Havas kifutón csapattuk az új Opel Astrákat - fotók

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott...

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott, szerencsére senki sem kilincsen. Olyan, korábban csak ritkán, vagy az én esetemben még soha át nem élt - a valós és biztonságos közlekedéstől annyira távol eső - élményeket és tapasztalatokat szereztünk, ami a tisztán örömforrás mellett a jövőben vészhelyzetben azért hasznunkra lehet.

Ötven méter széles úton bóják között szlalom, széltében csapatva szegélytől-szegélyig 90-es tempó, ki-be kapcsolt menetstabilizáló, 130-ról satufék aztán drift 100-zal az őrületig. Nagyjából ez volt a repertoár, orrvérzésig. Hogy mit szólt ehhez az Opel Astra? Nos, tisztességgel bírta a gyűrést, igaz olyan szagok terjengtek a kocsik körül, mint egy szakácsverseny nulladik fordulójában, ahol a kukták a kozmás tej készítésén fáradoznak.

Amellett, hogy szebb, nagyobb, izgalmasabb és drágább lett az Astra, számos technikai újdonsága mellett fontos kiemelni mechatronikus futóművét, hátul Watt lengőkarral.


További képek a galériában
©

Javítja a dinamikát és a stabilitást, hogy 71 milliméterrel, 2685-re nőtt a tengelytáv, míg az első és a hátsó nyomtáv 1544, illetve 1588 milliméter lett (+56 és +70 millméter). Szélesebben áll az úton az autó, stabilabban megy és jobban fogja az utat. A karosszéria merevsége csavarás ellen 43, hajlításra 10 százalékkal növekedett, ami szintén jó hatással van a vezethetőségre és a menettulajdonságokra, nem kevésbé a komfortra, mivel csökkenti a zajt és a rezgést az utastérben.

Az Opel Astra mechatronic futóműve mechanikus és elektronikus funkciókat egyesít magában. Elöl a bevált MacPherson „gólyalábat” alkalmazták, hátul pedig világelsőként kombinálták Watt lengőkarral a csatolt lengőkaros torziós futóművet. Az Astra új hátsó futóműve megőrzi a csatolt lengőkaros konstrukció kis helyigényét és súlyát, illetve általában jó működését, a Watt rúd pedig kanyarban felveszi az oldalerőket, a stabilitás és a komfort lerontása nélkül fokozva a dinamikát és az agilitást. Az Insigniához hasonlóan az új Astra is ellátható a kategóriában ritkaságnak számító, okos Opel FlexRide elektronikus, adaptív futóművel, amely folyamatosan alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a kanyarodás sebességéhez. Személyre szabni háromféle beállítása – Standard, Sport és Tour – segítségével lehet. Hóban ennek nem lett volna sok értelme, a tesztautók többségében nem is volt ez az opció.

Alkalmunk volt számos motorral vezetni az új Opel Astrát. Érdekes, hogy a havon ugyanolyan élmény volt a 115 lovas 1,6-os benzinessel, a 125 lovas 1,7-es dízellel és a 180 lovas 1,6-os turbóssal csapatni. Az igazi különbség a gumik között adódott. Később, amikor olvadt és fagyott, már mindegy volt, pörgött a legóvatosabb újságíró is.

Biró Csongor

Hozzászólások