Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dd4dbb38-0157-4c5b-a67b-f0d61a54416a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő februárban veszítette el a férjét, Zákányi Zsoltot. Negyven évet töltöttek együtt. ","shortLead":"A színésznő februárban veszítette el a férjét, Zákányi Zsoltot. Negyven évet töltöttek együtt. ","id":"20241202_Kutvolgyi-Erzsebet-Zakanyi-Zsolt-gyasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4dbb38-0157-4c5b-a67b-f0d61a54416a.jpg","index":0,"item":"f1e3c7ea-7222-4dfb-9b8f-21c5466d0954","keywords":null,"link":"/elet/20241202_Kutvolgyi-Erzsebet-Zakanyi-Zsolt-gyasz","timestamp":"2024. december. 02. 09:40","title":"\"Esténként még beszélgetni is szoktam vele\" – Kútvölgyi Erzsébet a férje elvesztéséről vallott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ab79375-55a1-4e15-b624-7d1bcaba1b04","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tett feljelentést az Építési és Közlekedési Minisztérium, miután a tárcától időközben kirúgott Bátonyi Péter a Partizánban rántotta le a leplet az állítása szerint jogsértő módon lepapírozott műemléki felújításokról. Emellett a minisztérium sajtóosztálya elküldte lapunknak a reakcióját is, amiben Lánszki Regő országos főépítész Facebook-poszjára hivatkozva magyarázzák az álláspontjukat. Ezekről az állításokról megkérdeztük Bátonyi Pétert is.","shortLead":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tett feljelentést az Építési és Közlekedési...","id":"20241202_muemlekek-batonyi-peter-lanszki-rego-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ab79375-55a1-4e15-b624-7d1bcaba1b04.jpg","index":0,"item":"7b06d2d6-f7bc-446d-9b8d-8fe6b1cb81f1","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_muemlekek-batonyi-peter-lanszki-rego-vita","timestamp":"2024. december. 02. 12:02","title":"Lázárék támadják a minisztériumról kitálaló műemlékes szakembert, itt a válasza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72536df2-94a2-438f-ada2-e1e3726d783a","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Szoboszlai Dominikkal felálló, listavezető Liverpool 2-0-ra legyőzte otthon a címvédő Manchester Cityt az angol labdarúgó-bajnokság 13. fordulójának vasárnapi rangadóján, ezzel kilenc pontra növelte az előnyét a második Arsenallal szemben, míg a City lemaradása 11 pontosra duzzadt.","shortLead":"A Szoboszlai Dominikkal felálló, listavezető Liverpool 2-0-ra legyőzte otthon a címvédő Manchester Cityt az angol...","id":"20241201_liverpool-mancehster-city-szoboszlai-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72536df2-94a2-438f-ada2-e1e3726d783a.jpg","index":0,"item":"1dc1e059-c569-438c-a00c-c676f32fb385","keywords":null,"link":"/sport/20241201_liverpool-mancehster-city-szoboszlai-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 19:36","title":"Szoboszlaiék nyerték a rangadót, folytatódik a City vesszőfutása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Dán kutatók szerint egyszerűen nem igaz a Meta azon állítása, hogy a mesterséges intelligencia segítségével már a jelentés előtt kiszűrik a káros tartalmak 99 százalékát.","shortLead":"Dán kutatók szerint egyszerűen nem igaz a Meta azon állítása, hogy a mesterséges intelligencia segítségével már...","id":"20241202_meta-instagram-karos-tartalmak-terjedese-moderalas-tanulmany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97.jpg","index":0,"item":"3c117a5b-c998-4f9f-ab98-a2bde9545d3d","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_meta-instagram-karos-tartalmak-terjedese-moderalas-tanulmany","timestamp":"2024. december. 02. 10:03","title":"Megdöbbentő eredményre jutott egy vizsgálat: aktívan segíti az Instagram az önkárosító tartalmak terjedését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Akár ott volt, akár nem, az eresz körül ma is pezseg az élet Brüsszelben.","shortLead":"Akár ott volt, akár nem, az eresz körül ma is pezseg az élet Brüsszelben.","id":"20241201_szajer-jozsef-eresz-brusszel-kepek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68.jpg","index":0,"item":"86f1749d-3b90-420e-a7fd-791799fd3abe","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_szajer-jozsef-eresz-brusszel-kepek-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 08:05","title":"Így néz ki most az eresz, ami Szájer József szerint nem is volt azon a házon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6311a91e-9a9f-4eff-8d8f-5e39606cc203","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy órát beszélgetett a svéd klímaaktivista.","shortLead":"Egy órát beszélgetett a svéd klímaaktivista.","id":"20241201_greta-thunberg-margit-korut-bolygo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6311a91e-9a9f-4eff-8d8f-5e39606cc203.jpg","index":0,"item":"5cc5f02b-11af-471c-a005-a3e9ba71b06a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_greta-thunberg-margit-korut-bolygo","timestamp":"2024. december. 01. 19:14","title":"Greta Thunberg a Margit körúton teázott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b3108db-2c8c-4b3b-a841-0df57bffaad4","c_author":"László Ferenc","category":"360","description":"Nagy tradíció örököse és közvetítője volt a november 18-án, 88 esztendős korában elhunyt Pauk György. Magatartásával és a moráljával csak úgy példát adott és imponált, mint félreismerhetetlenül személyes, szabadon áradó hegedűhangjával.","shortLead":"Nagy tradíció örököse és közvetítője volt a november 18-án, 88 esztendős korában elhunyt Pauk György. Magatartásával és...","id":"20241201_hvg-pauk-gyorgy-hegedu-komolyzene-klasszikus-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b3108db-2c8c-4b3b-a841-0df57bffaad4.jpg","index":0,"item":"55d327f7-53c3-4627-9554-2fe33de0b66c","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-pauk-gyorgy-hegedu-komolyzene-klasszikus-zene","timestamp":"2024. december. 01. 13:30","title":"Szabad ember, hegedűvel – a komolyzene világsztárjára, Pauk Györgyre emlékezünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"911860b4-b3f4-486a-8827-c56059f51fe6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több ezer lakost evakuáltak, már halálos áldozatai is vannak az áradásoknak. ","shortLead":"Több ezer lakost evakuáltak, már halálos áldozatai is vannak az áradásoknak. ","id":"20241201_Kepeken-a-Malajziat-es-Thaifoldet-vegigsopro-arviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/911860b4-b3f4-486a-8827-c56059f51fe6.jpg","index":0,"item":"9120ee60-0ed1-46f4-a518-273250382150","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_Kepeken-a-Malajziat-es-Thaifoldet-vegigsopro-arviz","timestamp":"2024. december. 01. 15:03","title":"Képeken a Malajzián és Thaiföldön végigsöprő hatalmas árvíz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Peugeot 308-as nem füllentett, amikor fedélzeti számítógépén 4,8 literes átlagfogyasztással kérkedett. A takarékos vezetés nem jelentett hátrányt a forgalomban, a 112 lóerős dízel halad, ahogy kell, a kocsi ráadásul bitangul szép. És megy, és megy…ki a világból.
A tesztelt 308-as a középső, Active felszereltségi szintet kapta, amely főként cégautós erényeit csillogtatja meg: 6,1 millió forintos alapára tartalmaz tempomatot, ködlámpákat, isofix bekötést, kétzónás automatikus klímát, állítható első könyöktámaszt beépített rakodó rekesszel, hátsó könyöktámaszt síalagúttal, állítható magasságú vezetőülést, Bluetooth-os kihangosítót, USB-csatlakozást, négy elektromos ablakemelőt, sötétben automatikusan felgyulladó lámpákat, esőérzékelős ablaktörlőt, fényre sötétedő belső tükröt, üdvözlő és hazakísérő fényt, LED-hangulatvilágítást és LED-es nappali menetfényt. Tesztautónkba elektromos árnyékolású panorámatetőt építettek (130 ezer forintért), a szép, 17 hüvelykes felnik 80 ezer forintba kerültek (mai autókon ritkán dobnak ekkorát a felnik, ezzel a szettel nagyon dögös a 308), a navigációs berendezést 220 ezerért tették bele, az első-hátsó parkoló radarért és az elektromosan behajtható külső tükrökért további 135 ezer forintot kell fizetni.
Hosszú a hatodik sebesség, rugalmas az erőkiosztás. 90 kilométer/órás sebességnél hatodik fokozatban 1500-at forog a főtengely percenként, 100-nál 1700-at, 110-nél 1800-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2250-et. Rögzített nyolcvanas tempónál sík úton 3-3,5 liter a pillanatnyi fogyasztás.
A Peugeot 308 e-HDi legnagyobb kiírt hatótávja 1340 kilométer volt, így ezzel a kocsival ki lehetne szaladni a világból - ehhez persze óvatosan kell használni a gázpedált. A váltásokra figyelmeztet, lámpánál ügyesen leáll, és olyan észrevétlenül indul újra, amit más gyártó nem tud, csak elektromos, vagy hibrid autóval. Már lassulás közben, a teljes megállás előtt leállítja a motort, az újraindulás annyira gyors, hogy nem kell félnünk attól, hogy beragadunk, a többi autós észre sem veszi, hogy újraindítjuk a gépet, csak este, mert akkor egy kissé vibrál a fényszóró. A 450 kilométeres vegyes üzemű (város, országút, autópálya) használat során 4,88 liter gázolajat fogyasztott a Peugeot népszerű kompaktja.
bcs
A Peugeot az 508-asban vezette be az e-HDi technológiát: a stop-start rendszer automatikusan leállítja a motort, amikor az autó megáll, például egy stoptáblánál vagy a piros lámpánál. Az újraindítás olyan gyors és vibrációmentes, hogy szinte észrevehetetlen. Az e-HDi motor így csökkenti a fogyasztást és a szén-dioxid-emissziót. Az e-HDi rendszerhez 6 sebességes robotizált vagy manuális váltó rendelhető. A nemzetközi bemutatón a robotizált váltóban ismét csalódtunk, ám most a teszten a kézi váltó a peugeot-os gyengéi (darabos, nehezen találja meg az útját) ellenére kiválóan teljesített (a bólogatós robothoz hasonlítva). Alapja az 1,6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (volt control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban, 5 g/km emissziócsökkenés városi ciklusban, 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós stop-starthoz képest, motorleállítás 20 kilométer/óra alatt, jobban vezethető (csendes, rezgésmentes).A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2,2 kW, élettartama 600 000 újraindítás (én ebből 600-at elcsíptem). A vezető, kikapcsolhatja, a volántól balra lent található a gombja.
A mikro-hibrid technika mellett a kibocsátást csökkenti, hogy optimalizálták a generátor- és az olajszivattyú vezérlést, átlagosan 25 kilóval könnyebbek az új 308-asok a régebbieknél, ha nem nagyzolunk, akkor a 16 hüvelykes kerekeken csekély gördülési ellenállású gumik futnak; a kocsi alaktényezője 0,28 cw.
A 308-as útfogása elsőrangú. Jellemzői: merev karosszéria-struktúra, MacPherson első futómű, csatolt lengőkaros hátsó futómű, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány, nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek; 302 x 26 mm), ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként Bosch 8.1 ESP.
Az ülések kényelmesek, magam mögött ülve sem éreztem szűknek a kocsit, könnyű be- és kiszállni, van elegendő fej-, váll- és lábtér, a világos belső nyugtatóan hat, belseje ugyanolyan elegáns, mint kívülről az autó. A csomagtartó átlag alatti, bejárata magas, nagyot kell emelni, ha nagy csomagot akarunk szállítani. Pótkereke teljes értékű.
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
Három és fél évvel bemutatása után férfiasabb külsőt kapott a legnépszerűbb Peugeot. A sochaux-i, mulhouse-i és kalugai gyártósorokról immár több mint 930 ezer példány gördült le. Az új Peugeot 308 friss külsővel és a Peugeot 508-asban már kipróbált e-HDi mikrohibrid technikával érkezik a magyar piacra a nyár elején.
Két autó helyett kell bizonyítania az 508-as kombinak. Hoznia kell a Peugeot 407 SW málhás természetét, valamint a 607-es kényelmét várják el tőle. Az 508 SW tökéletesen megoldja a kettős feladatát: kellemes üzleti kombi.
Ha szeretnénk összefoglalni, mit jelent egy francia autó a szó legszorosabb értelmében, milyen a franciás luxus és elegancia, akkor ma az 508-as Peugeot a legjobb példa rá. Igézően szép, kimondottan csendes, kényelmes, biztonságos, takarékos és megfizethető. Igazi prémium cégautó.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.