Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Sokan vélik úgy, hogy az elnök támogatja Oroszországot az Ukrajna elleni háborúban.","shortLead":"Sokan vélik úgy, hogy az elnök támogatja Oroszországot az Ukrajna elleni háborúban.","id":"20250303_cbs-kozvelemeny-kutatas-donald-trump-ukrajnai-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29.jpg","index":0,"item":"7947ea68-a006-4c8e-8cf2-63ecb0b3ef9d","keywords":null,"link":"/vilag/20250303_cbs-kozvelemeny-kutatas-donald-trump-ukrajnai-haboru","timestamp":"2025. március. 03. 15:54","title":"Az amerikaiak 35 százaléka szerint kormányoz a jó irányba Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ea8c70d-415a-4af0-95d2-2f5d7f7181ea","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az elnök szerint az angol nyelvtudás segít az újonnan érkezőknek, hogy a közösségek tagjaivá váljanak.","shortLead":"Az elnök szerint az angol nyelvtudás segít az újonnan érkezőknek, hogy a közösségek tagjaivá váljanak.","id":"20250302_trump-egyesult-allamok-hivatalos-nyelv-angol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ea8c70d-415a-4af0-95d2-2f5d7f7181ea.jpg","index":0,"item":"7b051d49-f0b3-4386-a03a-3c206b8b2d37","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_trump-egyesult-allamok-hivatalos-nyelv-angol","timestamp":"2025. március. 02. 16:34","title":"Trump aláírta, az USA-ban hivatalos nyelv lett az angol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a60c0ff-5f39-45ac-a34a-86c9f2de9234","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Nagyon örülnek, hogy „normalizálódik” az Ukrajna ellen háborút indító Oroszország imázsa. Legalábbis ők így gondolják.","shortLead":"Nagyon örülnek, hogy „normalizálódik” az Ukrajna ellen háborút indító Oroszország imázsa. Legalábbis ők így gondolják.","id":"20250304_anora-oscar-dij-orosz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a60c0ff-5f39-45ac-a34a-86c9f2de9234.jpg","index":0,"item":"6c94a38b-cdb2-419f-a9d3-287c2b587a9c","keywords":null,"link":"/kultura/20250304_anora-oscar-dij-orosz-propaganda","timestamp":"2025. március. 04. 09:16","title":"Az orosz állami propagandisták rárepültek az Anora Oscar-győzelmére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26c37319-a97d-4834-b09c-e8628c9cecc4","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Izrael további túszok szabadon engedését akarja, és szerinte ez csak szimbolikus lépés, mert a Hamász raktárai tele vannak a tűzszünet negyvenkét napja alatt felhalmozott árukkal.","shortLead":"Izrael további túszok szabadon engedését akarja, és szerinte ez csak szimbolikus lépés, mert a Hamász raktárai tele...","id":"20250302_Elkezdodott-a-Ramadan-mire-Izrael-leallitotta-a-humanitarius-segelyeket-a-Gazai-ovezetbe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26c37319-a97d-4834-b09c-e8628c9cecc4.jpg","index":0,"item":"cd40174d-3f06-4745-82af-908fcc1b0599","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_Elkezdodott-a-Ramadan-mire-Izrael-leallitotta-a-humanitarius-segelyeket-a-Gazai-ovezetbe","timestamp":"2025. március. 02. 10:39","title":"Elkezdődött a Ramadán, mire Izrael leállította a humanitárius segélyeket a Gázai övezetbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d867227b-6196-459c-85a6-2a6f012d7f06","c_author":"Szász Lilla","category":"360","description":"A kubai forradalom szociális vívmányai eltűnnek, éppen vagy víz nincs, vagy áram, vagy net, vagy egyik sem. Miért akar bárki itt maradni? Szász Lilla riportja azokról, akik kiszabadulnának a rendszer kötöttségei alól, mégsem hagyják el az országot.","shortLead":"A kubai forradalom szociális vívmányai eltűnnek, éppen vagy víz nincs, vagy áram, vagy net, vagy egyik sem. Miért akar...","id":"20250302_szasz-lilla-kuba-eltunnek-a-forradalom-vivmanyai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d867227b-6196-459c-85a6-2a6f012d7f06.jpg","index":0,"item":"33025fa7-2136-4256-9a46-62db366aa719","keywords":null,"link":"/360/20250302_szasz-lilla-kuba-eltunnek-a-forradalom-vivmanyai","timestamp":"2025. március. 02. 17:00","title":"Ilyen az, amikor egy ország nem működik - riport Kubából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3c503b4-f6d4-4a24-abb9-7648e65bfc4f","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Öt Oscart nyert az Anora, az orosz oligarchával dacoló amerikai szexmunkás története. Sean Baker egymaga négy díjat vihet haza. Nyert Tóth László, vagyis Adrien Brody, hoppon maradt Demi Moore és Timothée Chalamet. És akadt néhány tűrhető poén is.","shortLead":"Öt Oscart nyert az Anora, az orosz oligarchával dacoló amerikai szexmunkás története. Sean Baker egymaga négy díjat...","id":"20250303_Oscar-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3c503b4-f6d4-4a24-abb9-7648e65bfc4f.jpg","index":0,"item":"27ce68e3-c545-482f-90f8-c6b7c875f4fd","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_Oscar-2025","timestamp":"2025. március. 03. 05:23","title":"Oscar, 2025: Jancsó Dávid nem nyert, de Tóth László igen. Tarolt egy kicsi független film, az Anora lenyomta Hollywoodot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd63a178-391f-4621-b4b6-976f68a256d3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Azért nem volt olyan komoly a dolog.","shortLead":"Azért nem volt olyan komoly a dolog.","id":"20250302_Ruszin-Szendi-elkesett-a-Tisza-forumarol-Bekescsaban-a-szinpadon-bunhodott-miatta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd63a178-391f-4621-b4b6-976f68a256d3.jpg","index":0,"item":"bd83a2f3-63e4-417f-a1a4-d11c3db4c9ed","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_Ruszin-Szendi-elkesett-a-Tisza-forumarol-Bekescsaban-a-szinpadon-bunhodott-miatta","timestamp":"2025. március. 02. 11:07","title":"Ruszin-Szendi elkésett a Tisza fórumáról Békéscsabán, a színpadon bűnhődött miatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"286aaad8-a381-4621-9c54-7f158ba2022b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Március 3-án ünnepli a 80. születésnapját az ausztrál George Miller, a legszínesebb életművet magáénak tudó rendező-producer, aki minimálköltségvetésből, az ismeretlen Mel Gibsonnal forgatta le az első Mad Maxet. ","shortLead":"Március 3-án ünnepli a 80. születésnapját az ausztrál George Miller, a legszínesebb életművet magáénak tudó...","id":"20250303_george-miller-80-eves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/286aaad8-a381-4621-9c54-7f158ba2022b.jpg","index":0,"item":"259648fa-e2ea-4bda-abc3-00950e1bc880","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_george-miller-80-eves","timestamp":"2025. március. 03. 09:45","title":"A dühös Mad Max és a cuki Táncoló talpak mögött is az épp 80 éves George Miller áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Audi TT RS próba: esküszöm, úgy megy, mint egy Porsche
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A könnyű, főként alumíniumból készült karosszérián (a 206 kilós egység 58 százaléka alumínium) és a belső tér...
A könnyű, főként alumíniumból készült karosszérián (a 206 kilós egység 58 százaléka alumínium) és a belső tér kialakításán hosszas kutatómunka nyomán fedezhetők fel a változások. Szerencsére nem rontották el nagyobb átalakításokkal az autót, nekem a TT úgy tetszik, ahogy van. A vevők, főleg a német vevők megfogyatkozása miatt döntöttek úgy Ingolstadtban és Győrben, hogy kicsit políroznak a gyűrűs sportkocsin.
Rengeteg kép a galériában. Kattintson a képre
Audi
Az Audi TT megújult külsején először az erőteljes lökhárító tűnik fel, amelyet markáns vonalú, megnövelt légbeömlő nyílások szegélyeznek – leegyszerűsítve a korábbi S-line külsőt kapta meg szériában a kocsi. A henger alakú, látszólag szabadon függő fényszórók kölcsönöznek vizuális mélységet a hátsó lámpáknak. A nagy kipufogócsövek - a 2.0 TFSI motor esetében kétcsövű -, valamint a megnagyobbított, mattfekete diffúzor további hangsúlyos elemei az autónak. Az átalakítás eredményeként a TT Coupé és a Roadster két centiméterrel nőtt, 4187 milliméter hosszúságú lett. Kiviteltől függetlenül könnyítettek is az autón, 20-90 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen. A kormányra, a középkonzolra és az ajtóborításokra új alumíniumbetétek kerültek; csillogó fekete karikák és szegélyek hangsúlyozzák a belső tér eleganciáját.
Újdonságként jelent meg az erősebb, hatékonyabb négyhengeres motor, amely szintén az Audi Hungariánál készül. Az új 2.0 literes TFSI motor 155 kW (211 LE) teljesítményre képes (ára 11 millió forint körüli). Lelkesen tapostuk ki belőle a szuszt a német autópályán, meg sem nyikkant, amikor 220-ról gyorsítani kellett, mert feltűnt mögöttünk egy narancsszínű veszedelem: egy kolléga a TTS-sel.
A Győrben gyártott kétliteres motor 6,1 másodperc alatt gyorsítja a Coupét kézi váltóval nulláról 100 kilométer/órás sebességre és tovább, egészen a 245 kilométer/órás végsebességig. A feltöltős motorban újdonság az AVS szelepvezérlő (Az Audi valvelift system a beszívott levegő mennyiségét széles tartományon a szívószelepek nyitásának változtatásával tudja szabályozni. A fojtószelep így részterheléskor jórészt teljesen nyitott állásban is maradhat, így a nemkívánatos fojtási veszteségek jelentősen mérsékelhetők), amely két fokozatban emeli a kipufogó szelepeket, így növelve a nyomatékot és a hatékonyságot. A gyári adatok szerint 6,6 literes átlagfogyasztást kellett volna mérnünk normál használatban. Annyira volt a mért 10 literes adat a gyári adattól, mint a tesztút irama a normál használattól. Ezeknél a fogyasztási adatoknál mindenki elmosolyodik amúgy is, kivéve a prezentáció előadóját, de őt ezért fizetik. A 170 lovas dízelváltozatot nem próbáltam, annak kapcsán elhiszem, hogy valamivel közelebb van a valósághoz az 5,3 literes gyári adat. A 272 lóerős TTS kabrió, amelyet természetesen nyitott tetővel kergettünk az Autobahnon – 220 fölött eltorzult arccal – 11,4 liter benzint kért 100 kilométerenként (gyári adat 7,7 liter/100 kilométer). A hatsebességes S tronic váltó révén 5,2 másodperc alatt ugrott 100 kilométer/órás sebességre a 16 millió forintba kerülő magyar szépség.
Az Audi valvelift system
a beszívott levegő mennyiségét széles tartományon a szívószelepek nyitásának változtatásával tudja szabályozni. A fojtószelep így részterheléskor jórészt teljesen nyitott állásban is maradhat, így a nemkívánatos fojtási veszteségek jelentősen mérsékelhetők.
am
A legdurvább élmény azonban a legerősebb TT-ben ért, a TT RS vérbő sportkocsi, Porschékat idéző lendülettel, tapadással, erővel, gyorsulással és orkánszerű dübörgő motorhanggal. A 340 lovas öthengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 450 Nm-es nyomatéka 4,6 másodperc alatt tépi 100-as tempóra az RS-t, kérésre 280-nal is mehet az autó (kiiktatják a 250 kilométer/órás lekorlátozást). A kipróbált kék fenevad hétsebességes S tronic váltója még vadabb gyorsulást tett lehetővé: 4,4 másodperc alatt katapultált a versenygép 100 kilométer/órás sebességre. Az autóban volt valahol gyorsuló automatika is (launch control), de nem találtam, viszont azt megnéztem, mennyi volt az RS átlagfogyasztása. Nem a gyári 9,2 liter/100 kilométer, hanem 14,7 liter. Igaz, 180 alatt nem nagyon mentünk vele, kivéve az Ingolstadt köré épített falvakat, ahol végig 30 kilométer/óra volt a megengedett legnagyobb sebesség. Ott többrendbeli birtokháborítást követtünk el, a sportgomb megnyomásával ugyanis nem csupán a futómű és a kormányzás lesz keményebb. A gázpedál érzékenysége mellett a kipufogó hangja is megváltozott. A gázok egy kiömlő helyett kettőn át távoznak, fantasztikus üvöltés keretében.
18 hüvelykes sötét felnijei mögött elöl 370, hátul 310 milliméteres féktárcsák lassítanak, mindig van munkájuk, mert csak lassúbb járművek haladtak előttünk. Az előzés félelmetesen gyorsan és biztonságosan zajlik le, a vége mindig hatalmas fékezés, mert sajnos nem egy kifutópálya a világ. A 10 milliméterrel leültetett RS összetéveszthetetlen a többi TT-vel, hátsó szárnya nem 130 kilométer/óra fölött nyílik ki, hanem fix és sokkal nagyobb. Az ESP teljesen kikapcsolható, de mielőtt bárki ezt tenné: az ára 20 millió forint körül van.
A megújult TT gyártásához 35 millió forint beruházást valósítottak meg Győrben, melyet a 240 méter hosszú gyártószalagon szükséges technikai módosításokra fordítottak.