Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1cac5628-3ac9-40ef-b3e3-5044961bbf07","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy új, közös valutával Oroszország és szövetségesei megkerülhetnék a nyugati szankciókat, Vlagyimir Putyin ugyanakkor nemrég arról beszél, hogy “még nem jött el az ideje” ennek.","shortLead":"Egy új, közös valutával Oroszország és szövetségesei megkerülhetnék a nyugati szankciókat, Vlagyimir Putyin ugyanakkor...","id":"20241202_donald-trump-usa-dollar-vam-brics-valuta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cac5628-3ac9-40ef-b3e3-5044961bbf07.jpg","index":0,"item":"6a962575-9a8e-4a97-b92b-72d0d2c29862","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_donald-trump-usa-dollar-vam-brics-valuta","timestamp":"2024. december. 02. 11:31","title":"100 százalékos vámmal csapna le Trump a BRICS-országokra, ha megpróbálnák leváltani a dollárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2450312c-9589-4d41-9a44-618690d75c33","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk. ","shortLead":"Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk. ","id":"20241202_nyari-gumi-baleset-biztosito-karterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2450312c-9589-4d41-9a44-618690d75c33.jpg","index":0,"item":"4f9ec1a8-e8d0-4ab9-9135-550d63471a95","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_nyari-gumi-baleset-biztosito-karterites","timestamp":"2024. december. 02. 14:33","title":"Sokba kerülhet, ha valaki nyárigumival okoz télen balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10498c1b-5cca-404a-94cb-573f6ca84902","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egész nap közelítette ezt a szintet a magyar fizetőeszköz, végül kora délután át is vitte.","shortLead":"Egész nap közelítette ezt a szintet a magyar fizetőeszköz, végül kora délután át is vitte.","id":"20241202_euro-arfolyam-415-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10498c1b-5cca-404a-94cb-573f6ca84902.jpg","index":0,"item":"53208c5f-4f26-4120-b85d-ebfae32bf25b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_euro-arfolyam-415-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 14:49","title":"Meglett a 415 forintos euró is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9ac94bf-1dd9-4fbb-8c65-6e2fef022b12","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Puskást háromszor megtöltő popsztár még mindig tanulja a szociális skilleket, például azt, hogy nemet mondjon.","shortLead":"A Puskást háromszor megtöltő popsztár még mindig tanulja a szociális skilleket, például azt, hogy nemet mondjon.","id":"20241130_Azahriah-interju-siker","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9ac94bf-1dd9-4fbb-8c65-6e2fef022b12.jpg","index":0,"item":"94defed8-0481-482c-9c1a-832592c48b7a","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Azahriah-interju-siker","timestamp":"2024. november. 30. 16:31","title":"Azahriah: Nyersebb a siker, mint korábban képzeltem, és sok a negatív velejárója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"257a5aa7-719d-4f60-acf5-d6229c870b59","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"<strong>Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában, ami azért kellemetlen, mert így a tervezettnél kevésbé csökkenhetnek a szén-dioxid-kibocsátások, ami pedig veszélyeztetheti a 2030-as európai uniós klímacélok teljesülését. E tendencián változtathat az Európai Unió szakmai programja, amely állami támogatások finanszírozásával járul hozzá ahhoz, hogy a hőszivattyú-beruházások vonzóak legyenek a vállalkozások számára, az általuk befektetett összegek megtérüljenek.</strong>","shortLead":"<strong>Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában, ami azért kellemetlen, mert így a tervezettnél kevésbé...","id":"20241107_Most-erdemes-a-vallalkozasoknak-hoszivattyura-valtaniuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/257a5aa7-719d-4f60-acf5-d6229c870b59.jpg","index":0,"item":"5ff0ae1a-4c77-4dcc-9f67-9e9a0ae5ca20","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241107_Most-erdemes-a-vallalkozasoknak-hoszivattyura-valtaniuk","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0dcf90-2f95-448e-8dab-d979d0a7297c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter november elején robbant be a platformon.","shortLead":"Magyar Péter november elején robbant be a platformon.","id":"20241201_magyar-peter-reddit-felfuggesztes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0dcf90-2f95-448e-8dab-d979d0a7297c.jpg","index":0,"item":"72f1b040-7f76-468a-8989-3a5756219f76","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_magyar-peter-reddit-felfuggesztes-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 17:05","title":"Felfüggesztette Magyar Péter fiókját a Reddit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48eb247f-15ad-45c5-87a5-d8627f97f454","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A jelenség rányomja bélyegét a közelgő ünnepi szezonra, a költéseink jelentős részét az elöregedett szerkezetek pótlására fordítjuk majd a Mastercard előrejelzése szerint.","shortLead":"A jelenség rányomja bélyegét a közelgő ünnepi szezonra, a költéseink jelentős részét az elöregedett szerkezetek...","id":"20241202_korona-karanten-fogyasztas-mastercard","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48eb247f-15ad-45c5-87a5-d8627f97f454.jpg","index":0,"item":"7b1b5b4e-0f77-4e82-98a3-18d570dcebd1","keywords":null,"link":"/kkv/20241202_korona-karanten-fogyasztas-mastercard","timestamp":"2024. december. 02. 11:04","title":"Most kezdenek el tönkremenni a koronakarantén alatt vásárolt gépeink","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6467b0f-64d4-45fe-8880-903e4cda34c0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A férfit állítása szerint nem izgatja a kártérítés, csupán tudni szeretné, hogyan maradhatott le a jellegzetes hullámos vonal a csokiszeletről.","shortLead":"A férfit állítása szerint nem izgatja a kártérítés, csupán tudni szeretné, hogyan maradhatott le a jellegzetes hullámos...","id":"20241201_2-fontos-karteritest-kapott-egy-ferfi-miutan-talalt-egy-sima-feluletu-Mars-szeletet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6467b0f-64d4-45fe-8880-903e4cda34c0.jpg","index":0,"item":"e5622189-f3c8-4658-905d-39a60152e604","keywords":null,"link":"/elet/20241201_2-fontos-karteritest-kapott-egy-ferfi-miutan-talalt-egy-sima-feluletu-Mars-szeletet","timestamp":"2024. december. 01. 17:26","title":"2 fontos kártérítést kapott egy férfi, miután egy furcsa Mars szeletet vásárolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre jobban tetszik nekem a RAV4. Még civil koromban is úgy tekintettem rá, mint a vágy titokzatos tárgyára – már akkor is elérhetetlen volt számomra. Aztán egyszer vezettem a második generációst turbódízel motorral, és úgy éreztem, ez egy bivaly, egy mindent legyűrő izomgép. Úgy emlészem rá, mint életem második komoly autós élményére. Az első sem Mustang Bullit volt. A saját halvány Fiatjaimhoz képest a félve, sötét éjszakába burkolózva kipróbált bukaresti rendszámos 90 lovas 1,6 literes Golf IV tüzes sárkánynak bizonyult. Azóta persze már több mint 400 kocsit teszteltem, de a tiszteletem a RAV4 iránt maradt.
Az első RAV4 tesztemben még kritizáltam a Toyotát amiatt, hogy egy kiváló terepjáróból hobbi szabadidőautót faragtak, mondván, az ügyfeleik alig, vagy egyáltalán nem járnak terepre a RAV4-essel. Ebben lehetett valami igazság, de akkor is fájt, hogy hízott kombivá léptették elő az autót. A háromajtós változat megszüntetését azóta sem értem, a fiatal párok, nők, kezdő autóvezetők szívesen választották megbízhatósága, robosztus megjelenése és magas üléspozíciója miatt.
További képek a galériában
am
Pályafutásom harmadik RAV4 tesztautója kívül metál barna, belül sötét homokszínű, csúcsfelszereltségű változat bőrös, elektromos állítású, fűthető ülésekkel, elektromos panorámatetővel, duplaklímával, Bluetooth-szal, merevlemezes zenelejátszóval és gyári navigációval. Jó benne ülni, az útra lenéz a sofőr, nyeregben érzi magát. A felsőbbrendű létet erősíti a masszív futómű, ami városban nem ismer akadályt, csak a bombakrátereken átugratva érezzük a határait. Terepen magabiztosan mozog, ám a felázott talajjal nehezen boldogul. Kipróbáltam kipörgésgátló, majd menetstabilizáló és összkerékhajtás nélkül is – kár, hogy nem láttam a közelben dolgozó földmunkások vigyorgó arcát. Csúsztam-másztam a két centi magas jégként viselkedő friss sárban. Szerencsére nem akadtam el, de újra bizonyságot nyert az az állítás, miszerint, mindegy a 4x4, ha nincs tapadás. Megfelelő gumi nélkül ne hagyjuk el a műutat. A menetstabilizáló bekapcsolását hangjelzés is kíséri: jaj, vigyázz! - sikítja.
A beltér a Toyoták többségével ellentétben tetszetős, elegáns, látványos, sok az üvegfelület. A kapcsolók elrendezése ergonomikus, csupán a vészvillogó van túl messze. Az ülés kényelmesen beállítható, az ülőlap rövid. A komfort azonban nem hibátlan, az ajtó kárpitjába épített ablakemelők és a karfa túl mélyen vannak, a térdemet folyton bevertem. Hátul magam mögött kényelmesen elférek, de ezzel csak én vagyok így, két kollégám kifogásolta a belső méreteket. Akinek ez az autó szűk, vegyen nagyobbat – adtam nekik a kifogásolhatatlan riposztot. Egy átlagos családnak (két gyerek), tökéletesen megfelel, bár az átlagos család nem engedhet meg magának Magyarországon új RAV4-est. A hátsó üléspad osztottan dönthető (akár a csomagtartóban található karokkal is), és előre-hátra tologatható, így méretes rakteret is képezhetünk. A csomagtartó oldalra nyíló ajtaja pakoláskor nagy helyet kíván, parkoláskor ez jelenthet gondot, de kárpótol azzal, hogy széles a nyílása és alacsony a padlója.
am
A komfortnyitás és –zárás különlegessége, hogy már az autóhoz közel érve felvillannak a belső fények, adjonistennel köszönti a Toyota kulcsának birtokosát. A nyitáshoz elég a vezető ajtóhoz érnünk, a záráshoz a kulcslyuk melletti gombot kell nyomva tartanunk. A motort ugyancsak gombbal indítjuk be. A tolatókamera radar nélkül fél egészség, ha a pityegéshez szoktunk hozzá, legyünk figyelmesek és inkább a tükröket használjuk, ha nem akarjuk színes képernyőn nézni, amint koccanunk.
A korábban tesztelt kétliteres motorhoz képest a 2,2 literes morcosabb, nagyobb hangerőn üzemel, ugyanakkor nem annyira lagymatag, egyenesen dinamikusan mozgatja a nehéz autót. A fékek jól fognak, nem érezzük ennek során a terepjáró tömegét. A fogyasztás arányban áll a kigyorsítások számával, ha tartjuk a tempót a pályán és az országúton, és megmutatjuk, hogy kihozható az autóból a gonosz, akkor ne számoljunk a gyári adatokkal. Vegyes használatban, terepezéssel a 350 kilométeres próba során 7,2 liter gázolajat fogyasztott a RAV4 100 kilométerenként.
[[ Oldaltörés (Versenytársak, műszaki adatok) ]]
Nincs könnyű dolga a kategória teremtő RAV4-nek, elveszik a hobbiterepjárók tengerében. Kedvező ár nem emeli ki a többi közül, a tesztautónk 10,3 milliós ára elrettentő, igaz, ha megnézzük a versenytársakat (nem teljes lista, a Dusterben nincs kétliteres motor, a Captiva hétszemélyes), ez a szegmens nem a kispénzűeké.
Verseny
Típus (hasonló felszereltség, hasonló extrák – navi, telefon, bőr, panorámatető, tolatókamera, dupla klíma, ülésfűtés stb.)