Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"E-mailben figyelmezteti őket a HR, hogy ne felejtsenek el szavazni.","shortLead":"E-mailben figyelmezteti őket a HR, hogy ne felejtsenek el szavazni.","id":"20250613_lazar-janos-miniszterium-email-voks2025-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"110031f5-2339-42fc-81e0-57105a224cbf","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_lazar-janos-miniszterium-email-voks2025-szavazas","timestamp":"2025. június. 13. 16:53","title":"Lázár minisztériumának dolgozóit körlevélben kérték, hogy szavazzanak a Voks2025-ön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc74b186-0a14-4d07-93cf-03b8eb028bdc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A magyar nagykövetségeken Iránban és Izraelben is életbe léptették a biztonsági protokollokat, aki bajba kerül, keresheti a konzuli szolgálatot.","shortLead":"A magyar nagykövetségeken Iránban és Izraelben is életbe léptették a biztonsági protokollokat, aki bajba kerül...","id":"20250613_szijjarto-peter-teheran-tel-aviv-nagykovetseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc74b186-0a14-4d07-93cf-03b8eb028bdc.jpg","index":0,"item":"66631e05-1234-4858-a6ed-aef156568ee3","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_szijjarto-peter-teheran-tel-aviv-nagykovetseg-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 09:26","title":"Szijjártó: A teheráni és a tel-avivi magyar nagykövetség dolgozói jól vannak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"412cf973-290d-409b-82eb-241512257b9a","c_author":"Gyükeri Mercédesz ","category":"gazdasag","description":"Amikor Ranjeet Singh Dhillon egy jómódú indiai család tagjaként úgy döntött, Európában próbál szerencsét, semmit nem tudott Magyarországról, azt gondolta, biztos nagy ország, ha annyi érmet szerez az olimpián. Több üzlettel próbálkozott, köztük volt az Aboriginal ruhamárka is, és húsz éve nyitotta meg az egyik legismertebb budapesti indiai éttermet, az Indigót. A HVG-nek arról is beszélt, igaz-e, hogy minden indiai étel csípős, és arról is, nyitna-e éttermet hazájában.","shortLead":"Amikor Ranjeet Singh Dhillon egy jómódú indiai család tagjaként úgy döntött, Európában próbál szerencsét, semmit nem...","id":"20250613_hvg-portre-Ranjeet-Singh-Dhillon-Indigo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/412cf973-290d-409b-82eb-241512257b9a.jpg","index":0,"item":"703d886b-fb24-4483-8674-0787026736a5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_hvg-portre-Ranjeet-Singh-Dhillon-Indigo","timestamp":"2025. június. 13. 19:30","title":"„Mindig szerencsés voltam, kedvesek voltak velem a magyarok, de az elmúlt pár évben érezni megkülönböztetést”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4c64268-e4aa-41ff-9975-f7d651a00a1e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Terelés, sebességkorlátozás, terelés, sebességkorlátozás. Mostantól nem ez lesz a mantrája az M7-esen közlekedőknek.","shortLead":"Terelés, sebességkorlátozás, terelés, sebességkorlátozás. Mostantól nem ez lesz a mantrája az M7-esen közlekedőknek.","id":"20250614_M7-es-felujitas-nyari-szunet-balaton-nagy-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4c64268-e4aa-41ff-9975-f7d651a00a1e.jpg","index":0,"item":"f00a6273-9d89-43ed-af0c-24b1fe2b4db3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_M7-es-felujitas-nyari-szunet-balaton-nagy-forgalom","timestamp":"2025. június. 14. 22:01","title":"Fellélegzés: szüneteltetik az M7-es felújítását a nyáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott olyan gyorsan, mint Thomas Stafford, John Young és Eugene Cernan.","shortLead":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott...","id":"20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492.jpg","index":0,"item":"e637efc8-df4c-458c-82bf-8cb77b4c763c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","timestamp":"2025. június. 14. 20:03","title":"39 937 km/h az eddigi leggyorsabb emberi utazás sebessége, 57 éve nem sikerül megdönteni a rekordot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"664ad14c-7673-464c-90c3-224c23f244ed","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Zuglóban jelent meg ráutaló tábla egy nevezetes épületegyüttes homlokzatán.","shortLead":"Zuglóban jelent meg ráutaló tábla egy nevezetes épületegyüttes homlokzatán.","id":"20250614_zuglo-varoskozpont-aldi-zenit-korzo-bayer-construct-kormanyzati-negyed-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/664ad14c-7673-464c-90c3-224c23f244ed.jpg","index":0,"item":"87fa7bfc-d1cc-44f0-89ab-84bd6a9b291b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_zuglo-varoskozpont-aldi-zenit-korzo-bayer-construct-kormanyzati-negyed-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 14:58","title":"Megvan, hol nyílik a következő Aldi Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46efd298-628b-42b5-ba9a-5893bb7258e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"De aztán jött a Büszkeség és balítélet.","shortLead":"De aztán jött a Büszkeség és balítélet.","id":"20250613_Keira-Knightley-borzalmas-szineszno","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46efd298-628b-42b5-ba9a-5893bb7258e3.jpg","index":0,"item":"e846e03c-aab9-40c3-a98b-4ce3aaa1f619","keywords":null,"link":"/elet/20250613_Keira-Knightley-borzalmas-szineszno","timestamp":"2025. június. 13. 12:49","title":"Keira Knightley szerint sokan borzalmas színésznőnek gondolták a Karib-tenger kalózai miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló okostelefonos alkalmazással mobilja segítségével egy nagyobb gyermek a jövőben akár maga is tesztelheti, hogy a tompalátó kockázati csoportba tartozik-e.","shortLead":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló...","id":"20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9.jpg","index":0,"item":"7ab3c252-560e-49f4-a16b-bbef3f707854","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","timestamp":"2025. június. 14. 18:03","title":"Magyarok találták ki, négy klinikán már tesztelik a 7 év alatti gyerekek látásának új gyorstesztjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Havas kifutón csapattuk az új Opel Astrákat - fotók
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott...
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott, szerencsére senki sem kilincsen. Olyan, korábban csak ritkán, vagy az én esetemben még soha át nem élt - a valós és biztonságos közlekedéstől annyira távol eső - élményeket és tapasztalatokat szereztünk, ami a tisztán örömforrás mellett a jövőben vészhelyzetben azért hasznunkra lehet.
Ötven méter széles úton bóják között szlalom, széltében csapatva szegélytől-szegélyig 90-es tempó, ki-be kapcsolt menetstabilizáló, 130-ról satufék aztán drift 100-zal az őrületig. Nagyjából ez volt a repertoár, orrvérzésig. Hogy mit szólt ehhez az Opel Astra? Nos, tisztességgel bírta a gyűrést, igaz olyan szagok terjengtek a kocsik körül, mint egy szakácsverseny nulladik fordulójában, ahol a kukták a kozmás tej készítésén fáradoznak.
Amellett, hogy szebb, nagyobb, izgalmasabb és drágább lett az Astra, számos technikai újdonsága mellett fontos kiemelni mechatronikus futóművét, hátul Watt lengőkarral.
További képek a galériában
am
Javítja a dinamikát és a stabilitást, hogy 71 milliméterrel, 2685-re nőtt a tengelytáv, míg az első és a hátsó nyomtáv 1544, illetve 1588 milliméter lett (+56 és +70 millméter). Szélesebben áll az úton az autó, stabilabban megy és jobban fogja az utat. A karosszéria merevsége csavarás ellen 43, hajlításra 10 százalékkal növekedett, ami szintén jó hatással van a vezethetőségre és a menettulajdonságokra, nem kevésbé a komfortra, mivel csökkenti a zajt és a rezgést az utastérben.
Az Opel Astra mechatronic futóműve mechanikus és elektronikus funkciókat egyesít magában. Elöl a bevált MacPherson „gólyalábat” alkalmazták, hátul pedig világelsőként kombinálták Watt lengőkarral a csatolt lengőkaros torziós futóművet. Az Astra új hátsó futóműve megőrzi a csatolt lengőkaros konstrukció kis helyigényét és súlyát, illetve általában jó működését, a Watt rúd pedig kanyarban felveszi az oldalerőket, a stabilitás és a komfort lerontása nélkül fokozva a dinamikát és az agilitást. Az Insigniához hasonlóan az új Astra is ellátható a kategóriában ritkaságnak számító, okos Opel FlexRide elektronikus, adaptív futóművel, amely folyamatosan alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a kanyarodás sebességéhez. Személyre szabni háromféle beállítása – Standard, Sport és Tour – segítségével lehet. Hóban ennek nem lett volna sok értelme, a tesztautók többségében nem is volt ez az opció.
Alkalmunk volt számos motorral vezetni az új Opel Astrát. Érdekes, hogy a havon ugyanolyan élmény volt a 115 lovas 1,6-os benzinessel, a 125 lovas 1,7-es dízellel és a 180 lovas 1,6-os turbóssal csapatni. Az igazi különbség a gumik között adódott. Később, amikor olvadt és fagyott, már mindegy volt, pörgött a legóvatosabb újságíró is.