Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38a39571-40be-4f97-b86f-0e77da84b31e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A bíró különösen visszataszítónak értékelte, hogy olyan dolgozókat is kirúgtak az elégtelen teljesítményükre hivatkozva, akik néhány hónapja még ragyogó értékeléseket kaptak.","shortLead":"A bíró különösen visszataszítónak értékelte, hogy olyan dolgozókat is kirúgtak az elégtelen teljesítményükre...","id":"20250313_trump-kirugasok-dolgozok-visszavetel-szovetsegi-biro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38a39571-40be-4f97-b86f-0e77da84b31e.jpg","index":0,"item":"d26008f2-9686-4ec4-a6ec-4c1f5e6dbaf7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_trump-kirugasok-dolgozok-visszavetel-szovetsegi-biro","timestamp":"2025. március. 13. 19:59","title":"Egy szövetségi bíró elrendelte, hogy a Trump-kormánynak vissza kell vennie a korábban elbocsátott dolgozók ezreit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c628728c-aab4-417c-b049-3f4888dd736d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"De még szívesebben vitázna a miniszterrel komoly kérdésekről.","shortLead":"De még szívesebben vitázna a miniszterrel komoly kérdésekről.","id":"20250312_ruszin-szendi-zsirleszivas-szalay-bobrovniczky-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c628728c-aab4-417c-b049-3f4888dd736d.jpg","index":0,"item":"a23a2ffa-cf0f-4007-baba-642312b7f185","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_ruszin-szendi-zsirleszivas-szalay-bobrovniczky-vita","timestamp":"2025. március. 12. 16:26","title":"Zsírleszívás tb-kártyára? - Ruszin-Szendi Romulusz inkább fekvőtámaszversenyre hívta ki Szalay-Bobrovniczky Kristófot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"057344c7-c408-42ce-a027-26a5319b0fc6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fiatalok védelmét szolgálni hivatott új funkciókat jelentett be a TikTok, melyek a szülők kezébe is új eszközöket adnak.","shortLead":"A fiatalok védelmét szolgálni hivatott új funkciókat jelentett be a TikTok, melyek a szülők kezébe is új eszközöket...","id":"20250312_tiktok-uj-funkciok-szuloi-felugyelet-biztonsag-kovetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/057344c7-c408-42ce-a027-26a5319b0fc6.jpg","index":0,"item":"9d319944-463e-4a8e-8020-620e241b85e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_tiktok-uj-funkciok-szuloi-felugyelet-biztonsag-kovetesek","timestamp":"2025. március. 12. 15:03","title":"Nagy újítások a TikTokon: blokkolhatják a szülők a gyerekek hozzáférését, de azt is láthatják, kiket követ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b53d1e8-6d16-4897-8486-3414880093fb","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Ukrajna majdnem ezer százalékkal növelte a katonai beszerzéseit, Oroszország fegyverexportja soha nem látott mélységbe zuhant, és Franciaország elfoglalta a második helyet. Európa fegyverkezne, de sok a külső beszállító, Kína pedig piacot keres, de mindenkinek gyanús. ","shortLead":"Ukrajna majdnem ezer százalékkal növelte a katonai beszerzéseit, Oroszország fegyverexportja soha nem látott mélységbe...","id":"20250313_fegyver-importor-es-exportor-allamok-toplista-sipri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b53d1e8-6d16-4897-8486-3414880093fb.jpg","index":0,"item":"febbb9fb-4f9b-4bc3-a85f-34e8c11bf98a","keywords":null,"link":"/360/20250313_fegyver-importor-es-exportor-allamok-toplista-sipri","timestamp":"2025. március. 13. 06:02","title":"Sam bácsi feneketlen zsákja és Ukrajna, a fekete lyuk – egyre több fegyver érkezik Európába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"599de1c7-7115-4a94-8da7-a9e2bbb8a4d5","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök értelmezése szerint a márciusi ifjak a háború helyett a békét tűzték zászlajukra. ","shortLead":"A miniszterelnök értelmezése szerint a márciusi ifjak a háború helyett a békét tűzték zászlajukra. ","id":"20250314_Orban-levelet-irt-a-hatarontuli-magyaroknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/599de1c7-7115-4a94-8da7-a9e2bbb8a4d5.jpg","index":0,"item":"796e8964-1800-4707-8d83-435cd1d6e44f","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Orban-levelet-irt-a-hatarontuli-magyaroknak","timestamp":"2025. március. 14. 08:56","title":"Orbán levelet írt a határon túli magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel Mouret új filmje. A szívspecialista rendezővel Párizsban beszélgettünk – egyebek mellett Jacques Becker és Max Ophüls zsenialitásáról.","shortLead":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel...","id":"20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93.jpg","index":0,"item":"a1828229-fac8-4c81-83bd-c85623acecaa","keywords":null,"link":"/kultura/20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","timestamp":"2025. március. 12. 16:01","title":"„A politika a hálószobában kezdődik” – mozikban a franciásan pikáns Barátnők, a rendezővel beszélgettünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett a Tesla piaci értéke, csak márciusban 20 százalékos a bukás. A vagyonának nagy részét Tesla-részvényekben tartó Elon Musk tényleg kezdhet aggódni? Hiszen hiteleinek fedezetét is ezek a részvények adják.","shortLead":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett...","id":"20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89.jpg","index":0,"item":"f3061f6c-4363-4ce9-88f6-fe83d46b952c","keywords":null,"link":"/360/20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","timestamp":"2025. március. 12. 15:45","title":"Bejött a bojkott, de megállítja-e Elon Muskot a Tesla szédítő zuhanása?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64610069-d353-46a5-a4cd-38d60b8e017f","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"A magyar kommunista író és a harmadik birodalom későbbi dokumentumfilmese olyan sikerfilmet hozott össze együtt, amihez még Charlie Chaplin is elragadtatottan gratulált. ","shortLead":"A magyar kommunista író és a harmadik birodalom későbbi dokumentumfilmese olyan sikerfilmet hozott össze együtt, amihez...","id":"20250312_hvg-furcsa-egymasra-talalas-Leni-Riefenstahl-es-Balazs-Bela","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64610069-d353-46a5-a4cd-38d60b8e017f.jpg","index":0,"item":"b4154250-4b00-4936-9725-9193ca2487d7","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-furcsa-egymasra-talalas-Leni-Riefenstahl-es-Balazs-Bela","timestamp":"2025. március. 12. 19:40","title":"Ezért radírozták ki a stáblistáról Balázs Bélát, Leni Riefenstahl szerelmét és szerzőtársát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autó ugyanolyan vérpezsdítően megy, mint ahogy kinéz.
Opel
Az autó ugyanolyan vérpezsdítően megy, mint ahogy kinéz. Tigrisfogú légbeömlője az első lökhárítóban éppoly hatásos, mint az integrált hátsó spoiler és a különleges, 19, vagy 20 hüvelykes OPC-kerék, a hangsúlyos Brembo fékekkel.
am
Sportos az utastér is, sötét tetőkárpittal, kényelmes és extrém sportos Recaro első ülésekkel, egyedi váltókarral és alul lapos kormánykerékkel. A négyféleképpen állítható deréktámaszú, ülőlap-hosszabbítós Recaro ülés egyébként az iparág első széria-sportülése, amely elnyerte az Aktion Gesunder Rücken elismert kiválósági bizonyítványát.
am
A műszervilágítás vörösre vált, amikor a vezető a legsportosabb OPC-módra állítja a FlexRide rendszert. A Hungaroringen először normál, majd sport fokozatban erőltettük a tempót. Legutoljára az OPC-mód maradt, amivel a 12-es kanyarban sikerült meglátogatnom a műfüvet. Álltam a gázon, így nem borultam fel. Szerencsére mögöttem rutinos versenyző kolléga jött, aki elegánsan helyet csinált nekem az ideális íven.
am
Az Insignia OPC FlexRide elektronikája a vezető kedve szerint állítja be a csillapítást és az egyéb menetfunkciókat. A mindennapi használatra megfelelő, mindenben jó alaphelyzet a standard mód, míg a különleges sport módban feszesebb a futómű, csökken a karosszéria dőlése, agilisabb az autó. Az OPC-mód a harmadik dimenziót nyitja meg: még direktebb kormány, még élénkebb gázreakció és még élesebb futómű-hangolás az eredmény. A műszervilágítás vörösre vált, ezt skubizni nem volt idő, hajtott a tatár.
am
Első ízben láttak el OPC-modellt Adaptive 4x4 hajtással és elektronikus hátsó differenciálzárral (eLSD). Az összkerékhajtás vezérlését az OPC sportos filozófiájának megfelelő nyomaték-elosztásra kalibrálták. Kicsúszni nehéz vele, ha netán megúszna, a rázókövön összeszedi magát az autó.
Az első futómű kimondottan az Insignia OPC-hez készült. Csökkentett csapterpesztésével és kisebb kormánylegördülési sugarával jelentősen továbbfejleszti a standard Insignia McPherson felfüggesztését. Csökkenti a kormányon a hajtási befolyásokat, javítja az útfogást és a kanyarodási képességet, illetve precíz és világos visszajelzést ad a pilótának.
Opel
A 18 hüvelykes rásegítővel ellátott Brembo fékrendszer nagy, 355 x 32 milliméteres lyukacsos első tárcsáit négydugattyús nyergek fogják nagyteljesítményű betétek satujába. Külön az Insignia OPC megoldása az alumínium-középrészre szerelt öntöttvas féktárcsa.
A közúton és a Nürburgring Nordschleifen végzett intenzív tesztelés után a 19 hüvelykes kerékre szerelt Pirelli P Zero 245/40 gumiabroncs mellett döntöttek az Opel Performance Center munkatársai (a Hungaroring sem fogott ki a gumikon), de kapható kovácsolt 20 hüvelykes, 255/35-ös kombináció is.
Az Insignia OPC lehatárolt csúcssebessége 250 kilométer/óra – a tesztek során 270 kilométer/órás csúcssebességet mértek a németek -, százra 6 másodperc alatt sprintel az autó. Tiszteletet parancsoló a rugalmassága is: 80-tól 120-ig, ötödik fokozatban, csak 7,1 másodperc telik el.
am
A 2.8 V6-os turbó motor 239 kW/325 LE teljesítményű OPC-változata speciálisan kalibrált vezérlést kapott, turbónyomását 0,9 bárra növelték, kipufogójának ellennyomását pedig leszorították. Az erre szakosodott Remus által kifejlesztett rozsdamentes kipufogócső húsz százalékkal könnyebb az eredetinél. Az Opel akusztikusai új középső és hátsó hangtompítót fejlesztettek ki, amelyek mélyebben szólnak. Az elhaladási zaj tekintetében az Insignia OPC kihasználja a Lex Ferrari szabály-előnyét: az európai szabályozásnak e kiegészítése megengedi, hogy a nagyteljesítményű (140 kW, illetve 75 kW/tonna fölött) autók egy decibellel hangosabbak legyenek. Ennek megfelelően az előttünk elrobogó OPC V6 Turbo muzsikáját 75 decibellel halljuk, míg az Insignia Sport megfelelő adata 74 dBA.
E motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó járul, a főáttételt pedig, az optimális menetteljesítmények érdekében, 3.76-ról 3.90: 1-re változtatták a standard V6 Turbo Sport és Cosmo változatokhoz képest. A kettessel továbbra sem tudtam megbarátkozni, hajlamos a beragadásra, ami nem túl előnyös az Alesi után. Az összes kézi váltós Insigniában, amit eddig próbáltam (három különböző autó), nehezen kapcsoltam a kettest. Versenykörülmények között 27 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép, normál használatban a vegyes gyári adat 11,4 liter/100 kilométer.
[[ Oldaltörés: Ecoflex és 4x4 ]]
am
A tesztnapon lehetőség volt a már korábban Németországban kipróbált takarékos Ecoflex-modelleket is vezetni. A gyári adatok szerint 5,2 liter gázolajat fogyaszt – ez 136 gramm/kilométer szén-dioxid kibocsátásnak felel meg –, teljesítménye mégis 118 kW/160 LE, nyomatéka pedig 380 Nm. A Káposztásmegyer-Hungaroring távon 6,1 literes fogyasztást mértünk.
am
Mint az Insignia-család valamennyi motorja, az Ecoflex is Euro 5-ös. Százra 9,5 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 221 kilométer/óra, a baj csak az ára. A legolcsóbb, 130 lovas változat 7,7 millió, a 160 lovas 8 millió forinttól kapható. Amúgy az Ecoflex-felár nem sok: 105 ezer forint.
am
Az Insignia gépteteje alatt dolgozó két erős benzines turbómotorhoz is megrendelhető az Opel legújabb generációs, a mechanikus és a hidraulikus rendszerek legjobb tulajdonságait kombináló összkerékhajtása, az Adaptive 4x4, amely vészhelyzetben javítja a vezethetőséget és a stabilitást. Az optimális útfogás egyben dinamikusabbá teszi az autót. A hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló elektronikus felügyelete nulla és 100 százalék közötti nyomatékot (maximum 2700 Nm) juttat a hátsó tengelyre.
am
Gyorsulási versenyben állva hagyja az összkerekes a normál Insigniát
am
Az Adaptive 4x4 előre gondolkodik. Teljesen aktív például, ha az álló járműben bekapcsolják az első fokozatot. Amint felengedi a vezető a kuplungot, mind a négy kerék hajt, nem csak akkor lép be a két hátsó, ha az elsők kezdenek kipörögni, mint hagyományosan.
am
Az Adaptive 4x4 vezérlőkészüléke hálózatba kötve működik együtt az Insignia egyéb fedélzeti rendszereivel, mint az ESP és az ABS. Az autó érzékelőinek – sebesség, perdület, gázadás, elkormányzás, fordulatszám és nyomaték – jeleit használva osztja el a nyomatékot a pillanatnyi viszonyok szerint. A számítás és a végrehajtás ideje sohasem haladja meg a 80 ezredmásodpercet.
am
A FlexRide rendszer segítségével a vezető is befolyásolhatja a nyomatékelosztást az első és a hátsó tengely között. A futómű Sport módjában elegendő egy gombnyomás, és nagyobb erő jut hátra, hogy agilisabb legyen az autó viselkedése.
Az Adaptive 4x4 nemcsak a stabilitást és az útfogást javítja, hanem élvezetesebbé is teszi az Insignia vezetését, és még magasabbra emeli a biztonság mércéjét. Segítségével kezesebben viselkedik az autó. A tapadáshatár megközelítésekor még az ESP beavatkozása előtt stabilizál. Ha például egy hirtelen kikerülési manőver alkalmával hirtelen elveszi a gázt a vezető, az Adaptive 4x4 egyenként szabályozza a kerekek motorfék-nyomatékát, így ellene hat a megcsúszásnak.
am
A Sport kivitelben az Adaptive 4X4 összekapcsolódik a hátsó híd eLSD elektronikus differenciálzárjával, amely szintén lamellás tengelykapcsoló. Az eLSD maximum 1200 Nm hajtónyomatékot képes átvinni a jobb útfogású kerékre. Azáltal, hogy nemcsak a két tengely, hanem a két hátsó kerék közötti nyomatékelosztás is elektronikus felügyeletű, mindig stabil az Insignia, és élvezetesen vezethető. Az összkerékhajtás a 2,8 literes V6-os turbóval alapáras, a kétliteres turbóhoz és a kétliteres 190 lovas dízel biturbóhoz (később érkezik) 520 ezer forintos felárért rendelhető.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am
Opel Insignia Ecoflex/Opel Insignia OPC (4 ajtós)
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1956/2792
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
160 LE 4000-es fordulaton/ 325 LE 5250-es fordulaton