Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Vitézy Dávidnak mániája a városüzemeltetés. Jól teszi Budapest, ha megbecsüli az ilyen embert – írja a főpolgármester-helyettesekről szóló játszma kapcsán Tóta W. Árpád.","shortLead":"Vitézy Dávidnak mániája a városüzemeltetés. Jól teszi Budapest, ha megbecsüli az ilyen embert – írja...","id":"20241126_Tota-W-Arpad-Vitezy-David-Budapest-A-tokeletes-helyettes-fopolgarmesterhelyettes-valasztas-2024-kozgyules-Karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286.jpg","index":0,"item":"e1a3bcd9-3cdf-4784-bbc9-5e8665f40705","keywords":null,"link":"/360/20241126_Tota-W-Arpad-Vitezy-David-Budapest-A-tokeletes-helyettes-fopolgarmesterhelyettes-valasztas-2024-kozgyules-Karacsony","timestamp":"2024. november. 26. 11:13","title":"Tóta W. Árpád: A tökéletes helyettes Budapestnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","shortLead":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","id":"20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4.jpg","index":0,"item":"36f9b997-175d-455a-a032-8a61ed70f9a0","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","timestamp":"2024. november. 26. 06:45","title":"Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfire felfüggesztett szabadságvesztést kért az ügyészség.","shortLead":"A férfire felfüggesztett szabadságvesztést kért az ügyészség.","id":"20241127_vademeles-illegalis-kutfuras-halaleset-heves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6.jpg","index":0,"item":"242ec9fc-39bc-4fc8-9d43-7493aef48b18","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_vademeles-illegalis-kutfuras-halaleset-heves","timestamp":"2024. november. 27. 12:59","title":"Megvádolták a férfit, aki fedetlenül hagyta az illegálisan fúrt kútját, amelybe beleesve meghalt egy hároméves kisfiú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"690881cc-9b3e-42f7-bb97-0945af322873","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ez már a bank harmadik jelentős tranzakciója volt. ","shortLead":"Ez már a bank harmadik jelentős tranzakciója volt. ","id":"20241127_Felmilliard-euros-nemzetkozi-kotvenykibocsatast-hajtott-vegre-az-Eximbank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/690881cc-9b3e-42f7-bb97-0945af322873.jpg","index":0,"item":"ed53a117-2fbe-44fa-aa16-e04233d7ed13","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_Felmilliard-euros-nemzetkozi-kotvenykibocsatast-hajtott-vegre-az-Eximbank","timestamp":"2024. november. 27. 11:56","title":"Félmilliárd eurós nemzetközi kötvénykibocsátást hajtott végre az Eximbank","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c405769f-2d78-4a13-93b7-9c7bb2012f04","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA a grönlandi jégtakaró feltérképezése során különös dolgot talált a radarképén. Kiderült, egy elhagyatott katonai bázisról van szó.","shortLead":"A NASA a grönlandi jégtakaró feltérképezése során különös dolgot talált a radarképén. Kiderült, egy elhagyatott katonai...","id":"20241126_gronland-jeg-camp-century-katonai-bazis-nasa-felfedezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c405769f-2d78-4a13-93b7-9c7bb2012f04.jpg","index":0,"item":"7605b3b5-1b3e-49cc-a577-573b51bc488c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_gronland-jeg-camp-century-katonai-bazis-nasa-felfedezes","timestamp":"2024. november. 26. 20:03","title":"Rejtett városra bukkant a NASA a grönlandi jég alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22a42f37-297a-42fd-a1b7-ca9e18ea3e0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A sajtóhoz eljuttatott felvétel a megszokott címről érkezett, azt állítják a levélben, hogy Radnai Márk hallható rajta.","shortLead":"A sajtóhoz eljuttatott felvétel a megszokott címről érkezett, azt állítják a levélben, hogy Radnai Márk hallható rajta.","id":"20241126_Kiszort-kibszott-sok-penzt-103-milliot-a-Hosok-terei-izere-ujabb-Magyar-Peterrol-szolo-hangfelvetel-kerult-ki-Radnai-Mark-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22a42f37-297a-42fd-a1b7-ca9e18ea3e0a.jpg","index":0,"item":"2d54eab8-670c-424e-bc3e-6ca6eddf76a8","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Kiszort-kibszott-sok-penzt-103-milliot-a-Hosok-terei-izere-ujabb-Magyar-Peterrol-szolo-hangfelvetel-kerult-ki-Radnai-Mark-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 07:44","title":"„Kiszórt kib*szott sok pénzt, 103 milliót a Hősök terei izére” – újabb Magyar Péterről szóló hangfelvétel került ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ba4f5b9-2fcb-4918-b1af-af451912190d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"130 kilométer/órás széllökésekre számítanak.","shortLead":"130 kilométer/órás széllökésekre számítanak.","id":"20241127_hollandia-schiphol-jarattorles-vihar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ba4f5b9-2fcb-4918-b1af-af451912190d.jpg","index":0,"item":"5a27bc82-8371-4744-98e4-3dc221140156","keywords":null,"link":"/elet/20241127_hollandia-schiphol-jarattorles-vihar","timestamp":"2024. november. 27. 14:24","title":"Budapesti járatot is töröltek vihar miatt az amszterdami repülőtéren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce5ab287-5174-4499-af16-005f49f31a15","c_author":"Kuglics Sarolta (EUrologus)","category":"eurologus","description":"„A mai nap, egy jó nap Európa számára” – jelentette ki Ursula von der Leyen és Roberta Metsola, akik közösen tartottak sajtótájékoztatót az Európai Bizottság új kollégiumának megválasztása után.","shortLead":"„A mai nap, egy jó nap Európa számára” – jelentette ki Ursula von der Leyen és Roberta Metsola, akik közösen tartottak...","id":"20241127_europai_parlament_europai_bizottsag_von_der_leyen_metsola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce5ab287-5174-4499-af16-005f49f31a15.jpg","index":0,"item":"be98c6bc-a9e5-44bc-b01d-0812df6c8791","keywords":null,"link":"/eurologus/20241127_europai_parlament_europai_bizottsag_von_der_leyen_metsola","timestamp":"2024. november. 27. 17:38","title":"Az Európai Parlament elnöke szerint \"törvényről törvényre\" fognak haladni az új Bizottsággal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú...
Fotó: Bíró Milán
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú autó (MPV) és lejtős hátú modell keresztezéséből jött létre, tömzsi vonalai oltalmazó, biztonságos jellegét erősítik.
am
Nagyon erős prémium hatások érték a Peugeot 3008-at, talán az egyik legszebb Peugeot belsőt tudhatja a magáénak. Néha olyan érzésem volt, mintha egy Audiban ülnék. Elegáns, finom, innovatív és látványos a 3008-as vezetőhelye, igazi pilótafülke. Lepipálja a 607-est, a 407-est és a 4007-est. Jó az anyagválasztás, puha anyagok vesznek körül. Nem tetszett a világos üléskárpit és az, hogy rossz úton hallani a beltér nyikorgását.
am
A magas üléspozíció, a széles könyöklő kényelmes vezetést tesz lehetővé. Hátul is kényelmes az autó, a hatalmas panoráma üvegtető a hátsó utasoknak este csillagnéző programot kínál, napközben ajánlott behúzni, mert felfő az autó.
am
A 3008-ast szériában ellátták kormányoszlopról vezérelhető, MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas rádió-CD, a prémium csomagban kapott navis hifiben a Bluetooth-kapcsolat természetes, a párosítás egyszerű és gyors. A navigációs új, szép a kijelzője, rengeteg információt közvetít egyszerre, a középkonzolon egyértelmű utasításokkal kezelhető. A központi számítógép és a párosított telefon adatai is megjelennek rajta.
am
A Peugeot-nál először alkalmazott head-up displayen a vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló, nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. A kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság tartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására. Nem automatikus, a vezetőre bízza, hogy milyen közel megy, de egy riasztási határt be lehet állítani, ha ennél jobban megközelítjük az előttünk haladót, a kijelzőn villogó jelzés figyelmeztet.
am
Marcona külsőhöz marcona futómű és marcona hangok is járnak, a futómű SUV-osan viselkedik, azaz dobálva csillapít, a kisebb úthibákat érzi, a nagyokat lekicsinyíti. Míg a 308-asban alig hallani az 1,6-os turbódízel hangját, addig a 3008-asnak felnőttes dízelhangot adtak.
Fotó: Bíró Milán
Az egyhatos HDi-ről már korábban zengtem ódákat, a 3008-ashoz jól illik 110 lóereje, dinamikája elegendő, fogyasztása kíméletes. A hatsebességes váltóra nem volt panasz. A négyszáz kilométeres tesztelés során főleg városi üzemmódban 6,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Igazi álterepjáró ]]
am
4x4-es hajtás nem rendelhető, az intelligens ESP mellett nincs is igazán szükség rá, csak tempósabb kanyarokban érezni hiányát. Amilyen sokat reméltem a Grip Control nevű csodaműszertől olyan nagy csalódás volt a tapasztalat. Sárban és hóban nem próbáltam, homokon, és laza terepen azonban alig éreztem hatását (csak annyit, hogy kicsivel hamarabb avatkozott közbe kicsúszáskor az ESP), a Peugeot 3008 pont olyan jó a Grip Controllal, mint anélkül. Nem is értem, mit vártam egy 26 ezer forintos extrától. Jól mutat, de csak egy újabb kütyü, amit tekergetni lehet. Hóban talán hasznát vesszük. A 3008 könnyű terepen ugyanúgy viselkedik, mint összkerekes versenytársai: Qashqai, Tiguan, Kuga stb.
Fotó: Bíró Milán
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez dombon való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
am
Elég egy gombnyomás és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. Az igazi meglepetés azonban a csomagtér kétrészes ajtaja. Az alsó, hátsó lehajtható csomagtérajtó könnyed hozzáférést biztosít a csomagtérhez, segíti a csomagok ki- és berakodását, 200 kiló súlyt is elbír. A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani: a csomagtartó alján fekszik a (ki is vehető) padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér; vagy azonos magasságba kerül a lehajtott csomagtérajtóval. A teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt áll rendelkezésre, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között, a hátsó és az első utasülés támlájának előrehajtásával teljesen sík felületet kapunk az autó teljes hosszában; vagy a padló egy magasságba kerül a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
am
Bár nem túl szabályos, de könnyű vele a bringaszállítás, nem kell bepréselni a koszos cangát, elég lehajtani a kis platót, kilógatni a biciklit (előtte rögzíteni), rácsukni az ajtót – máris haladhatunk. Rövid távon megoldás.
am
5,2 milliós alapára (1,6 literes, 120 lovas benzinmotorral) nem teszi lehetővé, hogy máról-holnapra a Peugeot-tulajdonosok leváltsák 307-eseiket, ezért sokáig újszerűnek számít majd a magyar piacon, hacsak nem ismétli a Qashqai sikersztoriját.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am
am
Peugeot 3008 1,6 HDi Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
110/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240-260/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432/1241 liter
Saját tömeg (kg)
1425
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
180
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
4,4
Vegyes
5,1
Tesztfogyasztás
6,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
137
ÁRA
Alapára 6,41 millió forint A tesztelt autó ára kb. 7,3 millió forint