Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"02088723-c510-412f-92f6-9b909297820c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szombat délután az egészségügy helyzette miatt demonstráló emberekkel telt meg a Kossuth tér. Helyszíni fotók!","shortLead":"Szombat délután az egészségügy helyzette miatt demonstráló emberekkel telt meg a Kossuth tér. Helyszíni fotók!","id":"20250308_Igy-zajlott-a-Magyar-Orvosi-Kamara-tuntetese-a-jobb-egeszsegugyert-az-Orszaghaz-elot-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02088723-c510-412f-92f6-9b909297820c.jpg","index":0,"item":"d31c5c1a-0b4d-44f7-9707-2a9a0aab54db","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Igy-zajlott-a-Magyar-Orvosi-Kamara-tuntetese-a-jobb-egeszsegugyert-az-Orszaghaz-elot-fotok","timestamp":"2025. március. 08. 16:12","title":"Így zajlott a Magyar Orvosi Kamara tüntetése a jobb egészségügyért az Országház előtt - képek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75565ac3-1abc-4096-8109-ce1b60f27bfa","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Ha véget ér a háborús veszélyhelyzet, a kormány megszabadulhat a rekordáron, hitelből beszerzett gázkészlettől, benyelve akár félezer milliárd forintos veszteséget. Egyelőre csak a kamatok ketyegnek.","shortLead":"Ha véget ér a háborús veszélyhelyzet, a kormány megszabadulhat a rekordáron, hitelből beszerzett gázkészlettől...","id":"20250307_hvg-kulonleges-gazkeszlet-mvm-orosz-gaz-fojtogato-gazok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75565ac3-1abc-4096-8109-ce1b60f27bfa.jpg","index":0,"item":"2d455757-bf3d-429a-88b1-58632fef618f","keywords":null,"link":"/360/20250307_hvg-kulonleges-gazkeszlet-mvm-orosz-gaz-fojtogato-gazok","timestamp":"2025. március. 07. 15:30","title":"A kormány torkán akadt a 2022-ben rekordáron beszerzett óriási mennyiségű orosz gáz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","shortLead":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","id":"20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"5b781567-1ca3-479d-a406-a9b29ddd35f5","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","timestamp":"2025. március. 09. 11:34","title":"Két kutyájával együtt halt meg egy férfi Pest megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Donald Trump maffiaállamot épít, nincs miért meglepődni a Trump–Putyin-szövetségen, sokba kerül majd Amerikának, hogy Trump felforgatja a világrendet, jön a végjáték Gázában. Témák és vélemények a nemzetközi sajtóból.","shortLead":"Donald Trump maffiaállamot épít, nincs miért meglepődni a Trump–Putyin-szövetségen, sokba kerül majd Amerikának...","id":"20250308_Nemzetkozi-lapszemle-nzz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"486fd1ae-627f-48bb-9fdf-39490c7e52c3","keywords":null,"link":"/360/20250308_Nemzetkozi-lapszemle-nzz","timestamp":"2025. március. 08. 11:04","title":"Neue Zürcher Zeitung-elemzés: Az új világrendben Európa nem maradhat vegetáriánus, húsevővé kell válnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ecafd8-a9fc-4bed-a167-009b933195db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hámori Luca bokszolót is felköszöntötte nőnapon Orbán Viktor miniszterelnök, dedikált bokszkesztyűket is váltottak.","shortLead":"Hámori Luca bokszolót is felköszöntötte nőnapon Orbán Viktor miniszterelnök, dedikált bokszkesztyűket is váltottak.","id":"20250309_orban-viktor-hamori-luca-nonap-boksz-ferfival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ecafd8-a9fc-4bed-a167-009b933195db.jpg","index":0,"item":"d0b9a626-abdc-4b35-82d2-535166d45232","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_orban-viktor-hamori-luca-nonap-boksz-ferfival","timestamp":"2025. március. 09. 09:08","title":"„Maga bokszolt férfival” – Hámori Lucával zárta a sűrű nőnapot Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049a8f26-cf7f-4937-865b-116e581c049b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kínai elektrolitgyártó települ a Tisza-parti városban. ","shortLead":"Kínai elektrolitgyártó települ a Tisza-parti városban. ","id":"20250307_akkuipar-elektrolitgyarto-kunlunchem-szolnokon-kkv-vallalkozas-kinai-gyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049a8f26-cf7f-4937-865b-116e581c049b.jpg","index":0,"item":"725a4a8a-aa90-469d-a545-ccd98e06029b","keywords":null,"link":"/kkv/20250307_akkuipar-elektrolitgyarto-kunlunchem-szolnokon-kkv-vallalkozas-kinai-gyar","timestamp":"2025. március. 07. 15:57","title":"Szolnokra jelentett be újabb nagy akkuipari beruházást Szijjártó Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"167b728f-e152-4b15-b25c-4a5840f00ae0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az, hogy egy jelszókezelő önmagában jól titkosított, még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a számítógépezéshez kapcsolódó óvatosságról. Egy amerikai szoftvermérnök esete mindezt jól példázza: nagyon bízott a 1Password jelszókezelőben, azután fölöttébb kellemetlen meglepetés érte.","shortLead":"Az, hogy egy jelszókezelő önmagában jól titkosított, még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a számítógépezéshez...","id":"20250308_disney-kiberbiztonsag-szoftvermernok-1password-jelszokezelo-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/167b728f-e152-4b15-b25c-4a5840f00ae0.jpg","index":0,"item":"1a206b31-7553-4eab-a301-2c84124cc692","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_disney-kiberbiztonsag-szoftvermernok-1password-jelszokezelo-feltorese","timestamp":"2025. március. 08. 18:03","title":"Rémálom-forgatókönyvet emlegetnek a Disneynél, csak ez most nem mese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e98225a-38fe-4e4e-89d1-c3e7b75b454d","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Attól még, hogy nem a környezeti problémák jelentik a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést az emberiségre nézve, foglalkozni kell velük – ez csak egyike annak az öt alapelvnek, amit Hannah Ritchie oxfordi adattudós emel ki a klímaváltozással kapcsolatban. Szerkesztett részlet az Ez nem a világvége című könyvből.","shortLead":"Attól még, hogy nem a környezeti problémák jelentik a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést az emberiségre nézve...","id":"20250308_Ot-allitas-a-klimavaltozassal-kapcsolatban-amit-erdemes-eszben-tartani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e98225a-38fe-4e4e-89d1-c3e7b75b454d.jpg","index":0,"item":"70f2b721-47f2-4a5f-a501-e8580cd9e7e9","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250308_Ot-allitas-a-klimavaltozassal-kapcsolatban-amit-erdemes-eszben-tartani","timestamp":"2025. március. 08. 19:15","title":"Öt állítás a klímaváltozással kapcsolatban, amit érdemes észben tartani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új esélyt kaptak az élettől a kihalásra ítélt dinók.
Új esélyt kaptak az élettől a kihalásra ítélt dinók. A hatalmas termetű terepjárók nemhogy eltűntek az autópiacról, de jobban virulnak, mint valaha. És folyton fialnak, egyre kisebb, egyre kucifántosabb példányok kelnek életre. A Touareget sokan temették, és most halódó poraiból újjászületve szebb és frissebb, mint valaha. Elődjéhez képest 4,1 centivel hosszabb, 1,2 centivel szélesebb – két percig tilitoliztam a mosóban, míg végre beraktam középre a behemótot, egy-egy centi maradt a kefék és az autó között – de 1,7 centivel alacsonyabb az autó. Ami a legfontosabb: 208 kilóval könnyebb és papíron 20 százalékkal csökkent a fogyasztása. Ugyanezt mondták az új Porsche Cayenne-re, és nem véletlenül. A két autó azonos platformra épül, de más a futóművük és a hajtásláncuk – kivéve a 333 lovas benzines V6-ossal szerelt hibrid változatot, amely műszakilag megegyezik a Cayenne hibriddel -. A Porsche Lipcsében készül, a Touareget a Q7-essel együtt Pozsonyban szerelik össze.
További képek a galériában
am
Szép lett az autó, erre a Touaregre nem mondhatjuk, hogy unalmas, mint egy Volkswagen. Hátulról nézve az oldalát, kecsesnek tűnik, szemből arisztokratikusan agresszív, tekintélyt parancsoló méretes jármű.
Magas, kényelmes, tetszetős, értéktartó és brutálisan drága – sokunk álma egy ilyen autó. A világra egész másképp nézünk a kakasülőről, az ideges forgalom lenyugszik, kitisztul előttünk. Egyszerre nem sietünk sehová, csak élvezzük az autó kényelmét, luxusát. Közben azon gondolkodunk, miért is adnánk ki ezért a tesztautóért 20 millió forintot. Egyáltalán, hogyan lehetséges, hogy a Touareg alapára 200 ezer magyar forinttal drágább, mint az Audi Q7?
Start-stop A V6-os hatalmas, 550 Nm-es nyomatéka játszi könnyedséggel mozdítja meg a Touareg 2,2 tonnás testét, kanyarokban is stabil, gyorsan is élvezetes hajtani. A dinamikus haladáshoz sportfokozatba kell tennünk a nyolcsebességes váltót – ilyenkor izgalmassá válik, az egyébként nyugodt és kiegyensúlyozott Touareg karaktere.
A BlueMotion technológiával felszerelt új Touareg 176 kW (240 LE) teljesítménye mellett a sajtóanyag szerint 7,4 litert fogyaszt és 195 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométerenként. A start-stop rendszernek, a fékenergia-visszanyerésnek, a hosszabb tengelyáttételnek és az optimalizált hatásfokú háromfázisú generátoroknak köszönhető mindez, de a súlycsökkentés, az aerodinamikai változtatások és a nyolcsebességes automataváltó is hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez. A több mint 300 kilométeres teszt során vegyes üzemben (autópályán, terepen és dugóban is használva) 9,8 liter gázolajat fogyasztott a VW Touareg. 100 literes tankja hosszútávfutóvá teszi, az 1200 kilométeres hatótáv kis odafigyeléssel tartható. A nitrogénoxidok semlegesítését AdBlue folyadékkal oldják meg, tesztautónkban üres volt ez a tartály – a számítógép szerint. Fizikai létét nem találtam, igaz nem is kerestem igazán, ez Amerikában lehet fontos.
am
Mindezt úgy, hogy start-stop-mentesítettem az autót. Minden beindításnál első dolgom volt a start-stop gomb kikapcsolása. Nem a bálnák ellen voltam, csak nem szeretem, ha lámpánál ledudálják a fejem. A kocsi fejlett műholdas kapcsolattal bíró riasztórendszere összeférhetetlen a Touareg újonnan épített elektronikai rendszerével. Ennek áldozata a start-stop. A járművet megállásnál leállítja, ahogy kell a fedélzeti elektronika, újra azonban valami miatt nem indítja. Így ott állok csúnyán befürödve a zöldben, mögöttem tülkölő budapestiekkel. Álló motorral és kapkodva nyomkodom a fékpedált, indítanék, semmi. P-be teszem, nyomkodom ismét, végre beröffen a motor. Sárga, majd piros a lámpa és egy percig ég a tarkómon a haj. Utál mindenki. Miután kétszer eljátszottuk ezt a jelenetet, úgy döntöttem, inkább többet fizetek a benzinkúton. Néha elfeledkeztem róla, ilyenkor hibamentes működéssel próbált a kedvemben járni az autó, de én hajthatatlan voltam, start-stop stop.
A nyolcsebességes automatika az alapfelszereltség része, akárcsak a 4Motion összekerékhajtás. A hetedik és nyolcadik sebességet takarékos gyorsító áttételnek tervezték, ilyenkor még halkabb a motor és alacsony a fogyasztás. A nyolcadik sebesség a hatodik sebességhez képest 34 százalékkel csökkenti a fordulatszámot. A dinamikus váltóprogram a kapcsolási pontokat a sofőr vezetési stílusához igazítja.
A Touareg tapad az úton, az összkerékhajtás kanyarban verhetetlen. A V6 TDI BlueMotion technológiás modell esetén extraként rendelhető az elektronikusan vezérelt, állandó 4XMotion rendszer is. A tesztautónkban nem volt légrugó, viszont volt 4XMotion: differenciálzár a hátsó tengelyen, elektronikusan szabályozott lamellás záras és terepáttételes központi differenciál, megemelt karosszéria (elöl kb. 10 milliméter, hátul kb. 15 milliméter) és 100 liter űrtartalmú üzemanyagtartály.
[[ Oldaltörés (Terepgyakorlat) ]]
am
Nincs meredek emelkedő. Nincs mély kátyú. (A Touareg 30 fokos emelkedőkkel vagy lejtőkkel is megbirkózik - anélkül, hogy a karosszériaelemek a talajt érintenék, vagy emelkedőn az autó frontrésze a hegyoldalnak ütközne. Lejtőn még ferde helyzetben is, akár 35 fokos keresztdőlésnél is ideális a tapadása. Még 27 fokos terepszög esetén sem érinti a talajt a Touareg alváza - olvasható a Touareg weboldalán). Az a könnyű terep, amire a húszmilliós tesztautót ki mertem vinni, meg sem kottyant neki, így a saras, homokos, murvás, füves akadályokat a diffizárak be- és kikapcsolásával is bevettem. Nem volt igazi kihívás. A kocsi viszont tetőig saras lett. Hasznos, hogy kijelzőn látjuk, merre állnak a kerekek.
A padkák nem ellenségei, átlép mindenen, sokszor észre sem vesszük az akadályokat, vagy azt, hogy elhagytuk a szilárd burkolatot. A fekvőrendőrök a kedvenceim, átsuhanunk fölöttük, csak zajként veszünk tudomást róluk. Carlos Sainzként futunk rekordidőt Soroksár legkátyúsabb útjain.
Nagyon tágas a Touareg, szinte elveszik benne az ember. Hátul is nagy a kényelem, elcsúsztatható és állítható támladőlésű a hátsó ülése. A korábbi Phaetonnal mérhető össze luxusa, az ülések kényelmesek, de beszállásnál akadályt képez a merev oldaltartás – nem is gondolná az ember, mennyire nehézkes. Felejtsük el a hirtelen bepattanást, fenekünk és térdünk bánja. Az ergonómia példás, minden műszer, kapcsoló könnyen elérhető. Az elegáns belső hangulatát rontják a giccses fabetétek. A műanyagok puhák, az érintőképernyős navigáció kijelzője nyolchüvelykes. Menüje érthető, a klíma, a merevlemezes audiorendszer, a tolatóradar, a telefon, és a terepműszerek irányítható innen. A dupla könyöktámasz tologatható, méretes rekeszt rejt, a középkonzol tetején egy a Skodákból ismerős zárható rekesz egészíti ki a szűk kesztyűtartót – ahová a hatlemezes audiorendszer CD-váltóját préselték be.
Csomagterének űrtartalma 580 liter - az ülések lehajtásával ez akár 1642 literre is bővíthető. Maximális rakodási súlya 761 kilogramm, utánfutó-terhelése pedig 3,5 tonna. A hátsó ülések támlája távkioldással aszimmetrikusan 40:60 arányban lehajtható. Vissza már kézzel kell hajtani az üléseket, nincs minden aranyból.
Alapból is csúcs a felszereltsége a Touaregnek, de az ára is: 16,2855 millió forint. Extrával bőven ellátták a tesztautót, de korántsem vértezték fel mindennel, sőt, a nagyon felszerelt változatok ellátmánya ott kezdődik, ahol itt abbamarad a felsorolás: bixenon fényszórók, elektromos mozgatású csomagtérajtó, 18 hüvelykes kerék négyévszakos abroncsokkal, terepcsomag, iPod-csatlakozó, ülésmemória, navigáció, oldallégzsák hátul is, telefonelőkészítés, parkolóradar elöl és hátul, bőr üléshuzat, elektromosan kioldható vonóhorog. Így felszerelve 20 millió forintba kerül, amiért már Porsche Cayenne-t is kapunk.