Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3071fb2f-d611-4da9-bd36-d9bbc66ed8e8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az irániak minden valószínűség szerint egy fogolycsere keretében kívánják visszakapni az emberüket, mielőtt Róma kiadná a férfit Washingtonnak.","shortLead":"Az irániak minden valószínűség szerint egy fogolycsere keretében kívánják visszakapni az emberüket, mielőtt Róma kiadná...","id":"20241230_iran-orizetbe-vetel-olasz-ujsagiro-fegyverkereskedo-csere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3071fb2f-d611-4da9-bd36-d9bbc66ed8e8.jpg","index":0,"item":"24ae8f54-d6af-400d-b99f-a29e4f8e42d3","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_iran-orizetbe-vetel-olasz-ujsagiro-fegyverkereskedo-csere","timestamp":"2024. december. 30. 14:28","title":"Napokkal azután, hogy letartóztattak egy iráni fegyverkereskedőt Olaszországban, az irániak őrizetbe vettek egy olasz újságírót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9e41aca-498b-4e32-ae11-74d18afb6c1c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"79 éves volt.","shortLead":"79 éves volt.","id":"20241231_Meghalt-Johnnie-Walker-veteran-radios-DJ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9e41aca-498b-4e32-ae11-74d18afb6c1c.jpg","index":0,"item":"44973162-8df8-4cac-9aab-0fd4373652e2","keywords":null,"link":"/kultura/20241231_Meghalt-Johnnie-Walker-veteran-radios-DJ","timestamp":"2024. december. 31. 17:38","title":"Meghalt Johnnie Walker veterán rádiós DJ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e1c9f21-56d5-4f33-add7-ea062cd92e14","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"További kettőt pedig életveszélyes állapotban szállítottak kórházba.","shortLead":"További kettőt pedig életveszélyes állapotban szállítottak kórházba.","id":"20241231_Tuz-utott-ki-egy-szofiai-vasuti-kocsiban-negy-hajlektalan-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1c9f21-56d5-4f33-add7-ea062cd92e14.jpg","index":0,"item":"6fea06f7-9d9f-45a5-8e8b-6e4f50cb7788","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_Tuz-utott-ki-egy-szofiai-vasuti-kocsiban-negy-hajlektalan-meghalt","timestamp":"2024. december. 31. 20:15","title":"Tűz ütött ki egy szófiai vasúti kocsiban, négy hajléktalan meghalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cea96e90-4b31-466f-8ce2-66e6448e7d79","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Nagyon eltalálta 2024-ben a piaci folyamatokat az Nvidia: a chipgyártó halmozza a rekorderedményeket, és várhatóan jövőre is hasonlóan tud teljesíteni. Részvényesei örülhetnek, mivel a cég értéke már olyan nagy, hogy akkor is nevetve tovább tud lépni, ha esetleg az Egyesült Államok gazdasági folyamatai kedvezőtlenre fordulnának 2025-ben, sőt, január 6-án újabb nagy dobás várható.","shortLead":"Nagyon eltalálta 2024-ben a piaci folyamatokat az Nvidia: a chipgyártó halmozza a rekorderedményeket, és várhatóan...","id":"20241230_nvidia-mesterseges-intelligencia-tozsde-recesszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cea96e90-4b31-466f-8ce2-66e6448e7d79.jpg","index":0,"item":"3d4defbb-1b28-4613-bdfc-1a0d3e106c8f","keywords":null,"link":"/360/20241230_nvidia-mesterseges-intelligencia-tozsde-recesszio","timestamp":"2024. december. 30. 16:00","title":"A társaság, amelyiknek még Trump se tud ártani: mi vár 2024 sikercégére, az Nvidiára az új évben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A kiszivárgott adatok között az érintett felhasználók neve, emailcíme és lakcíme található.","shortLead":"A kiszivárgott adatok között az érintett felhasználók neve, emailcíme és lakcíme található.","id":"20241230_adatszivargas-adatvedelem-kutyubazar-felhasznalo-szemelyes-adat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030.jpg","index":0,"item":"cca19ab7-3480-45fd-9e44-20e0047cd5b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_adatszivargas-adatvedelem-kutyubazar-felhasznalo-szemelyes-adat","timestamp":"2024. december. 30. 19:24","title":"Telex: Több százezer magyar felhasználó személyes adatai szivároghattak ki a Kütyübazár oldaláról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"765f2d9e-c08c-453a-8afa-471060b0f742","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A támadó lövöldözött is, sok a sebesült.","shortLead":"A támadó lövöldözött is, sok a sebesült.","id":"20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765f2d9e-c08c-453a-8afa-471060b0f742.jpg","index":0,"item":"54e9196b-cde0-49e0-9a86-40f5020cdedc","keywords":null,"link":"/vilag/20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","timestamp":"2025. január. 01. 13:45","title":"Tízen meghaltak, amikor a tömegbe hajtott valaki New Orleansban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f92b4a2e-10e4-4005-9f36-713693bf219b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Rendhagyó újévi beszéd, 12 hazugsággal, nadrágszíjjal, német főnökkel, és egy slágerrel.","shortLead":"Rendhagyó újévi beszéd, 12 hazugsággal, nadrágszíjjal, német főnökkel, és egy slágerrel.","id":"20250101_menczer-tamas-ujevi-beszed-magyar-peter-politika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f92b4a2e-10e4-4005-9f36-713693bf219b.jpg","index":0,"item":"44d28733-1e68-4397-864e-8019757ae06c","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_menczer-tamas-ujevi-beszed-magyar-peter-politika","timestamp":"2025. január. 01. 10:14","title":"Megtalállak még! – slágerrel üzent Magyar Péternek Menczer Tamás újévi beszédében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"204bfa90-05cd-4ba4-8683-90a1f06245c2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Pálmai Gergely veszi át Pölöskei Gáborné megüresedett helyét.","shortLead":"Pálmai Gergely veszi át Pölöskei Gáborné megüresedett helyét.","id":"20241230_Megvan-Ader-Janos-testverenek-utoda-a-Kulturalis-es-Innovacios-Miniszteriumban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/204bfa90-05cd-4ba4-8683-90a1f06245c2.jpg","index":0,"item":"bdaba16b-1a4c-45c8-a44b-56edd00fb2e7","keywords":null,"link":"/itthon/20241230_Megvan-Ader-Janos-testverenek-utoda-a-Kulturalis-es-Innovacios-Miniszteriumban","timestamp":"2024. december. 30. 13:48","title":"Megvan Áder János testvérének utódja a Kulturális és Innovációs Minisztériumban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Feltűnő az autó, megbámulják, talán azért, mert úgy nézek ki benne, mint egy majom, egy autóvezető majom pedig valóban...
Feltűnő az autó, megbámulják, talán azért, mert úgy nézek ki benne, mint egy majom, egy autóvezető majom pedig valóban érdekes. Ezt az autót nőknek találták ki, ezért is lehettem benne furcsa figura. Nem bántam a bántó tekinteteket, kifejezettem szerettem a kicsikét. Bár a mindennapokban családos emberként csak második autóként tudnám használni. Városban futkározni ideális. A kabriózás örömét pedig nem éltem át, örültem, ha nem esett az eső, vagy a hó.
Praktikumról nem beszélhetünk: pohártartóból négy van, az ajtózsebek minimálisak, kesztyűtartó helyett retrós polc van, a csomagtartóról pedig sok jót nem mondhatunk. A tetőt több fokozatban hajthatjuk hátra, a fél kabrió megoldás kellemes szellőzést biztosít.
További képek a galériában
bcs
Bár a januári időjárás nem kedvezett a kabriózáshoz, az élményt megtapasztalva, nem szívesen használnám a mindennapokban az 500C nyitott tetejét. Az összehajtott vászontető retró, olcsó, és pofás, ám olyan magasan tornyosul, hogy teljesen kitakarja a kilátást. Iszonyúan hangos a szélzaj és oda a komfortérzetünk, ha teljesen kitárjuk a világot. Nem mondom, lassú bóklászásnál a horvát tengerparton kiváló, amikor élvezni akarjuk a napfény és az olajfaszagú szellő simogatásait. De ha épp haladni akarunk, a szabad autózás öröméről le kell mondanunk. A tető 13 másodperc alatt harmonikázik hátra – a nyitást és zárást 60 kilométer/órás sebességig vihetjük végbe, ám 59-nél már nem ajánlott a manőver, mert félő, hogy egy vehemensebb lökés velünk és a vitorlával együtt felkapja az autót. Nyitott tetővel a csomagtartót ilyenkor nem lehetne kinyitni, ám a rendszer okos, ha megnyomjuk a kisebb sporttáska méretű rekesz ajtaján a nyitógombot, a tető elektromosan feljebb húzódik, hogy kinyithassuk. Ha sikerült a manőver, és feltárul előttünk szezám kapuja, megrémülünk a 182 literes űr láttán.
Amilyen pici, olyan okos, rendelhető hozzá Bluetooth (Blue&Me) kihangosítás. A telefonkapcsolat könnyen létrehozható, a telefonálás már bonyolultabb, több hívás során kínlódtam azzal, hogyan tegyem le a telefont, nem mindig sikerült. A váltó jó helyen van fent és pontos úton jár. Az üléspozíció magas, nekem tetszett, de a nálam hórihorgasabb vezetőknek kényelmetlen a kuporgás. A könyökünk az ablakra tapad, a rövid ülőlap zavaró, a kapcsolók elhelyezése ergonomikus. Túl sokat nem variáltak a Fiatban, bár látványos a műszerfal, a Pandából ismerősek a részletek. Amellett, hogy számos retró elem tarkítja kívül-belül az autót, kellemes és csinos a beltér. Vidám és fiatalos még akkor is, ha a múltat idézi, nem utánoz sablonokat, egyedi és izgalmas. Az illesztési hézagok fiatosak, de az autó menet közben nem recseg-ropog. A menetzaj azonban zavaróan hangos, a kezdetben kedvelt motorzaj mellé a futómű-, gumi- és a szélzaj is betársul. Persze, nem várhatunk túl jó hangszigetelést egy vászontetős autótól. Legalább nem ázik be (nyitott tetővel hetvennél sem).
[[ Oldaltörés (Ha akarom takarékos) ]]
A 875 köbcentis erőforrás három teljesítménylépcsővel készül a Fiat lengyelországi gyártósorain. A 65 lovas szívó és a 85 lovas turbó változatok mellett lesz 105 lovas biturbó verzió is. Már az 1,2-es alapmodell ára is borsos, 4,4 millióba kerül a legolcsóbb kabrió. Ezért az összegért magas alapfelszereltséget ad a Fiat, széria például az automatikus klímaberendezés, a parkolóradar és a multifunkciós kormány. A kéthengeres felára négyszázezer forint, az 1,4-es 100 lovas 150 ezer forinttal drágább a 0,9 literesnél.
100 kilométer/óránál 2500-at, 130-nál 3400-at forog a főtengely. Autópályán is lehet vele bátran közlekedni, de a kamionok oldalszelétől mentsen meg minket a magyarok istene. Ha felvillan mögöttünk egy-egy xenonfény, akkor ideje jobbra húzni, ha nincs hely, biztosak lehetünk a feltartásban. De az átlag nem integet, nem dudál, nem anyáz, a minimális tiszteletet megadják. Persze akadnak szemetek, az Orcy úton a minap egy mondeós paraszt akart megleckéztetni. Sikerült neki, nem tudtam besorolni elé, a lámpánál még az eco mód kikapcsolásával sem volt esélye a Fiatnak a kétliteres dízel Ford ellen. Igényli a visszaváltást, emelkedőkön eco üzemmódban elfárad, képes megállni a hegytetőn. Vagy visszaváltunk az origóig, vagy kikapcsoljuk a takarékos módot, ilyenkor boldog rántással ugrik meg az autó, vidámra fordul a hangja, sikít és húz. Minden 500-ashoz elérhető (vagy széria) a stop-start rendszer. Tesztautónkban kifogástalanul működött. Amikor a jármű megállt, a sebességváltókart üresbe téve és a kuplungot felengedve kikapcsolt a motor, újraindításhoz egyszerűen csak újra ki kellett nyomni a kuplungot.
bcs
Az 500 kilométeres teszt nagy részét eco módban teljesítettem, így érthető, hogy sikerült hat liter/100 kilométeren tartani az átlagfogyasztást. Azt hinné az ember, hogy egy ilyen pöttömnyi autónál természetes a kis fogyasztás – szomorú, de nem. A torinói bemutatón ijesztő számok jelentek meg az átlagfogyasztás kijelzőjén, igaz ott keményen terheltük a kisautót, mondhatni, csúcsra járattuk a turbót. Már a szívó négyhengeres változatok is (különösen az 1,4-es) iszákosabbak az elvárhatónál, a turbós kéthengeres normál módban a 7-8 liter benzint is benyeli (az előttem tesztelő(k) 7,3 literes átlagot ért(ek) el 1400 kilométer során). Ilyenkor 85 lóerő és 145 Nm áll a rendelkezésünkre, fickósan mozdul a Fiat kabrió. Eco, azaz takarékos módban oda az öröm 100 Nm-rel gazdálkodhatunk, fulladunk és kínlódunk. Igaz, láthatóan megnő a hatótáv és lemegy a fogyasztás. A mai világban a benzinár nagy úr, inkább érjünk a célba több idő alatt, mint gyorsan de drágán. Az 500C mindkét utat ismeri, a döntést a sofőr hozza meg.
Futóműve nem olyan feszes, mint testvérében, a Ford Kában, de kényelme kárpótolja hibáit. A legrosszabb úton is jó vele közlekedni, nem csattog, nem kattog, mintha gumipárnán haladnánk. Persze ennek köszönhetően alig kapunk visszajelzést az útról, azaz nincs jó útfogása. A hosszú löketű rugózásból hiányzik a megfelelő csillapítás, így az autó himbálózik, hullámos úton kiegyensúlyozatlan, hajlamos elveszíteni a tapadást a hátsó tengelyen. Ha szintkülönbségen haladunk át nagyobb tempóval és még kanyarodunk is, biztosak lehetünk abban, hogy megindul a feneke. A 60 ezer forintos ESP megéri a felárat. A kormányzás pontatlan, túlszervózott, sportos vezetésre alkalmatlan. A kormány pihe könnyű, fújva is el lehet fordítani parkoláshoz ideális.
Sokan félnek a Fiattól legendás megbízhatatlansága miatt. Erre cáfolt rá egy tartósteszt. Az 1,2 literes 69 lovas 500-as komolyabb meghibásodások nélkül teljesítette a német auto-motor-und-sport magazin 50 ezer kilométeres tartóstesztjét. 21 ezer kilométernél kormányösszekötő rudat cseréltek, 34 ezernél meghibásodott a külső hőmérsékletjelző, ezért cserélték a külső visszapillantó tükröt. Tesztautónk még élete hajnalán járt, így nem vártunk semmi meglepetést, nem is volt.
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.