szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i  Spartanburgba...

Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i  Spartanburgba került át. A kocsi nem néz ki rosszul, hátulról az X5-ösre emlékeztet, eleje jellegzetesen agresszív BMW. A nappali világítás az extrafelszerelésként rendelhető xenonfényszórók esetében fényes fehér LED-fénygyűrűk formájában jelenik meg. Az oldalra kihelyezett hátsó lámpatestek a BMW X3 jellegzetes T-formáját kapták, a BMW modelljeinek karakteres hátsó világítási képét az extrafelszerelésként rendelhető xenon-fényszórók esetében LED-fényforrásokkal működő fényvezető csövek állítják elő.

Rengeteg kép a galériában. Kattintson a képre!
am

Bőséges és magas fokon kihasználható a belső tér, igényes anyagok, illetve karakteres, háromdimenziós felületek gondoskodnak az X3 utasterében. Hátul kényelmesebb ülni, mint az elődben és a javulás a csomagtérben is érezhető. Akárcsak elöl, az új BMW X3 a hátsó utasai számára is nagyméretű rekeszek és egyéb rakodóhelyek, illetve pohártartók egész sorával szolgál. A térfogatában 550 és 1600 liter között variálható csomagtér a szegmens csúcsértéke. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, az egyes részek önállóan vagy együttesen is lehajthatók.

Technikai csemegéket is tartogattak a bajorok az X3 premierjére. Ez az első X modell, amely elektronikusan állítható futóművel rendelkezik, és az első BMW, amelyben automatikus váltóval társították a start-stop rendszert. A többi BMW modellhez hasonlóan temérdek extrával gazdagítható: a dupla panorámatetőtől a felülnézeti parkoló kameráig, a 8,8 hüvelykes képernyős 3D-s navigációtól az automatikusan fékező sebességtartóig, a head-up-displaytől a Bluetooth-audio kapcsolatig. Már alapára is brutális, a benzines változat 16,89 millió forinttól érhető el, ha még 800 ezret ráteszünk, vihetjük az X5-öst is. Magyarországon sokkal inkább a 20d lesz kelendő, ezért minimum 11,798 millió forintot kell leszurkolnunk. A jövő év elején érkezik a 28i és a 30d.

am

Piaci bevezetésekor két korszerű erőforrás sorakozik a BMW X3 motorpalettáján: az új BMW X3 xDrive20d négyhengeres dízel aggregátja 135 kW/184 LE teljesítményével öt kilowattal múlja felül elődjét, miközben az EU-tesztciklus szerinti átlagos fogyasztása 14 százalékkal alacsonyabb, 100 kilométerenként 5,6 liter. Tesztünk során az országúti szakaszon pontosan ezt az adatot mértük, a hegyi, szerpentines offroadnak nevezett 50 kilométeres erdei pályán, valamint autópályán hajtva az autót, 9,2 literes átlagot mért a fedélzeti számítógép. A 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű dízelmotort alumínium forgattyúházzal és a legkorszerűbb common-rail befecskendező-rendszerrel készítik. 380 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát az 1750 és 2750 fordulat/perc közötti tartományon bocsátja a vezető rendelkezésére. Álló helyzetből 8,5 másodperc alatti gyorsulást biztosít 100 kilométer/órás tempóig, legnagyobb sebessége pedig eléri a 210 kilométer/órát.

A BMW X3 xDrive35i hajtásáról egy 225 kW/306 LE teljesítményű soros, hathengeres benzinmotor gondoskodik. Ezzel fickós az X3, szép a hangja és nyolcfokozatú sport automatikus váltó segítségével, a futómű sport fokozatba állításával akár sportkocsinak is érezhetjük az X3-ast. Így érezték azok a kollégák is, akik kihasználták a sport plusz mód adta dinamizmus tág tartományát és útszéltől útszélig farolva a hegyi szakaszon, 17,6 literes átlagfogyasztással adták át szépen besarazott tesztautójukat. Az országúti tesztelés során, sport fokozatban sem ment 9,9 literes átlag fölé a fogyasztás, igaz, nem tettük próbára a szlovén rendőrség büntetési gyakorlatát (elég volt végigszenvedni egy nappal korábban ahogy autópályán félreállítva, angolul nem beszélő szlovén zsarutanoncok - a testüreg vizsgálat kivételével – teljes körűen ellenőrizték négyes csapatunk és autónk létezésének bizonyítékait).

Ebben motorban jelenik meg első ízben együttesen a kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo), a Második generációs közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection) és a valvetronic változó szelepvezérlés technikája. A 3,0 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 5800-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig már 1300-as fordulattól rendelkezésre áll. 0-ról 100 kilométer/órára 5,7 másodperc alatti gyorsulást, valamint 245 kilométer/óra végsebességet biztosít a BMW X3 xDrive35i számára.

 

[[ Oldaltörés (Boldogul terepen) ]]

 

Az X3-ast vezettük könnyű terepen is, de meggyőző tapasztalatokat nem szereztünk. A 212 milliméteres hasmagasság, az 500 milliméteres gázlómélység, a 19,4 fokos rámpaszög és a figyelemreméltó terepszöveg (25,7 elöl, 22,6 hátul) ellenére inkább a városban érzi jól magát az X3.

am

A BMW X3 xDrive35i már alapkivitelében nyolcfokozatú automata sebességváltóval készül. A BMW X3 xDrive20d esetében a korszerű váltómű a szériakivitel hatfokozatú manuális váltóműve helyett rendelhető. Első alkalommal kombinálták a bajorok az automata sebességváltó az automatikus start-stop funkcióval, amely a közlekedési lámpáknál vagy torlódásokban megállva önműködően leállítja a motort. Amint azonban a vezető felengedi a fékpedált, a berendezés azonnal – kisebb rántás kíséretében - újraindítja az erőforrást. Az aktivált emelkedő-asszisztens (Auto Hold) funkció mellett elegendő egyetlen rövid nyomás a gázpedálra. Az automatikus start-stop funkció a manuális váltóművel szerelt BMW X3 xDrive20d modellekben is az alapfelszereltség része, amely a sebességváltást segítő kijelzőt (Shift Point Indicator) is magában foglalja. Mindezeken túl mindegyik modellváltozat egyebek mellett a fékenergia-visszanyerés, az elektromechanikus szervokormány (EPS), könnyűszerkezetes építés, illetve a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazásával járul hozzá az alacsony fogyasztáshoz.

Új fejlesztés a BMW X3 futómű-technikája. A kettős ágyazású lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal kialakított első, illetve az ötkaros hátsó felfüggesztések kombinációja ideális feltételeket biztosít a mozgékony menettulajdonságok és a kényelem egyidejű fejlesztéséhez. A BMW X3 extrafelszerelései között szerepel a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás (Dynamic Damper Control) is. A lengéscsillapítók elektronikus szabályzásuk révén alkalmazkodnak pillanatnyi karakterisztikájukkal adaptív módon az útfelület jellemzőihez, illetve a sofőr vezetési stílusához. A szabályzás jellegmezejét a vezető a középalagúton elérhető menetdinamikai szabályozás (Dynamic Driving Control) funkció segítségével változtathatja. A normál, sport és sport plusz fokozatoknak megfelelően változik a csillapítási tulajdonságok mellett a gázpedál karakterisztikája, a motorreakciók érzékenysége, a kormányrásegítés mértéke, valamint a DSC (ESP) rendszerének beavatkozási küszöbértékei, illetve amennyiben a felszereltség tartalmazza, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikája is.

Biró Csongor


[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

 

További képek a galériában. Kattintson a képre
am

 

BMW X3 xDrive20d/ xDrive35i automatikus váltóval
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1995/2979
Környezetvédelmi besorolásEuro 5
Max. teljesítmény184 lóerő 4000-es fordulaton
306 lóerő 5800-as fordulaton
Max. nyomaték:380 Nm 1750-es fordulaton
400 Nm 1300-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2810
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4648/1881/1661
Csomagtér550-1600 liter
Saját tömeg (kg) (DIN)1805/1725
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)210/245
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h8,5/5,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi6,1/11,2
Országúti5,3/7,4
Vegyes5,6/8,8
Tesztfogyasztás7,4/13,7
CO2 kibocsátás (g/km)147/204
ÁRA 11,798 millió forinttól
16,89 millió forinttól

 

 

 


 

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!