Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ffd052a7-08f0-4077-8fc5-dc5e7275cea6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A kormány az Alkotmánynak egy meglehetősen konzervatív olvasatával érvel, amit egy korábbi, igaz, a XIX. század végén született legfelsőbb bírósági döntés már egyszer elutasított.","shortLead":"A kormány az Alkotmánynak egy meglehetősen konzervatív olvasatával érvel, amit egy korábbi, igaz, a XIX. század végén...","id":"20250313_trump-szuletes-allampolgarsag-legfelsobb-birosag-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffd052a7-08f0-4077-8fc5-dc5e7275cea6.jpg","index":0,"item":"9b6c4b43-6587-4986-80b0-4efa8d8d1c20","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_trump-szuletes-allampolgarsag-legfelsobb-birosag-usa","timestamp":"2025. március. 13. 21:06","title":"Trump arra kéri az amerikai Legfelsőbb Bíróságot, hogy engedélyezzék a születéssel járó állampolgárság megvonását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af3fb597-edfe-4c11-a291-b237c3dcd1ce","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A miniszterelnök szerint „jó lesz”.","shortLead":"A miniszterelnök szerint „jó lesz”.","id":"20250313_Szente-Vajk-marcius-15-unnepseg-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af3fb597-edfe-4c11-a291-b237c3dcd1ce.jpg","index":0,"item":"3402edf4-7e63-4c8e-b09d-d0bf09481263","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Szente-Vajk-marcius-15-unnepseg-Orban-Viktor","timestamp":"2025. március. 13. 08:37","title":"Szente Vajkra bízta Orbán Viktor a március 15-i ünnepség rendezését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0179efd-da30-425b-8f5a-7a7417e72c7d","c_author":"Spiró György","category":"360","description":"Ha nem volnánk a vakhitre genetikailag előkészítve, a diktatúrákat nem lehetne létrehozni. Miért ne alakulhatna át császársággá a királyságból lett köztársaság, mint Rómában? Spiró György író esszéjében történelmi analógiákkal fest sötét képet a jelenkorról.","shortLead":"Ha nem volnánk a vakhitre genetikailag előkészítve, a diktatúrákat nem lehetne létrehozni. Miért ne alakulhatna át...","id":"20250313_hvg-Spiro-Gyorgy-Roma-diktatura-vallas-essze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0179efd-da30-425b-8f5a-7a7417e72c7d.jpg","index":0,"item":"aa58d45e-71a6-40b2-8668-27dcdaf60e18","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-Spiro-Gyorgy-Roma-diktatura-vallas-essze","timestamp":"2025. március. 13. 08:04","title":"Spiró György: A vallásos vadállat, aki rettegésében mindent tönkretesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41658224-e137-4344-947f-dded8d266ee8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Most is van i3 szedán, de csak Kínában. ","shortLead":"Most is van i3 szedán, de csak Kínában. ","id":"20250312_Elso-hivatalos-fotokon-a-debreceni-BMW-testvere-az-uj-i3-as","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41658224-e137-4344-947f-dded8d266ee8.jpg","index":0,"item":"fd0fb95a-757e-4ba5-9977-3571ae84a70a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_Elso-hivatalos-fotokon-a-debreceni-BMW-testvere-az-uj-i3-as","timestamp":"2025. március. 12. 20:20","title":"Első hivatalos fotókon a debreceni BMW testvére, az új i3-as","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5079342a-e0f6-4435-ba25-aa46363fd6a8","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Az óceánok vizének 2023-ban és 2024-ben tapasztalt rekordhőmérsékletei nem az általános felmelegedés „váratlan” gyorsulásának a jelei – mutat rá egy friss kutatás. ","shortLead":"Az óceánok vizének 2023-ban és 2024-ben tapasztalt rekordhőmérsékletei nem az általános felmelegedés „váratlan”...","id":"20250313_oceanok-hormerseklet-emelkedes-gyorsulas-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5079342a-e0f6-4435-ba25-aa46363fd6a8.jpg","index":0,"item":"4fc8e55d-798c-4ec9-a234-e8c87ba0d203","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_oceanok-hormerseklet-emelkedes-gyorsulas-rekord","timestamp":"2025. március. 13. 15:03","title":"Meglepő dolog derült ki az óceánok elmúlt években tapasztalt rekordhőmérsékletéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5fa3f7d-22e3-4416-a7d3-372e2c4b8427","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Elképesztően hatékony hajtáslánccal, masszív mesterséges intelligenciás támogatású szupermodern technikával és változatlanul izgalmas négyajtós kupé formatervvel támad az elektromos új Mercedes CLA, ami hamarosan hibrid és sportkombi változatban is érkezik.","shortLead":"Elképesztően hatékony hajtáslánccal, masszív mesterséges intelligenciás támogatású szupermodern technikával és...","id":"20250313_uj-mercedes-cla-800-km-hatotav-csillagos-villanyos-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5fa3f7d-22e3-4416-a7d3-372e2c4b8427.jpg","index":0,"item":"b3963f0d-525a-49b8-bd5a-0ab81c814c55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_uj-mercedes-cla-800-km-hatotav-csillagos-villanyos-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 13. 19:00","title":"Itt az új Mercedes CLA: beültünk a közel 800 km hatótávú csillagos villanyosba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78632a65-64cc-472e-b0c1-d26cb57062f4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész egy élő kívánságműsorban debütál. ","shortLead":"A színész egy élő kívánságműsorban debütál. ","id":"20250313_Reviczky-Gabor-Danko-Radio-hangja-Mecs-Karoly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78632a65-64cc-472e-b0c1-d26cb57062f4.jpg","index":0,"item":"84afa58f-9f39-40fb-9aec-9cbf832b6d34","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Reviczky-Gabor-Danko-Radio-hangja-Mecs-Karoly","timestamp":"2025. március. 13. 12:31","title":"Az elhunyt Mécs Károly után Reviczky Gábor lesz a Dankó Rádió hangja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Feltűnő az autó, megbámulják, talán azért, mert úgy nézek ki benne, mint egy majom, egy autóvezető majom pedig valóban...
Feltűnő az autó, megbámulják, talán azért, mert úgy nézek ki benne, mint egy majom, egy autóvezető majom pedig valóban érdekes. Ezt az autót nőknek találták ki, ezért is lehettem benne furcsa figura. Nem bántam a bántó tekinteteket, kifejezettem szerettem a kicsikét. Bár a mindennapokban családos emberként csak második autóként tudnám használni. Városban futkározni ideális. A kabriózás örömét pedig nem éltem át, örültem, ha nem esett az eső, vagy a hó.
Praktikumról nem beszélhetünk: pohártartóból négy van, az ajtózsebek minimálisak, kesztyűtartó helyett retrós polc van, a csomagtartóról pedig sok jót nem mondhatunk. A tetőt több fokozatban hajthatjuk hátra, a fél kabrió megoldás kellemes szellőzést biztosít.
További képek a galériában
bcs
Bár a januári időjárás nem kedvezett a kabriózáshoz, az élményt megtapasztalva, nem szívesen használnám a mindennapokban az 500C nyitott tetejét. Az összehajtott vászontető retró, olcsó, és pofás, ám olyan magasan tornyosul, hogy teljesen kitakarja a kilátást. Iszonyúan hangos a szélzaj és oda a komfortérzetünk, ha teljesen kitárjuk a világot. Nem mondom, lassú bóklászásnál a horvát tengerparton kiváló, amikor élvezni akarjuk a napfény és az olajfaszagú szellő simogatásait. De ha épp haladni akarunk, a szabad autózás öröméről le kell mondanunk. A tető 13 másodperc alatt harmonikázik hátra – a nyitást és zárást 60 kilométer/órás sebességig vihetjük végbe, ám 59-nél már nem ajánlott a manőver, mert félő, hogy egy vehemensebb lökés velünk és a vitorlával együtt felkapja az autót. Nyitott tetővel a csomagtartót ilyenkor nem lehetne kinyitni, ám a rendszer okos, ha megnyomjuk a kisebb sporttáska méretű rekesz ajtaján a nyitógombot, a tető elektromosan feljebb húzódik, hogy kinyithassuk. Ha sikerült a manőver, és feltárul előttünk szezám kapuja, megrémülünk a 182 literes űr láttán.
Amilyen pici, olyan okos, rendelhető hozzá Bluetooth (Blue&Me) kihangosítás. A telefonkapcsolat könnyen létrehozható, a telefonálás már bonyolultabb, több hívás során kínlódtam azzal, hogyan tegyem le a telefont, nem mindig sikerült. A váltó jó helyen van fent és pontos úton jár. Az üléspozíció magas, nekem tetszett, de a nálam hórihorgasabb vezetőknek kényelmetlen a kuporgás. A könyökünk az ablakra tapad, a rövid ülőlap zavaró, a kapcsolók elhelyezése ergonomikus. Túl sokat nem variáltak a Fiatban, bár látványos a műszerfal, a Pandából ismerősek a részletek. Amellett, hogy számos retró elem tarkítja kívül-belül az autót, kellemes és csinos a beltér. Vidám és fiatalos még akkor is, ha a múltat idézi, nem utánoz sablonokat, egyedi és izgalmas. Az illesztési hézagok fiatosak, de az autó menet közben nem recseg-ropog. A menetzaj azonban zavaróan hangos, a kezdetben kedvelt motorzaj mellé a futómű-, gumi- és a szélzaj is betársul. Persze, nem várhatunk túl jó hangszigetelést egy vászontetős autótól. Legalább nem ázik be (nyitott tetővel hetvennél sem).
[[ Oldaltörés (Ha akarom takarékos) ]]
A 875 köbcentis erőforrás három teljesítménylépcsővel készül a Fiat lengyelországi gyártósorain. A 65 lovas szívó és a 85 lovas turbó változatok mellett lesz 105 lovas biturbó verzió is. Már az 1,2-es alapmodell ára is borsos, 4,4 millióba kerül a legolcsóbb kabrió. Ezért az összegért magas alapfelszereltséget ad a Fiat, széria például az automatikus klímaberendezés, a parkolóradar és a multifunkciós kormány. A kéthengeres felára négyszázezer forint, az 1,4-es 100 lovas 150 ezer forinttal drágább a 0,9 literesnél.
100 kilométer/óránál 2500-at, 130-nál 3400-at forog a főtengely. Autópályán is lehet vele bátran közlekedni, de a kamionok oldalszelétől mentsen meg minket a magyarok istene. Ha felvillan mögöttünk egy-egy xenonfény, akkor ideje jobbra húzni, ha nincs hely, biztosak lehetünk a feltartásban. De az átlag nem integet, nem dudál, nem anyáz, a minimális tiszteletet megadják. Persze akadnak szemetek, az Orcy úton a minap egy mondeós paraszt akart megleckéztetni. Sikerült neki, nem tudtam besorolni elé, a lámpánál még az eco mód kikapcsolásával sem volt esélye a Fiatnak a kétliteres dízel Ford ellen. Igényli a visszaváltást, emelkedőkön eco üzemmódban elfárad, képes megállni a hegytetőn. Vagy visszaváltunk az origóig, vagy kikapcsoljuk a takarékos módot, ilyenkor boldog rántással ugrik meg az autó, vidámra fordul a hangja, sikít és húz. Minden 500-ashoz elérhető (vagy széria) a stop-start rendszer. Tesztautónkban kifogástalanul működött. Amikor a jármű megállt, a sebességváltókart üresbe téve és a kuplungot felengedve kikapcsolt a motor, újraindításhoz egyszerűen csak újra ki kellett nyomni a kuplungot.
bcs
Az 500 kilométeres teszt nagy részét eco módban teljesítettem, így érthető, hogy sikerült hat liter/100 kilométeren tartani az átlagfogyasztást. Azt hinné az ember, hogy egy ilyen pöttömnyi autónál természetes a kis fogyasztás – szomorú, de nem. A torinói bemutatón ijesztő számok jelentek meg az átlagfogyasztás kijelzőjén, igaz ott keményen terheltük a kisautót, mondhatni, csúcsra járattuk a turbót. Már a szívó négyhengeres változatok is (különösen az 1,4-es) iszákosabbak az elvárhatónál, a turbós kéthengeres normál módban a 7-8 liter benzint is benyeli (az előttem tesztelő(k) 7,3 literes átlagot ért(ek) el 1400 kilométer során). Ilyenkor 85 lóerő és 145 Nm áll a rendelkezésünkre, fickósan mozdul a Fiat kabrió. Eco, azaz takarékos módban oda az öröm 100 Nm-rel gazdálkodhatunk, fulladunk és kínlódunk. Igaz, láthatóan megnő a hatótáv és lemegy a fogyasztás. A mai világban a benzinár nagy úr, inkább érjünk a célba több idő alatt, mint gyorsan de drágán. Az 500C mindkét utat ismeri, a döntést a sofőr hozza meg.
Futóműve nem olyan feszes, mint testvérében, a Ford Kában, de kényelme kárpótolja hibáit. A legrosszabb úton is jó vele közlekedni, nem csattog, nem kattog, mintha gumipárnán haladnánk. Persze ennek köszönhetően alig kapunk visszajelzést az útról, azaz nincs jó útfogása. A hosszú löketű rugózásból hiányzik a megfelelő csillapítás, így az autó himbálózik, hullámos úton kiegyensúlyozatlan, hajlamos elveszíteni a tapadást a hátsó tengelyen. Ha szintkülönbségen haladunk át nagyobb tempóval és még kanyarodunk is, biztosak lehetünk abban, hogy megindul a feneke. A 60 ezer forintos ESP megéri a felárat. A kormányzás pontatlan, túlszervózott, sportos vezetésre alkalmatlan. A kormány pihe könnyű, fújva is el lehet fordítani parkoláshoz ideális.
Sokan félnek a Fiattól legendás megbízhatatlansága miatt. Erre cáfolt rá egy tartósteszt. Az 1,2 literes 69 lovas 500-as komolyabb meghibásodások nélkül teljesítette a német auto-motor-und-sport magazin 50 ezer kilométeres tartóstesztjét. 21 ezer kilométernél kormányösszekötő rudat cseréltek, 34 ezernél meghibásodott a külső hőmérsékletjelző, ezért cserélték a külső visszapillantó tükröt. Tesztautónk még élete hajnalán járt, így nem vártunk semmi meglepetést, nem is volt.