Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"589acf92-68fc-4f7d-ba45-a61789095953","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"24 óra alatt több mint 150 terrorista célpontra mértek csapást a Gázai övezet egész területén.","shortLead":"24 óra alatt több mint 150 terrorista célpontra mértek csapást a Gázai övezet egész területén.","id":"20250517_izrael-gaza-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/589acf92-68fc-4f7d-ba45-a61789095953.jpg","index":0,"item":"6c3fbf7a-12fe-4e9d-a81a-d1b42ea63d40","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_izrael-gaza-tamadas","timestamp":"2025. május. 17. 11:48","title":"Trump hazautazott, Izrael támadásba lendült Gázában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén már nem 40 ezer, hanem 5 ezer eurót kell kifizetniük a pilótáknak. A januárban bevezetett szigorítás mostani enyhítése mögött felsejlik a mind nagyobb feszültség a pilóták és az FIA-elnök között. ","shortLead":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén...","id":"20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa.jpg","index":0,"item":"52cd6c00-fb74-47ec-abcf-994c0100bf33","keywords":null,"link":"/elet/20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","timestamp":"2025. május. 18. 08:55","title":"Verstappenék mostantól kedvezményesen káromkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És Tóth Gabiban, Stohl Andrásban és Elon Muskban? A kedvenc híreik között válogatva boncolgatta ezeket a kérdéseket a Duma Aktuál csapata, így került szóba az is, hogy mire kell vigyázni Fejes Tamás, a Tankcsapda dobosának boltjában, vagy miért kell tűzálló nadrág a rovarmegfigyeléshez? ","shortLead":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És...","id":"20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f.jpg","index":0,"item":"0a596888-18da-490c-8ac1-72b10a383aa4","keywords":null,"link":"/360/20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"„Elképesztőt villantott a börzsönyi vadmacska”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a42c55d9-466e-4c9c-8288-5728b62fb039","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A skandináv ország külügyminisztériuma a sajtóhoz eljuttatott közleményében megerősítette a hírt, amely szerint egyik dolgozója elhunyt, azonban részleteket nem közölt.","shortLead":"A skandináv ország külügyminisztériuma a sajtóhoz eljuttatott közleményében megerősítette a hírt, amely szerint egyik...","id":"20250516_svedorszag-diplomata-kemkedes-halaleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a42c55d9-466e-4c9c-8288-5728b62fb039.jpg","index":0,"item":"a7c25c3d-766c-4b5c-8147-0b749eddd736","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_svedorszag-diplomata-kemkedes-halaleset","timestamp":"2025. május. 16. 18:24","title":"Svédországban holtan találtak egy magas rangú diplomatát, akit korábban kémkedés gyanújával vettek őrizetbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d574b1f2-d0e3-446f-8e69-e647e6b81c22","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester korábban arra célzott, hogy Vitézynek lehet közös képe a Nagymesterként elhíresült F. Zsolttal, amit Vitézy nem tagadott, majd azzal vágott vissza, hogy Karácsony meg azzal a Horváth Csabával és Tóth Csabával fotózkodott, akiknek nem közös képük, hanem közös bűnügyük van F. Zsolttal.","shortLead":"A főpolgármester korábban arra célzott, hogy Vitézynek lehet közös képe a Nagymesterként elhíresült F. Zsolttal, amit...","id":"20250516_karacsony-vitezy-bkv-f-zsolt-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d574b1f2-d0e3-446f-8e69-e647e6b81c22.jpg","index":0,"item":"3e85d22e-293b-4134-b55d-875ddd18e333","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_karacsony-vitezy-bkv-f-zsolt-vita","timestamp":"2025. május. 16. 20:35","title":"Karácsony és Vitézy azon vitáznak, hogy melyikük fotózkodott kínosabb alakokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04b1fb36-e558-45e7-9dda-01c2d2c2fa0a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megkongatták a vészharangot a biztonsági szakemberek: a támadók titkos mikrokódot tölthetnek be a processzorokba, és ezzel az eddigi szoftveres szint helyett hardverszinten avatkozhatnak be a gép működésébe, például közvetlenül futtathatnak zsarolóvírusokat a CPU-n.","shortLead":"Megkongatták a vészharangot a biztonsági szakemberek: a támadók titkos mikrokódot tölthetnek be a processzorokba, és...","id":"20250518_hardverszinten-tamado-zsarolovirus-processzor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04b1fb36-e558-45e7-9dda-01c2d2c2fa0a.jpg","index":0,"item":"5897119a-7b76-440d-9097-1ea44ccf7ec6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_hardverszinten-tamado-zsarolovirus-processzor","timestamp":"2025. május. 18. 10:03","title":"Behatolhatnak a zsarolóvírusok a processzorokba, és ez óriási baj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"826984b2-d24c-4b57-9040-61ae8d834bb7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már több mint 9 millió román állampolgár szavazott a román elnökválasztáson. Az urnákat 21 órakor zárják.","shortLead":"Már több mint 9 millió román állampolgár szavazott a román elnökválasztáson. Az urnákat 21 órakor zárják.","id":"20250518_roman-elnokvalsztas-reszveteli-adat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/826984b2-d24c-4b57-9040-61ae8d834bb7.jpg","index":0,"item":"a17ae517-1d2a-4792-b17f-9dac4146c233","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_roman-elnokvalsztas-reszveteli-adat","timestamp":"2025. május. 18. 17:04","title":"50 százalék felett a részvétel a román elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e2d6a40-d9ef-4ecf-89ff-bedd0678a4d6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az oroszok egy katonai bázisra céloztak, egy civil buszt találtak el.","shortLead":"Az oroszok egy katonai bázisra céloztak, egy civil buszt találtak el.","id":"20250517_Kilenc-ember-vesztette-eletet-Ukrajnaban-egy-orosz-legitamadasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e2d6a40-d9ef-4ecf-89ff-bedd0678a4d6.jpg","index":0,"item":"994d2e34-3931-43b6-a3cf-6a6996c72c9a","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_Kilenc-ember-vesztette-eletet-Ukrajnaban-egy-orosz-legitamadasban","timestamp":"2025. május. 17. 08:10","title":"Kilenc ember vesztette életét Ukrajnában egy orosz dróntámadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új esélyt kaptak az élettől a kihalásra ítélt dinók.
Új esélyt kaptak az élettől a kihalásra ítélt dinók. A hatalmas termetű terepjárók nemhogy eltűntek az autópiacról, de jobban virulnak, mint valaha. És folyton fialnak, egyre kisebb, egyre kucifántosabb példányok kelnek életre. A Touareget sokan temették, és most halódó poraiból újjászületve szebb és frissebb, mint valaha. Elődjéhez képest 4,1 centivel hosszabb, 1,2 centivel szélesebb – két percig tilitoliztam a mosóban, míg végre beraktam középre a behemótot, egy-egy centi maradt a kefék és az autó között – de 1,7 centivel alacsonyabb az autó. Ami a legfontosabb: 208 kilóval könnyebb és papíron 20 százalékkal csökkent a fogyasztása. Ugyanezt mondták az új Porsche Cayenne-re, és nem véletlenül. A két autó azonos platformra épül, de más a futóművük és a hajtásláncuk – kivéve a 333 lovas benzines V6-ossal szerelt hibrid változatot, amely műszakilag megegyezik a Cayenne hibriddel -. A Porsche Lipcsében készül, a Touareget a Q7-essel együtt Pozsonyban szerelik össze.
További képek a galériában
am
Szép lett az autó, erre a Touaregre nem mondhatjuk, hogy unalmas, mint egy Volkswagen. Hátulról nézve az oldalát, kecsesnek tűnik, szemből arisztokratikusan agresszív, tekintélyt parancsoló méretes jármű.
Magas, kényelmes, tetszetős, értéktartó és brutálisan drága – sokunk álma egy ilyen autó. A világra egész másképp nézünk a kakasülőről, az ideges forgalom lenyugszik, kitisztul előttünk. Egyszerre nem sietünk sehová, csak élvezzük az autó kényelmét, luxusát. Közben azon gondolkodunk, miért is adnánk ki ezért a tesztautóért 20 millió forintot. Egyáltalán, hogyan lehetséges, hogy a Touareg alapára 200 ezer magyar forinttal drágább, mint az Audi Q7?
Start-stop A V6-os hatalmas, 550 Nm-es nyomatéka játszi könnyedséggel mozdítja meg a Touareg 2,2 tonnás testét, kanyarokban is stabil, gyorsan is élvezetes hajtani. A dinamikus haladáshoz sportfokozatba kell tennünk a nyolcsebességes váltót – ilyenkor izgalmassá válik, az egyébként nyugodt és kiegyensúlyozott Touareg karaktere.
A BlueMotion technológiával felszerelt új Touareg 176 kW (240 LE) teljesítménye mellett a sajtóanyag szerint 7,4 litert fogyaszt és 195 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométerenként. A start-stop rendszernek, a fékenergia-visszanyerésnek, a hosszabb tengelyáttételnek és az optimalizált hatásfokú háromfázisú generátoroknak köszönhető mindez, de a súlycsökkentés, az aerodinamikai változtatások és a nyolcsebességes automataváltó is hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez. A több mint 300 kilométeres teszt során vegyes üzemben (autópályán, terepen és dugóban is használva) 9,8 liter gázolajat fogyasztott a VW Touareg. 100 literes tankja hosszútávfutóvá teszi, az 1200 kilométeres hatótáv kis odafigyeléssel tartható. A nitrogénoxidok semlegesítését AdBlue folyadékkal oldják meg, tesztautónkban üres volt ez a tartály – a számítógép szerint. Fizikai létét nem találtam, igaz nem is kerestem igazán, ez Amerikában lehet fontos.
am
Mindezt úgy, hogy start-stop-mentesítettem az autót. Minden beindításnál első dolgom volt a start-stop gomb kikapcsolása. Nem a bálnák ellen voltam, csak nem szeretem, ha lámpánál ledudálják a fejem. A kocsi fejlett műholdas kapcsolattal bíró riasztórendszere összeférhetetlen a Touareg újonnan épített elektronikai rendszerével. Ennek áldozata a start-stop. A járművet megállásnál leállítja, ahogy kell a fedélzeti elektronika, újra azonban valami miatt nem indítja. Így ott állok csúnyán befürödve a zöldben, mögöttem tülkölő budapestiekkel. Álló motorral és kapkodva nyomkodom a fékpedált, indítanék, semmi. P-be teszem, nyomkodom ismét, végre beröffen a motor. Sárga, majd piros a lámpa és egy percig ég a tarkómon a haj. Utál mindenki. Miután kétszer eljátszottuk ezt a jelenetet, úgy döntöttem, inkább többet fizetek a benzinkúton. Néha elfeledkeztem róla, ilyenkor hibamentes működéssel próbált a kedvemben járni az autó, de én hajthatatlan voltam, start-stop stop.
A nyolcsebességes automatika az alapfelszereltség része, akárcsak a 4Motion összekerékhajtás. A hetedik és nyolcadik sebességet takarékos gyorsító áttételnek tervezték, ilyenkor még halkabb a motor és alacsony a fogyasztás. A nyolcadik sebesség a hatodik sebességhez képest 34 százalékkel csökkenti a fordulatszámot. A dinamikus váltóprogram a kapcsolási pontokat a sofőr vezetési stílusához igazítja.
A Touareg tapad az úton, az összkerékhajtás kanyarban verhetetlen. A V6 TDI BlueMotion technológiás modell esetén extraként rendelhető az elektronikusan vezérelt, állandó 4XMotion rendszer is. A tesztautónkban nem volt légrugó, viszont volt 4XMotion: differenciálzár a hátsó tengelyen, elektronikusan szabályozott lamellás záras és terepáttételes központi differenciál, megemelt karosszéria (elöl kb. 10 milliméter, hátul kb. 15 milliméter) és 100 liter űrtartalmú üzemanyagtartály.
[[ Oldaltörés (Terepgyakorlat) ]]
am
Nincs meredek emelkedő. Nincs mély kátyú. (A Touareg 30 fokos emelkedőkkel vagy lejtőkkel is megbirkózik - anélkül, hogy a karosszériaelemek a talajt érintenék, vagy emelkedőn az autó frontrésze a hegyoldalnak ütközne. Lejtőn még ferde helyzetben is, akár 35 fokos keresztdőlésnél is ideális a tapadása. Még 27 fokos terepszög esetén sem érinti a talajt a Touareg alváza - olvasható a Touareg weboldalán). Az a könnyű terep, amire a húszmilliós tesztautót ki mertem vinni, meg sem kottyant neki, így a saras, homokos, murvás, füves akadályokat a diffizárak be- és kikapcsolásával is bevettem. Nem volt igazi kihívás. A kocsi viszont tetőig saras lett. Hasznos, hogy kijelzőn látjuk, merre állnak a kerekek.
A padkák nem ellenségei, átlép mindenen, sokszor észre sem vesszük az akadályokat, vagy azt, hogy elhagytuk a szilárd burkolatot. A fekvőrendőrök a kedvenceim, átsuhanunk fölöttük, csak zajként veszünk tudomást róluk. Carlos Sainzként futunk rekordidőt Soroksár legkátyúsabb útjain.
Nagyon tágas a Touareg, szinte elveszik benne az ember. Hátul is nagy a kényelem, elcsúsztatható és állítható támladőlésű a hátsó ülése. A korábbi Phaetonnal mérhető össze luxusa, az ülések kényelmesek, de beszállásnál akadályt képez a merev oldaltartás – nem is gondolná az ember, mennyire nehézkes. Felejtsük el a hirtelen bepattanást, fenekünk és térdünk bánja. Az ergonómia példás, minden műszer, kapcsoló könnyen elérhető. Az elegáns belső hangulatát rontják a giccses fabetétek. A műanyagok puhák, az érintőképernyős navigáció kijelzője nyolchüvelykes. Menüje érthető, a klíma, a merevlemezes audiorendszer, a tolatóradar, a telefon, és a terepműszerek irányítható innen. A dupla könyöktámasz tologatható, méretes rekeszt rejt, a középkonzol tetején egy a Skodákból ismerős zárható rekesz egészíti ki a szűk kesztyűtartót – ahová a hatlemezes audiorendszer CD-váltóját préselték be.
Csomagterének űrtartalma 580 liter - az ülések lehajtásával ez akár 1642 literre is bővíthető. Maximális rakodási súlya 761 kilogramm, utánfutó-terhelése pedig 3,5 tonna. A hátsó ülések támlája távkioldással aszimmetrikusan 40:60 arányban lehajtható. Vissza már kézzel kell hajtani az üléseket, nincs minden aranyból.
Alapból is csúcs a felszereltsége a Touaregnek, de az ára is: 16,2855 millió forint. Extrával bőven ellátták a tesztautót, de korántsem vértezték fel mindennel, sőt, a nagyon felszerelt változatok ellátmánya ott kezdődik, ahol itt abbamarad a felsorolás: bixenon fényszórók, elektromos mozgatású csomagtérajtó, 18 hüvelykes kerék négyévszakos abroncsokkal, terepcsomag, iPod-csatlakozó, ülésmemória, navigáció, oldallégzsák hátul is, telefonelőkészítés, parkolóradar elöl és hátul, bőr üléshuzat, elektromosan kioldható vonóhorog. Így felszerelve 20 millió forintba kerül, amiért már Porsche Cayenne-t is kapunk.