Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"83c49d99-967c-41c6-9db1-9ebadafb6d4f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hatóságok az összes állatot elkobozták. ","shortLead":"A hatóságok az összes állatot elkobozták. ","id":"20250602_Majdnem-otven-merges-kigyot-akart-csomagjaban-a-repulore-csempeszni-foto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83c49d99-967c-41c6-9db1-9ebadafb6d4f.jpg","index":0,"item":"70f5510a-53b3-427b-9104-e6ebb8a44659","keywords":null,"link":"/elet/20250602_Majdnem-otven-merges-kigyot-akart-csomagjaban-a-repulore-csempeszni-foto","timestamp":"2025. június. 02. 12:42","title":"Majdnem ötven mérges kígyóval kaptak el egy férfit a mumbai reptéren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az eddigi legnagyobb támadását hajtotta végre Ukrajna, ráadásul orosz területről, előre elrejtett drónokkal támadták a légi bázisokat. Legalább negyven orosz harci gépet semmisítettek meg vagy tettek használhatatlanná.","shortLead":"Az eddigi legnagyobb támadását hajtotta végre Ukrajna, ráadásul orosz területről, előre elrejtett drónokkal támadták...","id":"20250601_ukrajna-oroszorszag-haboru-dron-tamadas-bombazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"92f2837d-066e-4dc6-a60e-c9b6b60e4f8d","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_ukrajna-oroszorszag-haboru-dron-tamadas-bombazo","timestamp":"2025. június. 01. 18:44","title":"Tucatjával lőtték ki az ukránok az orosz bombázókat Oroszországba csempészett drónokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk...","id":"20250601_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"0caada45-0c5b-46a3-9e9c-111254d19f28","keywords":null,"link":"/360/20250601_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 10:09","title":"Európa sorsa múlik azon, ki nyeri ma a lengyel elnökválasztást – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f40fdb90-3eed-40b8-a569-27e1435255c8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Nem lesz milliárdos a nyertes.","shortLead":"Nem lesz milliárdos a nyertes.","id":"20250601_Volt-telitalalatos-a-hatos-lotton-ime-a-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f40fdb90-3eed-40b8-a569-27e1435255c8.jpg","index":0,"item":"d7c1f98b-0c1d-4c90-be3f-067c7bd15fe2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Volt-telitalalatos-a-hatos-lotton-ime-a-nyeroszamok","timestamp":"2025. június. 01. 16:43","title":"Volt telitalálatos a hatos lottón, íme a nyerőszámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Az amerikai és európai szankciók részbeni feloldása esélyt adhat Szíriának az újjáépítésre, de kérdés, meddig jutnak az enyhítések, és tud-e élni velük a szír kormány.","shortLead":"Az amerikai és európai szankciók részbeni feloldása esélyt adhat Szíriának az újjáépítésre, de kérdés, meddig jutnak...","id":"20250601_amerikai-konnyitesek-szirianak-gazdasagi-letkerdes-szankciok-az-atvaltozas-utja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78.jpg","index":0,"item":"012f4eb5-bcb6-4d99-af56-8583508d818b","keywords":null,"link":"/360/20250601_amerikai-konnyitesek-szirianak-gazdasagi-letkerdes-szankciok-az-atvaltozas-utja","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Olyan gyorsan oldják fel a szankciókat, hogy Szíria nehezen alkalmazkodik hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","shortLead":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","id":"20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71.jpg","index":0,"item":"4c567709-fb40-4917-9636-96cceb064f73","keywords":null,"link":"/360/20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 09:00","title":"Nick Thorpe: Bármilyen magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai szárnya, látszanak a repedések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c82da7d-529d-48a2-8c2f-a5a04c79692f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A celeb férje állítja, hogy a felesége soha nem kapott egy forintot sem politikai pártoktól, és szerinte a színész ország-világ előtt megalázott egy hatgyerekes családanyát csak azért, mert el merte mondani a véleményét.","shortLead":"A celeb férje állítja, hogy a felesége soha nem kapott egy forintot sem politikai pártoktól, és szerinte a színész...","id":"20250602_Molnar-Aron-Vasvari-Vivien-parodia-video-Ukrajna-EU-csatlakozas-Bodnar-Zsigmond-karteritesi-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c82da7d-529d-48a2-8c2f-a5a04c79692f.jpg","index":0,"item":"33f9938a-9ee6-4651-b831-68533b57f0f6","keywords":null,"link":"/elet/20250602_Molnar-Aron-Vasvari-Vivien-parodia-video-Ukrajna-EU-csatlakozas-Bodnar-Zsigmond-karteritesi-per","timestamp":"2025. június. 02. 09:41","title":"Molnár Áront perrel fenyegetik, mert kiparodizálta az ukrán EU-csatlakozás ellen ágáló Vasvári Vivient","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Kossuth, csalásfaktor, durrdefekt, stricitempó, sóvidék.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc.jpg","index":0,"item":"0710c3dd-6e47-46f8-9bae-38d2b81cc9d4","keywords":null,"link":"/360/20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Krusovszky Dénes hete, amit túlharsogott a mi hetünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Milyen lesz az F1 2010-ben? Szabályok, csapatok, pilóták, esélyek
Tetszett a cikk?
Vége a Formula 1-rajongók számára ínséges téli időszaknak, jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal útjára indul a világbajnoki sorozat 61. idénye. Sok a változás a tavalyi évhez képest, jósolni még a szokásosnál is nehezebb, így ismét garantáltak az izgalmak. A nyitóversenyhez közeledve az autómenedzser.hu körülnézett a száguldó cirkusz háza táján: mi változott, mire lehet számítani 2010-ben?
Eljött a tettek ideje, nincs tovább trükközés, ködösítés, ami a teszteléseket jellemezte januárban és februárban: március 12-14-én, azaz jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal végre elkezdődik a 2010-es Formula 1-es idény, a világbajnokság történetének 61. szezonja.
Noha a Jenson Button és a Brawn GP tündérmesébe illő diadalát hozó tavalyi szezon alig négy hónapja fejeződött be Abu Dhabiban, a száguldó cirkuszban számos változás ment végbe. Távozott a sportágból a BMW és a Toyota, helyüket újonc és utód-csapatok vették át, nagy volt a mozgás pilótafronton, új szabályok is bevezetésre kerültek, s bár a gazdasági világválság egyre inkább érezteti hatását az autósport csúcsosztályában, a világbajnokság továbbra is él, még ha nem is virul.
Bahrein sivatagi versenypályája 2006 után ad otthont ismét a világbajnokság nyitányának, ezt követően a versenyzők további 18 futamon csaphatnak össze egymással: ennyire zsúfolt eddig csak egyszer, 2005-ben volt a versenynaptár. Míg tavalyelőtt Szingapúr és Valencia, tavaly pedig Abu Dhabi került debütáns helyszínként a repertoárba, addig idén Korea kap bemutatkozási lehetőséget: az 5621 méter hosszú pályát jelenleg is építik Yeongam-tartományban, a viadalt - amelynek feltétele az FIA pályahomologizációja - várhatóan október 22-24-én rendezik.
Kanada a tavalyi szünet után újra fogadhatja az F1-es mezőnyt, míg a Brit Nagydíjat hosszas huzavona után mégsem Doningtonban, hanem továbbra is Silverstone-ban, a sportág első összecsapásának otthont adó ring "Arena" nyomvonalán rendezik. Ellátogat hozzánk is a királykategória mezőnye, a 25. Magyar Nagydíjra augusztus első napján kerül sor a Hungaroringen. Fontos változás az is, hogy kivonulásával párhuzamosan a Toyota a futamrendezést is lemondta, így a Japán Nagydíj helyszíne nem a Fuji Speedway, hanem Suzuka lesz.
A csapatok január elején láttak neki a felkészülésnek, a tesztkorlátozásról szóló egyezmény értelmében négy kollektív gyakorlásra került sor. Valenciában kezdtek, majd két teszt erejéig az esős Jerezbe költöztek, s végül Barcelonában zárták a programot. Mivel a legfontosabb idei szabályváltozás, a tankolások betiltása miatt az autók üzemanyagtankja nagyobb lett, szélesebb palettán variálhatnak a benzinmennyiséggel, így a teszteredményekből még a szokásosnál is nehezebb következtetéseket levonni, az viszont már most tisztán látszik, hogy idén egyetlen csapat sem kezd majd olyan jelentős előnnyel, mint tette azt tavaly a Brawn GP.
Szinte biztos, hogy ezúttal nyitottabb lesz a bajnoki küzdelem, az előjelek alapján legalább négy csapatnak, a Ferrarinak, a McLarennek, a Red Bullnak és a Brawn GP alapjain életre hívott Mercedes GP-nek lehet érdemi esélye a futamgyőzelmekre és a bajnoki címre. Utóbbi együttes színre lépése igazi csemegének ígérkezik: a csillagos márka másfél évtizeden át a McLaren exkluzív partnere volt, saját csapattal 1955 óta először képviseltetik magukat az F1-ben, ráadásul nem kisebb nevet ültetnek az egyik Ezüstnyíl volánja mögé, mint a három év után visszatérő hétszeres világbajnok Michael Schumachert.
Akadnak olyanok is, akik korábban oszlopos tagjai voltak a versenyzői mezőnynek, az idei évre viszont nem jutottak volánhoz. A hiányzók listáján a legnagyobb név a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen, akit a tervezettnél egy évvel korábban váltott fel Fernando Alonso a Ferrarinál, s mivel a McLarennel nem tudott megállapodni, inkább a rali-vb-t választotta, ahol a Citroen juniorcsapatának tagjaként versenyez. Giancarlo Fisichella másfél, Nick Heidfeld pedig egy évtized után nem lesz ott az évadnyitó rajtrácsán: előbbi - miután tavaly, idény közben váltott csapatot - a Ferrarinál, utóbbi a Mercedesnél vállalt tesztpilótai státuszt.
Újonc együttesként érkezik a Lotus, a Virgin Racing és a Hispania Racing F1, változatlan névvel, de a bajor márka támogatása nélkül indul a BMW-Sauber, míg a USF1 elnevezésű amerikai kezdeményezés hosszas kálváriája kudarccal végződött. A Charlotte-i csapat helyét a sportág történetének első szerb alakulata, a Stefan GP akarta átvenni, amely a Toyota idei csomagjával, a japán márka támogatásával, valamint Kazuki Nakajimával és az 1997-es világbajnokkal, Jacques Villeneuve-vel vágott volna neki a küzdelmeknek.
Az FIA az utolsó pillanatokig kivárt, sokadszorra is nemet mondott az ötletgazda Zoran Stefanovicsnak, így biztossá vált, hogy 24 autó alkotja az idei mezőnyt. Ezzel együtt kimarad Villeneuve is, pedig a kanadai visszatérésével öt világbajnok lehetett volna a mezőnyben.
Új pontrendszerről és üzemanyagszabályokról eddig is lehetett tudni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most nyilvánosságra hozta az új szabályokat.
A borús idővel és két piros zászlóval kezdődő szerdai gyakorlást Michael Schumacher, a Mercedes GP hétszeres világbajnok pilótája kezdte a legjobban Jerezben.
Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.
Megdöbbentő eredményre jutott az egyik német közlekedésbiztonsági társaság: a hat év alatti gyerekek 28 százalékát nem megfelelően kötik be szüleik az autóba, a gyerekülésekbe. Sőt, egyesek egyáltalán nem kötik be a kicsik biztonsági övét. Nem kell Németországig menni, elég kinézni az autóból és elborzadni: luxus Volvókban, méregdrága Mercedes kombikban és pazar Audi terepjárókban látunk össze-vissza ugráló csöppségeket, BMW kabrióban ölben utazó kisgyereket, vagy utódjaikat a motorozás rejtelmeibe bevezető büszke és felelőtlen apákat. Ne csodálkozzunk, hogy ilyen sok gyerek sérül és hal meg közúti balesetekben.
Jacques Villeneuve, a Forma-1 1997-es világbajnoka szintén három éve vonult vissza, akár csak Michael Schumacher. Idén talán újra küzdhetnek egymással.
Az Új Ferrari F10 az eddigi teszteken kiválóan teljesített, hiszen Valenciában az összes istálló között a legjobb eredményeket érte el. A csapat gyorsasága sokak szerint a motor elhelyezésének köszönhető.
2011-től minden európai uniós országban kötelező lesz a nappali világítás. Sok ország már bevezette ezt a szabályozást, így ezekben egész évben kötelező a fényszórók használata. Magyarországon is kötelező, de csak településen kívül. 2011-től az új autókat úgy kell forgalomba hozni, hogy a gyújtással együtt a nappali fény is bekapcsoljon. Különösen a sötét autókat lehet jobban, előbb észrevenni a világításnak köszönhetően.