Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","id":"20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb.jpg","index":0,"item":"6b151e86-5be0-4b1e-893e-dbce6a2beb31","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","timestamp":"2025. június. 06. 18:38","title":"Magyar Péter kommentálta a MÁV összeomlását: Lemondani meg én fogok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43531404-9496-49c3-9f6d-6fe68254c379","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem úgy tűnik, hogy a kormányszóvivő bocsánatot akar kérni korábbi kijelentésért.","shortLead":"Nem úgy tűnik, hogy a kormányszóvivő bocsánatot akar kérni korábbi kijelentésért.","id":"20250607_Vitalyos-Eszter-emelte-a-tetet-a-picsogas-vitaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43531404-9496-49c3-9f6d-6fe68254c379.jpg","index":0,"item":"15ecbc55-a8f8-4e96-af97-b4f81356f30f","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Vitalyos-Eszter-emelte-a-tetet-a-picsogas-vitaban","timestamp":"2025. június. 07. 14:26","title":"Vitályos Eszter emeli a tétet a picsogás-vitában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1d671bc-9135-4af6-8965-643c2e6dff6f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Tavaly Budapesten, idén Moszkvában találkoznak az illetékesek. ","shortLead":"Tavaly Budapesten, idén Moszkvában találkoznak az illetékesek. ","id":"20250606_","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d671bc-9135-4af6-8965-643c2e6dff6f.jpg","index":0,"item":"34720f93-54c6-41b0-aefe-89fcfbef0969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_","timestamp":"2025. június. 06. 16:06","title":"Oroszország és Magyarország újabb együttműködéseken dolgozik, ősszel lesz a bizottsági ülés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"367c5378-ad57-4605-8566-be4b9a7b80f3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Százmillió dolláros kártérítést követel az amerikai igazságügyi minisztériumtól egy most ismertetett bírósági beadványban öt jobboldali aktivista, akik tagjai voltak az amerikai kongresszusnak otthont adó washingtoni Capitolium elleni 2021-es támadásban részt vevő egyik csoportnak, és akiket két évvel ezelőtt elítéltek, majd Donald Trump elnök kegyelemben részesítette őket.","shortLead":"Százmillió dolláros kártérítést követel az amerikai igazságügyi minisztériumtól egy most ismertetett bírósági...","id":"20250607_22-ev-bortonre-iteltek-a-Capitolium-tamadojat-Trump-kegyelmet-adott-neki-most-szazmillio-dollart-kovetel-az-allamtol-a-tarsaival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/367c5378-ad57-4605-8566-be4b9a7b80f3.jpg","index":0,"item":"43d4130c-2f99-4d3c-95af-3464cedb7926","keywords":null,"link":"/elet/20250607_22-ev-bortonre-iteltek-a-Capitolium-tamadojat-Trump-kegyelmet-adott-neki-most-szazmillio-dollart-kovetel-az-allamtol-a-tarsaival","timestamp":"2025. június. 07. 09:12","title":"22 év börtönre ítélték a Capitolium támadóját, Trump kegyelmet adott neki, most százmillió dollárt követel az államtól a társaival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának európai és hazai jelentőségéről. Kockán forog-e Magyarország európai Uniós tagsága és mennyire maradna jogilag élhető Magyarország az orosz propagandát idéző szabályozások után? A NEUrologus Podcast kövezkező adása.","shortLead":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának...","id":"20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12.jpg","index":0,"item":"16e2d924-950d-4d1a-888f-318682a08dbb","keywords":null,"link":"/eurologus/20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","timestamp":"2025. június. 07. 11:31","title":"Ilyen a szuverenitásvédelmi törvény EU-s szemmel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1295f768-6cc0-478a-bcb5-df8968584d9c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy európai felhasználók körében végzett felmérés eredményei modellektől függetlenül rámutatnak, hogy általában milyen problémák vannak a mobilos portréképekkel.","shortLead":"Egy európai felhasználók körében végzett felmérés eredményei modellektől függetlenül rámutatnak, hogy általában milyen...","id":"20250606_hvg-okostelefonos-portre-mod-problemak-fenyviszonyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1295f768-6cc0-478a-bcb5-df8968584d9c.jpg","index":0,"item":"c25d613e-3835-46a1-b9db-d8796dfc1403","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-okostelefonos-portre-mod-problemak-fenyviszonyok","timestamp":"2025. június. 06. 16:15","title":"Három gond is van az okostelefonnal lőtt portrékkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64a7c1f4-211b-4700-9d7e-d3f29142d1c8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„A semmiről is bármi eszébe jutott, amit azonnal több nyelven a közönség tudtára is adott” – mondta egykori kollégájáról.","shortLead":"„A semmiről is bármi eszébe jutott, amit azonnal több nyelven a közönség tudtára is adott” – mondta egykori...","id":"20250606_Kudlik-Julia-bemondo-Magyar-Televizio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64a7c1f4-211b-4700-9d7e-d3f29142d1c8.jpg","index":0,"item":"1057f39f-77ad-4e21-81d5-2f97b19afcf7","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Kudlik-Julia-bemondo-Magyar-Televizio","timestamp":"2025. június. 06. 13:37","title":"Kudlik Júlia Antal Imréről: Olyan volt, mintha a bátyám lett volna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi naplós app, valamint míg a fiatal lányok pályaválasztását segítő megoldás – ez volt a három legjobb ötlet a Samsung és EdisonKids ötödik éve megtartott innovációs pályázatán. Ami a legjobb, hogy a Megoldások a holnapért című verseny ötletei a középiskolás generációtól jönnek.","shortLead":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi...","id":"20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f.jpg","index":0,"item":"a4cf661b-acd3-4dee-b3e3-5c0d48479523","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","timestamp":"2025. június. 07. 18:03","title":"Mit találnak ki manapság a 14-18 évesek azért, hogy jobban éljenek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba...
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba került át. A kocsi nem néz ki rosszul, hátulról az X5-ösre emlékeztet, eleje jellegzetesen agresszív BMW. A nappali világítás az extrafelszerelésként rendelhető xenonfényszórók esetében fényes fehér LED-fénygyűrűk formájában jelenik meg. Az oldalra kihelyezett hátsó lámpatestek a BMW X3 jellegzetes T-formáját kapták, a BMW modelljeinek karakteres hátsó világítási képét az extrafelszerelésként rendelhető xenon-fényszórók esetében LED-fényforrásokkal működő fényvezető csövek állítják elő.
Rengeteg kép a galériában. Kattintson a képre!
am
Bőséges és magas fokon kihasználható a belső tér, igényes anyagok, illetve karakteres, háromdimenziós felületek gondoskodnak az X3 utasterében. Hátul kényelmesebb ülni, mint az elődben és a javulás a csomagtérben is érezhető. Akárcsak elöl, az új BMW X3 a hátsó utasai számára is nagyméretű rekeszek és egyéb rakodóhelyek, illetve pohártartók egész sorával szolgál. A térfogatában 550 és 1600 liter között variálható csomagtér a szegmens csúcsértéke. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, az egyes részek önállóan vagy együttesen is lehajthatók.
Technikai csemegéket is tartogattak a bajorok az X3 premierjére. Ez az első X modell, amely elektronikusan állítható futóművel rendelkezik, és az első BMW, amelyben automatikus váltóval társították a start-stop rendszert. A többi BMW modellhez hasonlóan temérdek extrával gazdagítható: a dupla panorámatetőtől a felülnézeti parkoló kameráig, a 8,8 hüvelykes képernyős 3D-s navigációtól az automatikusan fékező sebességtartóig, a head-up-displaytől a Bluetooth-audio kapcsolatig. Már alapára is brutális, a benzines változat 16,89 millió forinttól érhető el, ha még 800 ezret ráteszünk, vihetjük az X5-öst is. Magyarországon sokkal inkább a 20d lesz kelendő, ezért minimum 11,798 millió forintot kell leszurkolnunk. A jövő év elején érkezik a 28i és a 30d.
am
Piaci bevezetésekor két korszerű erőforrás sorakozik a BMW X3 motorpalettáján: az új BMW X3 xDrive20d négyhengeres dízel aggregátja 135 kW/184 LE teljesítményével öt kilowattal múlja felül elődjét, miközben az EU-tesztciklus szerinti átlagos fogyasztása 14 százalékkal alacsonyabb, 100 kilométerenként 5,6 liter. Tesztünk során az országúti szakaszon pontosan ezt az adatot mértük, a hegyi, szerpentines offroadnak nevezett 50 kilométeres erdei pályán, valamint autópályán hajtva az autót, 9,2 literes átlagot mért a fedélzeti számítógép. A 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű dízelmotort alumínium forgattyúházzal és a legkorszerűbb common-rail befecskendező-rendszerrel készítik. 380 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát az 1750 és 2750 fordulat/perc közötti tartományon bocsátja a vezető rendelkezésére. Álló helyzetből 8,5 másodperc alatti gyorsulást biztosít 100 kilométer/órás tempóig, legnagyobb sebessége pedig eléri a 210 kilométer/órát.
A BMW X3 xDrive35i hajtásáról egy 225 kW/306 LE teljesítményű soros, hathengeres benzinmotor gondoskodik. Ezzel fickós az X3, szép a hangja és nyolcfokozatú sport automatikus váltó segítségével, a futómű sport fokozatba állításával akár sportkocsinak is érezhetjük az X3-ast. Így érezték azok a kollégák is, akik kihasználták a sport plusz mód adta dinamizmus tág tartományát és útszéltől útszélig farolva a hegyi szakaszon, 17,6 literes átlagfogyasztással adták át szépen besarazott tesztautójukat. Az országúti tesztelés során, sport fokozatban sem ment 9,9 literes átlag fölé a fogyasztás, igaz, nem tettük próbára a szlovén rendőrség büntetési gyakorlatát (elég volt végigszenvedni egy nappal korábban ahogy autópályán félreállítva, angolul nem beszélő szlovén zsarutanoncok - a testüreg vizsgálat kivételével – teljes körűen ellenőrizték négyes csapatunk és autónk létezésének bizonyítékait).
Ebben motorban jelenik meg első ízben együttesen a kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo), a Második generációs közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection) és a valvetronic változó szelepvezérlés technikája. A 3,0 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 5800-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig már 1300-as fordulattól rendelkezésre áll. 0-ról 100 kilométer/órára 5,7 másodperc alatti gyorsulást, valamint 245 kilométer/óra végsebességet biztosít a BMW X3 xDrive35i számára.
[[ Oldaltörés (Boldogul terepen) ]]
Az X3-ast vezettük könnyű terepen is, de meggyőző tapasztalatokat nem szereztünk. A 212 milliméteres hasmagasság, az 500 milliméteres gázlómélység, a 19,4 fokos rámpaszög és a figyelemreméltó terepszöveg (25,7 elöl, 22,6 hátul) ellenére inkább a városban érzi jól magát az X3.
am
A BMW X3 xDrive35i már alapkivitelében nyolcfokozatú automata sebességváltóval készül. A BMW X3 xDrive20d esetében a korszerű váltómű a szériakivitel hatfokozatú manuális váltóműve helyett rendelhető. Első alkalommal kombinálták a bajorok az automata sebességváltó az automatikus start-stop funkcióval, amely a közlekedési lámpáknál vagy torlódásokban megállva önműködően leállítja a motort. Amint azonban a vezető felengedi a fékpedált, a berendezés azonnal – kisebb rántás kíséretében - újraindítja az erőforrást. Az aktivált emelkedő-asszisztens (Auto Hold) funkció mellett elegendő egyetlen rövid nyomás a gázpedálra. Az automatikus start-stop funkció a manuális váltóművel szerelt BMW X3 xDrive20d modellekben is az alapfelszereltség része, amely a sebességváltást segítő kijelzőt (Shift Point Indicator) is magában foglalja. Mindezeken túl mindegyik modellváltozat egyebek mellett a fékenergia-visszanyerés, az elektromechanikus szervokormány (EPS), könnyűszerkezetes építés, illetve a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazásával járul hozzá az alacsony fogyasztáshoz.
Új fejlesztés a BMW X3 futómű-technikája. A kettős ágyazású lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal kialakított első, illetve az ötkaros hátsó felfüggesztések kombinációja ideális feltételeket biztosít a mozgékony menettulajdonságok és a kényelem egyidejű fejlesztéséhez. A BMW X3 extrafelszerelései között szerepel a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás (Dynamic Damper Control) is. A lengéscsillapítók elektronikus szabályzásuk révén alkalmazkodnak pillanatnyi karakterisztikájukkal adaptív módon az útfelület jellemzőihez, illetve a sofőr vezetési stílusához. A szabályzás jellegmezejét a vezető a középalagúton elérhető menetdinamikai szabályozás (Dynamic Driving Control) funkció segítségével változtathatja. A normál, sport és sport plusz fokozatoknak megfelelően változik a csillapítási tulajdonságok mellett a gázpedál karakterisztikája, a motorreakciók érzékenysége, a kormányrásegítés mértéke, valamint a DSC (ESP) rendszerének beavatkozási küszöbértékei, illetve amennyiben a felszereltség tartalmazza, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikája is.