Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","id":"20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828.jpg","index":0,"item":"9f959bcf-3aae-45aa-931c-934db6381214","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","timestamp":"2025. április. 11. 06:41","title":"35 éves, mégis bejáratósan új Mercedes SL-t kínálnak eladásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump félresöpri a normákat és az intézményeket, ez termékeny talaja az önkényuralomnak.","shortLead":"Trump félresöpri a normákat és az intézményeket, ez termékeny talaja az önkényuralomnak.","id":"20250410_Bloomberg-kommentar-Az-amerikai-kaosz-nagy-lokest-ad-a-vilagban-az-onjelolt-autokrataknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264.jpg","index":0,"item":"1e640d8d-5290-4251-a398-761181ec1765","keywords":null,"link":"/360/20250410_Bloomberg-kommentar-Az-amerikai-kaosz-nagy-lokest-ad-a-vilagban-az-onjelolt-autokrataknak","timestamp":"2025. április. 10. 15:56","title":"Bloomberg-kommentár: Az amerikai káosz nagy lökést ad a világban az önjelölt autokratáknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8aa76e4f-85d0-4637-b8ee-beae658d0f81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A most debütált Lada Niva Sport 39 lóerővel erősebb az alapmodellnél.","shortLead":"A most debütált Lada Niva Sport 39 lóerővel erősebb az alapmodellnél.","id":"20250410_48-eve-gyartjak-es-most-sokkal-erosebb-lett-a-jo-oreg-lada-niva-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8aa76e4f-85d0-4637-b8ee-beae658d0f81.jpg","index":0,"item":"f3ae825b-828e-484c-99c2-f9e913b14431","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_48-eve-gyartjak-es-most-sokkal-erosebb-lett-a-jo-oreg-lada-niva-sport","timestamp":"2025. április. 10. 07:59","title":"48 éve gyártják, és most sokkal erősebb lett a jó öreg Lada Niva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre a ragadós száj- és körömfájást okozó vírus – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón. A tájékoztatót Vitályos Eszter kormányszóvivővel és Koncz Zsófiával, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkárával közösen tartotta. ","shortLead":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre...","id":"20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"44f56399-195c-43b2-a63e-63b4fa32ab53","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 09:37","title":"Kormányinfó: Gulyás Gergely szerint is új stratégiára van szüksége a Fidesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e8f663-5d6e-4540-99e2-5124eba6a2e4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány napja pedig egy fiáker bóklászott az egyik bécsi sztrádán, mert a kocsis részeg volt. ","shortLead":"Néhány napja pedig egy fiáker bóklászott az egyik bécsi sztrádán, mert a kocsis részeg volt. ","id":"20250410_Feltevedt-az-autopalyara-funyirojaval-Ausztriaban-egy-nyugdijas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e8f663-5d6e-4540-99e2-5124eba6a2e4.jpg","index":0,"item":"b81fde68-fff4-4812-8202-c2fb8a4d3676","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Feltevedt-az-autopalyara-funyirojaval-Ausztriaban-egy-nyugdijas","timestamp":"2025. április. 10. 16:49","title":"Feltévedt a fűnyírójával az autópályára egy linzi nyugdíjas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"010d8748-aa33-49d7-bbf9-2cabba2e2590","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A vámháborús környezetben a kínai e-kereskedők vagy árat emelnek az USA-ban, vagy kivonulnak onnan, és más piacokra koncentrálhatnak, mint Európa. De az amerikai keresletet a világ többi része nem képes pótolni, így öldöklő árverseny indulhat a kínai eladók körében.","shortLead":"A vámháborús környezetben a kínai e-kereskedők vagy árat emelnek az USA-ban, vagy kivonulnak onnan, és más piacokra...","id":"20250410_A-magyar-vasarloknak-meg-olcsobbak-lehetnek-az-olcso-kinai-aruk-az-amerikaiak-viszont-hoppon-maradnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/010d8748-aa33-49d7-bbf9-2cabba2e2590.jpg","index":0,"item":"0a7759dc-a8bd-4d66-ba27-d019f7bfc248","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_A-magyar-vasarloknak-meg-olcsobbak-lehetnek-az-olcso-kinai-aruk-az-amerikaiak-viszont-hoppon-maradnak","timestamp":"2025. április. 10. 08:45","title":"A magyar vásárlóknak még olcsóbbak lehetnek az olcsó kínai áruk, az amerikaiak viszont hoppon maradnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bb39cb7-e2be-4662-b72a-fcc22ec2eeb1","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"Kópé megszeppenve fogadta a kíváncsi nőstényt, de hamar egymásra hangolódtak.","shortLead":"Kópé megszeppenve fogadta a kíváncsi nőstényt, de hamar egymásra hangolódtak.","id":"20250411_Svedorszagbol-kapott-part-Kope-a-maganyos-debreceni-gibbon-videoval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bb39cb7-e2be-4662-b72a-fcc22ec2eeb1.jpg","index":0,"item":"0a5831c5-d21c-41c5-9aa2-555ec50a871d","keywords":null,"link":"/elet/20250411_Svedorszagbol-kapott-part-Kope-a-maganyos-debreceni-gibbon-videoval","timestamp":"2025. április. 11. 17:03","title":"Svédországból kapott párt Kópé, a magányos debreceni gibbon – videóval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a124983-d083-41ef-9430-5ee4af33f22e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Ötödik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250411_Gondolkozz-velunk-Janus-arcu-legio-Szexi-a-matek-5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a124983-d083-41ef-9430-5ee4af33f22e.jpg","index":0,"item":"92979066-553f-45e8-94c9-119b81cfe494","keywords":null,"link":"/elet/20250411_Gondolkozz-velunk-Janus-arcu-legio-Szexi-a-matek-5","timestamp":"2025. április. 11. 10:00","title":"Gondolkozz velünk, Janus arcú légió - Szexi a matek 5.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet Toyota-gyár Magyarországon? – exkluzív interjú
szerző:
Izsák Norbert
Tetszett a cikk?
A Toyota az Auris hibridverzióját, a HSD-t Angliában, a burnastoni gyárában készíti. Az Autómenedzser.hu a helyszínen Didier Leroy-t, a Toyota Motors európai elnökét kérdezte.
Didier Leroy: Kérem, óvatosan fényképezzenek, a nyakkendőm megszenvedte a mai ebédet.
hvg.hu: Rajtunk nem múlik, ámbár ha már apró szépséghibáknál tartunk, hadd kérdezzük meg: vezette-e már az új Aurist? Csak azért, mert a barcelonai kiállításon jóval hangosabbnak tűnt, mint a Prius.
Fotó: Busánszky Lajos
DL: Sok minden múlik azon, hogyan használjuk az autót. Ne felejtse el, hogy a Priust a hibridmotor köré terveztük, míg az Auris már egy meglévő modell, amibe adaptáltuk a hibridtechnológiát. Csak egy példa: amikor a feleségem először ült bele hibrid Lexus terepjárónkba, azzal hívott fel, hogy nem működik a kocsi. Kiderült, hogy megnyomta az indítógombot, de mivel nem hallott motorzajt, azt hitte, hogy nem működik az autó.
hvg.hu:Hát, most nem erről volt szó.
DL: Tény, mások arra panaszkodnak, hogy hangos a hibridautó, amikor bekapcsol a benzinmotor. Meg kell tanulnunk optimálisan használni a hibridtechnológiát. Ehhez persze nem kell külön tanfolyam, csak egy kis gyakorlat. A hibrid Auris nem halkabb, és nem hangosabb a Priusnál. De mivel kiköpött úgy néz ki, mint a korábbi Auris, ezért ugyanúgy akarjuk használni, mint a korábbi dízel- vagy benzines modellt. Amikor a Priusba ülünk, akkor lélekben már felkészülünk arra, hogy ez egy hibrid kocsi. Egyébként a hibridautóinknál külön odafigyelünk arra, hogy a legkisebb rezgés se okozzon kellemetlen zajokat.
hvg.hu:Ön néhány napja a Toyota Európának az első nem japán elnöke. Ez előléptetés, vagy pedig büntetés, hogy pont egy válság közepén került egy ilyen pozícióba?
DL: Nem tudom, észrevették-e, hogy az elmúlt másfél év során több nem japán, azaz amerikai és európai menedzsert neveztek ki a Toyotánál minőségbiztosítási vezetővé. Ez év elején pedig a lengyel gyáraknak a főnöke európai lett, míg az Egyesült Államokban öt gyárnak az élére neveztek ki amerikaiakat. Az én esetemben direkt azért bízott rám marketingvezetői feladatokat korábban az előző főnököm, hogy ezzel készítsen fel a mostani előléptetésre. Úgyhogy én az előléptetésemet semmiképpen sem büntetésnek éltem meg.
hvg.hu:Mennyiben érez különbséget a Toyota vállalati kultúrája és a Renault céges kultúrája között, ahol korábban 16 évet lehúzott?
DL: Vannak olyan autógyártók, amelyek úgy növekednek, hogy felvásárolnak más cégeket, és így többféle vállalati kultúra tud egymásra hatni. A Toyotánál nem így van. Amikor egy cég piacvezető lesz a maga szegmensében, ez azt is jelenti, hogy egy nagyon világos jövőképpel kell rendelkezni a globális autóipar tekintetében. Ezért nagyon fontos, hogy a céges kultúra ne mozaikszerűen vagy patchwork-szerűen alakuljon – meg kell őrizni a vállalat DNS-ét, belső értékeit, miközben egy nemzetközi, globális víziót kell kiépíteni. És most pontosan ez történik a Toyotánál.
hvg.hu:Vajon még mindig a Toyota-módszer áll a Toyota filozófiájának a középpontjában? Vagy az újabb menedzsmentmódszerek hatására ez is megváltozott?
DL: A Toyota DNS-e még mindig ugyanaz. Ha a cégünk feladta volna a korábbi értékeit, akkor az már nem ugyanaz a Toyota lenne. A legfontosabb számunkra továbbra is a munkatársak állandó képzése, fejlesztése és a minőség. Mit gondol, miért támadnak annyian éppen a minőség terén? Ha valaki nagy csapást akar mérni a Toyotára, akkor elég a minőségét megkérdőjeleznie. További értékünk a beszállítóink iránti tisztelet. Fontos kihívás azonban, hogyan tudunk egyre gyorsabban reagálni a piaci változásokra.
hvg.hu:Minek kellene történnie ahhoz, hogy a Toyota megfontolja egy magyarországi gyár építését?
DL: Semmi sem lehetetlen, folyamatosan felméréseket készítünk a helyi termelés lehetőségeiről. Valaki ma azt kérdezte, tervezzük-e a hibridtechnológia lokális, helyi igényekre szabott gyártását. A válasz: igen, de nem most. Több csapás is érte az utóbbi időben a Toyotát, előbb a gazdasági válság, majd a sorozatos visszahívások, először tehát meg kell erősítenünk a cégünk alapjait. Előbb használjuk ki a meglévő termelési kapacitásunkat Európában, aztán majd meglátjuk.
hvg.hu:Kiszámolták-e már, mennyit nyernek azon, hogy a hibrid Aurist az Egyesült Királyságban, és nem valahol másutt gyártják Európában vagy éppenséggel Japánban?
DL: Nem, méghozzá azért nem, mert nem készültek arról számítások, másutt mennyibe kerülne. Már a projekt első pillanatától kezdve Angliában terveztük gyártani a hibrid Aurist. Persze, ha most megnézzük a számokat, a devizaárfolyamok miatt sokkal jobban jártunk azzal, hogy itt folyik a gyártás és nem Japánban. Mi több, megússzuk a vámot is, de amikor a projektet elterveztük, senki nem számított a japán jen jelenlegi árfolyamára. Ezzel tehát mázlink volt. Viszont meggyőződésünk, hogy Európában kell előállítanunk a magas technológiát igénylő alkatrészeket is. Ez a jövő.
Azt eddig is tudtuk, hogy a Toyota az egyik legzöldebb autógyártó, a Prius kategóriájának talán legtakarékosabb és -kényelmesebb kocsija, de most már az is elmondható a japán hibridekről, hogy félig-meddig európai kocsik. A Toyota ugyanis az Auris hibridverzióját Angliában, burnastoni gyárában készíti. Ott jártunk.
Nagyon jó autó a dízel Toyota Auris: kényelmes, kellemes, kis család számára praktikus, cégautónak szerény, tartós, erőforrása takarékos, nyomatékos és halk. Egyszóval: aranyat ér. Igaz, az árát is aranyban mérik.