Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A fűtési szezon végéhez közeledve ismét közelít egymáshoz a benzin és a gázolaj ára.","shortLead":"A fűtési szezon végéhez közeledve ismét közelít egymáshoz a benzin és a gázolaj ára.","id":"20250219_Erezheto-arcsokkenes-jon-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"2124179f-5888-4705-9fd5-d4921369bbd0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_Erezheto-arcsokkenes-jon-a-benzinkutakon","timestamp":"2025. február. 19. 10:00","title":"Árcsökkenés jön a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0127beb-95d3-4003-88ff-558f6e49688e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ugyan a 2024-es, első tesztrepülés meghiúsult, de az amerikai űrhivatal már javában teszteli az X-59-et, és erről most egy videót is kiadtak. ","shortLead":"Ugyan a 2024-es, első tesztrepülés meghiúsult, de az amerikai űrhivatal már javában teszteli az X-59-et, és erről most...","id":"20250219_nasa-lockheed-martin-x59-hiperszonikus-repulogep-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0127beb-95d3-4003-88ff-558f6e49688e.jpg","index":0,"item":"b5f434df-856e-4329-984b-360ba7c03d1d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_nasa-lockheed-martin-x59-hiperszonikus-repulogep-teszt","timestamp":"2025. február. 19. 11:03","title":"Nyers erő: beindította a Concorde utódjaként emlegetett repülőgép hajtóművét a NASA (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecc613c1-e006-4197-9f4f-d1db11d6c992","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az űrtechnológiáról és a műholdakról tárgyalt Jászai Gellért a SpaceX alelnökével.","shortLead":"Az űrtechnológiáról és a műholdakról tárgyalt Jászai Gellért a SpaceX alelnökével.","id":"20250219_SpaceX-Washington-4iG-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecc613c1-e006-4197-9f4f-d1db11d6c992.jpg","index":0,"item":"dcdb5fae-dbef-4944-b769-34101b057744","keywords":null,"link":"/kkv/20250219_SpaceX-Washington-4iG-targyalas","timestamp":"2025. február. 19. 10:21","title":"A SpaceX-szel tárgyal Washingtonban a 4iG elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68c75111-f376-4240-8b28-5d209d51f8da","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Országszerte 26 iskolában elérhető a sportág testnevelésóra vagy szakkör keretében.","shortLead":"Országszerte 26 iskolában elérhető a sportág testnevelésóra vagy szakkör keretében.","id":"20250220_sportloveszet-diakok-iskolak-testnevelesora-szakkor-belugyminiszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c75111-f376-4240-8b28-5d209d51f8da.jpg","index":0,"item":"3b8d381a-e313-4af5-b83a-a4c2a1a864c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_sportloveszet-diakok-iskolak-testnevelesora-szakkor-belugyminiszterium","timestamp":"2025. február. 20. 07:35","title":"Ezernél is kevesebb diák űzi, de a Belügyminisztérium szerint népszerű az iskolai sportlövészet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d6ffc39-996c-484e-ba88-35b14b324025","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megkönnyítheti az egyes egységek közötti kommunikációt az a Holdra tervezett 4G-berendezés, amit a Nokia és a NASA közösen fejlesztett, és napokon belül útnak indulhat.","shortLead":"Megkönnyítheti az egyes egységek közötti kommunikációt az a Holdra tervezett 4G-berendezés, amit a Nokia és a NASA...","id":"20250219_intuitive-machines-nasa-hold-4g-nokia-mobilhalozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d6ffc39-996c-484e-ba88-35b14b324025.jpg","index":0,"item":"35e54484-beea-4ac1-ad39-637b81fc3c50","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_intuitive-machines-nasa-hold-4g-nokia-mobilhalozat","timestamp":"2025. február. 19. 17:03","title":"A Békéscsaba–Budapest vasútvonalon még billeg a dolog, de napokon belül a Holdon már lesz 4G","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Egy kamion felborult az úttesten.","shortLead":"Egy kamion felborult az úttesten.","id":"20250219_baleset-m1-sztrada-lezaras-obarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"627d3ddb-43ac-484f-850c-69fdac5b478f","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_baleset-m1-sztrada-lezaras-obarok","timestamp":"2025. február. 19. 20:28","title":"Baleset miatt zárták le az M1-es sztrádát Óbaroknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f40f5fcc-9ab4-4874-b7f6-6375244ee632","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egyre több konkrét ötlet kerül napvilágra, hogyan változhat meg a mindennapi életében talán legtöbbet alkalmazott jogszabály, a KRESZ. Nem túlzás az állítás: komoly újdonságok lesznek.","shortLead":"Egyre több konkrét ötlet kerül napvilágra, hogyan változhat meg a mindennapi életében talán legtöbbet alkalmazott...","id":"20250220_uj-kresz-valtozasok-szakerto-velemenye","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f40f5fcc-9ab4-4874-b7f6-6375244ee632.jpg","index":0,"item":"d6d0461d-fb58-4e3d-81c3-cfbd80a44b82","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_uj-kresz-valtozasok-szakerto-velemenye","timestamp":"2025. február. 20. 11:00","title":"50 év után jön az új KRESZ – ezekről a változásokról lesz a legnagyobb vita a szakértők szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d950c5f-809a-468f-825b-569c754c2d35","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A három Oscar-díjra jelölt Brady Corbet szerint hozzá hasonlóan sok kollégája anyagi nehézségekkel küzd.","shortLead":"A három Oscar-díjra jelölt Brady Corbet szerint hozzá hasonlóan sok kollégája anyagi nehézségekkel küzd.","id":"20250219_A-Brutalista-rendezoje-egy-fillert-sem-keresett-a-filmjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d950c5f-809a-468f-825b-569c754c2d35.jpg","index":0,"item":"a2618fe8-65c9-4560-95f9-da9efd51d21d","keywords":null,"link":"/kultura/20250219_A-Brutalista-rendezoje-egy-fillert-sem-keresett-a-filmjen","timestamp":"2025. február. 19. 15:29","title":"A brutalista rendezője egy fillért sem keresett a filmjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vezetési élmény köszöni szépen, jól van. Nem is hinnénk, ha nem tapasztalnánk.
A vezetési élmény köszöni szépen, jól van. Nem is hinnénk, ha nem tapasztalnánk. Kikanyarodásnál kövér gázra farol a bömös, csikorognak a kerekek, dolgozik az ESP. Valahogy nem így képzeljük el a zöldautót. Bármennyire is vaduljunk, a fogyasztás csak nem akar fokozódni, 5,5 liternél nem mutatott egy milliliterrel sem többet a fedélzeti számítógép, és ezt az értéket igazolta később a tankolást követő mérés is. Ez megnyugtató, ugyanakkor nem örültem annak, hogy a tervezett ötliteres átlagot nem sikerült elérnem. A 4,1 literes fogyasztást még a bajorok sem gondolhatták komolyan.
További képek a galériában
am
A tesztautó színe mindenkinek tetszett, vonzza a tekinteteket, akárcsak a LED-technikás lámpák, a kísérő- és fogadófény, az egyszerű, de a BMW-re oly jellemző felnik. Felszereltsége nem csúcs, de átlagon felüli: dupla automatikus klíma, állófűtés, sebességtartó, fény- és esőszenzor, kanyarkövető bixenon fényszórók, parkolás segéd első és hátsó szenzorokkal, ülésfűtés, beszédvezérlés, bluetoothos telefonálás, multifunkciós kormány, fényre sötétedő tükrök stb. Semmi sallang, mindenből csak a legfontosabb. Mintha céges megrendelésre rakták volna össze a kocsit. Az ára is ezt tükrözi: 12 millió forint. Amikor ezt megtudtam, meghökkentem. De akkor estem hanyatt igazán, amikor megnéztem a fogyasztásra optimalizált autó alapárát. A 320d EfficientDynamics Edition modell 9,999 millió forintba kerül. Pont annyiba, mint a 21 lóerővel erősebb, rövidebb váltóáttételezésű és dinamikusabban pörgethető sima 320d. Bevallom őszintén, gondolkodás nélkül a szén-dioxid pazarló változatot választanám. Tapasztalatból tudom, az sem fogyaszt sokkal többet. A korábbi, 177 lovas változat téli tesztelés során hétszáz kilométer alatt 5,5 litert evett meg. Az összkerékhajtású 320xd sem kért többet 6,8 liternél 100 kilométerenként.
A BMW legtöbb modelljében start-stop mérsékli a pazarlást, álló helyzetben leáll a motor, majd a kuplung (vagy az automaták esetében a gázpedál) kinyomásával újra beröffen. Takarékos megoldás, ám néha idegesítő. Már első nap leégett tarkómról a hajam szégyenemben, amikor a Kiscelli úton felfelé araszolva lassulás közben leállt az autó.
am
A kormányzást villanymotor segíti. Előnye a hagyományosan elterjedt hidraulikus rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen haladunk, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartjuk kormányt, a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem. Amikor levesszük a lábunkat a gázról vagy fékezni kezdünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
Futóműve kiváló, a ballonos gumik révén jól csillapít, kanyarban nagy tempónál hajlamos az alulkormányzottságra, jól tűri a kátyús utakat. Parkolni nehezebb, mint a normás hasmagasságú hármassal, könnyen leér az alja egyszerű járdára parkolásnál is.
A hatos sebességfokozat hosszú, hatosban gáz nélkül 59-cel szalad az autó, miközben 2 liter alatt fogyaszt. Száznál 1500-at, 130-nál 1800-at forog a főtengely hatodikban.
A motor hangos, főleg a beröffenés durva, olyankor nagyot rázkódik a váltó is, ami sajnos menet közben is nagyon vibrál. A váltó rövid úton jár, könnyedén kapcsolható, az egyes fokozat és a hátramenet összekeverhető.
Már a beülésnél kiderül, hogy szűk a hármas BMW, de ha jól beállítjuk az ülést és rátapadunk a kormányra nem érzünk semmiben hiányt (csak a kanyarokban). Kivéve, ha esetleg inni akarunk menet közben. Tesztautónkban nem volt ugyanis pohártartó, ami bizonyos esetekben kellemetlen, főként, ha a felismerés előtt már kibontottuk a hűsítőnket. A beltér BMW-sen elegáns, egyszerű és finom. A kapcsolók működése érthető, elrendezésük ergonomikus. A hátsó fertályt két személyre szabták, magas utasoknak szűkös. A csomagtartó mérete átlagos, szája szűk.