Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6976ce16-a939-4a28-9593-9979bd9c4403","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250514_Marabu-Feknyuz-Lex-poloska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6976ce16-a939-4a28-9593-9979bd9c4403.jpg","index":0,"item":"49b91a95-5cb0-4ad7-a44c-c77d7513adf1","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Marabu-Feknyuz-Lex-poloska","timestamp":"2025. május. 14. 18:25","title":"Marabu Féknyúz: Lex poloska","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55675633-439c-4cf6-8500-3a84f43ce81a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Hétfőtől új öltözködési szabályokat vezetett be a kávézólánc, ami sokaknak nem tetszik.","shortLead":"Hétfőtől új öltözködési szabályokat vezetett be a kávézólánc, ami sokaknak nem tetszik.","id":"20250515_Sztrajkolnak-a-Starbucks-dolgozoi-Amerikaban-mert-betiltottak-a-mintas-ingeket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55675633-439c-4cf6-8500-3a84f43ce81a.jpg","index":0,"item":"104b0d5e-502c-47d9-9208-4bdc41ef5d31","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Sztrajkolnak-a-Starbucks-dolgozoi-Amerikaban-mert-betiltottak-a-mintas-ingeket","timestamp":"2025. május. 15. 06:11","title":"Sztrájkolnak a Starbucks dolgozói Amerikában, mert betiltották a mintás ingeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07595d62-091f-403c-abe1-57479d85e252","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Telerakják szenzorokkal, hőkamerákkal, radarokkal.","shortLead":"Telerakják szenzorokkal, hőkamerákkal, radarokkal.","id":"20250516_Digitalis-autopalya-lesz-az-M1-M7-kozos-szakasza-telerakjak-szenzorokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07595d62-091f-403c-abe1-57479d85e252.jpg","index":0,"item":"78ad82e8-fbe2-422d-a0e5-1b88a2c254d9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250516_Digitalis-autopalya-lesz-az-M1-M7-kozos-szakasza-telerakjak-szenzorokkal","timestamp":"2025. május. 16. 07:46","title":"Okos-autópálya lesz az M1–M7 Budaörsnél, 1,5 gigabyte adatot generál majd másodpercenként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"234d49b9-e36a-498f-8adb-b15a0006a8b0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"George Simion a félelmek szerint beállhat a szabotőrök sorába.","shortLead":"George Simion a félelmek szerint beállhat a szabotőrök sorába.","id":"20250516_politico-simion-orban-hasonlosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/234d49b9-e36a-498f-8adb-b15a0006a8b0.jpg","index":0,"item":"aea54994-8b10-41a3-81fe-fc120ec10090","keywords":null,"link":"/360/20250516_politico-simion-orban-hasonlosag","timestamp":"2025. május. 16. 07:30","title":"Politico: Az új román elnökesélyes miatt aggódik az EU, nehogy túlságosan hasonlítson Orbánra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"098c922c-4d08-4f38-a5b5-21903d431c01","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A NATO-ban az elmúlt időszakban gyakori téma a védelmi kiadások arányának növelése, jelenleg a GDP 2 százalékát kell erre fordítani a tagállamoknak, aminek nem mindenki tesz eleget. Az 5 százalék viszont még a költések emelését szorgalmazó USA-nak is sok lehet.","shortLead":"A NATO-ban az elmúlt időszakban gyakori téma a védelmi kiadások arányának növelése, jelenleg a GDP 2 százalékát kell...","id":"20250515_Nemetorszag-kulugyminisztere-elvben-egyetert-azzal-hogy-a-GDP-5-szazalekat-koltsek-vedelemre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/098c922c-4d08-4f38-a5b5-21903d431c01.jpg","index":0,"item":"16d988c9-1a40-4b9f-8f3d-cc32e26a1c55","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Nemetorszag-kulugyminisztere-elvben-egyetert-azzal-hogy-a-GDP-5-szazalekat-koltsek-vedelemre","timestamp":"2025. május. 15. 11:53","title":"Németország külügyminisztere elvben egyetért azzal, hogy a GDP 5 százalékát költsék védelemre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d58190b4-b686-4715-a1fc-4cd6313d44af","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az amerikai elnök első száz napja egyetlen agresszió volt egy önkényuralomra vágyó önjelölt király részéről – írja Michael Luttig. Csakhogy „egy despota uralma attól függ, meddig hajlandók azt eltűrni azok, akiket elnyom”. ","shortLead":"Az amerikai elnök első száz napja egyetlen agresszió volt egy önkényuralomra vágyó önjelölt király részéről – írja...","id":"20250515_the-atlantic-trump-kiraly-akar-lenni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d58190b4-b686-4715-a1fc-4cd6313d44af.jpg","index":0,"item":"8dd76513-7552-4b79-b964-bee5a447c148","keywords":null,"link":"/360/20250515_the-atlantic-trump-kiraly-akar-lenni","timestamp":"2025. május. 15. 16:45","title":"Volt bíró: Vége a jogállamnak az USA-ban, Trump király akar lenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","shortLead":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","id":"20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f.jpg","index":0,"item":"6844a7a4-5883-4a5b-8ffd-7f908f7cff94","keywords":null,"link":"/sport/20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","timestamp":"2025. május. 15. 10:42","title":"Kubatov Gábor a vesztes kupadöntő után: A Paks antifutballjára nem volt megoldásunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc775090-3748-4943-8e3d-c5db11c46b77","c_author":"Földes András","category":"360","description":"Zavarba ejtő hangulat uralkodik a Balkánon és az orosz határ körül. EU-pártiságban licitálnak egymásra a pártok. A magyar kormánynak van igaza, vagy valamit a tagjelöltek tudnak jól? Vélemény.","shortLead":"Zavarba ejtő hangulat uralkodik a Balkánon és az orosz határ körül. EU-pártiságban licitálnak egymásra a pártok...","id":"20250516_Foldes-Andras-albania-europai-unio-balkan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc775090-3748-4943-8e3d-c5db11c46b77.jpg","index":0,"item":"ff50d005-2257-43c5-abbe-69b753d94e75","keywords":null,"link":"/360/20250516_Foldes-Andras-albania-europai-unio-balkan","timestamp":"2025. május. 16. 11:54","title":"Földes András: Megőrültek az albánok, miért kell nekik ennyire az EU?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba...
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba került át. A kocsi nem néz ki rosszul, hátulról az X5-ösre emlékeztet, eleje jellegzetesen agresszív BMW. A nappali világítás az extrafelszerelésként rendelhető xenonfényszórók esetében fényes fehér LED-fénygyűrűk formájában jelenik meg. Az oldalra kihelyezett hátsó lámpatestek a BMW X3 jellegzetes T-formáját kapták, a BMW modelljeinek karakteres hátsó világítási képét az extrafelszerelésként rendelhető xenon-fényszórók esetében LED-fényforrásokkal működő fényvezető csövek állítják elő.
Rengeteg kép a galériában. Kattintson a képre!
am
Bőséges és magas fokon kihasználható a belső tér, igényes anyagok, illetve karakteres, háromdimenziós felületek gondoskodnak az X3 utasterében. Hátul kényelmesebb ülni, mint az elődben és a javulás a csomagtérben is érezhető. Akárcsak elöl, az új BMW X3 a hátsó utasai számára is nagyméretű rekeszek és egyéb rakodóhelyek, illetve pohártartók egész sorával szolgál. A térfogatában 550 és 1600 liter között variálható csomagtér a szegmens csúcsértéke. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, az egyes részek önállóan vagy együttesen is lehajthatók.
Technikai csemegéket is tartogattak a bajorok az X3 premierjére. Ez az első X modell, amely elektronikusan állítható futóművel rendelkezik, és az első BMW, amelyben automatikus váltóval társították a start-stop rendszert. A többi BMW modellhez hasonlóan temérdek extrával gazdagítható: a dupla panorámatetőtől a felülnézeti parkoló kameráig, a 8,8 hüvelykes képernyős 3D-s navigációtól az automatikusan fékező sebességtartóig, a head-up-displaytől a Bluetooth-audio kapcsolatig. Már alapára is brutális, a benzines változat 16,89 millió forinttól érhető el, ha még 800 ezret ráteszünk, vihetjük az X5-öst is. Magyarországon sokkal inkább a 20d lesz kelendő, ezért minimum 11,798 millió forintot kell leszurkolnunk. A jövő év elején érkezik a 28i és a 30d.
am
Piaci bevezetésekor két korszerű erőforrás sorakozik a BMW X3 motorpalettáján: az új BMW X3 xDrive20d négyhengeres dízel aggregátja 135 kW/184 LE teljesítményével öt kilowattal múlja felül elődjét, miközben az EU-tesztciklus szerinti átlagos fogyasztása 14 százalékkal alacsonyabb, 100 kilométerenként 5,6 liter. Tesztünk során az országúti szakaszon pontosan ezt az adatot mértük, a hegyi, szerpentines offroadnak nevezett 50 kilométeres erdei pályán, valamint autópályán hajtva az autót, 9,2 literes átlagot mért a fedélzeti számítógép. A 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű dízelmotort alumínium forgattyúházzal és a legkorszerűbb common-rail befecskendező-rendszerrel készítik. 380 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát az 1750 és 2750 fordulat/perc közötti tartományon bocsátja a vezető rendelkezésére. Álló helyzetből 8,5 másodperc alatti gyorsulást biztosít 100 kilométer/órás tempóig, legnagyobb sebessége pedig eléri a 210 kilométer/órát.
A BMW X3 xDrive35i hajtásáról egy 225 kW/306 LE teljesítményű soros, hathengeres benzinmotor gondoskodik. Ezzel fickós az X3, szép a hangja és nyolcfokozatú sport automatikus váltó segítségével, a futómű sport fokozatba állításával akár sportkocsinak is érezhetjük az X3-ast. Így érezték azok a kollégák is, akik kihasználták a sport plusz mód adta dinamizmus tág tartományát és útszéltől útszélig farolva a hegyi szakaszon, 17,6 literes átlagfogyasztással adták át szépen besarazott tesztautójukat. Az országúti tesztelés során, sport fokozatban sem ment 9,9 literes átlag fölé a fogyasztás, igaz, nem tettük próbára a szlovén rendőrség büntetési gyakorlatát (elég volt végigszenvedni egy nappal korábban ahogy autópályán félreállítva, angolul nem beszélő szlovén zsarutanoncok - a testüreg vizsgálat kivételével – teljes körűen ellenőrizték négyes csapatunk és autónk létezésének bizonyítékait).
Ebben motorban jelenik meg első ízben együttesen a kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo), a Második generációs közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection) és a valvetronic változó szelepvezérlés technikája. A 3,0 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 5800-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig már 1300-as fordulattól rendelkezésre áll. 0-ról 100 kilométer/órára 5,7 másodperc alatti gyorsulást, valamint 245 kilométer/óra végsebességet biztosít a BMW X3 xDrive35i számára.
[[ Oldaltörés (Boldogul terepen) ]]
Az X3-ast vezettük könnyű terepen is, de meggyőző tapasztalatokat nem szereztünk. A 212 milliméteres hasmagasság, az 500 milliméteres gázlómélység, a 19,4 fokos rámpaszög és a figyelemreméltó terepszöveg (25,7 elöl, 22,6 hátul) ellenére inkább a városban érzi jól magát az X3.
am
A BMW X3 xDrive35i már alapkivitelében nyolcfokozatú automata sebességváltóval készül. A BMW X3 xDrive20d esetében a korszerű váltómű a szériakivitel hatfokozatú manuális váltóműve helyett rendelhető. Első alkalommal kombinálták a bajorok az automata sebességváltó az automatikus start-stop funkcióval, amely a közlekedési lámpáknál vagy torlódásokban megállva önműködően leállítja a motort. Amint azonban a vezető felengedi a fékpedált, a berendezés azonnal – kisebb rántás kíséretében - újraindítja az erőforrást. Az aktivált emelkedő-asszisztens (Auto Hold) funkció mellett elegendő egyetlen rövid nyomás a gázpedálra. Az automatikus start-stop funkció a manuális váltóművel szerelt BMW X3 xDrive20d modellekben is az alapfelszereltség része, amely a sebességváltást segítő kijelzőt (Shift Point Indicator) is magában foglalja. Mindezeken túl mindegyik modellváltozat egyebek mellett a fékenergia-visszanyerés, az elektromechanikus szervokormány (EPS), könnyűszerkezetes építés, illetve a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazásával járul hozzá az alacsony fogyasztáshoz.
Új fejlesztés a BMW X3 futómű-technikája. A kettős ágyazású lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal kialakított első, illetve az ötkaros hátsó felfüggesztések kombinációja ideális feltételeket biztosít a mozgékony menettulajdonságok és a kényelem egyidejű fejlesztéséhez. A BMW X3 extrafelszerelései között szerepel a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás (Dynamic Damper Control) is. A lengéscsillapítók elektronikus szabályzásuk révén alkalmazkodnak pillanatnyi karakterisztikájukkal adaptív módon az útfelület jellemzőihez, illetve a sofőr vezetési stílusához. A szabályzás jellegmezejét a vezető a középalagúton elérhető menetdinamikai szabályozás (Dynamic Driving Control) funkció segítségével változtathatja. A normál, sport és sport plusz fokozatoknak megfelelően változik a csillapítási tulajdonságok mellett a gázpedál karakterisztikája, a motorreakciók érzékenysége, a kormányrásegítés mértéke, valamint a DSC (ESP) rendszerének beavatkozási küszöbértékei, illetve amennyiben a felszereltség tartalmazza, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikája is.