Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"68de6285-3226-4a14-8f4c-9ea2e9cca2a4","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egy fotó kedvéért tett tönkre egy értékes műalkotást egy turista egy olasz múzeumban.","shortLead":"Egy fotó kedvéért tett tönkre egy értékes műalkotást egy turista egy olasz múzeumban.","id":"20250614_maffei-muzeum-rongalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68de6285-3226-4a14-8f4c-9ea2e9cca2a4.jpg","index":0,"item":"ed7c46c7-4649-4552-9bae-c7099a596d8b","keywords":null,"link":"/kultura/20250614_maffei-muzeum-rongalas","timestamp":"2025. június. 14. 14:20","title":"Valóra vált minden múzeum rémálma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db3d9e58-547b-40df-8f80-f1bc58e27d2e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kanadai erdőtüzek miatt „piszkos” a légkör, és érkezik a szaharai eredetű por is. ","shortLead":"A kanadai erdőtüzek miatt „piszkos” a légkör, és érkezik a szaharai eredetű por is. ","id":"20250614_erdotuz-fust-szaharai-por-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db3d9e58-547b-40df-8f80-f1bc58e27d2e.jpg","index":0,"item":"b990c733-73b7-49d4-a255-cdb0149745ea","keywords":null,"link":"/elet/20250614_erdotuz-fust-szaharai-por-idojaras","timestamp":"2025. június. 14. 12:48","title":"Füst és szaharai por is lesz a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Izraeli tudósok egy speciális megoldást alkalmazva érték el, hogy a mesterséges intelligencia működése úgy legyen karcsúbb, hogy közben ne váljon pontatlanabbá.","shortLead":"Izraeli tudósok egy speciális megoldást alkalmazva érték el, hogy a mesterséges intelligencia működése úgy legyen...","id":"20250615_mesterseges-intelligencia-memoriahasznalat-szamitasi-hatekonysag-koltseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3.jpg","index":0,"item":"b3922acc-2216-487b-a12d-af755ee6c4a8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250615_mesterseges-intelligencia-memoriahasznalat-szamitasi-hatekonysag-koltseg","timestamp":"2025. június. 15. 10:03","title":"-90% memóriahasználat: úgy összezsugorították az MI-t, mint eddig soha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"E-mailben figyelmezteti őket a HR, hogy ne felejtsenek el szavazni.","shortLead":"E-mailben figyelmezteti őket a HR, hogy ne felejtsenek el szavazni.","id":"20250613_lazar-janos-miniszterium-email-voks2025-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"110031f5-2339-42fc-81e0-57105a224cbf","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_lazar-janos-miniszterium-email-voks2025-szavazas","timestamp":"2025. június. 13. 16:53","title":"Lázár minisztériumának dolgozóit körlevélben kérték, hogy szavazzanak a Voks2025-ön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d4f10e7-8d7c-409e-a0f3-5c8dd173ed23","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Bár a zenekar nem az ukránokkal riogatott eszetlenül, csak a nyári koncertjeit hirdette.","shortLead":"Bár a zenekar nem az ukránokkal riogatott eszetlenül, csak a nyári koncertjeit hirdette.","id":"20250615_carson-coma-reakcio-csomagtarto-szentkiralyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d4f10e7-8d7c-409e-a0f3-5c8dd173ed23.jpg","index":0,"item":"da15a988-4e85-4132-979c-16fe31751e3a","keywords":null,"link":"/elet/20250615_carson-coma-reakcio-csomagtarto-szentkiralyi","timestamp":"2025. június. 15. 11:47","title":"A Carson Coma videóval reagált Szentkirályi Alexandra emberrablós performanszára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc39107f-dc13-4ed2-8eda-717f323f1a42","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kislányért mentőhelikopter is érkezett, de nem tudták újraéleszteni. ","shortLead":"A kislányért mentőhelikopter is érkezett, de nem tudták újraéleszteni. ","id":"20250615_vizbe-fulladt-gyerek-palatinus-strand","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc39107f-dc13-4ed2-8eda-717f323f1a42.jpg","index":0,"item":"89717b7e-9dd0-4f2e-b032-7756e02462d3","keywords":null,"link":"/itthon/20250615_vizbe-fulladt-gyerek-palatinus-strand","timestamp":"2025. június. 15. 08:33","title":"Vízbe fulladt egy gyerek a Palatinus strandon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a81b817-ed73-409b-aeaf-660b6c053e0a","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Egészen megveszekedett az orbáni propaganda, most már teljes erővel uszul arra, akinek egy jó szava is van a honvédő háborút folytató Ukrajnáról. Innen már csak egy lépés az „ukránbérencség”. Az „imperialisták bérence” fordulat szinte napi szitokszó volt a Rákosi-korszakban, amelyet a mai propagandisták láthatóan jól ismernek. Legalábbis úgy tűnik, szívesen merítenek az akkori szövegekből.","shortLead":"Egészen megveszekedett az orbáni propaganda, most már teljes erővel uszul arra, akinek egy jó szava is van a honvédő...","id":"20250614_Orban-kormanyzati-propaganda-Rakosi-korszak-haboru-beke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a81b817-ed73-409b-aeaf-660b6c053e0a.jpg","index":0,"item":"7258ee29-735f-4447-b268-eda01eb978b8","keywords":null,"link":"/360/20250614_Orban-kormanyzati-propaganda-Rakosi-korszak-haboru-beke","timestamp":"2025. június. 14. 08:00","title":"Lassan már a Rákosi-korszakból merít a kormányzati propaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b132243a-aa90-433e-9c9e-5f2cff155ad2","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"A szurkolók nem kapkodnak a jegyekért, közvetítő partnert csak nehezen sikerült hozzá találni, a játékosok szakszervezete kritizálja – így indul a labdarúgó-klubvilágbajnokság történetének újabb szakasza. A tornáé, amelyet a nemzetközi futballszövetség (FIFA) a kommunikációja szerint azért szervez, hogy „valóban globálissá tegye” az Európa-központú sportágat. Arról persze már nem szólnak a hivatalos közlemények, hogy emögött meghúzódik egy másik cél is: a FIFA befolyásának és pénzügyi erejének növelése. ","shortLead":"A szurkolók nem kapkodnak a jegyekért, közvetítő partnert csak nehezen sikerült hozzá találni, a játékosok...","id":"20250614_klubvebe-fifa-penzdij-foci","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b132243a-aa90-433e-9c9e-5f2cff155ad2.jpg","index":0,"item":"4d41a77b-3abc-4724-9a3b-08a9998a310c","keywords":null,"link":"/sport/20250614_klubvebe-fifa-penzdij-foci","timestamp":"2025. június. 14. 13:00","title":"Túlhajszolt sztárok küzdenek a gigászi pénzdíjért – rajtol az új köntösbe bújtatott klubvébé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Zorro még sosem volt ilyen erős. A Nissan 370Z 3,7 literesre növelt hengerűrtartalmú motorjából 331 lóerővel gazdálkodhat, 5,3 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órában.
További képek a galériában
am
Elődjénél, a 350Z-nél rövidebb (65 milliméterrel), szélesebb (30 milliméterrel) és könnyebb a 370Z, automatikus heel and toe (sync rev) funkciójával a kézi sebességváltást a vezetési élmény új dimenziójába emeli. A 10 centivel megkurtított tengelytáv fantasztikus kanyarodási képességekkel ruházza fel a kocsit, de nem mellékes az sem, hogy pontosan a hátsó kereken ülünk, így teljesen együtt élünk az autót mozgató erőkkel. A 2003-ban megjelent elődhöz képest 18 lóerővel többet tud a V6-os, az alumíniumból készült ajtók és a motorfedél révén 32 kilóval könnyebb a 370Z.
Az autót tavaly automatikus váltóval teszteltem, elhasznált gumikkal, esős hétvégén, cserére váró, kopott fékbetétekkel, így akkor nem tudtam, mennyire félelmetes a Z ereje. Akkor alig mertem száz fölé menni, most alig tudtam száz alatt menni vele.
A tesztautó különlegessége, hogy jubileumi, 40 éves évfordulós modell, Black Edition felszereltséggel, amely tartalmazza a Connect navigációt, a vörös bőrkárpitot és az egyedi feliratokat. A modellből csak 370 darab készül, tehát igazi kincs a 15,427 millió forintba kerülő álomautó. A tesztautón nem volt casco, így a frász mindig velem volt.
A történet 1970-ben kezdődött a legendás 240Z-vel, a frontmotoros, hátsókerékhajtásos őrület azóta tart a Datsun/Nissannál. A negyven év során a Z-k neve mindig a bennük dühöngő erőforrásra utalt, a 240Z-ben 2,4 literes, a 300ZX-ben háromliteres, a 370Z-ben 3,7 literes gép dolgozik. A fordulatszámmérőt 9 ezerig skálázták, a vörös zónába 7500-nál lépünk be, ekkor vadul villogni kezd egy piros LED a mérőműszer közepén, jelezve, hogy itt az idő feljebb lépni. Kettesben voltam, és már 130-cal haladtam. Nincs turbó, a gyorsulás lineáris, amint a 366 Nm rázúdul a 275/35-ös hátsó kerekekre (az elsők mérete 245/45 R19), imádkozni sincs időnk, füstöl a gumi, csikorog az aszfalt és úgy üvölt a motor, mint mikor leszakad fejünkre az égbolt.
am
A motor annyira él, hogy a kuplungpedálon és a váltó karján át érezzük, ahogy lüktet a szíve. Rángatóznak az izmai, éhesen várják szelepei, hogy etessük, és engedjük szabadjára lefojtott indulatait. Bár jó a Bose cucc, leginkább mégis a V6-os muzsikáját hallgattam, lehúzott ablaknál olyan, mintha a kikötőből kifutó Titanic gépházában ülnénk, amelyen a Rammstein hangpróbát tart. Nagy sebességnél is elviselhető a hangzás, 180 felett sem tolakodó a motor- és a két hatalmas kipufogó öblös orgánuma.
Imádnivaló extra a fordulatszám-szinkronizálás, amely a sport gomb megnyomásával kel életre. Feladata, hogy fel- és visszaváltáskor tartsa a motor fordulatszámát, így téve gyorsabbá a váltást és lendületesebbé a gyorsítást. A rendszer váltáskor gázfröccsöt ad, épp úgy, mint ahogy azt profi autóversenyzők teszik.
[[ Oldaltörés (A boldogság egyenlete) ]]
Az egyenlet egyszerű: több erő és kevesebb tömeg. De a boldogsághoz kell egy szuper futómű is. Bár a motor a kocsi orrában van, igyekeztek minél hátrább tolni az ideális súlyelosztás miatt, ami így 53/47 lett. Ez azért tökéletes, mert mozgásban változik ez eloszlás, kanyar előtti fékezésnél jobb tapadást biztosít az első kerekeken, kigyorsításkor pedig 50/50 arányú egyensúlyt teremt. A tengelytáv rövidítése mellett növelték az sportkocsi első és hátsó nyomtávját (15, illetve 55 milliméterrel), így tapadása középmotoros versenyautókéval vetekszik.
A kormány katonásan nehéz, a szervó rásegítése elenyésző, így igazi férfias munka az irányítás. A futómű kemény, rossz úton büntet, fájdalmasan ráz, kanyarban csak az előretörő farával kell megküzdenünk. A drifteléshez nem értek, sokszor még a mezei autóvezetés során is felmerülnek hiányosságaim, de ezzel az autóval gyerekjáték gázzal kanyarodni.
am
Az elektronikus menetstabilizálónak (VDC) folyamatos munkát ad a nagy nyomaték, a veszélyes helyzetek elkerülésében folyadéksúrlódásos korlátozottan önzáró differenciálmű (VLSD) segít. Én több életet is köszönhetek neki. Könyörtelen sportkocsi a Z, minden elindulásra felrezzennek a közlekedők, komoly munka úton tartani, vezetői képességeimet folyamatosan felülbírálja. A megállásban méretes fékek segítenek, a vörös féknyergek alatt elöl négydugattyús 355 milliméteres, hátul kétdugattyús 350 milliméteres tárcsákat találunk.
A lámpa xenon, a hifi Bose, a navigáció fejlett, USB és Bluetooth is rendelkezésünkre áll, a fényezés öngyógyító, a sportülések elektromos mozgatásúak és fűthetők, a bőrülések finomságához nincs semmi fogható, piros cérnával varrták a kormány bőrborítását, a 19-es hüvelykes Rays felnik látványa borzongató – de ez mind csak szemfényvesztés. A lényegről nem tudja elvonni a figyelmet – és ez az autó lelke, a benne fogva tartott vad angyal, amely szirénhangján csábít a száguldásra.
A hátsó hatalmas ajtó alatt pirinyó csomagtartó vár, lapos tárgyak szállítására alkalmas – alatta, benne vannak a hatalmas kerekek és a hajtás -, száz literes hokistáskám összepréselve befért. Az ülések mögé is pakolhatunk, például ruhákat.
Fogyasztásban hozza a sportkocsis formát, a Nissan 370Z a 300 kilométeres teszt során 13,3 liter benzint fogyasztott, az autó hatótávja nem kímélve 450-500 kilométer.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.