Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3ea0b175-9013-4d1b-b276-22d4e7a2ceab","c_author":"HVG","category":"360","description":"Fontosabb a testtömegnél az, hogy miként oszlik el a zsír a testen, amikor a szív- és érrendszeri betegségek kockázatáról van szó – tárták a nyilvánosság elé legfrissebb eredményeiket svéd kutatók az Európai Kardiológiai Társaság belgrádi konferenciáján.","shortLead":"Fontosabb a testtömegnél az, hogy miként oszlik el a zsír a testen, amikor a szív- és érrendszeri betegségek...","id":"20250531_hvg-bmi-testtomeg-derekmeret-sziv-errendszeri-betegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ea0b175-9013-4d1b-b276-22d4e7a2ceab.jpg","index":0,"item":"6d187c4d-a25c-4f22-8fd5-8c2240bec7e5","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-bmi-testtomeg-derekmeret-sziv-errendszeri-betegseg","timestamp":"2025. május. 31. 15:45","title":"Felejtse el a BMI-t, van egy sokkal beszédesebb mutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78f7789b-4139-454a-a6b0-504cce23e60d","c_author":"HVG","category":"360","description":"„A műalkotásnak már az elkészítése előtt teljes mértékben elképzeltnek és szellemileg megformáltnak kell lennie” – Theo van Doesburg manifesztumának ez a megállapítása mindkét művészre áll.","shortLead":"„A műalkotásnak már az elkészítése előtt teljes mértékben elképzeltnek és szellemileg megformáltnak kell lennie” – Theo...","id":"20250531_hvg-Bors-Gyorgyi-Mengyan-Andras-muveszet-tudomany-kiallitas-FUGA-Budapesti-Epiteszeti-Kozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78f7789b-4139-454a-a6b0-504cce23e60d.jpg","index":0,"item":"239a9356-5133-4c4c-a0ec-4275024c3fc3","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-Bors-Gyorgyi-Mengyan-Andras-muveszet-tudomany-kiallitas-FUGA-Budapesti-Epiteszeti-Kozpont","timestamp":"2025. május. 31. 16:15","title":"A reneszánsztól a színtiszta vizuális logikáig – Bors Györgyi és Mengyán András közös kiállítása a FUGA-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d45b643b-1d2a-47a7-bacb-0b6dac80c65c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarország évek óta módszeresen megsérti a demokratikus alapjogokat, ám a többi uniós állam eddig csupán visszafogottan reagál, amire megvan a jó oka – írja kommentárjában Antonio Fumagalli, a svájci lap brüsszeli tudósítója.","shortLead":"Magyarország évek óta módszeresen megsérti a demokratikus alapjogokat, ám a többi uniós állam eddig csupán...","id":"20250530_Neue-Zurcher-Zeitung-EU-Orban-Magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d45b643b-1d2a-47a7-bacb-0b6dac80c65c.jpg","index":0,"item":"02c5f2b5-ebab-413a-a4a2-1621e3fbaec3","keywords":null,"link":"/360/20250530_Neue-Zurcher-Zeitung-EU-Orban-Magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa","timestamp":"2025. május. 30. 15:45","title":"Neue Zürcher Zeitung-vélemény: Az EU-nak egyelőre nem ajánlott bevetnie a „nukleáris opciót” Orbán ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d80096ac-887b-4883-82d9-d65a02626371","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Népszava arról írt, hogy a cégnek elfogyhattak a tartalékai, az NNGYK szerint azonban maga is értetlenül áll a sajtóban megjelent információ előtt.","shortLead":"A Népszava arról írt, hogy a cégnek elfogyhattak a tartalékai, az NNGYK szerint azonban maga is értetlenül áll...","id":"20250530_mediq-direkt-kft-kotszerek-kivonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d80096ac-887b-4883-82d9-d65a02626371.jpg","index":0,"item":"3a9a4826-4c19-4ac7-9533-e0d3466a897c","keywords":null,"link":"/kkv/20250530_mediq-direkt-kft-kotszerek-kivonulas","timestamp":"2025. május. 30. 09:26","title":"Cáfolják, hogy kivonul Magyarországról a cég, amelyik a súlyos lábszárfekélyeseknek és a sztómával élőknek biztosított kötszereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68fec1b7-efdb-43b9-83e3-341359415fce","c_author":"HVG","category":"360","description":"Évi 14 millió forintos fizetéssel kínálták meg a főszakácsot, akinek a főztjét azonban nem az állami iskolák diákjainak szánják.","shortLead":"Évi 14 millió forintos fizetéssel kínálták meg a főszakácsot, akinek a főztjét azonban nem az állami iskolák diákjainak...","id":"20250530_hvg-menza-thomas-franks-american-international-school-of-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68fec1b7-efdb-43b9-83e3-341359415fce.jpg","index":0,"item":"4439a8f1-864a-4ec2-b7d9-94cc5a42917d","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-menza-thomas-franks-american-international-school-of-budapest","timestamp":"2025. május. 30. 12:15","title":"Patinás brit iskolák menzaszolgáltatója érkezett meg Budapestre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84ced6e7-fae8-4d10-b681-fbb3b1ae3b78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Teteje és szélvédője sincs a látványos vonalvezetésű benzinpusztító újdonságnak.","shortLead":"Teteje és szélvédője sincs a látványos vonalvezetésű benzinpusztító újdonságnak.","id":"20250530_a-legendas-stirling-mossnak-allit-emleket-a-legujabb-V12-es-sportauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84ced6e7-fae8-4d10-b681-fbb3b1ae3b78.jpg","index":0,"item":"43cc34f5-9809-43b8-8346-90503d692569","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_a-legendas-stirling-mossnak-allit-emleket-a-legujabb-V12-es-sportauto","timestamp":"2025. május. 30. 07:21","title":"A legendás Stirling Mossnak állít emléket a legújabb V12-es sportautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28a0ce57-8ce0-4e37-808b-9424cea46fa2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több napra kiesik a Török Áramlat.","shortLead":"Több napra kiesik a Török Áramlat.","id":"20250530_Torok-Aramlat-leall-karbantartas-csovezetek-orosz-gaz-Gazprom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28a0ce57-8ce0-4e37-808b-9424cea46fa2.jpg","index":0,"item":"27ce3d9e-5149-436c-b0d4-6c4b61c1732e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Torok-Aramlat-leall-karbantartas-csovezetek-orosz-gaz-Gazprom","timestamp":"2025. május. 30. 12:10","title":"Karbantartás miatt leállítják a csővezetéket, amelyiken az orosz gáz jön Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1aa70591-b7c5-413b-a087-9d5dc5a9542d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egymilliárd forintot vettek ki osztalékként a Publimontból.","shortLead":"Egymilliárd forintot vettek ki osztalékként a Publimontból.","id":"20250530_beszamolo-publimont-nyereseg-meszaros-simicska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1aa70591-b7c5-413b-a087-9d5dc5a9542d.jpg","index":0,"item":"7f380600-37cd-41a6-9a08-d7c917883f2c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_beszamolo-publimont-nyereseg-meszaros-simicska","timestamp":"2025. május. 30. 16:35","title":"Hárommilliárd forintos nyereséget ért el a plakátcég, amely már Simicska és Mészáros tulajdonában is volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utóbbi időben nagyon sok szó esik a környezetvédelemről. Személyautóknál és teherautóknál egyaránt a nulla kibocsátás a jelszó. Az autógyártók folyamatosan fejlesztenek, megjelentek az első elektromos transzporterek, teherautók. A káros anyagok kibocsátását természetesen csak akkor lehet teljesen megszüntetni, ha az elektromotorhoz szükséges energiát megújuló energiaforrásból – mint például szél-, vagy vízierőmű – nyerik. Az Autómenedzser.hu áttekintette a fura kínálatot.
Az Iveco első európai gyártóként kínálta az EcoDaily 3,5 és 5,2 tonnás modelljét elektromos motorral. Az Iveco a Zebra Z5 akkumulátorra építette járművét. Négy ilyen elemmel az elektromos Daily 50 C/E 130 kilométert tud megtenni. A végsebessége 70 km/h. A 3,5 tonnás 35 C/E változattal 120 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel. A választható Eco-módban csökkentették a gyorsulást, így az akksik tovább bírják, a végsebessége pedig 50 km/h. Az akksikat 380 V-tal lehet tölteni. A töltési idő 8 óra, de természetesen nem muszáj mindig teljesen feltölteni, ha valaki időt akar nyerni. A transzporternél is alkalmazták a Forma1 autókban használt KERS-hez hasonló szisztémát, amely segítségével a fékezéssel energiát lehet visszanyerni. Teljesen megterhelve, belvárosi forgalomban az autó átlagban 70-80 kilométert tud megtenni feltöltés nélkül. Előnye: az elsőkerekes meghajtásnak köszönhetően a dízelhez hasonló – 300 Nm forgatónyomaték-maximuma van az autónak. Az 5,2 tonnás Iveco EcoDaily Electric 50 C/E hasznos súlya 2150 kg, raktere 17 köbméter. További előnye, hogy a gyártók nem kötöttek kompromisszumot a biztonság terén: légzsák, és minden egyéb biztonsági felszereltség benne van az autóban. Ára kb. 40 ezer euró.
Modec
Németországban viszonylag sok autó fut a brit E-Transporter Modec modelljéből, amelyet 2007 márciusától gyártanak. Világszerte pedig az UPS szállítószolgálat több mint 1600 ilyen járművet használ. A Modec jármű mérete, 715 x 203 x 265 cm, és a hasznos tömege 2 tonna. Az energiát egy 102 lóerős elektormotor adja, amelynek végsebessége 80 km/h. A hatótávolság: 90-100 km, vagyis kb. 8-9 óra. Érdekesség. hogy az akkukat bérelni lehet. A Modec is felhasználja, visszaforgatja a fékezésnél felszabaduló energiát. Platós modelleket, valamint szemetesautót és 10 személyes minibuszt is gyártanak belőle. Ára 25 ezer eurótól indul.
Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.
A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.