Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9692ee54-0e4f-48d5-ae23-480a47c256c9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyáltalán nem biztos, hogy az utólagos kommunikációban mindenben igazat állít az ukrán fél – mondta egy rálátó a HVG-nek. A két legfontosabb kérdés, hogy ki volt az ellenséges magyar hírszerzés megrendelője, valamint hogy a kémeknek mi volt a pontos mandátumuk.","shortLead":"Egyáltalán nem biztos, hogy az utólagos kommunikációban mindenben igazat állít az ukrán fél – mondta egy rálátó...","id":"20250509_ukrajna-magyar-kemhalozat-szakerto-velemeny-karpatalja-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9692ee54-0e4f-48d5-ae23-480a47c256c9.jpg","index":0,"item":"508b9607-f4df-4a4e-94fa-29ea9150cac5","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_ukrajna-magyar-kemhalozat-szakerto-velemeny-karpatalja-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 15:42","title":"Szakértő a HVG-nek: Nem formabontó, ha Magyarország kémhálózatot épített ki egy szomszédos országban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88b17259-eedc-406d-a86a-6f9dbe9aafcb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A korábbi vezérkari főnök reagált arra, hogy a kormány ukránpártisággal vádolja.","shortLead":"A korábbi vezérkari főnök reagált arra, hogy a kormány ukránpártisággal vádolja.","id":"20250509_Ruszin-Szendi-Romulusz-honvedseg-haboruparti-Orban-Viktor-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88b17259-eedc-406d-a86a-6f9dbe9aafcb.jpg","index":0,"item":"684d1f80-6e92-4782-882d-7addc1f5fd6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Ruszin-Szendi-Romulusz-honvedseg-haboruparti-Orban-Viktor-Ukrajna","timestamp":"2025. május. 09. 09:59","title":"Ruszin-Szendi Romulusz: Szánalmas a Honvédelmi Minisztérium próbálkozása arra, hogy befeketítsen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az MBH Bank és a Mol együttműködésének keretében 55 új bankautomatát telepítenek töltőállomásokra. A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg, hogy a lépéssel mennyire kerülhetünk közelebb a kormány céljához: minden településen legyen bankautomata.","shortLead":"Az MBH Bank és a Mol együttműködésének keretében 55 új bankautomatát telepítenek töltőállomásokra. A Bankmonitor...","id":"20250509_mol-atm-bank-mbh-bankmonitor-ingyenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b.jpg","index":0,"item":"2b68bd0c-2121-4f4a-851c-6f42a6922cba","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_mol-atm-bank-mbh-bankmonitor-ingyenes","timestamp":"2025. május. 09. 10:07","title":"Meglepő, de igaz: akár teljesen ingyenes lehetne a készpénzfelvétel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512","c_author":"Galicza Dorina ","category":"itthon","description":"XIV. Leó pápa megválasztása, Gyurcsány Ferenc visszavonulása és a honvédelmi miniszterről kikerült hangfelvétel után adott interjút a Kossuth rádióban a miniszterelnök.","shortLead":"XIV. Leó pápa megválasztása, Gyurcsány Ferenc visszavonulása és a honvédelmi miniszterről kikerült hangfelvétel után...","id":"20250509_Orban-Viktor-Kossuth-radio-miniszterelnok-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512.jpg","index":0,"item":"ae44ad4f-e9e8-4fb2-811b-078839b76c6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Orban-Viktor-Kossuth-radio-miniszterelnok-interju-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 07:39","title":"Orbán Viktor: Gyurcsány lemondása a DK dolga, de a válásuk miatt együttérzek velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b5a7084-6c49-4482-8b28-1ea7e013d573","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Alex Mashinskyt, a Celsius Network alapítóját börtönbüntetésre ítélték, mert több százezer ügyfelet vert át magas kamatozású digitáliseszköz-betétekkel.","shortLead":"Alex Mashinskyt, a Celsius Network alapítóját börtönbüntetésre ítélték, mert több százezer ügyfelet vert át magas...","id":"20250509_kripto-csod-atveres-borton-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b5a7084-6c49-4482-8b28-1ea7e013d573.jpg","index":0,"item":"00f1ed42-a296-4101-bbee-b1bcbc3608ae","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_kripto-csod-atveres-borton-befektetes","timestamp":"2025. május. 09. 13:14","title":"Nagyban csalt a kriptóval, elbukott, és most tizenkét év börtön vár rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf8514e8-e7ca-4264-85a3-7f1bc4038efc","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"11 városban, 25 helyszínen 92 új elektromos töltőpontot helyeznek üzembe – megnéztük az első budapesti töltőhelyet.","shortLead":"11 városban, 25 helyszínen 92 új elektromos töltőpontot helyeznek üzembe – megnéztük az első budapesti töltőhelyet.","id":"20250508_uj-villanyauto-toltokkel-szorjak-meg-magyarorszagot-kiprobaltuk-az-elsot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf8514e8-e7ca-4264-85a3-7f1bc4038efc.jpg","index":0,"item":"2c8ca80f-7178-4797-9a08-c9a15a77e773","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_uj-villanyauto-toltokkel-szorjak-meg-magyarorszagot-kiprobaltuk-az-elsot","timestamp":"2025. május. 08. 14:34","title":"Új villanyautó-töltőkkel szórják meg Magyarországot: kipróbáltuk, bele is néztünk az elsőbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","shortLead":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","id":"20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99.jpg","index":0,"item":"43de37b3-a039-464d-9129-c564b2052811","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","timestamp":"2025. május. 09. 20:18","title":"Meghalt egy búvár, aki Mike Lynch luxusjachtjának kiemelésén dolgozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a0b3bc6-2fe5-45b4-a3d3-7daad3bd48ec","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Másfél évre esik ki a forgalomból a szikszói szakasz. ","shortLead":"Másfél évre esik ki a forgalomból a szikszói szakasz. ","id":"20250509_Oktober-M30-autopalya-lezart-szakasza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a0b3bc6-2fe5-45b4-a3d3-7daad3bd48ec.jpg","index":0,"item":"79244be6-69ba-4b8b-9a78-5221cac2c764","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Oktober-M30-autopalya-lezart-szakasza","timestamp":"2025. május. 09. 15:30","title":"Október végére készül csak el az M30-as autópálya lezárt szakasza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vezetési élmény köszöni szépen, jól van. Nem is hinnénk, ha nem tapasztalnánk.
A vezetési élmény köszöni szépen, jól van. Nem is hinnénk, ha nem tapasztalnánk. Kikanyarodásnál kövér gázra farol a bömös, csikorognak a kerekek, dolgozik az ESP. Valahogy nem így képzeljük el a zöldautót. Bármennyire is vaduljunk, a fogyasztás csak nem akar fokozódni, 5,5 liternél nem mutatott egy milliliterrel sem többet a fedélzeti számítógép, és ezt az értéket igazolta később a tankolást követő mérés is. Ez megnyugtató, ugyanakkor nem örültem annak, hogy a tervezett ötliteres átlagot nem sikerült elérnem. A 4,1 literes fogyasztást még a bajorok sem gondolhatták komolyan.
További képek a galériában
am
A tesztautó színe mindenkinek tetszett, vonzza a tekinteteket, akárcsak a LED-technikás lámpák, a kísérő- és fogadófény, az egyszerű, de a BMW-re oly jellemző felnik. Felszereltsége nem csúcs, de átlagon felüli: dupla automatikus klíma, állófűtés, sebességtartó, fény- és esőszenzor, kanyarkövető bixenon fényszórók, parkolás segéd első és hátsó szenzorokkal, ülésfűtés, beszédvezérlés, bluetoothos telefonálás, multifunkciós kormány, fényre sötétedő tükrök stb. Semmi sallang, mindenből csak a legfontosabb. Mintha céges megrendelésre rakták volna össze a kocsit. Az ára is ezt tükrözi: 12 millió forint. Amikor ezt megtudtam, meghökkentem. De akkor estem hanyatt igazán, amikor megnéztem a fogyasztásra optimalizált autó alapárát. A 320d EfficientDynamics Edition modell 9,999 millió forintba kerül. Pont annyiba, mint a 21 lóerővel erősebb, rövidebb váltóáttételezésű és dinamikusabban pörgethető sima 320d. Bevallom őszintén, gondolkodás nélkül a szén-dioxid pazarló változatot választanám. Tapasztalatból tudom, az sem fogyaszt sokkal többet. A korábbi, 177 lovas változat téli tesztelés során hétszáz kilométer alatt 5,5 litert evett meg. Az összkerékhajtású 320xd sem kért többet 6,8 liternél 100 kilométerenként.
A BMW legtöbb modelljében start-stop mérsékli a pazarlást, álló helyzetben leáll a motor, majd a kuplung (vagy az automaták esetében a gázpedál) kinyomásával újra beröffen. Takarékos megoldás, ám néha idegesítő. Már első nap leégett tarkómról a hajam szégyenemben, amikor a Kiscelli úton felfelé araszolva lassulás közben leállt az autó.
am
A kormányzást villanymotor segíti. Előnye a hagyományosan elterjedt hidraulikus rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen haladunk, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartjuk kormányt, a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem. Amikor levesszük a lábunkat a gázról vagy fékezni kezdünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
Futóműve kiváló, a ballonos gumik révén jól csillapít, kanyarban nagy tempónál hajlamos az alulkormányzottságra, jól tűri a kátyús utakat. Parkolni nehezebb, mint a normás hasmagasságú hármassal, könnyen leér az alja egyszerű járdára parkolásnál is.
A hatos sebességfokozat hosszú, hatosban gáz nélkül 59-cel szalad az autó, miközben 2 liter alatt fogyaszt. Száznál 1500-at, 130-nál 1800-at forog a főtengely hatodikban.
A motor hangos, főleg a beröffenés durva, olyankor nagyot rázkódik a váltó is, ami sajnos menet közben is nagyon vibrál. A váltó rövid úton jár, könnyedén kapcsolható, az egyes fokozat és a hátramenet összekeverhető.
Már a beülésnél kiderül, hogy szűk a hármas BMW, de ha jól beállítjuk az ülést és rátapadunk a kormányra nem érzünk semmiben hiányt (csak a kanyarokban). Kivéve, ha esetleg inni akarunk menet közben. Tesztautónkban nem volt ugyanis pohártartó, ami bizonyos esetekben kellemetlen, főként, ha a felismerés előtt már kibontottuk a hűsítőnket. A beltér BMW-sen elegáns, egyszerű és finom. A kapcsolók működése érthető, elrendezésük ergonomikus. A hátsó fertályt két személyre szabták, magas utasoknak szűkös. A csomagtartó mérete átlagos, szája szűk.