Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1fe29ea2-43b0-4545-bafa-76bd8ec6cd03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy holland egyetemi kutató véletlenül bukkant rá arra a rejtett módszerre, amely segítségével a Meta még a VPN-t használók böngészését is nyomon tudja követni.","shortLead":"Egy holland egyetemi kutató véletlenül bukkant rá arra a rejtett módszerre, amely segítségével a Meta még a VPN-t...","id":"20250605_meta-android-adatgyujtes-megfigyeles-felhasznaloi-tevekenyseg-bongeszes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fe29ea2-43b0-4545-bafa-76bd8ec6cd03.jpg","index":0,"item":"3c13f2a0-1fa7-4204-9639-6778ea69c59b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_meta-android-adatgyujtes-megfigyeles-felhasznaloi-tevekenyseg-bongeszes","timestamp":"2025. június. 05. 13:03","title":"Androidos? Akkor is gyűjti önről az adatokat a Meta, amikor nem is gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lakosság 9 százalékos inflációt vár egy évre előretekintve, ez a hivatalos előrejelzések több mint duplája. A lakosság megtakarítási kedve nő, a nyugdíjpénztári megtakarítások feltörését sem tervezi a nagy többség.","shortLead":"A lakosság 9 százalékos inflációt vár egy évre előretekintve, ez a hivatalos előrejelzések több mint duplája...","id":"20250605_Hiaba-kuzd-Nagy-Marton-a-lakossag-meg-mindig-borzasztoan-magas-inflaciot-var","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"354d0905-048f-4924-bda8-5fee7b3f10f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Hiaba-kuzd-Nagy-Marton-a-lakossag-meg-mindig-borzasztoan-magas-inflaciot-var","timestamp":"2025. június. 05. 10:25","title":"Hiába küzd Nagy Márton, a lakosság még mindig borzasztóan magas inflációt vár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2497302a-e1a6-405b-86db-d1d91a8d64fc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A védett állat két évvel ezelőtti megölése ügyében kedden tartották az első bírósági tárgyalást, de a vádlottak már többedik verzióját adják elő a történteknek.","shortLead":"A védett állat két évvel ezelőtti megölése ügyében kedden tartották az első bírósági tárgyalást, de a vádlottak már...","id":"20250605_Nem-is-lelottek-elutottek-allitja-a-nyomkovetos-farkas-megolesevel-vadolt-ferfi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2497302a-e1a6-405b-86db-d1d91a8d64fc.jpg","index":0,"item":"349ddab0-8ca3-4bf2-8b35-f0873cd6b819","keywords":null,"link":"/elet/20250605_Nem-is-lelottek-elutottek-allitja-a-nyomkovetos-farkas-megolesevel-vadolt-ferfi","timestamp":"2025. június. 05. 12:36","title":"Nem is lelőtték, elütötték – állítja a nyomkövetős farkas megölésével vádolt férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b177323-86e2-46a3-88f5-f34dcb863b94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos után immár olcsóbb hibrid változatban is kapható itthon a Fiat crossovere.","shortLead":"A tisztán elektromos után immár olcsóbb hibrid változatban is kapható itthon a Fiat crossovere.","id":"20250605_ha-tul-draga-es-lomha-a-villanyos-magyarorszagon-az-uj-hibrid-fiat-grande-panda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b177323-86e2-46a3-88f5-f34dcb863b94.jpg","index":0,"item":"726c2746-d3ee-4891-9106-5deed4d937e7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_ha-tul-draga-es-lomha-a-villanyos-magyarorszagon-az-uj-hibrid-fiat-grande-panda","timestamp":"2025. június. 05. 07:59","title":"Ha túl drága és lomha a villanyos: Magyarországon az új hibrid Fiat Grande Panda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca097fbd-ddcb-4821-881c-49b433d07a1f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A műszer ára körülbelül ezer forint – a fejlesztési, gyártási költségekkel együtt.","shortLead":"A műszer ára körülbelül ezer forint – a fejlesztési, gyártási költségekkel együtt.","id":"20250605_sorosdoboz-gyorshajtok-ellen-barkacstraffipax","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca097fbd-ddcb-4821-881c-49b433d07a1f.jpg","index":0,"item":"272cbfab-c821-400e-b6f1-8acd8058839a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_sorosdoboz-gyorshajtok-ellen-barkacstraffipax","timestamp":"2025. június. 05. 10:35","title":"Két sörösdobozzal a gyorshajtók ellen – a Balatonnál fotózták ezt a barkácstraffipaxot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cc9e429-2820-4248-9d65-e2fb86cb1205","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt miniszterelnök visszavonulása óta először szólalt meg. Szerinte jól döntöttek a Demokratikus Koalíció tagjai, amikor Dobrev Klárát választották meg a párt elnökének. ","shortLead":"A volt miniszterelnök visszavonulása óta először szólalt meg. Szerinte jól döntöttek a Demokratikus Koalíció tagjai...","id":"20250606_Megszolalt-Gyurcsany-Ferenc-Sokat-kaptam-a-politikatol-es-sokat-probaltam-adni-a-hazamnak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cc9e429-2820-4248-9d65-e2fb86cb1205.jpg","index":0,"item":"408329f6-aa26-4a0b-8e7e-6b6650f560ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Megszolalt-Gyurcsany-Ferenc-Sokat-kaptam-a-politikatol-es-sokat-probaltam-adni-a-hazamnak-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 14:44","title":"Videón búcsúzik Gyurcsány Ferenc: Vagyonomat nem gyarapítottam, annak jelentős részét Klárával közösen szép célokra fordítottuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e436bb0-66aa-4942-9450-eb6e5fe09446","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az egyik légibázist már korábban is támadták. ","shortLead":"Az egyik légibázist már korábban is támadták. ","id":"20250606_az-ukran-erok-csapast-mertek-ket-orosz-repterre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e436bb0-66aa-4942-9450-eb6e5fe09446.jpg","index":0,"item":"3e36ba1d-91a3-4b18-9607-b5902467f010","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_az-ukran-erok-csapast-mertek-ket-orosz-repterre","timestamp":"2025. június. 06. 17:12","title":"Az ukránok újabb csapást mértek két orosz légibázisra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6be0d35-b6e2-4073-a4b8-6800ead47a0d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Érdemes időben bevásárolni a két ünnepnapra. ","shortLead":"Érdemes időben bevásárolni a két ünnepnapra. ","id":"20250606_Igy-lesznek-nyitva-a-boltok-a-punkosdi-hosszu-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6be0d35-b6e2-4073-a4b8-6800ead47a0d.jpg","index":0,"item":"1ece7342-19c6-4e5b-bcde-89b0ede77052","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_Igy-lesznek-nyitva-a-boltok-a-punkosdi-hosszu-hetvegen","timestamp":"2025. június. 06. 11:32","title":"Így lesznek nyitva a boltok a pünkösdi hosszú hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Peugeot 308-as nem füllentett, amikor fedélzeti számítógépén 4,8 literes átlagfogyasztással kérkedett. A takarékos vezetés nem jelentett hátrányt a forgalomban, a 112 lóerős dízel halad, ahogy kell, a kocsi ráadásul bitangul szép. És megy, és megy…ki a világból.
A tesztelt 308-as a középső, Active felszereltségi szintet kapta, amely főként cégautós erényeit csillogtatja meg: 6,1 millió forintos alapára tartalmaz tempomatot, ködlámpákat, isofix bekötést, kétzónás automatikus klímát, állítható első könyöktámaszt beépített rakodó rekesszel, hátsó könyöktámaszt síalagúttal, állítható magasságú vezetőülést, Bluetooth-os kihangosítót, USB-csatlakozást, négy elektromos ablakemelőt, sötétben automatikusan felgyulladó lámpákat, esőérzékelős ablaktörlőt, fényre sötétedő belső tükröt, üdvözlő és hazakísérő fényt, LED-hangulatvilágítást és LED-es nappali menetfényt. Tesztautónkba elektromos árnyékolású panorámatetőt építettek (130 ezer forintért), a szép, 17 hüvelykes felnik 80 ezer forintba kerültek (mai autókon ritkán dobnak ekkorát a felnik, ezzel a szettel nagyon dögös a 308), a navigációs berendezést 220 ezerért tették bele, az első-hátsó parkoló radarért és az elektromosan behajtható külső tükrökért további 135 ezer forintot kell fizetni.
Hosszú a hatodik sebesség, rugalmas az erőkiosztás. 90 kilométer/órás sebességnél hatodik fokozatban 1500-at forog a főtengely percenként, 100-nál 1700-at, 110-nél 1800-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2250-et. Rögzített nyolcvanas tempónál sík úton 3-3,5 liter a pillanatnyi fogyasztás.
A Peugeot 308 e-HDi legnagyobb kiírt hatótávja 1340 kilométer volt, így ezzel a kocsival ki lehetne szaladni a világból - ehhez persze óvatosan kell használni a gázpedált. A váltásokra figyelmeztet, lámpánál ügyesen leáll, és olyan észrevétlenül indul újra, amit más gyártó nem tud, csak elektromos, vagy hibrid autóval. Már lassulás közben, a teljes megállás előtt leállítja a motort, az újraindulás annyira gyors, hogy nem kell félnünk attól, hogy beragadunk, a többi autós észre sem veszi, hogy újraindítjuk a gépet, csak este, mert akkor egy kissé vibrál a fényszóró. A 450 kilométeres vegyes üzemű (város, országút, autópálya) használat során 4,88 liter gázolajat fogyasztott a Peugeot népszerű kompaktja.
bcs
A Peugeot az 508-asban vezette be az e-HDi technológiát: a stop-start rendszer automatikusan leállítja a motort, amikor az autó megáll, például egy stoptáblánál vagy a piros lámpánál. Az újraindítás olyan gyors és vibrációmentes, hogy szinte észrevehetetlen. Az e-HDi motor így csökkenti a fogyasztást és a szén-dioxid-emissziót. Az e-HDi rendszerhez 6 sebességes robotizált vagy manuális váltó rendelhető. A nemzetközi bemutatón a robotizált váltóban ismét csalódtunk, ám most a teszten a kézi váltó a peugeot-os gyengéi (darabos, nehezen találja meg az útját) ellenére kiválóan teljesített (a bólogatós robothoz hasonlítva). Alapja az 1,6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (volt control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban, 5 g/km emissziócsökkenés városi ciklusban, 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós stop-starthoz képest, motorleállítás 20 kilométer/óra alatt, jobban vezethető (csendes, rezgésmentes).A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2,2 kW, élettartama 600 000 újraindítás (én ebből 600-at elcsíptem). A vezető, kikapcsolhatja, a volántól balra lent található a gombja.
A mikro-hibrid technika mellett a kibocsátást csökkenti, hogy optimalizálták a generátor- és az olajszivattyú vezérlést, átlagosan 25 kilóval könnyebbek az új 308-asok a régebbieknél, ha nem nagyzolunk, akkor a 16 hüvelykes kerekeken csekély gördülési ellenállású gumik futnak; a kocsi alaktényezője 0,28 cw.
A 308-as útfogása elsőrangú. Jellemzői: merev karosszéria-struktúra, MacPherson első futómű, csatolt lengőkaros hátsó futómű, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány, nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek; 302 x 26 mm), ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként Bosch 8.1 ESP.
Az ülések kényelmesek, magam mögött ülve sem éreztem szűknek a kocsit, könnyű be- és kiszállni, van elegendő fej-, váll- és lábtér, a világos belső nyugtatóan hat, belseje ugyanolyan elegáns, mint kívülről az autó. A csomagtartó átlag alatti, bejárata magas, nagyot kell emelni, ha nagy csomagot akarunk szállítani. Pótkereke teljes értékű.
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
Három és fél évvel bemutatása után férfiasabb külsőt kapott a legnépszerűbb Peugeot. A sochaux-i, mulhouse-i és kalugai gyártósorokról immár több mint 930 ezer példány gördült le. Az új Peugeot 308 friss külsővel és a Peugeot 508-asban már kipróbált e-HDi mikrohibrid technikával érkezik a magyar piacra a nyár elején.
Két autó helyett kell bizonyítania az 508-as kombinak. Hoznia kell a Peugeot 407 SW málhás természetét, valamint a 607-es kényelmét várják el tőle. Az 508 SW tökéletesen megoldja a kettős feladatát: kellemes üzleti kombi.
Ha szeretnénk összefoglalni, mit jelent egy francia autó a szó legszorosabb értelmében, milyen a franciás luxus és elegancia, akkor ma az 508-as Peugeot a legjobb példa rá. Igézően szép, kimondottan csendes, kényelmes, biztonságos, takarékos és megfizethető. Igazi prémium cégautó.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.