szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az alábbi címen található egy képsorozat: http://picasaweb.google.com/attilagati/Utellenorzes#Ez egyetlen kb.


Az alábbi címen található egy képsorozat: http://picasaweb.google.com/attilagati/Utellenorzes#

Ez egyetlen kb. 3 órás kényelmes kerékpározás közben készült, a megtett út néhány kilométer, ami semmiség a város mintegy 500 km hosszú úthálózatához viszonyítva. Ehhez képest a táblahibák száma 150 felett van. Van Miskolcon minden, mi szem-szájnak ingere. Jellemzőek a gyalogosokat veszélyeztető, a járdán túl alacsonyra elhelyezett táblák. Ellentmondás is akad bőven lámpa és tábla, vagy tábla és útburkolati jel között. Több egymás alatti tábla esetén sokszor nem sikerül eltalálni, melyik alá tegyék a kiegészítő táblát.

Sok helyen virágot akasztanak a táblák elé, avagy a növényzet teszi észlelhetetlenné a jelzéseket. Gyakran szegnek meg útügyi előírásokat, például közlekedési jelzőlápa alá nem lenne szabad jelzőtáblát elhelyezni. Az illetékesek jellemzően a fémgyűjtőkre kenik a hiányzó táblákat, pedig a hibás betonozás miatt sokszor maguktól dőlnek ki a táblák, és hetekig, hónapokig hevernek az út mentén anélkül, hogy az útellenőröknek szemet szúrna.

Magángyűjteményemben még bőven akad illusztráció olyan esetekre, amelyek azt igazolják, hogy hozzá nem értőkre bízzák az önkormányzatok ezt a felelősségteljes feladatot, akik átgondolatlanul, hebehurgya módon tábláznak. Ha egyetlen városban néhány száz kilométeren ezres nagyságrendű táblahiba van, akkor én az  egész országból beérkezett 563 bejelentést sokkal inkább kudarcnak, mintsem sikernek könyvelném el.

Gáti Attila

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!