Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bc224fed-d435-440d-bca1-35c51e3566ea","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az ATV volt elnökének máskor is bőkezűen támogatott céghálója is felfogott egy 60 milliós tételt.","shortLead":"Az ATV volt elnökének máskor is bőkezűen támogatott céghálója is felfogott egy 60 milliós tételt.","id":"20250205_Megerkezett-a-mentrend-szerinti-105-millios-allami-szponzorpenz-a-Tiborcz-Csetenyi-paros-cegehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc224fed-d435-440d-bca1-35c51e3566ea.jpg","index":0,"item":"1b0fb6c5-b498-49d4-9e1f-fe5022bbbc4e","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Megerkezett-a-mentrend-szerinti-105-millios-allami-szponzorpenz-a-Tiborcz-Csetenyi-paros-cegehez","timestamp":"2025. február. 05. 14:17","title":"Megérkezett a menetrend szerinti 105 milliós állami szponzorpénz a Tiborcz–Csetényi-páros cégéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416bb745-cd41-4739-acc2-db8f3ffcc3e8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Ráadásul rajtuk kívül a metálzene legnagyobb ikonjai gyűlnek össze júliusban egy gigantikus koncerten Birminghamben, hogy a műfaj úttörőit ünnepeljék.","shortLead":"Ráadásul rajtuk kívül a metálzene legnagyobb ikonjai gyűlnek össze júliusban egy gigantikus koncerten Birminghamben...","id":"20250205_Hivatalos-lesz-meg-egy-utolso-Black-Sabbath-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416bb745-cd41-4739-acc2-db8f3ffcc3e8.jpg","index":0,"item":"ade45b98-e387-4fce-9bbe-ba9821ae920f","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_Hivatalos-lesz-meg-egy-utolso-Black-Sabbath-koncert","timestamp":"2025. február. 05. 16:57","title":"Hivatalos, hogy lesz még egy utolsó Black Sabbath-koncert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google hét évvel a mesterséges intelligencia felhasználását leíró irányelveinek kiadása után úgy döntött, újragondolja az abban foglaltakat. Az eredmény nem túl megnyugtató.","shortLead":"A Google hét évvel a mesterséges intelligencia felhasználását leíró irányelveinek kiadása után úgy döntött...","id":"20250205_google-mesterseges-intelligencia-fejlesztes-fegyver-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4.jpg","index":0,"item":"56b51549-1201-4c83-aa46-d7cb36d79ba9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_google-mesterseges-intelligencia-fejlesztes-fegyver-megfigyeles","timestamp":"2025. február. 05. 12:03","title":"Feladta az elveit a Google, most már fegyverekhez és megfigyeléshez is használná a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f64cf9b-625c-4f42-bb56-4c8788609055","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELTE kutatói meglepő következtetésre juttottak.","shortLead":"Az ELTE kutatói meglepő következtetésre juttottak.","id":"20250205_kutatas-elte-kutya-szaglas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f64cf9b-625c-4f42-bb56-4c8788609055.jpg","index":0,"item":"8573e56d-1a2d-4a73-9eca-d4e4bb202cdf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_kutatas-elte-kutya-szaglas","timestamp":"2025. február. 05. 15:01","title":"Egy magyar kutatás szerint a terelőkutyáknak jobb a szaglásuk, mint a vadászkutyáknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee0917d7-35cb-4f9b-bd0a-60a06f24ecc6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"53 százalékkal több e-autót adtak el, mint egy évvel korábban, de a Tesla számai épp az ellenkező irányban mozognak. ","shortLead":"53 százalékkal több e-autót adtak el, mint egy évvel korábban, de a Tesla számai épp az ellenkező irányban mozognak. ","id":"20250206_tesla-musk-karlendites-nemetorszag-eauto-eladasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee0917d7-35cb-4f9b-bd0a-60a06f24ecc6.jpg","index":0,"item":"718f6780-9fbd-476e-b183-5a09f41348f4","keywords":null,"link":"/kkv/20250206_tesla-musk-karlendites-nemetorszag-eauto-eladasok","timestamp":"2025. február. 06. 13:48","title":"Nagyot zuhantak a Tesla-eladások Németországban, mióta Elon Musk a szélsőjobbal kokettál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Idén is a parlamenti szezon kezdete előtt gyűlhet össze a fideszes holdudvar a Várkert Bazárban.","shortLead":"Idén is a parlamenti szezon kezdete előtt gyűlhet össze a fideszes holdudvar a Várkert Bazárban.","id":"20250206_orban-viktor-evertekelo-idopont-februar-22","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797.jpg","index":0,"item":"0432a56d-b53d-48ae-b1fc-288a45512fd8","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_orban-viktor-evertekelo-idopont-februar-22","timestamp":"2025. február. 06. 14:21","title":"Megvan, mikor tartja évértékelőjét Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d14f1a6b-6bd1-43ee-93f4-fc6d24d9999a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A németországi Fraunhofer Intézet kutatói egy olyan, a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszert dolgoztak ki, amiben emberek helyett robotok szerelik szét a veszélyes elektronikai hulladékokat. Mindezt nagy pontossággal.","shortLead":"A németországi Fraunhofer Intézet kutatói egy olyan, a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszert dolgoztak ki...","id":"20250205_elektronikai-hulladek-e-hulladek-feldolgozasa-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d14f1a6b-6bd1-43ee-93f4-fc6d24d9999a.jpg","index":0,"item":"ffce4e2a-68c4-4e3a-8f6b-b640a2319363","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_elektronikai-hulladek-e-hulladek-feldolgozasa-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 05. 10:03","title":"Emberbarát lehet az e-hulladék újrahasznosítása, német mérnökök mutatták meg a módját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72ff8e94-9baf-4bf3-8733-494829bd7949","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"Az EU csalás elleni hivatala, az OLAF éves jelentésébe is bekerült az a több milliárd forintos költségvetési kárt okozó magyarországi ügy, amelyben több mint hatvan vádlott került a bíróság elé.","shortLead":"Az EU csalás elleni hivatala, az OLAF éves jelentésébe is bekerült az a több milliárd forintos költségvetési kárt okozó...","id":"20250206_hvg-unios-tamogatasok-eu-projekt-opticon-kormoczi-bela-endre-olaf-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72ff8e94-9baf-4bf3-8733-494829bd7949.jpg","index":0,"item":"ea3a904c-1ee0-4ddf-a434-6034ca4fcefd","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-unios-tamogatasok-eu-projekt-opticon-kormoczi-bela-endre-olaf-per","timestamp":"2025. február. 06. 06:30","title":"EU-pénzek milliárdjait kaszáló maffiáról beszél az ügyészség, „őshibáról” és áldatlan üzleti környezetről a fővádlott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.
Idén tavasszal életciklusa felénél a bajorok gatyába rázták a hármas kupét. A legszembetűnőbb változások az autó orrát érintették: újak a lámpák, a vesék a hűtőn hangsúlyosabbak, megváltozott a rendszámtábla alatti légbeömlő, nagyobbak a visszapillantók, élesebbek a törésvonalak és megújult a hátsó lámpatest, amely a tesztautónkban LED-es fényforrást kapott.
Nagyon szép autó a hármas kupé, az ember nem is gondolná, milyen tágas. Hátul kényelmesebb benne ülni, mint a limuzinban, igaz, ebben a bőr fotelek is közrejátszanak. A ki- és a beszállás már körülményesebb, de ha egyszer beszálltunk, nem nagyon akarunk kiszállni. A finom bézs bőr hangulatát rontják a fabetétek. A vezető- és az első utasülés elektromosan állítható, sofőrülése memóriás.
am
Sportos felépítésben felülmúlhatatlan a hármas kupé, még akkor is, ha ezzel a luxussal meghintve, mint ami a tesztautóban körülvett, sokkal inkább az elegáns utazóautó, mintsem vad sportkocsi státuszát tölti be. Kormánya precíz, kellemes fogású, kormányzása jól érzékelhető, hátsókerékhajtásával és szinte tökéletes súlyelosztásával (elöl 51 százalék, hátul 49 százalék), a BMW az egyik legélénkebb autó ebben a kategóriában. A kanyarok élvezete garantált, még akkor is, ha a kétliteres motor ereje a nehéz és merev karosszériában elveszik. Ha pörgetjük, nagyon megy, de aki igazán gran turismós élményekre vágyik, jobban jár a hathengeres dízelekkel, netán a benzinmotorokkal. Tudom, ez szentségtörésnek hangzik, de a 6,8 literes fogyasztás mellett semmi sem szól a dízel mellett. Indulásnál hangos, menet közben is zavaró néha a hang, illetve a kipufogó visszafogottsága.
Ezért lehetett az, hogy elaléltam a BMW kényeztetésében, és sokkal inkább luxusautóként vezettem, csak kikanyarodáskor és körforgalomban pendítettem meg a béemvés húrokat. Olyankor kizökkentem a nyugodt valóságból, de a bőr kényelme, az automatikus váltó higgadtsága és az ülésfűtés simogatása újra visszaküldött a gazdagok kómás állapotába.
Fényorgiája lenyűgöző, angyalszemei hideg fehér fénnyel világítanak, a BMW 3-as Coupé éjszaka az alapfelszereltséghez tartozó bixenon tompított és távolsági fényszórójával, kanyarlámpáival, nappal pedig menetfényeivel vonzza magára a tekinteteket. Mindezt energiatakarékosan teszi.Hátul 100 LED izzik. Az automatikus távfény megkönnyíti az éjszakai autózást, országúton, autópályán magától felkapcsolja a hosszú fényt, de amint autót észlel a kocsi látóterében, vagy közvilágításba botlik, azonnal tompítottra kapcsol át.
[[ Oldaltörés (Keveset fogyaszt) ]]
A fékenergia-visszanyerés – amely a BMW EfficientDynamics technológia egyik eleme – a fékezés közben létrejövő energiát az akkumulátor töltésére fordítja. A megfelelő időben történő sebességváltás üzemanyagot takarít meg. A BMW EfficientDynamics rendszerhez tartozó sebességváltásra figyelmeztető jelzés megmutatja az adott pillanatban leggazdaságosabb sebességfokozatot. A takarékos üzemmód része az elektronizált kormányzás is. A hagyományos szervokormányzás hidraulikus pumpája állandóan működik, így teljesítményt von el a motortól. Az elektromechanikus szervokormány ezzel szemben csak olyankor lép működésbe, ha szükséges, vagyis amikor a vezető kormánymozdulatot hajt végre.
Motorja az új 5-ösben debütált 20d, 184 lóerős, maximális forgatónyomatéka 380 Nm. Kiváló motor, sportfokozatban vadul autózhatunk, de a dugóban is kényelmesen poroszkál. Ha elkerüljük a várost, hat liter alatti fogyasztással számolhatunk nyugodt tempóban. Ha odapörkölünk neki, és a városban araszolunk is, hét literre ugrik az átlagfogyasztás. Az nem sok egy 184 lovas, automata kupétól. A 800 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (városban, országúton, autópályán használva) 6,8 literes átlagfogyasztást mértünk. Start-stop rendszerrel az automatikus váltóval szerelt változat nem társítható, az ötös BMW-ben találkozhatunk ezzel a párosítással először.
am
Nem is gondoltam volna, de ez a BMW öregít: arra késztet, hogy megfontoltan, óvatosan vezessek, magas üléspozíciót állítsak be, ne a hátsókerékhajtás hozsannázásával töltsem az időt, és a rádiók közül száműzzem a fiatalos adókat, helyette Klubrádiót, Sztár FM-et, Bartókot hallgassak. Az élet szépségein merengve élveztem minden pillanatát az autónak, és munkám gyümölcseinek, örültem annak, hogy élek és hogy ilyen körülmények között utazhatok. Kissé szánalmas, de igaz.
Az utakon kevés új hármas kupét látni, azokat többnyire nők vezetik és többnyire 20d motorral választják. Elég nekik a 184 lóerő, az autó szépsége fokozza szépségüket. Ez nálam nem így volt, én szerettem volna fokozni a csúfságomat még néhány hengerrel és pár száz lóerővel.
Az egyetlen hiba, amit az autónak felróhatok, az a Bluetooth-kapcsolat sokszori váratlan hibája, amely a legjobb beszélgetéseket szakítja félbe.
Meglepő felismerésre jutott az egyik kollégám, amikor epekedve simogatta az autó szexis idomait. Az első sárvédők bizony műanyagból vannak. Bármilyen hihetetlen is egy 16,5 milliós autónál, igaz. Először alumíniumra gyanakodtam, de utánanéztem, és egy amerikai töréstesztvideón láttam, ahogy csillámokra hullik szét a karosszériaelem. Végül is nincs sok szerepe, az ütközés energiáját más alkatrészek nyelik el. Az alumínium könnyebb, de sokkal drágább – gondolom, ezért választották ezt a megoldást.
Szép, takarékos, drága – mindezekre nem fogok emlékezni tíz év múlva, de arra igen, hogy ebben az autóban robotkar tette kezünkbe a két első biztonsági övet. Néha reménykedtem, hogy meg is masszíroznak, de nem tették.
A tesztautónk extravagányságáról ötmillió forintos extracsomag gondoskodott: a fényezés 250 ezer, a dinamikus csomag 500, a komfort csomag 400, a bőr 450, az automatikus váltó 650, az elektromos ülés 400, az ülésfűtés 100, az állóhelyzeti fűtés 400, az elelktromos üvegtető 320, a profi navigáció 850, a Bluetooth 230, a hifi 170 ezer forint. Kerekítve, osztva, szorozva a 11,417 milliós indulóárból így lesz könnyedén 16,5 millió.
Az ember hajtotta autók ideje lassan lejár. Ebben bíznak a BMW mérnökei is, akik 22 új, illetve tovább tökéletesített fejlesztéssel próbálják a felgyorsult technikai fejlődés trendjeit meglovagolni, illetve új utakat törni a jövő dzsungelében. Betekintve a következő generációs BMW-k kulisszái mögé nem tudtam eldönteni, hogy a BMW megmarad egy autómárka, vagy inkább az iPhone egy bonyolult alkalmazásává válik.
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.