Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"feb07d26-34ae-44cb-90b2-5834b1607f7d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nő ijedtében kiugrott a kocsiból.","shortLead":"A nő ijedtében kiugrott a kocsiból.","id":"20250529_Siofok-autolopas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/feb07d26-34ae-44cb-90b2-5834b1607f7d.jpg","index":0,"item":"41fa74fc-e0f6-4fc1-8df1-5ac4d22c463e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_Siofok-autolopas-video","timestamp":"2025. május. 29. 11:09","title":"Beült egy nő mellé egy kóros elmeállapotú férfi, így szerezte meg a kocsiját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c29dbdc4-8fb8-4a13-afe2-bd287ecff518","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Jól teszi az EU, ha odafigyel arra, mi történik Németországban a beszállítói láncokról szóló törvény kapcsán, ugyanis a német cégek és a szövetségi kormány hozzáállása alapjaiban határozhatja meg, mi lesz a hasonló uniós jogszabály sorsa.","shortLead":"Jól teszi az EU, ha odafigyel arra, mi történik Németországban a beszállítói láncokról szóló törvény kapcsán, ugyanis...","id":"20250528_hvg-nemet-beszallitoi-torveny-fenntarthatosag-emberi-jogok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c29dbdc4-8fb8-4a13-afe2-bd287ecff518.jpg","index":0,"item":"d16da58a-789f-40ad-8a2f-5c2140f2cb71","keywords":null,"link":"/360/20250528_hvg-nemet-beszallitoi-torveny-fenntarthatosag-emberi-jogok","timestamp":"2025. május. 28. 15:55","title":"Európának fegyverkeznie kell és a gazdasága sem muzsikál jól, így háttérbe szorul, hogy élhető világot hagyjunk az utódokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc3fea18-bdc0-4b1c-9c33-e0ac2e504027","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A tinédzserek nagy mennyiségben alkoholt fogyasztottak, majd egyikük késsel támadt a társaságra, és többekkel végzett.","shortLead":"A tinédzserek nagy mennyiségben alkoholt fogyasztottak, majd egyikük késsel támadt a társaságra, és többekkel végzett.","id":"20250528_irkutszk-keseles-tinedzserek-oroszorszag-halottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc3fea18-bdc0-4b1c-9c33-e0ac2e504027.jpg","index":0,"item":"624f3e65-55ae-4556-bc53-84551ab156fc","keywords":null,"link":"/vilag/20250528_irkutszk-keseles-tinedzserek-oroszorszag-halottak","timestamp":"2025. május. 28. 18:59","title":"Több kamaszt is megkéselt egy társuk egy Irkutszk környéki házibulin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"883fed4a-f5cd-4f24-89a2-992c7dbfb26d","c_author":"Somfai Dávid","category":"sport","description":"A nyíltvízi úszó-Eb magyar ezüstérmese, Mihályvári-Farkas Viktória a parton is emlékezetes teljesítményt nyújtott. Úszóverseny még sosem hangzott ennyire magával ragadónak.","shortLead":"A nyíltvízi úszó-Eb magyar ezüstérmese, Mihályvári-Farkas Viktória a parton is emlékezetes teljesítményt nyújtott...","id":"20250529_Ilyen-ertekelest-meg-nem-hallottal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/883fed4a-f5cd-4f24-89a2-992c7dbfb26d.jpg","index":0,"item":"0a13f66b-17b9-402c-a266-10837b89b09f","keywords":null,"link":"/sport/20250529_Ilyen-ertekelest-meg-nem-hallottal","timestamp":"2025. május. 29. 16:43","title":"Ilyen élményszerűen még senki nem mesélte el egy verseny izgalmait, mint a nyíltvízi úszó-Eb magyar ezüstérmese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d826fe3-2903-4ea2-bbe8-6a9a2ac9a92b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Vivi & Norbi nagyot kaszál a tartalomgyártásból.","shortLead":"Vivi & Norbi nagyot kaszál a tartalomgyártásból.","id":"20250529_Meglodult-2024-ben-a-legnepszerubb-Tiktok-duo-25-szeresere-nott-a-beveteluk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d826fe3-2903-4ea2-bbe8-6a9a2ac9a92b.jpg","index":0,"item":"f56b191b-5d77-489e-b7a0-9651e9fd22af","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Meglodult-2024-ben-a-legnepszerubb-Tiktok-duo-25-szeresere-nott-a-beveteluk","timestamp":"2025. május. 29. 15:17","title":"Meglódult 2024-ben a legnépszerűbb TikTok-duó, 2,5-szeresére nőtt a bevételük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18cb3911-8eb1-4a65-8669-aa6d287a4ebb","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Hosszú távon akár a demencia korai diagnosztizálásban is segíthet az a program, amelyet mesterséges intelligencia felhasználásával készített egy magyar-francia startup. A virtuális emlékterápiához nem kell más, csak egy okostelefon és egy chatcsoport. Magyarországon becslések szerint körülbelül negyedmillió demenciával diagnosztizált ember él. Hogyan segít Lilia, az MI avatárja, amelyet már klinikai körülmények között tesztelnek Magyarországon? ","shortLead":"Hosszú távon akár a demencia korai diagnosztizálásban is segíthet az a program, amelyet mesterséges intelligencia...","id":"20250529_demencia-mesterseges-intelligencia-innovacio-lilia-memoria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18cb3911-8eb1-4a65-8669-aa6d287a4ebb.jpg","index":0,"item":"7ce00f1a-2cd6-4b73-8517-45ac4d443c33","keywords":null,"link":"/360/20250529_demencia-mesterseges-intelligencia-innovacio-lilia-memoria","timestamp":"2025. május. 29. 16:13","title":"„Rettenetesnek éltük meg a tehetetlenséget” – személyes élményből indult a magyar-francia fejlesztés, amely demenciával élők százezrein segíthet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5bb0586-e499-4ea9-aaec-4523f6212d02","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Koreai mérnökök olyan ultrahangos megoldást fejlesztettek ki, amelynek köszönhetően a jövőben átalakulhatnak a pacemakerek és más orvosi eszközök is.","shortLead":"Koreai mérnökök olyan ultrahangos megoldást fejlesztettek ki, amelynek köszönhetően a jövőben átalakulhatnak...","id":"20250528_vezetek-nelkuli-toltes-ultrahang-energiatovabbitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5bb0586-e499-4ea9-aaec-4523f6212d02.jpg","index":0,"item":"e3f9a43c-06ea-4464-9c25-0c0916c89f65","keywords":null,"link":"/tudomany/20250528_vezetek-nelkuli-toltes-ultrahang-energiatovabbitas","timestamp":"2025. május. 28. 17:33","title":"Vízen keresztül is működik az újfajta vezeték nélküli töltés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13a6a0e7-1b58-433e-94ad-35f3cdd61cd9","c_author":"Székács Linda","category":"360","description":"Gyönyörű tájak, tiszta levegő, béke és magas fizetések. Nemcsak Európában, de az egész világon Svájcban a legjobb az emberek életminősége egy friss felmérés szerint. Az ország évi több ezer magyart vonz a jobb megélhetés és jobb élet reményében, külföldiként azonban gyakran szinte lehetetlen lakást és munkát szerezni. Ma már, azt mondják, nem is lehet gyorsan sok pénzt összeszedni. Beszéltünk olyan háromgyerekes anyával is, aki épp a vagyonát éli fel odakint, mert a magyar orvosok már lemondtak nagybeteg lányáról.","shortLead":"Gyönyörű tájak, tiszta levegő, béke és magas fizetések. Nemcsak Európában, de az egész világon Svájcban a legjobb...","id":"20250528_kivandorlas-svajcba-ulfoldon-elo-magyarok-svajc-megelhetes-lakhatas-munka-penz-ausztria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13a6a0e7-1b58-433e-94ad-35f3cdd61cd9.jpg","index":0,"item":"df56a97c-7df6-4a14-90f7-c085a6562047","keywords":null,"link":"/360/20250528_kivandorlas-svajcba-ulfoldon-elo-magyarok-svajc-megelhetes-lakhatas-munka-penz-ausztria","timestamp":"2025. május. 28. 19:30","title":"„Más mocskát takarítani szörnyű érzés volt” – jól hangzik, de bitang nehéz magyarként boldogulni a világ egyik legjobb országában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.
Bár a berlini zöldség-gyümölcs piacon reggel 7-kor nem támadtak le minket a német, török és görög zöldségesek, hogy honnét ez a szép teherautó, azért mi mégis büszkén toltuk be a Movano orrát – amelyen minden idők legnagyobb Opel logója feszít - az elektromos targoncák sűrűjébe. A Movano szebb lett, nagyobb, erősebb és takarékosabb elődjénél. A korábbi Movano abban is különbözik az újtól, hogy ennek fejlesztésében már az első ecsetvonásnál jelen voltak az Opel mérnökei, a Movano/Master család igazi koprodukció.
Erősségei: 300 féle változat, első- és hátsókerékmeghajtás, akár 4,5 tonnás össztömeg, 2,5 tonna teherbírás, akár 17 köbméteres raktér, alacsony fogyasztás, Euro5-ös motor, kényelmes vezetőhely. Négy hosszban és háromféle magasságban kapható majd, nálunk elsőként a két középső változat érhető el júniustól. Az importőr a Movano árait májusban teszi közzé, a 16 személyes elsőkerékhajtású kisbusz szeptemberben várható.
Autómenedzser.hu
A vezetőfülke elemei, kapcsolói Renault-ból lehetnek ismerősek, francia volt a navigációs rendszer is, amely helyenként képes volt furcsa dolgokat művelni. A komfort is franciás, kényelmes ülésben vezethettünk, a hosszú fuvarok kényelmetlenségeinek enyhítésére légrugós ülés is rendelhető. A háromszemélyes kivitelben a középső ülés irodaasztallá alakítható át, az ülések alatt hatalmas üregekbe pakolhatunk. Tárolóhelyekben egyébként is erős a Movano, a gumicsizmától a másfél literes palackig, a mobiltelefontól a parkolójegyig mindennek van helye. A menetlevél írása sem jelenthet akadályt, könnyedén elővarázsolhatjuk a tartóját a műszerfalból. Hatalmas a szélvédő, a tükrökből jól belátható a jármű, a kormány mélységben nem állítható. Hosszú az opciós lista, az általunk kipróbált tesztautókban volt ESP, tempomat, tolatóradar. Széria a jókora méretű tolóajtó (1,05-1,27 méter széles, 1,58-1,78 méter magas), amelyen könnyedén befér a raklap. Nincsenek kiszögelések, akadályok, targoncával pakolhatunk. Felárért dupla tolóajtó is rendelhető
Moduláris padlólemezének köszönhetően a Movano immár hátsókerekes változatban is kapható, az erősebb, leghosszabb, 146 lovas változaton dupla kerekek vannak hátul (a 4,5 tonnás modellben alaptartozék, de a háromtonnás változathoz is rendelhető).
[[ Oldaltörés (Nem driftelésre való) ]]
Élmény volt a hatalmas monstrumot vezetni, egy pillanatig sem éreztette velünk, hogy nagy falat lenne számunkra. 200 kilós rakományunkkal még az autópályán sem kellett lehúzódnunk a középső sávban. A 125 lovas és a 100 lovas változat sem tűnt gyengének, igaz, azokkal az autópályán már nem vigéckedtünk. A 2,3 literes turbódízelt kérésre részecskeszűrővel szerelik fel, így teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normát. A kétnapos tesztelés során a 146 lovas L4 H2 (leghosszabb és közepes magasságú) hátsókerekes Movano 10 litert fogyasztott átlagban, a 125 lovas L3 H2 modell 9 litert evett, míg a legkisebb L1 H1 100 lovas változat megelégedett 8 liter gázolajjal száz kilométerenként. Sebességváltója hatsebességes, rendelhető Easytronic félautomata is. A váltás esedékességét a műszerfalon elektronika jelzi.
Autómenedzser.hu
Rakterében tucatnyi szembe akaszthatjuk a rögzítő hevedereket, de rendelésre teljes belső borítást és szerelvényezést is kérhetünk. A leghosszabb, 6,85 méteres változat (tengelytávja 4,33 méter) rakterének hossza 4,4 méter, a Movano akár 3 tonnát is vontathat.
A hátsó ajtók (1,58 méter széles és maximum 1,82 méter magas) 180 fokban nyílnak, de 270 fokos nyitást is rendelhetünk, az oldallemezekhez mágnessel rögzíthető a kitárt ajtó. A kerékjártai ívek között hasznos szélesség 1380 milliméter, a hátsókerekes változatoknál 1080 milliméter.
Alaphelyzetben 80 literes az üzemanyagtartály, de felárért 105 literes is kérhető (az igazság az, hogy eleve 105 literes tartállyal szerelik az autót, de csak felárért veszik ki azt az elemet, amely 80 literre korlátozza). Ezzel elméletileg akár 1400 kilométeres hatótávval is rendelkezhet az autó.
Költséghatékonyság terén sokat várnak a Movanótól a tervezői, Az olajcsere periódus például 40 ezer kilométer, a hűtőfolyadék-csere periódusa 160 ezer kilométerre tolódott ki. Az Opel számításai szerint az üzemeltetési költsége 10 százalékkal csökkent az elődhöz képest.
Az ADAC brandenburgi tesztpályáján kipróbálhattuk mennyire hatékony a Movano új négy tárcsafékes ABS fékrendszere, amelyet elektronikus fékerőelosztóval (EBD) vérteztek fel. 100 kilométer/órás sebességről vészfékezéssel (ilyenkor bekapcsol a vészvillogó) 40,3 méter alatt sikerült megállnom 250 kilós terheléssel. Ez a nap legjobb ideje volt, de a többieknek is sikerült 44 méteren belül lefékezniük. A hátsókerekes változatokban az ESP alapfelszerelés, de minden változathoz rendelhető. A szlalom tesztben hármas sebességfokozatban teljes sebességgel nyúztuk a hosszított 146 lovas Movanót, a negyedik bolyánál kisodródás helyett beavatkozott az ESP és megszelídítette az autót. Nagyon komolyan befékezett, a gumik nyoma vastagon jelezte hatékonyságát. Ha a sofőr egy autópálya lehajtójáról túl nagy lendülettel érkezik meg az alsóbbrendű útra, az ESP vigyáz rá, és természetesen a rakományra is.
Alaphelyzetben csak a vezetőt védi légzsák, de rendelhető oldallégzsák és kanyarkövető fényszóró is.
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
Az Opel Insignia Ecoflex az első olyan zöldautó, ahol szinte semmi kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a tulajdonosnak. Szép, elegáns, biztonságos, alacsony a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása, erős, gyors, jól felszerelt, prémiumjellegű és a 105 ezer forintos felára sem ver földhöz.
A sikeres OPC (Opel Performance Center) program tízéves jubileumára élvonalbeli technikával látta el az Opel az Insigniát. 2,8-as V6-os turbó motorja (239 kW/325 LE, 435 Nm) a márka legnagyobb teljesítményű szériakocsijává teszi, amely alig hat másodperc alatt gyorsul százra. Ez az első OPC-modell, amelyben standard az adaptív összkerékhajtás és az elektronikus differenciálzár. A FlexRide csillapítást a különösen dinamikus vezetési stílushoz hangolták. A 2009-es Év Autójának OPC-változata mindhárom karosszériával – szedán, ötajtós és kombi – kapható 13,173 millió forinttól.
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
160 lóerő, dupla panorámatető, magyarul beszélő navigáció, hatalmas csomagtér, baráti fogyasztás, pazar kényelem, lenyűgöző technika, izgalmas dinamika. Ez az Opel más, mint a többi, és sokkal drágább is. Az Insignia még nem nőtte ki a gyermekbetegségeit.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
Decembertől rendelhető, január 15-től pedig a kereskedésekben már kapható az új Opel Astra. Bár a nemzetközi menetpróbán tavaly ősszel a Frankfurt közeli Opel tesztpályán tehettük próbára az új Astrát, mégsem szórakoztunk olyan jól, mint a kiskunlacházi volt katonai reptér hóval borított kifutópályáján és szűz havas útjain.
Valahogy senki sem hökkent meg a nemzetközi bemutatón a 4,64 milliós alapáron. Oda se neki, ér ennyit az autó, sokat fejlődött: jól néz ki, biztonságos, praktikus, technikailag tökéletes, kényelmes, dinamikus. A listaár karcsúsodni fog, amint a szalonokba bekerül az autó, a német versenytársak hasonló áron mérik a kompaktjaikat, de aki esetleg az Astra Classicot cserélte volna le a J Astrára, alszik rá még egyet.
Sem Jacob Grimm, sem Mary Shelley, sem maga Frankenstein doktor nem hitte volna el az Opel PR-osok meséjét a megújult Corsáról, ezért a nemzetközi sajtóbemutatón szóba sem került a külső és a belső ráncfelvarrás. A motorok, a futómű és a kormányzás azonban tényleg változtak. Kipróbáltuk a megújult Opel Corsát.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.