Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és akkumulátorgyártásban is.","shortLead":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és...","id":"20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"2024fd1c-3f05-45aa-806b-b63cab3163d8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","timestamp":"2025. február. 06. 08:54","title":"Példa nélküli visszaesés: már második éve zsugorodik a magyar ipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022801c1-3b4a-4cf9-b41c-225404e595be","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A 61 éves Ferrari 250 LM a becsértékénél jelentősen drágábban talált gazdára a párizsi árverésen. Nem véletlenül.","shortLead":"A 61 éves Ferrari 250 LM a becsértékénél jelentősen drágábban talált gazdára a párizsi árverésen. Nem véletlenül.","id":"20250206_megneztuk-a-14-milliard-forintert-elkelt-legendas-ferrari-250-lm-fotogaleria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022801c1-3b4a-4cf9-b41c-225404e595be.jpg","index":0,"item":"9a1f6378-7faf-44cc-8c12-6012845f574f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_megneztuk-a-14-milliard-forintert-elkelt-legendas-ferrari-250-lm-fotogaleria","timestamp":"2025. február. 06. 08:41","title":"Megnéztük a 14 milliárd forintért elkelt legendás Ferrarit – fotógaléria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d15eee26-67ca-4598-8eea-e2893d82ed5f","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Csak lassan és akadozva pótlódott a tavalyi aszály után a talajok nedvességtartalma. A 90 napos csapadékmennyiség messze a sokéves átlag alatt van, a talajban is bőven lenne még helye a víznek, és a talajvízszint is méterekkel elmarad a megszokottól. A meteorológus szerint még semmi sincs veszve, hozhatnak elég esőt a következő hónapok, igaz, az elmúlt években többször is megtapasztalt száraz tavaszt sem zárhatjuk ki. Ha beüt az utóbbi, újabb aszályos évre készülhetünk.","shortLead":"Csak lassan és akadozva pótlódott a tavalyi aszály után a talajok nedvességtartalma. A 90 napos csapadékmennyiség...","id":"20250206_aszalykockazat-csapadekanomalia-klimavaltozas-agrometeorologia-hungaromet-idojaras-agrargazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d15eee26-67ca-4598-8eea-e2893d82ed5f.jpg","index":0,"item":"75610612-5335-4545-825d-1dc49b0bece5","keywords":null,"link":"/360/20250206_aszalykockazat-csapadekanomalia-klimavaltozas-agrometeorologia-hungaromet-idojaras-agrargazdasag","timestamp":"2025. február. 06. 14:40","title":"Baljós előjel: nagyobb a csapadékhiány Magyarországon, mint a 2022-es aszálykatasztrófa előtt volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1800ab02-34e9-4d95-9772-b836ab7a0a70","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ideális esetben, ha sikerül minden engedélyt megszerezni, már nyáron többségi tulajdonosa lehet az MVM az E.On romániai leányának. Orosz gázt Romániába szállítani költséges volna, mikor az országnak bőven van saját kitermelése, így ilyesmi nem várható nagy mennyiségben.","shortLead":"Ideális esetben, ha sikerül minden engedélyt megszerezni, már nyáron többségi tulajdonosa lehet az MVM az E.On romániai...","id":"20250207_mvm-vezer-romania-gazellatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1800ab02-34e9-4d95-9772-b836ab7a0a70.jpg","index":0,"item":"d58a2425-595c-4c0a-a3f1-dd28c5b3b24e","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_mvm-vezer-romania-gazellatas","timestamp":"2025. február. 07. 11:49","title":"Az MVM-vezér elmondta, mennyi orosz gázt akarnak Romániába vinni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne használjanak MI-t. Ez azért visszás, mert a cég azzal hirdeti a termékeit, hogy mennyire emberi válaszokat adnak.","shortLead":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne...","id":"20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418.jpg","index":0,"item":"fd47ab3c-8760-4dfc-a014-c4a8c796bfd2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","timestamp":"2025. február. 06. 16:03","title":"Az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia fejlesztője azt kéri a munkára jelentkezőktől, hogy ne használjanak MI-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","shortLead":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","id":"20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5.jpg","index":0,"item":"ebb062e4-15bb-41c3-a216-5c4e1fa0f5f3","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","timestamp":"2025. február. 06. 18:36","title":"Párizs leszállította az első francia Mirage 2000-es vadászrepülőket Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta a magyar külügyminiszter.","shortLead":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta...","id":"20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"6c8c5d0e-87b5-4767-9cfa-8abd20253468","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","timestamp":"2025. február. 06. 07:27","title":"Szijjártó Péter szerint válságban van az ENSZ, meg kell reformálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A korábbi számításokkal ellentétben valamivel nagyobb az esély arra, hogy a 2024 YR4 nevű aszteroida a Földnek ütközik. Pánikolni azonban felesleges.","shortLead":"A korábbi számításokkal ellentétben valamivel nagyobb az esély arra, hogy a 2024 YR4 nevű aszteroida a Földnek ütközik...","id":"20250207_nasa-fold-aszteroida-2024-yr4-utkozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0.jpg","index":0,"item":"2c2ced31-e9e6-4f34-860c-f1aaedccc696","keywords":null,"link":"/tudomany/20250207_nasa-fold-aszteroida-2024-yr4-utkozes","timestamp":"2025. február. 07. 18:03","title":"Átszámolta a NASA, nőtt az esélye, hogy 2032-ben aszteroida találja el a Földet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyenge eredmények a legutóbbi törésteszten - videók
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A legújabb EuroNCAP törésteszten a Citroen Nemót, a Kia Vengát, a Nissan Cube-ot, a Seat Exeót és a Toyota Versót vetették alá a megszigorított próbáknak. Az ötből egyedül a Toyota eredményei voltak meggyőzőek.
2010-ben az EuroNCAP tesztjén maximálisan öt csillagot lehet elérni. Ehhez az utasok biztonsága tekintetében a pontok 75-80 százalékát, gyerekbiztonság szempontjából pedig a maximális pontszám 70-75 százalékát kell megszerezni. A gyalogosok védelmére adható pontok 25-40 százalékát minimum el kell érni a kiváló minősítéshez. A Toyota Verso eredménye meggyőző volt. A Kia Venga javított, a Citroen Nemo pedig megbukott.
A megszigorított követelmények ellenére a Toyota Verso öt csillagot kapott. Az utasok biztonságára 32 pontot kapott a japán autó, a gyerekek biztonságára 37-et, a gyalogosok biztonságára pedig 25-t. Így végeredményben tiszta ötösre vizsgázott a Verso. A Seat Exeo, a Kia Venga és a Nissan Cube négy csillagot érdemelt ki. Az Exeo, amelynek az alapja a régi Audi A4, az oszlopütközésnél veszített a legtöbbet, ahol gyenge mellkasvédelemről tett bizonyságot. A beépített térdlégzsák tekintetében is hiányosságokat fedeztek fel, ez ugyanis nem működött megbízhatóan. A Nissan Cube a gyerekbiztonság tekintetében mutatott gyengeséget, ezért kapott négy csillagot. A Kia Venga a gyerekek és az elöl ülő utas biztonsága szempontból nem tökéletes. Az ütközés után a tesztelők ugyanis a biztonsági öv károsodását figyelték meg. A Kia azonnal reagált az eredményre, és egy szervizakció keretében kijavította a hibát, műanyag borítással akadályozták meg, hogy az öv a jövőben is károsodjon.
A Citroen Nemo csak három csillagot kapott, és ezzel csalódást okozott. A tesztelők az utastér védelmét és a szegényes biztonsági felszerelést kifogásolták. A francia autóban nem elérhető a fejlégzsák, amely így nulla pontot hozott az autónak.
Eredmények
Modell
utasvédelem
gyerekvédelem
gyalogosvédelem
biztonsági felsz.
összesen
Citroen Nemo
59 % (80 %)
74 % (75 %)
55 % (40%)
29 % (60 %)
79 (70)
Kia Venga
79 % (80 %)
66 % (75 %)
64 % (40%)
71 % (60 %)
88 (70)
Nissan Cube
83 % (80 %)
64 % (75 %)
56 % (40%)
84 % (60 %)
87 (70)
Seat Exeo
77 % (80 %)
81 % (75 %)
50 % (40%)
57 % (60 %)
90 (70)
Toyota Verso
89 % (80 %)
75 % (75 %)
69 % (40%)
86 % (60 %)
100 (70)
(zárójelben az öt csillag eléréséhez szükséges értékek)
Gázüzemű autók mindennaposak Spanyolországban, Olaszországban és Németországban, de a magyar utakon is számos gyári, illetve utólag átalakított LPG-autó fut. Nem minden autót lehet azonban átalakítani: írásunkban közöljük azoknak a modelleknek a listáját, melyek a tapasztalatok alapján nem alkalmasak a gázüzemre való áttérésre. Ezeknél az autóknál előfordulhat, hogy az átállás a motor végét jelenti.
Négy hazai páros küzd 17 másik ország versenyzőivel a hétvégén Párizs és Genf között, hogy kiderüljön, ki Európa leggazdaságosabb sofőrje. A Peugeot Eco Cup résztvevői indulás előtt oktatáson vettek részt az Allianz Vezetéstechnikai Centrumban. Íme, a gazdaságos vezetés fortélyai.
Az Audi Hungaria Motor Kft. a 2009-es üzleti évet pozitív mérleggel zárta ugyan, de jelentősen visszaesett a termelése, félmillióval kevesebb motor és 30 ezerrel kevesebb autó készült Győrben. Ennek ellenére nem került sor tömeges elbocsátásokra, a létszámot pótszabadságok kiadásával őrizték meg.
Vége a Formula 1-rajongók számára ínséges téli időszaknak, jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal útjára indul a világbajnoki sorozat 61. idénye. Sok a változás a tavalyi évhez képest, jósolni még a szokásosnál is nehezebb, így ismét garantáltak az izgalmak. A nyitóversenyhez közeledve az autómenedzser.hu körülnézett a száguldó cirkusz háza táján: mi változott, mire lehet számítani 2010-ben?
2011-től minden európai uniós országban kötelező lesz a nappali világítás. Sok ország már bevezette ezt a szabályozást, így ezekben egész évben kötelező a fényszórók használata. Magyarországon is kötelező, de csak településen kívül. 2011-től az új autókat úgy kell forgalomba hozni, hogy a gyújtással együtt a nappali fény is bekapcsoljon. Különösen a sötét autókat lehet jobban, előbb észrevenni a világításnak köszönhetően.