Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 23. 13:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"„Ahol már végrehajtották, ott visszacsinálják” – üzent a nemzetgazdasági miniszter a biztosítóknak.","shortLead":"„Ahol már végrehajtották, ott visszacsinálják” – üzent a nemzetgazdasági miniszter a biztosítóknak.","id":"20250424_Nagy-Marton-ket-het-biztositok-onkentes-dijkorlatozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582.jpg","index":0,"item":"8f42451f-d354-4a36-af40-7e47ebf5db99","keywords":null,"link":"/kkv/20250424_Nagy-Marton-ket-het-biztositok-onkentes-dijkorlatozas","timestamp":"2025. április. 24. 11:22","title":"Nagy Márton két hetet adott a biztosítóknak az önkéntes díjkorlátozásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d65be45d-aaed-4dd9-94fd-81438be44a22","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A „mezőgazdaság versenyképességének megőrzése érdekében”. A pénz előteremtését Nagy Márton nemzetgazdasági minisztertől várják.","shortLead":"A „mezőgazdaság versenyképességének megőrzése érdekében”. A pénz előteremtését Nagy Márton nemzetgazdasági minisztertől...","id":"20250423_koltsegvetesbol-fizetik-ki-a-gazdak-vizszamlajat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d65be45d-aaed-4dd9-94fd-81438be44a22.jpg","index":0,"item":"a0aa3378-7d57-4f44-bb9d-9c718a761b56","keywords":null,"link":"/kkv/20250423_koltsegvetesbol-fizetik-ki-a-gazdak-vizszamlajat","timestamp":"2025. április. 23. 07:34","title":"Az állam fizeti a gazdák vízszámláját idén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide csábítani a cégeket, ezért cserébe sokkal több áfát kell beszednie az emberektől. A Niveus bemutatta, mivel próbálkoznak Közép-Európa országai, hogy legyen elég bevételük, és mégse váljon riasztóvá a túl sok adó.","shortLead":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide...","id":"20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca.jpg","index":0,"item":"9c7d345b-1ae6-4b83-88de-fa1d09c44316","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","timestamp":"2025. április. 24. 14:35","title":"A vásárlók fizetik meg az árát, hogy a kormány megpróbálja megnyerni a közép-európai adóversenyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88773915-ed00-43e9-afe9-f986838540aa","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Orbán Viktor mára felismerte a Tisza jelentette veszélyt, ezért nyit új kommunikációs csatornákat: a Hont-interjú után elment egy lakossági fórumra, ahol ugyan nem poloskázott, de „balsorsnak” minősítette Magyarékat, és beszélt arról is, meddig lesz Magyarország az EU-ban, valamint rácsodálkozott az internetre is. Kielemeztük a kormányfő olykor standupos elemekkel tűzdelt, erős kijelentéseit. ","shortLead":"Orbán Viktor mára felismerte a Tisza jelentette veszélyt, ezért nyit új kommunikációs csatornákat: a Hont-interjú után...","id":"20250424_orban-magyar-peter-tisza-megafon-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88773915-ed00-43e9-afe9-f986838540aa.jpg","index":0,"item":"cde2fe23-afc2-4070-8cc8-572ff64da84f","keywords":null,"link":"/360/20250424_orban-magyar-peter-tisza-megafon-kommunikacio","timestamp":"2025. április. 24. 19:00","title":"Nem múlt el magától Magyar Péter egotripje, ezért is mondhatja azt Orbán, hogy „a hagyományos politika nem biztos, hogy elég a győzelemhez”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd78f17d-ef13-4136-b929-b0c24d75c174","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A két zenész háborúja évtizedekre nyúlik vissza.","shortLead":"A két zenész háborúja évtizedekre nyúlik vissza.","id":"20250424_Dopeman-Nekem-koszonheti-Majka-hogy-rapper-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd78f17d-ef13-4136-b929-b0c24d75c174.jpg","index":0,"item":"56aa7112-2b84-44a9-9b3a-c407caf835f5","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Dopeman-Nekem-koszonheti-Majka-hogy-rapper-lett","timestamp":"2025. április. 24. 12:15","title":"Dopeman: Nekem köszönheti Majka, hogy rapper lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük arra, hogy Ferenc pápa temetése és az utód megválasztása közötti időszakban milliók utaznának oda az egyébként is óriási tavaszi turistatömegen felül. ","shortLead":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük...","id":"20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5.jpg","index":0,"item":"f810b6ab-0c6b-4c2e-8596-7ca35296ceb1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 11:55","title":"Hogyan birkózik meg Róma azzal, hogy hirtelen a fél világ oda szeretne utazni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b0a534b-0f8f-4203-8d4f-9e6a4f76e624","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Három új felügyelőbizottsági tagot nevezett ki a Pallas Athéné alapítvány vagyonkezelője a varsói GTC ingatlancéghez. A cél, hogy visszafordítsák az Állami Számvevőszék által feltételezett, rendőrségi nyomozáshoz vezető százmilliárdos vagyonvesztést.","shortLead":"Három új felügyelőbizottsági tagot nevezett ki a Pallas Athéné alapítvány vagyonkezelője a varsói GTC ingatlancéghez...","id":"20250424_MNB-Pallas-Athene-Domus-Meriti-Alapitvany-Optima-Hegedus-Istvan-GTC-fb-ASZ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b0a534b-0f8f-4203-8d4f-9e6a4f76e624.jpg","index":0,"item":"3d4ad314-2d25-450c-853e-3897e9e36bea","keywords":null,"link":"/360/20250424_MNB-Pallas-Athene-Domus-Meriti-Alapitvany-Optima-Hegedus-Istvan-GTC-fb-ASZ","timestamp":"2025. április. 24. 13:13","title":"Lengyelországban és Svájcban is égre-földre keresik az MNB-alapítvány százmilliárdjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Astra Sports Tourer teszt: 4156 kilométer alatt sem találtam hibát
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Nagyot nőtt a kombi Astra, elődjénél 18 centivel hosszabb, 4,7 méterjével már igazi lifestyle kombi, kilóg a kompakt...
Nagyot nőtt a kombi Astra, elődjénél 18 centivel hosszabb, 4,7 méterjével már igazi lifestyle kombi, kilóg a kompakt kategóriából. Igaz, a méretnövekedésből csak az autó eleje profitált, a hátsó utasok nem kaptak több helyet, a csomagtér 40 litert veszített az elődhöz képest – de mennyivel szebb lett!
További képek a galériában
bcs
Ergonomikusan megtervezett, kényelmes, elektromosan állítható deréktámasszal ellátott kakaó színű bőrülésekben utazhatunk a legjobban felszerelt Astra kombiban, a belteret bézs és barna, puha műanyag borítja és díszíti, az összhang és a minőség majdnem olyan, mint az Insigniában, de azért találunk illesztési hézagokat és kopogós elemet is.
Az ülésfűtéssel, nagy navigációval, kétoldali automatikus klímával, intelligens xenonfénnyel, elektromos napfénytetővel, állítható keménységű futóművel (kormányzással és gázreakcióval, azaz flex ride) 18 hüvelykes könnyűfém kerekekkel, elektromos rögzítőfékkel, hangulatvilágítással, tempomattal, Bluetooth-szal, kartámasszal, síalagúttal, tárolócsomaggal felszerelt kombi árcédulája egy álomautóéval vetekszik - 8,725 millió forint. Húzós ez az ár, de a nagyon gazdagon felszerelt Opel Astra Sports Tourer már nem az a fehér kombi Astra, amit megszokhattunk a magyar utcaképben. Ez már valóban egy álomautó a magyar ember, a magyar családapa számára. Pedig csak azt nyújtja, amit egy dolgos férfi elvár autójától: kényelmes, szép, biztonságos, tágas, praktikus, jól megy, és keveset fogyaszt.
bcs
A menettulajdonságairól alkotott képet nem a falról akasztottuk le, 4156 kilométert tettünk meg a tesztautóval, szinte mindenféle minőségű úton használva az autót: tengerszinten, 1000 méter magasan, kánikulai hőségben és 10 fok alatti hűvösben, esőben, szélviharban, hídon, alagútban, nagyvárosban és hegyi tanyán, szikrázó napsütésben és fekete éjszakában. Hibát vagy meghibásodásra utaló jelet nem tapasztalatunk, az autó tette a dolgát, az 1,7 literes, 125 lovas dízelmotor pont azt nyújtotta, amit vártunk tőle. 160 kilométer/órás sebességnél 2800-at, 140-nél 2500-at, 130-nál 2200-at, 120-nál 2050-et forog a főtengely.
bcs
Az üresen is 1,5 tonnás kocsi megpakolva, három személlyel autópályán tartotta a 170 kilométer/órás utazósebességet, de a combos emelkedőkön, meredek hágókon és a tű éles toszkán szerpentineken kevésnek bizonyult, ott rendesen kellett visszaváltogatni, nem ritkán kettest, sőt egyest is. Akinek ez a teljesítmény kevés, választhatja a kétliterest 160 lóerővel, a felára nem jelentős, a tesztelt Cosmo felszereltséggel 265 ezerrel drágább. Magyarországon nem indokolt az izmosabb motor, itthon ritkán kaptatunk fel nulláról 600 méter magasra.
A xenonfények nagy szolgálatot tettek, éjszaka is szinte nappali világosságot teremtettek az autó előtt, autópályán a rendszer agya megnyújtotta a csóvát, országúton megvilágította az út jobb oldalát, tolatáskor és kanyarodáskor pedig az autó mellett is átláthatóvá tette a sötétséget. A LED-es nappali fénybumeráng kiemeli az autó szépségét és távolról is jelzi, hogy jövünk.
bcs
A malomkerekek ellenére a futóműre egy rossz szavam sem lehet, nagy tempójú kanyarokban is fekszik az úton, rossz burkolaton sem kellemetlen, a felfüggesztés állítható keménységével pedig örömautózássá tehetjük a szerpentineket. Persze, csak amíg a család bírja. Bár sport üzemmódban (amikor keményebb a futómű, feszesebb a kormányzás és élénkebben reagál a motor a gázadásra) sokkal tovább tűrték jajongás nélkül a kaptatókat, a kényelmes tour üzemmódot csak a teszt kedvéért próbáltam ki – nagy változást nem éreztem a normálhoz képest. A sport beállítást a magyarul kommunikáló fedélzeti számítógépben testre is szabhatjuk, az élvezetek fokozása végett vörösre vált a szép műszerórák egyébként fehér háttérvilágítása.
bcs
A hosszú, több mint négyezer kilométeres teszt során volt alkalmam megismerkedni a különböző tankolási taktikákkal, az olasz önkiszolgáló kutakat nem múlhatja felül semmi. Rengeteg gázolajat öntöttem az Astrába, a végső elszámolásnál azonban mégis az Opelnél örülhetnek, a tesztautó szinte mindig megpakolva, 100 kilométerenként átlagban 6 liter naftát kajált meg. A fedélzeti számítógép az utolsó néhány száz kilométer hajrázós gyorsasága miatt 6,4 literre hozta ki a fogyasztást, az előző tesztelő pedig 8,1 litert égetett be a memóriába.
[[ Oldaltörés (Mennyit nyel a csomagtartó?) ]]
A hatsebességes váltó pontos, a takarékos üzemet váltás-esedékességi jelzés segíti, a multifunkciós kormány jó fogású, precíz. A navigáció többnyire a helyzet magaslatán van, csak sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem ellenőriztem le indulás előtt, hogy van-e a kocsiban DVD. Memóriából ment az útvonaltervezés és navigálás, így amint letértem Firenze Certosa kijáratnál az autópályáról, elveszítette a fonalat. Ha beírtuk a GPS-koordinátákat, amikor megérkeztünk, büszkén jelezte, hogy elérte a célterületet, egyébként úgy 20-30 kilométerre pontosan tudtuk, hogy merre járunk. Szerencsére már feltalálták a papír alapú térképet is, így nem kellett csak autópályán közlekednünk, ha a szomszéd faluba akartunk leruccanni.
bcs
Az alaphelyzetben 500 literes (a kalaptartóig 1000, tetőig akár 1550 literrel is gazdálkodhatunk, teljes hasznos hossz ledöntött első üléssel 1,85 méter – az Insignia kombi maximális térfogata 1530 liter) csomagtartó családi és céges használatra is kitűnő, szája nagy, padlója alacsony. Amikor megláttam, hogy a feleségem mennyi és milyen méretű táskákkal, bőröndökkel, dobozokkal, csomagokkal (legalább három hónapra, tornádó-, cápa- és cunami veszélyre is felkészülve) ébresztett a hajnali indulás előtt, megrémültem. Vagy őt, vagy a gyereket, vagy a rengeteg holmit hagyom otthon – gondoltam. Aztán ésszel és okos asszonyi segítséggel mindennek megtaláltuk a helyét, de annyira, hogy még hazaérkezés után három nappal is találtam elrejtve néhány pár cipőt, strandlabdát és a fiam elő sem vett búvárfelszerelését.
bcs
Némi felárért és a pótkerékről lemondva, kapunk padló alatti rekeszeket, rögzítő síneket, elválasztó hálókat. A kalaptartó cseles, ha rácsapunk felemelkedik. A csomagtérben, a vezető közelében és a két első ülés között is találunk 12 voltos csatlakozót. A könyöktámasz többfunkciós, a váltó mögötti tárolóegységbe pakolhatjuk az apróságokat, az USB-csatolót a középkonzol aljára tették, jól elérhető, nagy és egyedi formás pendrive-okat is rádughatunk.
A hátsó üléseket kapcsolóval a csomagtérből is ledönthetjük, a hátsó utasok kényelmét pohártartós könyöktámasz fokozza. Magam mögött kényelmesen elférek az Astra kombiban, magasabb ember mögött már nem ilyen rózsás a helyzet.