránbérencség”. Az „imperialisták bérence” fordulat szinte napi szitokszó volt a Rákosi-korszakban, amelyet a mai propagandisták láthatóan jól ismernek. Legalábbis úgy tűnik, szívesen merítenek az akkori szövegekből.","shortLead":"Egészen megveszekedett az orbáni propaganda, most már teljes erővel uszul arra, akinek egy jó szava is van a honvédő...","id":"20250614_Orban-kormanyzati-propaganda-Rakosi-korszak-haboru-beke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a81b817-ed73-409b-aeaf-660b6c053e0a.jpg","index":0,"item":"7258ee29-735f-4447-b268-eda01eb978b8","keywords":null,"link":"/360/20250614_Orban-kormanyzati-propaganda-Rakosi-korszak-haboru-beke","timestamp":"2025. június. 14. 08:00","title":"Lassan már a Rákosi-korszakból merít a kormányzati propaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú...
Fotó: Bíró Milán
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú autó (MPV) és lejtős hátú modell keresztezéséből jött létre, tömzsi vonalai oltalmazó, biztonságos jellegét erősítik.
am
Nagyon erős prémium hatások érték a Peugeot 3008-at, talán az egyik legszebb Peugeot belsőt tudhatja a magáénak. Néha olyan érzésem volt, mintha egy Audiban ülnék. Elegáns, finom, innovatív és látványos a 3008-as vezetőhelye, igazi pilótafülke. Lepipálja a 607-est, a 407-est és a 4007-est. Jó az anyagválasztás, puha anyagok vesznek körül. Nem tetszett a világos üléskárpit és az, hogy rossz úton hallani a beltér nyikorgását.
am
A magas üléspozíció, a széles könyöklő kényelmes vezetést tesz lehetővé. Hátul is kényelmes az autó, a hatalmas panoráma üvegtető a hátsó utasoknak este csillagnéző programot kínál, napközben ajánlott behúzni, mert felfő az autó.
am
A 3008-ast szériában ellátták kormányoszlopról vezérelhető, MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas rádió-CD, a prémium csomagban kapott navis hifiben a Bluetooth-kapcsolat természetes, a párosítás egyszerű és gyors. A navigációs új, szép a kijelzője, rengeteg információt közvetít egyszerre, a középkonzolon egyértelmű utasításokkal kezelhető. A központi számítógép és a párosított telefon adatai is megjelennek rajta.
am
A Peugeot-nál először alkalmazott head-up displayen a vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló, nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. A kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság tartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására. Nem automatikus, a vezetőre bízza, hogy milyen közel megy, de egy riasztási határt be lehet állítani, ha ennél jobban megközelítjük az előttünk haladót, a kijelzőn villogó jelzés figyelmeztet.
am
Marcona külsőhöz marcona futómű és marcona hangok is járnak, a futómű SUV-osan viselkedik, azaz dobálva csillapít, a kisebb úthibákat érzi, a nagyokat lekicsinyíti. Míg a 308-asban alig hallani az 1,6-os turbódízel hangját, addig a 3008-asnak felnőttes dízelhangot adtak.
Fotó: Bíró Milán
Az egyhatos HDi-ről már korábban zengtem ódákat, a 3008-ashoz jól illik 110 lóereje, dinamikája elegendő, fogyasztása kíméletes. A hatsebességes váltóra nem volt panasz. A négyszáz kilométeres tesztelés során főleg városi üzemmódban 6,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Igazi álterepjáró ]]
am
4x4-es hajtás nem rendelhető, az intelligens ESP mellett nincs is igazán szükség rá, csak tempósabb kanyarokban érezni hiányát. Amilyen sokat reméltem a Grip Control nevű csodaműszertől olyan nagy csalódás volt a tapasztalat. Sárban és hóban nem próbáltam, homokon, és laza terepen azonban alig éreztem hatását (csak annyit, hogy kicsivel hamarabb avatkozott közbe kicsúszáskor az ESP), a Peugeot 3008 pont olyan jó a Grip Controllal, mint anélkül. Nem is értem, mit vártam egy 26 ezer forintos extrától. Jól mutat, de csak egy újabb kütyü, amit tekergetni lehet. Hóban talán hasznát vesszük. A 3008 könnyű terepen ugyanúgy viselkedik, mint összkerekes versenytársai: Qashqai, Tiguan, Kuga stb.
Fotó: Bíró Milán
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez dombon való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
am
Elég egy gombnyomás és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. Az igazi meglepetés azonban a csomagtér kétrészes ajtaja. Az alsó, hátsó lehajtható csomagtérajtó könnyed hozzáférést biztosít a csomagtérhez, segíti a csomagok ki- és berakodását, 200 kiló súlyt is elbír. A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani: a csomagtartó alján fekszik a (ki is vehető) padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér; vagy azonos magasságba kerül a lehajtott csomagtérajtóval. A teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt áll rendelkezésre, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között, a hátsó és az első utasülés támlájának előrehajtásával teljesen sík felületet kapunk az autó teljes hosszában; vagy a padló egy magasságba kerül a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
am
Bár nem túl szabályos, de könnyű vele a bringaszállítás, nem kell bepréselni a koszos cangát, elég lehajtani a kis platót, kilógatni a biciklit (előtte rögzíteni), rácsukni az ajtót – máris haladhatunk. Rövid távon megoldás.
am
5,2 milliós alapára (1,6 literes, 120 lovas benzinmotorral) nem teszi lehetővé, hogy máról-holnapra a Peugeot-tulajdonosok leváltsák 307-eseiket, ezért sokáig újszerűnek számít majd a magyar piacon, hacsak nem ismétli a Qashqai sikersztoriját.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am
am
Peugeot 3008 1,6 HDi Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
110/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240-260/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432/1241 liter
Saját tömeg (kg)
1425
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
180
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
4,4
Vegyes
5,1
Tesztfogyasztás
6,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
137
ÁRA
Alapára 6,41 millió forint A tesztelt autó ára kb. 7,3 millió forint