Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f0a480df-92fe-4730-b3d9-291b3ff9ec4a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"57 éves korában váratlanul elhunyt Koyo Kouoh, az elmúlt évtizedek legjelentősebb afrikai kortárs művészeti kiállításainak ünnepelt kameruni származású kurátora.","shortLead":"57 éves korában váratlanul elhunyt Koyo Kouoh, az elmúlt évtizedek legjelentősebb afrikai kortárs művészeti...","id":"20250510_Elhunyt-a-Velencei-Biennale-kuratora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a480df-92fe-4730-b3d9-291b3ff9ec4a.jpg","index":0,"item":"1e05c223-b731-405d-8614-602c37487d3c","keywords":null,"link":"/kultura/20250510_Elhunyt-a-Velencei-Biennale-kuratora","timestamp":"2025. május. 10. 20:55","title":"Elhunyt a Velencei Biennálé kurátora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Inkognitó módban is nyomon követte a felhasználókat a techóriás, a hangjuk és arcuk mintázatait is rögzítette.","shortLead":"Inkognitó módban is nyomon követte a felhasználókat a techóriás, a hangjuk és arcuk mintázatait is rögzítette.","id":"20250511_A-Google-nek-ezuttal-Texasnak-kell-kifizetnie-tobb-mint-egymilliard-dollart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8.jpg","index":0,"item":"998d9ff7-f129-4a0b-9152-74209ee832fd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_A-Google-nek-ezuttal-Texasnak-kell-kifizetnie-tobb-mint-egymilliard-dollart","timestamp":"2025. május. 11. 11:23","title":"A Google-nek ezúttal Texasnak kell kifizetnie több mint egymilliárd dollárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5848e0f-8892-4abb-9d85-3cef08eccfbc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Repült a trambulin, a libikóka pedig legalább tíz méter magasba emelkedett. A gyerekek szerencsére nem voltak ott, nem sérült meg senki.","shortLead":"Repült a trambulin, a libikóka pedig legalább tíz méter magasba emelkedett. A gyerekek szerencsére nem voltak ott, nem...","id":"20250511_Porordog-repitett-a-levegobe-egy-szentmartonkatai-csaladi-jatszoteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5848e0f-8892-4abb-9d85-3cef08eccfbc.jpg","index":0,"item":"eefb8cef-953b-43fd-a699-b7fa5f8a665b","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Porordog-repitett-a-levegobe-egy-szentmartonkatai-csaladi-jatszoteret","timestamp":"2025. május. 11. 16:20","title":"Porördög repített a levegőbe egy szentmártonkátai családi játszóteret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ab9e6d8-959e-4a05-a889-e9d967c12be5","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Greg Abel örökli meg Warren Buffet székét a Berkshire Hathaway élén. Honnan jött, mit tett le eddig az asztalra, és mekkora feladatot kapott most a nyakába? Portré.","shortLead":"Greg Abel örökli meg Warren Buffet székét a Berkshire Hathaway élén. Honnan jött, mit tett le eddig az asztalra, és...","id":"20250510_Greg-Abel-portre-Warren-Buffett-Berkshire-Hathaway-jeghoki-350-milliard-dollar-keszpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ab9e6d8-959e-4a05-a889-e9d967c12be5.jpg","index":0,"item":"cc660dab-3be4-4da9-bdd9-fb9f762eb449","keywords":null,"link":"/360/20250510_Greg-Abel-portre-Warren-Buffett-Berkshire-Hathaway-jeghoki-350-milliard-dollar-keszpenz","timestamp":"2025. május. 10. 16:30","title":"Az átlagos, dolgos jéghokirajongó apuka, akire most rászakadt 350 milliárd dollár készpénz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efcb893f-961c-41f3-a16e-22221c707ea4","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A ferritin a vashiány és a vérszegénység egyik legfontosabb biomarkere, amely már akkor segíthet a vashiányos állapotok korai felismerésében, amikor a klinikai tünetek még nem jelentkeztek. A ferritin szintjének ellenőrzése kulcsfontosságú a súlyosabb vashiányos állapotok megelőzésében, különösen terhes nők és sportolók esetében, ahol nincs idő a hosszadalmas kezelésre.","shortLead":"A ferritin a vashiány és a vérszegénység egyik legfontosabb biomarkere, amely már akkor segíthet a vashiányos állapotok...","id":"20250428_Ezt-az-erteket-ellenorizze-a-laboreredmenyben-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efcb893f-961c-41f3-a16e-22221c707ea4.jpg","index":0,"item":"485cced7-f36f-495a-93ca-d4204f54abef","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250428_Ezt-az-erteket-ellenorizze-a-laboreredmenyben-maltofer","timestamp":"2025. május. 12. 07:30","title":"Aktívan sportol, esetleg kisbabát vár? Akkor ezt az értéket mindenképpen ellenőrizze a laboreredményben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"7fef3c55-7d2f-4cdc-89f2-6c1f37e2a4c0","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Nem eléggé lassult az infláció; újabb termékek árrését korlátozza a kormány; devizahiteles ügyben született bírósági ítélet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Nem eléggé lassult az infláció; újabb termékek árrését korlátozza a kormány; devizahiteles ügyben született bírósági...","id":"20250511_Es-akkor-arres-inflacio-arak-dragulas-filmek-mnb-matolcsy-koltsegvetes-devizahitel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fef3c55-7d2f-4cdc-89f2-6c1f37e2a4c0.jpg","index":0,"item":"5457fea8-d128-42d0-91a4-b3e3cdea0681","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250511_Es-akkor-arres-inflacio-arak-dragulas-filmek-mnb-matolcsy-koltsegvetes-devizahitel-ebx","timestamp":"2025. május. 11. 07:00","title":"És akkor tizenöt év kormányzás után eljutott a NER a wc-papír árréséig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a631da4e-ac8e-4590-887c-05b368384431","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kis méretű atomreaktorok segíthetik a jövőben a Google-t abban, hogy fedezni tudja az egyre növekvő adatközpontjai energiaigényét.","shortLead":"Kis méretű atomreaktorok segíthetik a jövőben a Google-t abban, hogy fedezni tudja az egyre növekvő adatközpontjai...","id":"20250512_google-atomenergia-elementl-power-megallapodas-adatkozpontok-energiaigeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a631da4e-ac8e-4590-887c-05b368384431.jpg","index":0,"item":"fffa74d1-c6cf-4110-98a1-76c1cd444c43","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_google-atomenergia-elementl-power-megallapodas-adatkozpontok-energiaigeny","timestamp":"2025. május. 12. 09:03","title":"Atomenergiát vásárol a Google, hogy legyen elég áram a mesterséges intelligenciájához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814","c_author":"Ki Mit Tube ","category":"brandcontent","description":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere szerint. 10 év után, a One Magyarország támogatásával tér vissza a harmadik évadával az online videós tehetségkutató, egy még inkább digitalizált világba. Rubin Kristóf elmondta, a műsor nem csak a versenyzőknek, a készítőinek is kihívás: hogyan lehet a napi 20-50 videóból kiválasztani azokat, amelyekből a fiatal generáció számára érdekes történetet lehet elmesélni.","shortLead":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere...","id":"20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814.jpg","index":0,"item":"9c7fbad4-e9b8-4d90-8450-a82136e4f8eb","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","timestamp":"2025. május. 12. 15:30","title":"Ez egy digitális népművészeti verseny – 10 év után újraindul a Ki Mit Tube","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.
Nem hibrid a kis Toyota – arra még jövőig várni kell –, sőt, a start-stop sem magától értetődő, egyes változataiban még dobfék dolgozik hátul, vezetéstámogató rendszerből annyi van, amit egy mobiltelefon is tud: tolatókamera. Igaz, bejelöli az ütközés pontját, segédvonalaival megmutatja a várható helyzetet. Eső- és fényszenzort kapott az autó, de más korszerű autós technikát nem.
A touch & go navigációs és szórakoztató rendszer nem vett le a lábamról, igaz, fapados telefonnal nem gugliztam menet közben. Lehet, hogy emiatt. (Itthon nem tudtam tesztelni az internetes kapcsolódást, a nemzetközi bemutatón egy Blackberry és a Google segített az útvonal nevezetességeinek megtalálásában és megismerésében.) A Bluetooth révén könnyedén kapcsolódunk ugyanakkor a telefonhoz, a takarékosságban segít, hogy grafikonon látjuk a pillanatnyi fogyasztást és az elmúlt ciklusok átlagfogyasztását. Excel-gurunak kell lenni ugyanakkor, hogy pontosan, literre megmondjuk, mennyit fogyaszt az autó, a sok képernyőt lapozgatva, sehol sem találtam. Így végig paráztam, vajon mennyi lesz a költség a benzinkútnál.
bcs
Sport gombot csak előzésnél és kigyorsításnál használva végül begurultam a kútra, ahol következett az igazság órája, a 300 kilométeres teszten 6,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként a Yaris, főként városi és elővárosi forgalomban, télies körülmények között használva. Ez a vegyes gyári adatnál 1,1 literrel több, igaz, a Toyota városi fogyasztásra 6,2 litert adott meg. A kocsi memóriájában a legjobb adat 5,6 literes átlag volt. Finom pedálkezeléssel öko üzemmódban gurul az autó – erről egy kis eco felirat tanúskodik. Ha sportba kapcsolunk, gazellaként ugrik a kocsi, érezzük a 99 lóerőt. Normál üzemben 80 lovasnak mondanám.
A sport módot nem csupán a fogyasztás miatt érdemes kerülni, hanem azért is, amiért padlógázzal sem érdemes közlekedni. A fokozatmentes váltó ilyenkor megmutatja sötét oldalát: a motor felbőg, ugyanakkor haladni nem halad az autó, ám megélénkül az étvágya. Érdemes kézzel besegíteni, a kormány mögött találjuk a váltófüleket, de a váltórúddal is játszadozhatunk. A fokozatmentes egységgel hamar megbarátkoztam, számos előítéletemet eloszlatta. Aki nem akar maga váltani, és csak másodlagos a váltás kultúrája, ki fog békülni vele, a fogyasztásban nem jelent többletet, sőt városban a műszaki táblázat szerint kifejezetten kevesebbet fogyaszt – így a szén-dioxid-kibocsátása is alacsonyabb.
Szép lett az új Yaris, ám mérete, kisugárzása továbbra is női autóként határozza meg létezését. Beltere egyszerű, de ízléses, tetszett a műszerfal erezett borítása, a kapcsolók ergonómiája példás, csak a vezetésre – no meg a nagyképernyős kütyüre – koncentrálhatunk. A műanyagok többsége kemény, a puhaságot lelke melegségével adja a Yaris. Sötétben narancsszínű fények teszik kellemesebbé az estét, de zavaró, hogy az ajtón, és a műszerfal egy részén lévő gombok nem kaptak éjjeli megvilágítást, így sötétben tapogatózunk. Kedves gesztus a Yaristól, hogy ha az intelligens kulccsal a zsebünkben közelítünk hozzá, hűséges kutyaként üdvözölve felgyújtja a belső világítást.
Az 1,33 literes motor nem változott az elődhöz képest, nagyon halkan dolgozik, 100 kilométer/órás sebességig elfogadható a menetzaj is. 120 kilométer/óra fölött változik a világ, hangosan harcol a széllel, a légelellenállással és az aszfalttal a Yaris, autópályán nem is hajtottam meg. 100 kilométer/órás sebességnél 2000-et fordul a főtengely, 110-nél 2200-at, 80-90 között 1500 környékén táborozik le a mutató.
Bár nőtt az autó, a vezető ebből nem érez túl sokat, inkább a hátsó utasok örvendezhetnek, a csomagtartó 286 literes, döntött ülésekkel majdnem 800 literes. A vezetőülés hosszú távon kényelmetlen, rövid az ülőlap, a bal könyökünknek kevés a hely. Az ülésből kihajtható könyöklő kisautóban általában felesleges, a CVT váltó miatt ezt a Yarist kényelmesebbé tette. A kocsi szűkösségét akkor érjük tetten, amikor be- és kiszálláskor a jó fogású kormányba ütközik a térdünk. Ha nem lenne annyira tömött, fel is szisszennék, így csak érzem, hogy még van térdem. Magam mögött bőséges a láb-, a térd- és a fejtér. Vállban szűk a Yaris, a harmadik utasnak kinn tágasabb.
A csúcs Yarist CVT váltóval 4,56 millió forintért kínálják, a navigációs kütyüért 159 ezret, a szép metálfényért további 100 ezret kell még fizetnünk. Az executive szinten alapáras a hét légzsák, az elektronikus menetstabilizáló, a négy elektromos ablakemelő, az eső- és fényszenzor, a ködlámpa, a kétzónás automatikus klíma, az USB-csatlakozó (jól eldugták a kesztyűtartó jobb sarkába), a multifunkciós kormány, a magasságában állítható utasülés, az intelligens kulcsrendszer és a tempomat is.
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az izmosabb, tisztább üzemű, technikailag fejlettebb, kényelmesebb és csicsásabb Toyota Hilux. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak. Kipróbáltuk a háromliteres motorral szerelt parádésan felextrázott változatát.
Nem számít még öregnek egy hatvanéves. Pláne, ha japán, pláne, ha Toyota, pláne, ha Land Cruiser. Kipróbáltuk a hatvanéves évfordulós modellt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg, vezettük komoly terepen, autópályán és még folyóban is.
Érett pofával, férfias tekintettel, de női bájjal támad októbertől a Toyota Yaris harmadik generációja. A kisautó jól vezethető, motorjai takarékosak, felszereltsége gazdag is lehet, ára pedig jelzi, hogy leendő vásárlója Toyota minőséget, értéktartást és megbízhatóságot választott. A cégeknek is kelleti magát, sőt a Facebook-függők is beleszerethetnek.
Az európai pickup-piac domináns szereplőjébő, a Toyota Hiluxból tavaly 21 866 példányt adtak el a kontinensen, ez 25 %-os piaci részesedést jelent. A 2012-es modell bemutatásával a Hilux nemcsak új külsőt kap, hanem jól ismert tartóssága és megbízhatósága is tovább javul. Átdolgozták az autó utasterét, a kabin immár személyautós kényelmet kínál.
A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.
Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik legsúlyosabb korrupciós bűncselekményének vádlottja.
Óceánon túl is erőteljesen hat a propaganda, ami még egy nagyhatalomban is megosztottságot szül. Nehéz átfogó képet alkotni arról, milyen ma az Egyesült Államokban élni.