Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8b2f5c71-ff32-4303-bb63-75d82d58df8b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az orosz elnök és az izraeli államfő kifejezték részvétüket, de a szertartáson nem vesznek részt a Szent Péter-bazilikában. ","shortLead":"Az orosz elnök és az izraeli államfő kifejezték részvétüket, de a szertartáson nem vesznek részt a Szent...","id":"20250425_ferenc-pap-putyin-netanjahu-orban-karoly-vilmos-herceg-trump-temetes-roma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b2f5c71-ff32-4303-bb63-75d82d58df8b.jpg","index":0,"item":"0bc1c1d9-1cce-4d4c-8845-4071eea0ffa7","keywords":null,"link":"/elet/20250425_ferenc-pap-putyin-netanjahu-orban-karoly-vilmos-herceg-trump-temetes-roma","timestamp":"2025. április. 25. 15:10","title":"Putyin és Netanjahu kihagyják Ferenc pápa temetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3de12418-8fb8-4799-8fe3-580878328076","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Koreai kutatók áttörő felfedezést jelentettek be: egy olyan gyógyszert fejlesztettek, amelynek köszönhetően a retina idegek regenerációjával visszaadható az elveszett látás.","shortLead":"Koreai kutatók áttörő felfedezést jelentettek be: egy olyan gyógyszert fejlesztettek, amelynek köszönhetően a retina...","id":"20250424_retina-idegek-regeneracioja-gyogyszerrel-koreai-kutatas-vaksag-visszaforditasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3de12418-8fb8-4799-8fe3-580878328076.jpg","index":0,"item":"793b749e-4829-46a8-8d46-04cdd85bd5d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_retina-idegek-regeneracioja-gyogyszerrel-koreai-kutatas-vaksag-visszaforditasa","timestamp":"2025. április. 24. 08:03","title":"Biológiai áttörés: gyógyszerrel visszafordították a vakságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a95cc92-dc9e-4b3f-bfa0-adb54a466f99","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A bolgár külügyminiszter a gázai tűzszünet megújítását követelte.","shortLead":"A bolgár külügyminiszter a gázai tűzszünet megújítását követelte.","id":"20250424_izrael-gaza-bolgar-ensz-alkalmazott-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a95cc92-dc9e-4b3f-bfa0-adb54a466f99.jpg","index":0,"item":"3a0d7aaf-bc9c-498c-8a65-88750274caae","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_izrael-gaza-bolgar-ensz-alkalmazott-halal","timestamp":"2025. április. 24. 20:32","title":"Izrael hivatalosan bocsánatot kért a bolgár segélymunkás haláláért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fe2aab0-3954-4748-8e1b-f73424489d55","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Saját bőrén tapasztalhatja meg az orosz hadsereg, miért nem érdemes lopni a fizetős programokat: most egy térképészeti app feltört változata kezdett terjedni, ami látszólag remekül hozza a prémium változat funkcióit. Csak hát közben egy csomó adatot ellop a mobilról, mivel tartalmaz egy kémprogramot is.","shortLead":"Saját bőrén tapasztalhatja meg az orosz hadsereg, miért nem érdemes lopni a fizetős programokat: most egy térképészeti...","id":"20250424_alpine-quest-fertozott-alkalmazas-orosz-hadsereg-trojai-virus-kemprogram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fe2aab0-3954-4748-8e1b-f73424489d55.jpg","index":0,"item":"83e27cfe-bcf8-45e0-a9d8-b625e107c234","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_alpine-quest-fertozott-alkalmazas-orosz-hadsereg-trojai-virus-kemprogram","timestamp":"2025. április. 24. 18:03","title":"Az orosz katonákat célozza egy trükkös vírus, ami kiszivárogtathatja a sereg terveit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"„Ahol már végrehajtották, ott visszacsinálják” – üzent a nemzetgazdasági miniszter a biztosítóknak.","shortLead":"„Ahol már végrehajtották, ott visszacsinálják” – üzent a nemzetgazdasági miniszter a biztosítóknak.","id":"20250424_Nagy-Marton-ket-het-biztositok-onkentes-dijkorlatozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582.jpg","index":0,"item":"8f42451f-d354-4a36-af40-7e47ebf5db99","keywords":null,"link":"/kkv/20250424_Nagy-Marton-ket-het-biztositok-onkentes-dijkorlatozas","timestamp":"2025. április. 24. 11:22","title":"Nagy Márton két hetet adott a biztosítóknak az önkéntes díjkorlátozásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78308e04-2c50-414e-985f-1d5fc08cf1b0","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250424_Marabu-Feknyuz-Ferenc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78308e04-2c50-414e-985f-1d5fc08cf1b0.jpg","index":0,"item":"68bef947-4597-43a1-9a8c-f3ef946aefdc","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Marabu-Feknyuz-Ferenc","timestamp":"2025. április. 24. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Ferenc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt időszakban nagy visszhangot kapott Zsiday Viktor véleménye, miszerint a magyar nyugdíjrendszer hosszú távon fenntarthatatlan. Habár a magyar nyugdíjhelyzet a következő évtizedekben jelentősen nehezebbé válik, a teljes összeomlás valószínűleg nem fog bekövetkezni.","shortLead":"Az elmúlt időszakban nagy visszhangot kapott Zsiday Viktor véleménye, miszerint a magyar nyugdíjrendszer hosszú távon...","id":"20250425_Tenyleg-fenntarthatatlan-lenne-a-magyar-nyugdijrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93.jpg","index":0,"item":"b41ae295-e236-47a4-b2ef-d298894fea23","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_Tenyleg-fenntarthatatlan-lenne-a-magyar-nyugdijrendszer","timestamp":"2025. április. 25. 05:26","title":"Tényleg fenntarthatatlan lenne a magyar nyugdíjrendszer?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is bevettek egy olyan beszélgetésbe, amelyben az amerikai kormány tagjai a jemeni húszik elleni támadás tervét beszélték meg. Pedig akkor még nem is lehetett tudni, hogy folytatásos történetről van szó, ugyanis napokban kiderült az is, hogy Pete Hegseth védelmi miniszter egy másik csetben a műveletekről többek között feleségével, bátyjával és ügyvédjével is értekezett. Elek Péter ennek kapcsán összeszedett jó pár történelmi baklövést, mert azokból bizony nem volt hiány, egynek majdnem áldozata lett Franklin D. Roosevelt amerikai elnök. ","shortLead":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is...","id":"20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"33114150-548f-47cd-869c-972529951452","keywords":null,"link":"/360/20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","timestamp":"2025. április. 23. 19:00","title":"Történelmi baklövések a nándorfehérvári csata tüzes afterjától egy végzetes vécélehúzásig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az...
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az Alkotás úton lefelé csipogott a fedélzeti rendszer, majd kiírta egymás után, hogy ABS-hiba, elektronikus rögzítőfék hiba és ESP-hiba. Rosszul esett, nem ezt vártam egy 7800 kilométert futott, 9,15 millió forintba kerülő Peugeot-tól, a korábbi 3008-asokban ilyent nem tapasztaltam. Az első adódó alkalommal, egy piros lámpánál újraindítottam az autót, és szerencsére megszűnt a vészjósló üzenetsor, és ami fontosabb, az 500 kilométeres tesztelés során elő sem jött többé.
Tesztautónk gazdag felszerelése panoráma üvegtetőt, dinamikus kanyarfénnyel xenon lámpákat (208 ezer forintért) ülésfűtést, merevlemezes navigációt Bluetooth-kapcsolattal, USB-bemenettel (640 ezer forintért), vetített kijelzőt, hatfokozatú tiptronic váltót és navigációt is sorol, az autó belső kialakítása egyedi, különleges és izgalmas. A váltókart körbefogó műanyag elem már kevésbé tetszett: mozgott, recsegett, látszódott, hogy 100 ezer kilométer múlva csúnya véget ér.
További képek a galériában. Kattintson a képre
bcs
A középkonzolon elhelyezkedő egyedi kapcsolókkal állíthatjuk a head-up displayt és a követésitávolság-figyelőt. Alatta az audiorendszer és a klíma kapcsolói helyezkednek el. A vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. Ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, villogó jelzés figyelmeztet. A lemez szögállását és fényességét műszerfali kapcsolókkal lehet szabályozni.
A vetített kijelzéshez kapcsolódó, a kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság megtartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására.
A Peugeot 3008 úgy néz ki mint egy SUV, de úgy viselkedik a közúton, mint egy személyautó. Magasan ülünk, és az átlagnál magasabb hasmagassága miatt nem ijed meg a járdaszegélytől, vagy az útpadkán túli világtól sem. Robosztussága révén a murvás földutaktól sem kell félnünk, bár tesztautónkban nem volt benne a Peugeot virtuális terepsegédje, a gripcontrol.
bcs
Nem csak elöl ülünk kényelmesen, hanem hátul is tökéletes a komfort, öt ember is befér. A világos üléshuzat a használat során könnyen és látványosan koszolódik. A hátsó üléspad ledöntése a csomagtérben található gomboknak köszönhetően egyszerű és praktikus. Elég egy gombnyomás, és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk, a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. A csomagtér világítása egy kivehető lámpa, amely a helyére rakva feltöltődik, és 45 percig képes világítani (Premium felszereltségi szinttől). A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani. Első állásában a csomagtartó alján fekszik a ki is vehető padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér. Lehet azonban azonos magasságban is a lehajtott csomagtérajtóval. Ilyenkor a teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt található, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között. Harmadsorban a padló egy magasságba kerülhet a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
A 3008 utasterében összesen közel 50 liternyi tárolótér kínálja magát. Rekeszt találunk a középalagút kartámasza alatt 13,5 literes térfogattal. Elfér benne 1,5 literes palack, CD, és sok egyéb, a kesztyűtartó 4,1 literes, további két fedeles rekesz található hátul a lábtérben. A jobb oldali 3,8, a bal oldali 3,3 literes. A hátsó ülés könyöktámasza síalagútként is hasznosítható.
[[ Oldaltörés (Vezetni jó) ]]
Kormánya nagy méretű, alja enyhén vágott, bőrös. A tempomat vezérlése a kormány alatti karral történhet. A kormányzás indirekt, sportos vezetés kizárva, de ne is várjuk ezt tőle, hisz egy családi egyterű a 3008-as. A fedélzeti számítógép menüjét a jobb oldali bajuszkapcsoló végéről irányíthatjuk, fölöslegesen van egy vezérlő egység a kormány alatt balra, a motorfedélnyitó mellett.
A Peugeot 3008 tervezőinek célja kiváló úttartás, rugózási komfort és stabilitás volt – valamennyi változat esetében, motorizációtól függetlenül. Viszont minél erősebb a motor, annál nagyobbak az erőhatások, amelyek kimozdítani igyekeznek a karosszériát. Hogy a 2 literes HDi motorral ellátott 3008 is tökéletesen feküdjön az úton, kifejlesztették az új dynamic roll control rendszert. A sajtóanyag szerint ezáltal az autó dinamikája maradéktalanul kihasználható, a magas szintű komfort megőrzése mellett. A passzív hidraulikus rendszer központi egysége, amely összeköti a két lengéscsillapítót, a hátsó futómű kereszttartóján helyezkedik el. Kanyarban és hirtelen kikerüléskor, tehát amikor megdőlne a karosszéria, a rendszer hidraulikusan összeköti a hátsó csillapítókat (belső dugattyúja nem mozdul), ezáltal megfogja az autó billegését, növeli az aktív biztonságot.
További képek a galériában
bcs
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez lejtőn való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
A dízelmotor melegen csendes, hidegben indítva csattog egy párat. Nagyobb fordulaton kellemes a morgása, 100 kilométer/órás sebesség fölött hangos a menet- és a szélzaj. A kocsi bumfordi kialakítása miatt eléggé ellenáll a szélnek.
A 163 lovas dízel aggregát tiszta üzeméről részecskeszűrő gondoskodik. 340 newtonméteres nyomtéka dinamikus előzésekben partner, élvezettem kerülgettem a népszerű, de halvány motorral szerelt kompakt autókat az úton. A kocsi végsebessége 190 kilométer/óra, a nulláról száz kilométer/órás sprintet 10,2 másodperc alatt teljesíti. Az 500 kilométeres teszt végén a komputer fogyasztási adatánál egy literrel kevesebbet számoltam ki a konkrétan elfogyasztott gázolaj mennyisége alapján, így vegyes használatban, téli üzemben 6,3 literre alakult a dízel 163 lovas Peugeot 3008 átlagos üzemanyag szükséglete.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Peugeot 3008 2,0 HDi Premium automata
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő/kW
163/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
340/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432-1241 liter
Saját tömeg (kg)
1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
190
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
10,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
8,7
Országúti
5,4
Vegyes
6,6
Tesztfogyasztás
6,3
CO2 kibocsátás (g/km)
173
ÁRA
Alapára 8,19 millió forint A tesztelt autó ára kb. 9,158 millió forint