Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A jövőben elkobozhatják a dílerek vagyontárgyait, és feltételesen sem lesznek szabadlábra helyezhetők azok, akiket kábítószer-bűncselekményben másodszor is bűnösnek találnak.","shortLead":"A jövőben elkobozhatják a dílerek vagyontárgyait, és feltételesen sem lesznek szabadlábra helyezhetők azok, akiket...","id":"20250615_drogtorveny-eletbe-lepes-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529.jpg","index":0,"item":"5948edf0-dd88-4bba-b3d5-92b83e9e1d89","keywords":null,"link":"/itthon/20250615_drogtorveny-eletbe-lepes-szigoritas","timestamp":"2025. június. 15. 16:38","title":"Életbe lépett az új drogtörvény, a kormány szerint „magasabb fokozatba kapcsol” a drogbűnözőkkel szembeni hajtóvadászat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0c46e5c-693a-4903-a3bb-4a79353fcc34","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyetlen nap alatt hat Guinness-rekordot is megdöntött egy 14 éves indiai fiú, akit csak élő számológépként emlegetnek. A srác nemcsak elképesztő sebességgel, hanem hasonló pontossággal végi el fejben a matematikai műveleteket.","shortLead":"Egyetlen nap alatt hat Guinness-rekordot is megdöntött egy 14 éves indiai fiú, akit csak élő számológépként emlegetnek...","id":"20250615_indiai-fejszamolo-diak-guinness-rekordok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0c46e5c-693a-4903-a3bb-4a79353fcc34.jpg","index":0,"item":"140ceb2a-e78c-4374-8db1-dac16ef2fb04","keywords":null,"link":"/tudomany/20250615_indiai-fejszamolo-diak-guinness-rekordok","timestamp":"2025. június. 15. 08:03","title":"14 évesen élő számológép egy indiai csodagyerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Na, ez az, amit nem akarunk itthon!” – ennyit kommentelt Orbán Viktor Szentkirályi Alexandrának, aki amúgy maga is jelen volt a színes rendezvényen.","shortLead":"„Na, ez az, amit nem akarunk itthon!” – ennyit kommentelt Orbán Viktor Szentkirályi Alexandrának, aki amúgy maga is...","id":"20250614_karacsony-gergely-szentkiralyi-alexandra-becs-pride-budapest-ausztria-salzburg-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d.jpg","index":0,"item":"fa12d394-3d45-48a4-a2d2-2f1647cb379e","keywords":null,"link":"/elet/20250614_karacsony-gergely-szentkiralyi-alexandra-becs-pride-budapest-ausztria-salzburg-orban-viktor","timestamp":"2025. június. 14. 21:37","title":"Orbán megszólalt a bécsi Pride-ról, Karácsony pedig felszólalt a bécsi Pride-on","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3143d617-184c-42a4-a8dd-82c49dafef5b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"„Mi már látjuk, mekkora ajándék az, hogy versenyezhetünk. Az is egy ünnep, hogy rajthoz tudunk állni, mert nem mindig volt ez így” – mondja Ekler Luca kétszeres paralimpiai bajnok a Penge podcastban, ahol a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnak és Kenyeres András mentáltrénernek arról is mesél, milyen apróságon múlt, hogy parasportoló vált belőle, miben más a hangulat és a közeg a paralimpián, mint az olimpián, és hogyan tudja összeegyeztetni, hogy a sport mellett a Testnevelési Egyetemen oktat.","shortLead":"„Mi már látjuk, mekkora ajándék az, hogy versenyezhetünk. Az is egy ünnep, hogy rajthoz tudunk állni, mert nem mindig...","id":"20250614_penge-podcast-ekler-luca-szilagyi-aron-kenyeres-andras-parasport-interju-stresszkezeles-teljesitmenyszorongas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3143d617-184c-42a4-a8dd-82c49dafef5b.jpg","index":0,"item":"a8db8ae3-4ce7-4da4-bf9d-7a593e8d7110","keywords":null,"link":"/elet/20250614_penge-podcast-ekler-luca-szilagyi-aron-kenyeres-andras-parasport-interju-stresszkezeles-teljesitmenyszorongas-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 07:00","title":"„Évek óta éreztem, hogy valami vár rám” – Ekler Luca paralimpiai bajnok a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc39107f-dc13-4ed2-8eda-717f323f1a42","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kislányért mentőhelikopter is érkezett, de nem tudták újraéleszteni. ","shortLead":"A kislányért mentőhelikopter is érkezett, de nem tudták újraéleszteni. ","id":"20250615_vizbe-fulladt-gyerek-palatinus-strand","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc39107f-dc13-4ed2-8eda-717f323f1a42.jpg","index":0,"item":"89717b7e-9dd0-4f2e-b032-7756e02462d3","keywords":null,"link":"/itthon/20250615_vizbe-fulladt-gyerek-palatinus-strand","timestamp":"2025. június. 15. 08:33","title":"Vízbe fulladt egy gyerek a Palatinus strandon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59f1fd01-a55b-4793-b632-1abf3cab9991","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Valóban halmentesek lesznek az óceánok 2048-ra, ahogy azt egy Netflix-dokumentumfilm állította? A jóslat egy félreértelmezett tudományos tanulmányon alapul, és a valóság ennél árnyaltabb – mutat rá Hannah Ritchie adattudós. Szerkesztett részlet az Ez nem a világ vége című könyvből.","shortLead":"Valóban halmentesek lesznek az óceánok 2048-ra, ahogy azt egy Netflix-dokumentumfilm állította? A jóslat...","id":"20250615_2048-ra-tenyleg-nem-marad-hal-az-oceanokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59f1fd01-a55b-4793-b632-1abf3cab9991.jpg","index":0,"item":"e595dc1f-5838-4a05-8279-f51c5e2f8f49","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250615_2048-ra-tenyleg-nem-marad-hal-az-oceanokban","timestamp":"2025. június. 15. 19:15","title":"2048-ra tényleg nem marad hal az óceánokban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28678c17-da48-45c3-a6b1-d8b7dc55480b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Momentum képviselője azt is kéri a Fidesz korábbi főpolgármester-jelöltjétől, hogy a közízlés érdekében vonuljon vissza a közélettől. ","shortLead":"A Momentum képviselője azt is kéri a Fidesz korábbi főpolgármester-jelöltjétől, hogy a közízlés érdekében vonuljon...","id":"20250614_szentkiralyi-alexandra-gelencser-ferenc-feljelentes-kozveszellyel-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28678c17-da48-45c3-a6b1-d8b7dc55480b.jpg","index":0,"item":"b2c34914-2477-4fa0-a276-ac4283f70092","keywords":null,"link":"/elet/20250614_szentkiralyi-alexandra-gelencser-ferenc-feljelentes-kozveszellyel-fenyegetes","timestamp":"2025. június. 14. 15:45","title":"Feljelentik Szentkirályi Alexandrát a csomagtartós akcióért, Bródy János is csattanós választ adott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db3d9e58-547b-40df-8f80-f1bc58e27d2e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kanadai erdőtüzek miatt „piszkos” a légkör, és érkezik a szaharai eredetű por is. ","shortLead":"A kanadai erdőtüzek miatt „piszkos” a légkör, és érkezik a szaharai eredetű por is. ","id":"20250614_erdotuz-fust-szaharai-por-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db3d9e58-547b-40df-8f80-f1bc58e27d2e.jpg","index":0,"item":"b990c733-73b7-49d4-a255-cdb0149745ea","keywords":null,"link":"/elet/20250614_erdotuz-fust-szaharai-por-idojaras","timestamp":"2025. június. 14. 12:48","title":"Füst és szaharai por is lesz a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.
Az Opelnél például 2009-ben különösen az alsó-középkategóriás és a kisautók között nőtt meg jelentősen a cégautók aránya – tudta meg a HVG Cégautó Werger Imrétől, az Opel Southest Europe flottaigazgatójától. Nemcsak azért, mert a magánvásárlók száma nagyobb arányban csökkent, mint a céges vásárlóké, hanem azért is, mert a cégek kis- és középautó-vásárlásaiban is kisebb volt a visszaesés, mint a magasabb kategóriáknál. Az alsó-középkategóriás Opeleknek már kis híján a felét cégek vásárolták (ez az arány 2008-hoz képest csaknem az ötödével nőtt meg), a kisautók céges hányada pedig a harmadával emelkedett, 34 százalékra. A középkategóriában különösebben nem változott a cégautók aránya, továbbra is magas, megközelítőleg 70 százalék. Az opeles flottaigazgató szerint 2010-ben nem vásárolnak majd több cégautót, mint 2009-ben – bár a meghosszabbított futamidejű szerződések kifuttatásakor még várható újautó-értékesítés, s nagyobb tenderek megjelenése is befolyásolhatja a flottapiacot –, de a magánvásárlások további csökkenése miatt a céges vásárlások arányának növekedésére számít.
Kivárás, halasztás Ez nem jelenti azt, hogy 2009 jó év lett volna a cégautópiacon. Épp ellenkezőleg: sok cég kivárással, halasztással reagált a válságra, így összességében csaknem 30 ezerrel kevesebb személyautót vásároltak cégautónak, mint 2008-ban.
„A cégautópiacot is jelentősen gyengítette a devizaárfolyam-kockázat és -veszteség növekedése, a cégek kapacitáscsökkentése, létszámleépítése, takarékoskodása” – mondta a HVG Cégautó érdeklődésére Erdélyi Péter, az MGE társelnöke. A cégek a válságot enyhítendő jellemzően elhalasztják a gépjárműbeszerzéseket (a használt autók cseréjét), meghosszabbítják a lízingszerződéseket. Egyebek között ezért is csökkent a cégautók száma 2009-ben – a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint – összességében mintegy 10 százalékkal. Ugyanakkor kevesebbet is futnak az autók, mivel a válság miatt visszaestek a szolgáltató cégek megrendelései. Az MGE-társelnök az év második felében némi gazdasági élénkülésre számít, ami miatt a céges vásárlások lassú növekedését valószínűsíti. Már most növekvő aktivitást lát a közepes cégeknél és a multiknál. Az utóbbiak egy részét ráadásul az anyacég flottabeszerzési szerződései kötik, amelyek alapján nehezebben halaszthatják tovább a cserét.
„A vásárlók szinte teljes köre újragondolta cégautó-politikáját, ezért nagyon sok szereplő volt, aki nemhogy nem cserélt, hanem a meglévő parkot is drasztikusan visszafogta” – mondja Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. Sok olyan cég vett búcsút cégautói egy részétől, ahol a cégjármű az elmúlt tíz évben alapvető munkatársi járandóság volt. Máshol a prémiumautókat felső-közép vagy középkategóriás autókkal váltották fel, s ahol csak megtehették, elhalasztották az autóparkcserét.
A csökkentés főleg a juttatásautókat érintette: ha nem elsősorban a munkához kellett a munkatársaknak az autó, azt sok helyen vissza is vették tőlük. A munkaautók számát és használatát a cégek általában nem korlátozták, a magánhasználatot viszont például azzal már igen, hogy a hétvégi tankolásokat már nem fizeti a cég. Vezetői szinteken, főleg a felsővezetőknél nincs jelentős változás: ugyanolyan felszereltségű autókat kapnak, és ugyanolyan feltételekkel használhatják azokat, mint a válság előtt.
Cégautó-kereskedők szerint azonban az új autók beszerzése, vagyis a használtak esedékes cseréje nem húzható egy-másfél éven túl. Ezt elsősorban műszaki okokkal – a szervizköltségek aránytalan megnövekedésével – indokolják, mert emiatt a lízingcégek olyan magasra emelhetik a bérleti díjat, hogy inkább megéri új autókat venni.
Növekvő kedvezmények Az értékesítési kedvezmények a válság hatására nemhogy csökkentek volna, hanem éppen hogy nőttek. A magánautó-piaci legfeljebb 30 százalékos listaárkedvezményt a flottapiaci értékesítésben akár 5–15 százalékkal is megfejelik (bár a legtöbben üzleti titokra hivatkozva elhárítják a választ), ami erősen függ a modelltől, a flottanagyságtól, a piaci partnertől vagy éppen az aktuális magánautó-akcióktól. A Fiat Magyarország például 2010-ben a cégautó-eladások erősítésére Fiat Fiducia + 4 néven külön programot indított: egyes személyautó-modelljeit a legalább egy Fiat haszonjárművel rendelkező ügyfeleknek az alapárnál 30 százalékkal olcsóbban kínálja, a két évről négy évre kiterjesztett garancia ideje alatt 50 százalékos kedvezményt ad minden szervizelésből, plusz egyedi finanszírozást ajánl. A Hyundai Holding Hungary azzal operál, hogy tág tartományban tartja a flottakedvezményt, az a flotta nagyságától és a megvásárolt autó típusától függően 250 ezer forinttól 2,5 millióig, százalékban 7,5-től akár 25 százalékig terjed. A Mazda Motor Hungary szintén a kedvezmények szerepét látja fontosnak, tapasztalataik szerint a flottavásárlók közül sokan a nagyobb kedvezményre várva használják tovább az autókat.
A legnagyobb, több 10 százalék kedvezménnyel meghirdetett készletkiárusításoknál is ügyelnek arra az autós cégek, hogy flottapartnereiknek vagy a több cégautót vásárlóknak a kiárusítási kedvezménynél is legalább 1-2 százalékkal nagyobb kedvezményt adjanak. Ha ez valami okból nem megy, pluszszolgáltatást vagy ajándék felszereltséget kínálnak még a kisebb céges vevőknek is. Nagyobb flottabeszerzések esetében importőri vagy gyári támogatás is mérsékli a listaárat, s azzal már nem versenyezhet egy normál kiskereskedelmi ár. Mindezt figyelembe véve rendkívüli esetben a flottakedvezmény akár 25–45 százalékos is lehet, attól függően, hogy az autóértékesítő azt a kiskereskedelmi árhoz vagy a listaárhoz képest adja meg.
Az MKB Euroleasing Autópark az ORFK 2008-as, 6 milliárd forint értékre meghirdetett, az érdekeltek által többször megtámadott tenderének keretében 4,75 milliárd forint értékben adott lízingbe a rendőrségnek 2009-ben 700, illetve ad 2010-ben 800 Ford Focust (a tender keretében további 600 járművet a K&H Autóparktól lízingel a rendőrség 1,25 milliárd forint értékben, ezek zöme Opel Astra). A Fordonként 88 ezer forint, három évre vagy 120 ezer kilométer futásteljesítményre szóló havi lízingdíj a piac többi szereplőjének véleménye szerint legalább 10 százalékos kedvezményes ár, reálisnak ugyanis 100 ezer forint fölötti lízingdíjat tartanak.
Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója szerint a cégek visszafogták a beszerzéseket, és csökkentették a költségeket – kisebb flottákat vásároltak, a több száz darabos megrendelések elmaradtak –, a flották üzemeltetésében pedig prioritássá vált az ár-érték arány és a takarékos üzemeltetés.
„A vevők először az extrákból adnak lejjebb, ha költséget akarnak csökkenteni, a nem fontosakat egyszerűen kihagyják” – mondja Seres László, a Peugeot Hungária vállalati értékesítési menedzsere. Náluk az autóeladásban nőtt a flottás, vagyis a nagy ügyfelek aránya, s 2010-ben már eddig is növekedett az ajánlatkérések száma, a Peugeot-menedzser erre alapítja, hogy a cégautó-eladásokban nem lesz akkora visszaesés, mint a teljes autópiacon. Számol a halasztott beszerzések aktiválásával, továbbá a nagyobb rendőrségi és esetleg MÁV-os flottabeszerzéssel is. Seres szerint Magyarországon csupán két ezres darabszámú tender is átformálhatja a piacot.
A hitelfeltételeknek a cikk elején ismertetett szigorodása miatt a céges autók eladásában is nőtt a pénzügyi lízing és az operatív lízing aránya. 2009-ben a Magyar Lízingszövetség adatai szerint a flottafinanszírozáson belül az ügyleteknek már csaknem a háromnegyede, 72 százaléka operatív lízing volt, 2010. januárban pedig már a 77 százaléka.
A flottafinanszírozási szerződések száma 2009-ben a 2008-as 41 százalékára esett vissza, tudtuk meg Tekse Kálmántól, a Lízingszövetség flottabizottságának elnökétől (az úgynevezett retail finanszírozásban, azaz a magánügyfeleknél ennél is jobban, 65 százalékkal). A flottabizottsági elnök nem vár javulást 2010-ben, szerinte az első hónapok statisztikái alapján a magán- és a céges piac összes szerződésszáma a 2009-es 70 ezerről akár 46 ezerre is visszaeshet. A flottafinanszírozás összege 2009-ben 50 százalékkal csökkent Magyarországon – a Lízingszövetség éves jelentése szerint –, ez közel 48 milliárd forintos visszaesés a korábbi évekhez képest.
Készlethiány „Az autóimportőrök a kevés vásárló miatt nem mernek nagy tételben autót rendelni” – mondja Tekse Kálmán. A csökkenő megrendelések miatti elbocsátások, üzemleszerelések következtében a gyártási kapacitások is csökkentek – tulajdonképpen már az üzemekben sincsenek autók –, az importőröknél a kisöpört készletek miatt alig vannak raktáron kocsik, s a márkakereskedések is jóval kisebb készleteket tartanak, így ha valaki új autót akar, sokkal hosszabb várakozási időre kell számítania, ez egy középkategóriás autónál átlagosan legalább négy hónap. A magasabb kategóriájú, vezetői autóknál azért nincs ilyen probléma, mert azok javarészt korábban is megrendelésre készültek.
A vállalkozások sorra leépítenek, és leállítják beszerzéseiket – állítja Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary igazgatója. Szerinte ezért új autók vásárlásakor a bérlet és a lízing kerül majd gyakrabban szóba, mert az nem jár egyszeri nagy kiadással. Ugyanakkor úgy véli, beszerzéskor nem a kedvezmény mértéke, hanem a teljes bekerülési költség a lényeges. „Egy akár 30 százalékos kedvezménnyel kínált középkategóriás presztízsautó ára még mindig magasabb, mint a mi kínálatunkban szereplő, ugyanolyan teljesítményű modellé” – véli az igazgató. Emellett szerinte az üzembentartási, ezen belül a szervizköltség a meghatározó, e téren a maguk részéről a Kia hétéves garanciáját tekinti előnyösnek.
2010 eleje az autópiacon hasonló volt, mint a 2009-es év, bár a csökkenés üteme mérséklődött. A cégautó-különszámnak nyilatkozó piaci szereplők egy része szerint már most is lenne igény több céges autóra, de ehhez hitelekre lenne szükségük, a pénzintézetek viszont kevésbé vállalnak kockázatot. Egyes flottakezelők és kölcsönzők is nehezebben jutnak hitelhez, ezért az ügyfelek a tőkeerősebb flottacégekhez mennek, mert ott hamarabb jutnak autóhoz.
Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.
A válság és az azt követő recesszió a legtöbb területen az addig megszokott szabályok átírására kényszerítette a gazdasági élet szereplőit. Nincs ez másképp az autólízinggel foglalkozó társaságoknál sem. Pár éven belül a használtautó-kínálat várható visszaesésével kell számolniuk, amit figyelembe kell venniük a maradványérték meghatározásakor. Ez pedig a most megkötött és 3-4 év múlva lejáró lízingszerződések díjainak kulcsfontosságú eleme – hívják fel a figyelmet szakértók.
A Lízingszövetség éves jelentése alapján 2009-ben 23 százalékkal csökkent a flottafinanszírozás Magyarországon, ami közel 48 milliárd forintos visszaesést jelent a korábbi évekhez képest. Bár a gazdaság minden területén jelentősen mérséklődött a forgalom, a legjobban az autó és az ingatlan értékesítés érezte meg a válság hatását.
Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvényt idei egyetlen ülésszakán úgy módosította a parlament, hogy a biztosítónak kötelező műszaki vizsgára kell küldenie a járművet, ha az üzembentartó nem ad nyilatkozatot arról, hogy a kárfelvétel befejeztét követő 8 napon belül helyreállíttatja azt - a módosítás április elsején lép hatályba.
Átlagosan feleannyi új gépjárművet helyeztek forgalomba az idei év első negyedévében Magyarországon, mint a tavalyi hasonló időszakban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).