Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","shortLead":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","id":"20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0.jpg","index":0,"item":"6330f17e-d740-4a00-ab5e-8bcdfd76c34a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","timestamp":"2024. december. 28. 12:23","title":"Magyarország habzsolja az orosz gázt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Magyarország a kezdetektől fogva valós és érdemi béketárgyalásokat sürget, ugyanis minél előbb ülnek tárgyalóasztalhoz a háborúzó felek, annál több emberéletet lehet megmenteni. Mi tehát támogatunk minden a békéért tett erőfeszítést” – válaszolta a Telexnek Paczolay Máté külügyi szóvivő.","shortLead":"Magyarország a kezdetektől fogva valós és érdemi béketárgyalásokat sürget, ugyanis minél előbb ülnek tárgyalóasztalhoz...","id":"20241227_Orbanek-tamogatjak-hogy-Szlovakiaban-legyenek-az-oroszukran-beketargyalasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"c45b0033-27d4-4b7d-b573-1058b59b5b68","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Orbanek-tamogatjak-hogy-Szlovakiaban-legyenek-az-oroszukran-beketargyalasok","timestamp":"2024. december. 27. 21:46","title":"Orbánék támogatják, hogy Szlovákiában legyenek az orosz–ukrán béketárgyalások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Szlovákia megtorlással fenyegette meg Kijevet arra az esetre, ha újévtől leállítják az orosz gáz tranzitját Szlovákia felé.","shortLead":"Szlovákia megtorlással fenyegette meg Kijevet arra az esetre, ha újévtől leállítják az orosz gáz tranzitját Szlovákia...","id":"20241228_ukran-szlovak-orosz-aram-vita-Zelenszkij-Fico-Putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"6794cb72-1b84-4c68-a73b-de239b8e5379","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_ukran-szlovak-orosz-aram-vita-Zelenszkij-Fico-Putyin","timestamp":"2024. december. 28. 16:04","title":"Zelenszkij: Úgy fest, Putyin arra utasította Ficót, hogy nyisson egy második energiafrontot Ukrajna ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afd3d205-c793-42e7-b0ee-16b582056511","c_author":"Balizs Benedek","category":"vilag","description":"Meghibásodott a gép futóműve, ezért landoláskor a leszállópályához csapódott a szárny.","shortLead":"Meghibásodott a gép futóműve, ezért landoláskor a leszállópályához csapódott a szárny.","id":"20241229_Kigyulladt-az-Air-Canada-jaratanak-bal-szarnya-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afd3d205-c793-42e7-b0ee-16b582056511.jpg","index":0,"item":"f7cb8453-0425-471c-b1aa-ba99e59db494","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_Kigyulladt-az-Air-Canada-jaratanak-bal-szarnya-video","timestamp":"2024. december. 29. 12:37","title":"Kigyulladt az Air Canada járatának bal szárnya – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd4b4d7-5fbc-49b4-9f2a-3207aeee1fde","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az EUV litográfia alapvető fontosságú eljárás a korszerű félvezetők esetében. Azaz nincs nélküle chipgyártás, ami nélkül pedig a modern társadalom sem igazán működőképes. A módszer hozzájárul ahhoz, hogy a chipek energiahatékonyak legyenek, a litográfia gépei viszont csak úgy falják az energiát.","shortLead":"Az EUV litográfia alapvető fontosságú eljárás a korszerű félvezetők esetében. Azaz nincs nélküle chipgyártás, ami...","id":"20241228_euv-litografia-gepek-oriasi-energiafogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd4b4d7-5fbc-49b4-9f2a-3207aeee1fde.jpg","index":0,"item":"6aa15043-4aa8-4ae8-81c3-6ea716fbcbbe","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_euv-litografia-gepek-oriasi-energiafogyasztas","timestamp":"2024. december. 28. 14:03","title":"De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7bc75663-7432-4956-ba90-061b00802498","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Volodimir Zelenszkij szerint ha Kína valóban arra törekszik, hogy ne szélesedjen ki az ukrajnai háború, akkor most befolyást kellene gyakorolnia Észak-Koreára, amelynek katonái súlyos veszteségeket szenvednek el a kurszki régióban, ahol gyakorlatilag védtelenül harcolnak az orosz erők mellett.","shortLead":"Volodimir Zelenszkij szerint ha Kína valóban arra törekszik, hogy ne szélesedjen ki az ukrajnai háború, akkor most...","id":"20241228_Zelenszkij-Az-oroszok-neha-kivegzik-az-eszak-koreai-bajtarsaikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7bc75663-7432-4956-ba90-061b00802498.jpg","index":0,"item":"b0db8cb5-36bd-4fed-b585-87ca89a03335","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_Zelenszkij-Az-oroszok-neha-kivegzik-az-eszak-koreai-bajtarsaikat","timestamp":"2024. december. 28. 07:52","title":"Zelenszkij: Az oroszok néha kivégzik az észak-koreai bajtársaikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f52297e2-3879-4439-94bb-e5d948ac4378","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Nagyon úgy néz ki, hogy az új korban a négycsillagos tábornokok jutnak vezető szerephez – írja elemzésében a Harvard professzora.","shortLead":"Nagyon úgy néz ki, hogy az új korban a négycsillagos tábornokok jutnak vezető szerephez – írja elemzésében...","id":"20241229_Niall-Ferguson-lapszemle-die-welt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f52297e2-3879-4439-94bb-e5d948ac4378.jpg","index":0,"item":"032cc290-e84f-4cc9-b1a8-aa47e47a5a84","keywords":null,"link":"/360/20241229_Niall-Ferguson-lapszemle-die-welt","timestamp":"2024. december. 29. 09:00","title":"Niall Ferguson: Batman ideje jött el a világpolitikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bce06a1c-50ab-4733-8ef2-34b3aadcecdc","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A technika egy pszichológus házaspár, Arthur és Elaine Aron kutatási programjából származik, akik a szoros párkapcsolatok vizsgálata során fedezték azt fel. Részlet Robert B. Cialdini szociálpszichológus Hatás című könyvéből.","shortLead":"A technika egy pszichológus házaspár, Arthur és Elaine Aron kutatási programjából származik, akik a szoros...","id":"20241228_Ha-szerelmes-akar-lenni-barkibe-tegye-ezt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bce06a1c-50ab-4733-8ef2-34b3aadcecdc.jpg","index":0,"item":"81b463fd-9080-4056-ac06-eb7363cf3712","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20241228_Ha-szerelmes-akar-lenni-barkibe-tegye-ezt","timestamp":"2024. december. 28. 19:15","title":"Ha szerelmes akar lenni bárkibe, tegye ezt!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.
Idén tavasszal életciklusa felénél a bajorok gatyába rázták a hármas kupét. A legszembetűnőbb változások az autó orrát érintették: újak a lámpák, a vesék a hűtőn hangsúlyosabbak, megváltozott a rendszámtábla alatti légbeömlő, nagyobbak a visszapillantók, élesebbek a törésvonalak és megújult a hátsó lámpatest, amely a tesztautónkban LED-es fényforrást kapott.
Nagyon szép autó a hármas kupé, az ember nem is gondolná, milyen tágas. Hátul kényelmesebb benne ülni, mint a limuzinban, igaz, ebben a bőr fotelek is közrejátszanak. A ki- és a beszállás már körülményesebb, de ha egyszer beszálltunk, nem nagyon akarunk kiszállni. A finom bézs bőr hangulatát rontják a fabetétek. A vezető- és az első utasülés elektromosan állítható, sofőrülése memóriás.
am
Sportos felépítésben felülmúlhatatlan a hármas kupé, még akkor is, ha ezzel a luxussal meghintve, mint ami a tesztautóban körülvett, sokkal inkább az elegáns utazóautó, mintsem vad sportkocsi státuszát tölti be. Kormánya precíz, kellemes fogású, kormányzása jól érzékelhető, hátsókerékhajtásával és szinte tökéletes súlyelosztásával (elöl 51 százalék, hátul 49 százalék), a BMW az egyik legélénkebb autó ebben a kategóriában. A kanyarok élvezete garantált, még akkor is, ha a kétliteres motor ereje a nehéz és merev karosszériában elveszik. Ha pörgetjük, nagyon megy, de aki igazán gran turismós élményekre vágyik, jobban jár a hathengeres dízelekkel, netán a benzinmotorokkal. Tudom, ez szentségtörésnek hangzik, de a 6,8 literes fogyasztás mellett semmi sem szól a dízel mellett. Indulásnál hangos, menet közben is zavaró néha a hang, illetve a kipufogó visszafogottsága.
Ezért lehetett az, hogy elaléltam a BMW kényeztetésében, és sokkal inkább luxusautóként vezettem, csak kikanyarodáskor és körforgalomban pendítettem meg a béemvés húrokat. Olyankor kizökkentem a nyugodt valóságból, de a bőr kényelme, az automatikus váltó higgadtsága és az ülésfűtés simogatása újra visszaküldött a gazdagok kómás állapotába.
Fényorgiája lenyűgöző, angyalszemei hideg fehér fénnyel világítanak, a BMW 3-as Coupé éjszaka az alapfelszereltséghez tartozó bixenon tompított és távolsági fényszórójával, kanyarlámpáival, nappal pedig menetfényeivel vonzza magára a tekinteteket. Mindezt energiatakarékosan teszi.Hátul 100 LED izzik. Az automatikus távfény megkönnyíti az éjszakai autózást, országúton, autópályán magától felkapcsolja a hosszú fényt, de amint autót észlel a kocsi látóterében, vagy közvilágításba botlik, azonnal tompítottra kapcsol át.
[[ Oldaltörés (Keveset fogyaszt) ]]
A fékenergia-visszanyerés – amely a BMW EfficientDynamics technológia egyik eleme – a fékezés közben létrejövő energiát az akkumulátor töltésére fordítja. A megfelelő időben történő sebességváltás üzemanyagot takarít meg. A BMW EfficientDynamics rendszerhez tartozó sebességváltásra figyelmeztető jelzés megmutatja az adott pillanatban leggazdaságosabb sebességfokozatot. A takarékos üzemmód része az elektronizált kormányzás is. A hagyományos szervokormányzás hidraulikus pumpája állandóan működik, így teljesítményt von el a motortól. Az elektromechanikus szervokormány ezzel szemben csak olyankor lép működésbe, ha szükséges, vagyis amikor a vezető kormánymozdulatot hajt végre.
Motorja az új 5-ösben debütált 20d, 184 lóerős, maximális forgatónyomatéka 380 Nm. Kiváló motor, sportfokozatban vadul autózhatunk, de a dugóban is kényelmesen poroszkál. Ha elkerüljük a várost, hat liter alatti fogyasztással számolhatunk nyugodt tempóban. Ha odapörkölünk neki, és a városban araszolunk is, hét literre ugrik az átlagfogyasztás. Az nem sok egy 184 lovas, automata kupétól. A 800 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (városban, országúton, autópályán használva) 6,8 literes átlagfogyasztást mértünk. Start-stop rendszerrel az automatikus váltóval szerelt változat nem társítható, az ötös BMW-ben találkozhatunk ezzel a párosítással először.
am
Nem is gondoltam volna, de ez a BMW öregít: arra késztet, hogy megfontoltan, óvatosan vezessek, magas üléspozíciót állítsak be, ne a hátsókerékhajtás hozsannázásával töltsem az időt, és a rádiók közül száműzzem a fiatalos adókat, helyette Klubrádiót, Sztár FM-et, Bartókot hallgassak. Az élet szépségein merengve élveztem minden pillanatát az autónak, és munkám gyümölcseinek, örültem annak, hogy élek és hogy ilyen körülmények között utazhatok. Kissé szánalmas, de igaz.
Az utakon kevés új hármas kupét látni, azokat többnyire nők vezetik és többnyire 20d motorral választják. Elég nekik a 184 lóerő, az autó szépsége fokozza szépségüket. Ez nálam nem így volt, én szerettem volna fokozni a csúfságomat még néhány hengerrel és pár száz lóerővel.
Az egyetlen hiba, amit az autónak felróhatok, az a Bluetooth-kapcsolat sokszori váratlan hibája, amely a legjobb beszélgetéseket szakítja félbe.
Meglepő felismerésre jutott az egyik kollégám, amikor epekedve simogatta az autó szexis idomait. Az első sárvédők bizony műanyagból vannak. Bármilyen hihetetlen is egy 16,5 milliós autónál, igaz. Először alumíniumra gyanakodtam, de utánanéztem, és egy amerikai töréstesztvideón láttam, ahogy csillámokra hullik szét a karosszériaelem. Végül is nincs sok szerepe, az ütközés energiáját más alkatrészek nyelik el. Az alumínium könnyebb, de sokkal drágább – gondolom, ezért választották ezt a megoldást.
Szép, takarékos, drága – mindezekre nem fogok emlékezni tíz év múlva, de arra igen, hogy ebben az autóban robotkar tette kezünkbe a két első biztonsági övet. Néha reménykedtem, hogy meg is masszíroznak, de nem tették.
A tesztautónk extravagányságáról ötmillió forintos extracsomag gondoskodott: a fényezés 250 ezer, a dinamikus csomag 500, a komfort csomag 400, a bőr 450, az automatikus váltó 650, az elektromos ülés 400, az ülésfűtés 100, az állóhelyzeti fűtés 400, az elelktromos üvegtető 320, a profi navigáció 850, a Bluetooth 230, a hifi 170 ezer forint. Kerekítve, osztva, szorozva a 11,417 milliós indulóárból így lesz könnyedén 16,5 millió.
Az ember hajtotta autók ideje lassan lejár. Ebben bíznak a BMW mérnökei is, akik 22 új, illetve tovább tökéletesített fejlesztéssel próbálják a felgyorsult technikai fejlődés trendjeit meglovagolni, illetve új utakat törni a jövő dzsungelében. Betekintve a következő generációs BMW-k kulisszái mögé nem tudtam eldönteni, hogy a BMW megmarad egy autómárka, vagy inkább az iPhone egy bonyolult alkalmazásává válik.
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.
Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.
A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.