Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2bb9b555-f12d-48af-883c-81d89a472da4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ajtaját automatikusan becsukó Cadillac Celestiqből sokkal kevesebb készül, mint a hasonló kategóriás Rolls-Royce-okból.","shortLead":"Az ajtaját automatikusan becsukó Cadillac Celestiqből sokkal kevesebb készül, mint a hasonló kategóriás...","id":"20250507_szuperritka-es-meregdraga-cadillac-celestiq-uberluxus-szedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bb9b555-f12d-48af-883c-81d89a472da4.jpg","index":0,"item":"0dcc2937-0d71-4347-8db4-b145246c1d88","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_szuperritka-es-meregdraga-cadillac-celestiq-uberluxus-szedan","timestamp":"2025. május. 07. 07:59","title":"Szuperritka és méregdrága a Cadillac überluxus szedánja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f65119df-fa35-4b2b-9bf4-2ddae8aa1d90","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Pekinget fontos kapcsolatok fűzik Pakisztánhoz, ahogy India is fontos partnere, amellyel a közelmúltban kezdett javulni a viszony. Pekingnek nem tenne jót egy háború a szomszédban, a kínai külügy így önmérsékletre és deeszkalációra szólított fel.","shortLead":"Pekinget fontos kapcsolatok fűzik Pakisztánhoz, ahogy India is fontos partnere, amellyel a közelmúltban kezdett javulni...","id":"20250507_kina-figyelmeztetes-india-pakisztan-konfliktus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f65119df-fa35-4b2b-9bf4-2ddae8aa1d90.jpg","index":0,"item":"ef3f2495-ed87-4f27-bafb-1848f3833679","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_kina-figyelmeztetes-india-pakisztan-konfliktus","timestamp":"2025. május. 07. 11:45","title":"Kína nyugalomra intette az egymásnak feszülő Indiát és Pakisztánt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b2fafc0-5d3c-49f2-9cec-162301099677","c_author":"Galicza Dorina","category":"elet","description":"133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. Hogyan készül Róma a pápaválasztásra, mi a helyzet Erdő Péterrel és mi lett az első szavazás eredménye? – összeszedtünk mindent, amit a konklávéról tudni kell.","shortLead":"133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. Hogyan...","id":"20250507_konklave-papavalasztas-biboros-sixtus-kapolna-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b2fafc0-5d3c-49f2-9cec-162301099677.jpg","index":0,"item":"1e4899eb-e840-421b-9ab8-d59df1282714","keywords":null,"link":"/elet/20250507_konklave-papavalasztas-biboros-sixtus-kapolna-elo-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 10:39","title":"Felszállt a fekete füst, nincs még új pápa – a konklávé első napjának összefoglalója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08f1a47f-a35f-4aeb-bcaa-d4720f5c36a8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Erősen véleményes módszerrel próbálja rávenni a Microsoft a felhasználókat arra, hogy töltsék le az Edge böngészőt: áthelyeznek bele egy gyakran használt funkciót.","shortLead":"Erősen véleményes módszerrel próbálja rávenni a Microsoft a felhasználókat arra, hogy töltsék le az Edge böngészőt...","id":"20250506_microsoft-authenticator-jelszokezelo-megszunes-edge-bongeszo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08f1a47f-a35f-4aeb-bcaa-d4720f5c36a8.jpg","index":0,"item":"14fa3e1c-c4cf-4806-a589-ebe5a0ef5856","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_microsoft-authenticator-jelszokezelo-megszunes-edge-bongeszo","timestamp":"2025. május. 06. 17:03","title":"Ne keresse megszokásból: elköltöztet egy fontos funkciót a Microsoft","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3178d7a7-d841-4ebd-95f3-bb6f71bf3872","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A villámárvíz miatt több száz turistát kellett kimenekíteniük Petrából. Két embert nem sikerült kihozniuk a kanyonból.","shortLead":"A villámárvíz miatt több száz turistát kellett kimenekíteniük Petrából. Két embert nem sikerült kihozniuk a kanyonból.","id":"20250506_belga-turistak-villamarviz-jordania-petra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3178d7a7-d841-4ebd-95f3-bb6f71bf3872.jpg","index":0,"item":"397fff80-080b-4d19-bacc-0642868068fc","keywords":null,"link":"/elet/20250506_belga-turistak-villamarviz-jordania-petra","timestamp":"2025. május. 06. 18:54","title":"Belga turisták haltak meg a hétvégén villámárvízben Jordániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bbe2634-cf4f-47de-962c-ca45213abf75","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Sidney Crosby nem vállalta a játékot a vendégeknél, VIP-páholyból nézte a meccset az MVM Dome-ban.","shortLead":"Sidney Crosby nem vállalta a játékot a vendégeknél, VIP-páholyból nézte a meccset az MVM Dome-ban.","id":"20250506_magyarorszag-kanada-jegkorong-6-0","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bbe2634-cf4f-47de-962c-ca45213abf75.jpg","index":0,"item":"2634f534-ed51-4224-b503-870d5e8386de","keywords":null,"link":"/sport/20250506_magyarorszag-kanada-jegkorong-6-0","timestamp":"2025. május. 06. 21:50","title":"6-0-ra kikapott Kanadától a magyar jégkorong-válogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fed2f345-fefb-41eb-953b-4f70451d2be6","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Ha végignézünk a katolikus egyház történelmén, egészen hihetetlen pápákat találhatunk. Volt köztük 14 éves gyerek, 90 éves aggastyán és olyan is, akit halála után visszaültettek a trónjára, hogy ítéletet mondjanak felette. Olyan is akadt, akinek valószínűleg már az apja is pápa volt.","shortLead":"Ha végignézünk a katolikus egyház történelmén, egészen hihetetlen pápákat találhatunk. Volt köztük 14 éves gyerek, 90...","id":"20250506_papak-legek-szent-peter-konklave-johanna-papissa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fed2f345-fefb-41eb-953b-4f70451d2be6.jpg","index":0,"item":"4c977b0c-9d5d-4a09-a8be-62eee8d55233","keywords":null,"link":"/360/20250506_papak-legek-szent-peter-konklave-johanna-papissa","timestamp":"2025. május. 06. 18:00","title":"Gyerek, aggastyán és hulla is ült már Szent Péter trónján, de Johanna nem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b43085ea-2bc6-4c7c-a61f-40b0fe54398d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kétszázmillió euró és a kamatok kifizetése válik esedékessé a jövő héten.","shortLead":"Kétszázmillió euró és a kamatok kifizetése válik esedékessé a jövő héten.","id":"20250506_nitrogenmuvek-kotveny-ajanlat-nem-fogadtak-el","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b43085ea-2bc6-4c7c-a61f-40b0fe54398d.jpg","index":0,"item":"ab4dabd2-1ab2-40b4-836c-fa9bfb75f8bd","keywords":null,"link":"/kkv/20250506_nitrogenmuvek-kotveny-ajanlat-nem-fogadtak-el","timestamp":"2025. május. 06. 19:15","title":"Nem fogadták el Bige Lászlóék ajánlatát a Nitrogénművek kötvényesei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre jobban tetszik nekem a RAV4. Még civil koromban is úgy tekintettem rá, mint a vágy titokzatos tárgyára – már akkor is elérhetetlen volt számomra. Aztán egyszer vezettem a második generációst turbódízel motorral, és úgy éreztem, ez egy bivaly, egy mindent legyűrő izomgép. Úgy emlészem rá, mint életem második komoly autós élményére. Az első sem Mustang Bullit volt. A saját halvány Fiatjaimhoz képest a félve, sötét éjszakába burkolózva kipróbált bukaresti rendszámos 90 lovas 1,6 literes Golf IV tüzes sárkánynak bizonyult. Azóta persze már több mint 400 kocsit teszteltem, de a tiszteletem a RAV4 iránt maradt.
Az első RAV4 tesztemben még kritizáltam a Toyotát amiatt, hogy egy kiváló terepjáróból hobbi szabadidőautót faragtak, mondván, az ügyfeleik alig, vagy egyáltalán nem járnak terepre a RAV4-essel. Ebben lehetett valami igazság, de akkor is fájt, hogy hízott kombivá léptették elő az autót. A háromajtós változat megszüntetését azóta sem értem, a fiatal párok, nők, kezdő autóvezetők szívesen választották megbízhatósága, robosztus megjelenése és magas üléspozíciója miatt.
További képek a galériában
am
Pályafutásom harmadik RAV4 tesztautója kívül metál barna, belül sötét homokszínű, csúcsfelszereltségű változat bőrös, elektromos állítású, fűthető ülésekkel, elektromos panorámatetővel, duplaklímával, Bluetooth-szal, merevlemezes zenelejátszóval és gyári navigációval. Jó benne ülni, az útra lenéz a sofőr, nyeregben érzi magát. A felsőbbrendű létet erősíti a masszív futómű, ami városban nem ismer akadályt, csak a bombakrátereken átugratva érezzük a határait. Terepen magabiztosan mozog, ám a felázott talajjal nehezen boldogul. Kipróbáltam kipörgésgátló, majd menetstabilizáló és összkerékhajtás nélkül is – kár, hogy nem láttam a közelben dolgozó földmunkások vigyorgó arcát. Csúsztam-másztam a két centi magas jégként viselkedő friss sárban. Szerencsére nem akadtam el, de újra bizonyságot nyert az az állítás, miszerint, mindegy a 4x4, ha nincs tapadás. Megfelelő gumi nélkül ne hagyjuk el a műutat. A menetstabilizáló bekapcsolását hangjelzés is kíséri: jaj, vigyázz! - sikítja.
A beltér a Toyoták többségével ellentétben tetszetős, elegáns, látványos, sok az üvegfelület. A kapcsolók elrendezése ergonomikus, csupán a vészvillogó van túl messze. Az ülés kényelmesen beállítható, az ülőlap rövid. A komfort azonban nem hibátlan, az ajtó kárpitjába épített ablakemelők és a karfa túl mélyen vannak, a térdemet folyton bevertem. Hátul magam mögött kényelmesen elférek, de ezzel csak én vagyok így, két kollégám kifogásolta a belső méreteket. Akinek ez az autó szűk, vegyen nagyobbat – adtam nekik a kifogásolhatatlan riposztot. Egy átlagos családnak (két gyerek), tökéletesen megfelel, bár az átlagos család nem engedhet meg magának Magyarországon új RAV4-est. A hátsó üléspad osztottan dönthető (akár a csomagtartóban található karokkal is), és előre-hátra tologatható, így méretes rakteret is képezhetünk. A csomagtartó oldalra nyíló ajtaja pakoláskor nagy helyet kíván, parkoláskor ez jelenthet gondot, de kárpótol azzal, hogy széles a nyílása és alacsony a padlója.
am
A komfortnyitás és –zárás különlegessége, hogy már az autóhoz közel érve felvillannak a belső fények, adjonistennel köszönti a Toyota kulcsának birtokosát. A nyitáshoz elég a vezető ajtóhoz érnünk, a záráshoz a kulcslyuk melletti gombot kell nyomva tartanunk. A motort ugyancsak gombbal indítjuk be. A tolatókamera radar nélkül fél egészség, ha a pityegéshez szoktunk hozzá, legyünk figyelmesek és inkább a tükröket használjuk, ha nem akarjuk színes képernyőn nézni, amint koccanunk.
A korábban tesztelt kétliteres motorhoz képest a 2,2 literes morcosabb, nagyobb hangerőn üzemel, ugyanakkor nem annyira lagymatag, egyenesen dinamikusan mozgatja a nehéz autót. A fékek jól fognak, nem érezzük ennek során a terepjáró tömegét. A fogyasztás arányban áll a kigyorsítások számával, ha tartjuk a tempót a pályán és az országúton, és megmutatjuk, hogy kihozható az autóból a gonosz, akkor ne számoljunk a gyári adatokkal. Vegyes használatban, terepezéssel a 350 kilométeres próba során 7,2 liter gázolajat fogyasztott a RAV4 100 kilométerenként.
[[ Oldaltörés (Versenytársak, műszaki adatok) ]]
Nincs könnyű dolga a kategória teremtő RAV4-nek, elveszik a hobbiterepjárók tengerében. Kedvező ár nem emeli ki a többi közül, a tesztautónk 10,3 milliós ára elrettentő, igaz, ha megnézzük a versenytársakat (nem teljes lista, a Dusterben nincs kétliteres motor, a Captiva hétszemélyes), ez a szegmens nem a kispénzűeké.
Verseny
Típus (hasonló felszereltség, hasonló extrák – navi, telefon, bőr, panorámatető, tolatókamera, dupla klíma, ülésfűtés stb.)