Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy a „különleges katonai műveletre”. Legyen bár balett-táncos vagy különleges ételeket készítő séf az illető. A humoristák fölteszik a kézenfekvő kérdést is: miért nem laknak az oligarchák földszinten? Végül maga KGBéla, az orosz ügynököknek szivárogtató magyar expolitikus is előkerül, aki mond valami fölöttébb érdekeset. ","shortLead":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy...","id":"20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde.jpg","index":0,"item":"5f1c9e83-95be-4f8e-acd7-8d949a6011a2","keywords":null,"link":"/360/20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","timestamp":"2024. november. 30. 19:30","title":"Egyablakos rendszer – a magasból kizuhanó oroszokról a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35f98ff3-8161-497a-acf6-986f2db09aab","c_author":"Az Év Gondoskodó Munkahelye Díj","category":"brandcontent","description":"Csak a kreativitás szabhat határt annak, hogy egy gondoskodó munkahely a béren kívüli juttatásokon kívül mit adhat még dolgozóinak annak érdekében, hogy biztosítsa azok egészségét, jóllétét. Fata László, juttatási szakértővel, Az Év Gondoskodó Munkahelye Díj egyik zsűritagjával beszélgettünk.","shortLead":"Csak a kreativitás szabhat határt annak, hogy egy gondoskodó munkahely a béren kívüli juttatásokon kívül mit adhat még...","id":"20241202_Igy-orzik-dolgozoik-egeszseget-2024-legjobbjai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35f98ff3-8161-497a-acf6-986f2db09aab.jpg","index":0,"item":"928d56c5-f208-4ee8-9a2b-48c25d6428a1","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241202_Igy-orzik-dolgozoik-egeszseget-2024-legjobbjai","timestamp":"2024. december. 02. 15:30","title":"Így őrzik dolgozóik egészségét 2024 legjobbjai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c40db7e2-7951-42fd-a14d-1b0bdf0532fa","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Havonta csaknem 100 milliós bevételt könyvelhetett el a Tisza Párt, és Magyar Péterék majdnem ennyit el is költöttek a friss pénzügyi beszámolójuk szerint. A bevétel adományokból és tiszás bögrékből érkezik, a kiadások java pedig rendezvényekre és bérekre megy el.","shortLead":"Havonta csaknem 100 milliós bevételt könyvelhetett el a Tisza Párt, és Magyar Péterék majdnem ennyit el is költöttek...","id":"20241202_tisza-part-penzugyi-beszamolo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c40db7e2-7951-42fd-a14d-1b0bdf0532fa.jpg","index":0,"item":"6e03593f-bc95-4ee5-91d9-a23a6acdcaac","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_tisza-part-penzugyi-beszamolo-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 17:54","title":"Félmilliárdot költött szűk fél év alatt a Tisza Párt, Magyar Péterék kiadásainak zömét a rendezvények és a fizetések viszik el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi történeteiről, a fájdalom hajtóerejéről és a mű hatásáról beszélgettünk.","shortLead":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi...","id":"20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973.jpg","index":0,"item":"4628229f-be12-4bd9-b830-f89b59b51881","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"A legtöbb szereplőm egyszer csak rájön, hogy a világ más, mint hitte – interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b13e9e8-7838-4621-a4ca-dd18fe27640b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A parlament napirendjén szerepel az ombudsman 2023-as tevékenységéről szóló beszámoló és az annak elfogadását kezdeményező országgyűlési határozati javaslat is.","shortLead":"A parlament napirendjén szerepel az ombudsman 2023-as tevékenységéről szóló beszámoló és az annak elfogadását...","id":"20241202_Magyarorszag-balkani-missziojarol-is-targyalnak-ma-a-kepviselok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b13e9e8-7838-4621-a4ca-dd18fe27640b.jpg","index":0,"item":"9f8050f9-4284-42e4-bee6-62426c6ec576","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Magyarorszag-balkani-missziojarol-is-targyalnak-ma-a-kepviselok","timestamp":"2024. december. 02. 08:40","title":"Magyarország balkáni missziójáról is tárgyalnak ma a képviselők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Lereagálta a magyar valuta, hogy rontott az ország gazdasági kilátásain a Moody’s.","shortLead":"Lereagálta a magyar valuta, hogy rontott az ország gazdasági kilátásain a Moody’s.","id":"20241202_Beszakadt-a-forint-414-re-ugrott-az-euroarfolyam-Moodys-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"8d6e9fb9-b45d-4383-a03d-fef8e6f0efcb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_Beszakadt-a-forint-414-re-ugrott-az-euroarfolyam-Moodys-euro","timestamp":"2024. december. 02. 08:55","title":"Beszakadt a forint, 414-re ugrott az euróárfolyam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6311a91e-9a9f-4eff-8d8f-5e39606cc203","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy órát beszélgetett a svéd klímaaktivista.","shortLead":"Egy órát beszélgetett a svéd klímaaktivista.","id":"20241201_greta-thunberg-margit-korut-bolygo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6311a91e-9a9f-4eff-8d8f-5e39606cc203.jpg","index":0,"item":"5cc5f02b-11af-471c-a005-a3e9ba71b06a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_greta-thunberg-margit-korut-bolygo","timestamp":"2024. december. 01. 19:14","title":"Greta Thunberg a Margit körúton teázott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a56c0565-50dd-41e8-a23e-3daaa28c93fc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A felesége szülinapját szerette volna megünnepelni Londonban, de a koncertet csak a biztonsági őrök társaságában hallhatta. ","shortLead":"A felesége szülinapját szerette volna megünnepelni Londonban, de a koncertet csak a biztonsági őrök társaságában...","id":"20241202_london-koncert-fogyatekossag-ittas-kidobtak-koncertrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a56c0565-50dd-41e8-a23e-3daaa28c93fc.jpg","index":0,"item":"a4f1225e-35ef-4234-a00d-a3356398c32a","keywords":null,"link":"/elet/20241202_london-koncert-fogyatekossag-ittas-kidobtak-koncertrol","timestamp":"2024. december. 02. 10:50","title":"Azt hitték, hogy részeg, ezért kidobták a koncertről a fogyatékossággal élő férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.
Nem hibrid a kis Toyota – arra még jövőig várni kell –, sőt, a start-stop sem magától értetődő, egyes változataiban még dobfék dolgozik hátul, vezetéstámogató rendszerből annyi van, amit egy mobiltelefon is tud: tolatókamera. Igaz, bejelöli az ütközés pontját, segédvonalaival megmutatja a várható helyzetet. Eső- és fényszenzort kapott az autó, de más korszerű autós technikát nem.
A touch & go navigációs és szórakoztató rendszer nem vett le a lábamról, igaz, fapados telefonnal nem gugliztam menet közben. Lehet, hogy emiatt. (Itthon nem tudtam tesztelni az internetes kapcsolódást, a nemzetközi bemutatón egy Blackberry és a Google segített az útvonal nevezetességeinek megtalálásában és megismerésében.) A Bluetooth révén könnyedén kapcsolódunk ugyanakkor a telefonhoz, a takarékosságban segít, hogy grafikonon látjuk a pillanatnyi fogyasztást és az elmúlt ciklusok átlagfogyasztását. Excel-gurunak kell lenni ugyanakkor, hogy pontosan, literre megmondjuk, mennyit fogyaszt az autó, a sok képernyőt lapozgatva, sehol sem találtam. Így végig paráztam, vajon mennyi lesz a költség a benzinkútnál.
bcs
Sport gombot csak előzésnél és kigyorsításnál használva végül begurultam a kútra, ahol következett az igazság órája, a 300 kilométeres teszten 6,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként a Yaris, főként városi és elővárosi forgalomban, télies körülmények között használva. Ez a vegyes gyári adatnál 1,1 literrel több, igaz, a Toyota városi fogyasztásra 6,2 litert adott meg. A kocsi memóriájában a legjobb adat 5,6 literes átlag volt. Finom pedálkezeléssel öko üzemmódban gurul az autó – erről egy kis eco felirat tanúskodik. Ha sportba kapcsolunk, gazellaként ugrik a kocsi, érezzük a 99 lóerőt. Normál üzemben 80 lovasnak mondanám.
A sport módot nem csupán a fogyasztás miatt érdemes kerülni, hanem azért is, amiért padlógázzal sem érdemes közlekedni. A fokozatmentes váltó ilyenkor megmutatja sötét oldalát: a motor felbőg, ugyanakkor haladni nem halad az autó, ám megélénkül az étvágya. Érdemes kézzel besegíteni, a kormány mögött találjuk a váltófüleket, de a váltórúddal is játszadozhatunk. A fokozatmentes egységgel hamar megbarátkoztam, számos előítéletemet eloszlatta. Aki nem akar maga váltani, és csak másodlagos a váltás kultúrája, ki fog békülni vele, a fogyasztásban nem jelent többletet, sőt városban a műszaki táblázat szerint kifejezetten kevesebbet fogyaszt – így a szén-dioxid-kibocsátása is alacsonyabb.
Szép lett az új Yaris, ám mérete, kisugárzása továbbra is női autóként határozza meg létezését. Beltere egyszerű, de ízléses, tetszett a műszerfal erezett borítása, a kapcsolók ergonómiája példás, csak a vezetésre – no meg a nagyképernyős kütyüre – koncentrálhatunk. A műanyagok többsége kemény, a puhaságot lelke melegségével adja a Yaris. Sötétben narancsszínű fények teszik kellemesebbé az estét, de zavaró, hogy az ajtón, és a műszerfal egy részén lévő gombok nem kaptak éjjeli megvilágítást, így sötétben tapogatózunk. Kedves gesztus a Yaristól, hogy ha az intelligens kulccsal a zsebünkben közelítünk hozzá, hűséges kutyaként üdvözölve felgyújtja a belső világítást.
Az 1,33 literes motor nem változott az elődhöz képest, nagyon halkan dolgozik, 100 kilométer/órás sebességig elfogadható a menetzaj is. 120 kilométer/óra fölött változik a világ, hangosan harcol a széllel, a légelellenállással és az aszfalttal a Yaris, autópályán nem is hajtottam meg. 100 kilométer/órás sebességnél 2000-et fordul a főtengely, 110-nél 2200-at, 80-90 között 1500 környékén táborozik le a mutató.
Bár nőtt az autó, a vezető ebből nem érez túl sokat, inkább a hátsó utasok örvendezhetnek, a csomagtartó 286 literes, döntött ülésekkel majdnem 800 literes. A vezetőülés hosszú távon kényelmetlen, rövid az ülőlap, a bal könyökünknek kevés a hely. Az ülésből kihajtható könyöklő kisautóban általában felesleges, a CVT váltó miatt ezt a Yarist kényelmesebbé tette. A kocsi szűkösségét akkor érjük tetten, amikor be- és kiszálláskor a jó fogású kormányba ütközik a térdünk. Ha nem lenne annyira tömött, fel is szisszennék, így csak érzem, hogy még van térdem. Magam mögött bőséges a láb-, a térd- és a fejtér. Vállban szűk a Yaris, a harmadik utasnak kinn tágasabb.
A csúcs Yarist CVT váltóval 4,56 millió forintért kínálják, a navigációs kütyüért 159 ezret, a szép metálfényért további 100 ezret kell még fizetnünk. Az executive szinten alapáras a hét légzsák, az elektronikus menetstabilizáló, a négy elektromos ablakemelő, az eső- és fényszenzor, a ködlámpa, a kétzónás automatikus klíma, az USB-csatlakozó (jól eldugták a kesztyűtartó jobb sarkába), a multifunkciós kormány, a magasságában állítható utasülés, az intelligens kulcsrendszer és a tempomat is.
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az izmosabb, tisztább üzemű, technikailag fejlettebb, kényelmesebb és csicsásabb Toyota Hilux. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak. Kipróbáltuk a háromliteres motorral szerelt parádésan felextrázott változatát.
Nem számít még öregnek egy hatvanéves. Pláne, ha japán, pláne, ha Toyota, pláne, ha Land Cruiser. Kipróbáltuk a hatvanéves évfordulós modellt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg, vezettük komoly terepen, autópályán és még folyóban is.
Érett pofával, férfias tekintettel, de női bájjal támad októbertől a Toyota Yaris harmadik generációja. A kisautó jól vezethető, motorjai takarékosak, felszereltsége gazdag is lehet, ára pedig jelzi, hogy leendő vásárlója Toyota minőséget, értéktartást és megbízhatóságot választott. A cégeknek is kelleti magát, sőt a Facebook-függők is beleszerethetnek.
Az európai pickup-piac domináns szereplőjébő, a Toyota Hiluxból tavaly 21 866 példányt adtak el a kontinensen, ez 25 %-os piaci részesedést jelent. A 2012-es modell bemutatásával a Hilux nemcsak új külsőt kap, hanem jól ismert tartóssága és megbízhatósága is tovább javul. Átdolgozták az autó utasterét, a kabin immár személyautós kényelmet kínál.
A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.