szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rekkenő forróság, már-már a sivatagot idéző hőség uralta az FIA Világkupa menetrendjében is szereplő hazai tereprali-csúcsrangadó, a Hungarian Baja pénteki nyitónapját Győrben, ahol a szakág színe java felvonult az autós, motoros és quados kategóriákban.

Borisz Gadasin / G-Force Proto
MS

Noha Győr belvárosát és az ETO Parkot nehéz összevetni a Szaharával, a nyitónapi forróság miatt a versenyzők túlnyomó többsége mégis a sivatagihoz hasonlította a körülményeket. Az adminisztratív- és technikai gépátvételen boldog, de bágyadt arcok jöttek-mentek a helyszínen, akiknek a késő délutánra időzített, a gönyűi ipari park területén megtartott rövid, mindössze 5 kilométeres prológra sem volt könnyű felpörögni.

A feladatot az idei Silk Way Rally győztese, Borisz Gadasin oldotta meg a legjobban, aki G-Force Protójával 2 perc 6 másodperc alatt teljesítette a ráhangolódásra szánt, de a verseny végeredményébe is beleszámító rövidke szelektív szakaszt. Az orosz a világkupa-elsőségre pályázó Mini-menőt, Khalifa Al-Mutaiweit utasította maga mögé, akire 3 másodpercet vert.

„Egyértelműen a végső diadal lebeg a szemünk előtt. Remek csapatunk, kiváló autónk és
profi navigátorunk van, tehát minden adott a sikerhez” – idézi az MNASZ kommünikéje a dubaji versenyzőt, akit a 3. pozícióban a korábban magyar bajnoki címet is nyerő, a hazai bajnokság összetettjében jelenleg élen álló cseh kiválóság, a H3-as Hummerrel versenyző Miroslav Zapletal követett.

Jean Louis Schlesser / OSCar
MS

Nagy meglepetésre a mezőny legnagyobb sztárja, Jean-Louis Schlesser alulmúlta ez előzetes várakozásokat: a két Dakar-győzelmet, négy Africa Race-sikert és öt VK-diadalt is jegyző francia – aki a legendás kék buggy helyett egy Lettországban konstruált OSCar fantázianevű géppel vágott neki a távnak – elsőként rajtolt, így megúszta a bődületesen nagy port, mégis csak a 10. helyre tudott feliratkozni.

„Konzervatívan kezdtem, nem akarok kapkodni” – indokolta eredményét a hvg.hu-nak Schlesser, aki a Világkupa ponttáblázatán jelenleg éllovas, azonban mindössze 4 egység az előnye a futamot lényegesen jobban kezdő Al-Mutaiweijel szemben, így kettejük párharca izgalmasnak ígérkezik a folytatásban.

Gadasin csapattársa, Vlagyimir Vasziljev iratkozott fel a 4. pozícióba, maga mögé utasítva a Hungarian Bajára Nissanját egy Toyota Hiluxra cserélő Korda Eriket, akit a magyar bajnoki címre szintén esélyes címvédő, az X5-ös BMW-vel versenyző Fazekas Károly követett az eredménylistán. A bajnoknak egyébként idén is van esélye a végső sikerre, de igyekeznie kell, ugyanis a 3. helyen végzett Zapletal a legfőbb ellenfele, akitől a pontvadászatban 14 egységgel van elmaradva.

Khalifa Al-Mutaiwei
MS

A motorosoknál – ahol szintén Világkupa-futamnak minősül a Hungarian Baja – a 2009-ben megrendezett Közép-Európa-ralin hazánkat – akkor Romániával együtt – már meghódító francia versenyző, a Yamaha gyári csapatát erősítő David Casteu bizonyult a legjobbnak. A quadosoknál Oscar Romero Montoya volt a legjobb, 9 másodpercet verve a magyar Somfai Mátyásra, aki a quad Eb-ponttáblázaton az előkelő 3. helyet birtokolja.

Szombaton, a versenytáv tekintetében leghosszabb napon négy szelektív szakasz vár a vasárnapig tartó futam résztvevőire, akiknek a terep viszontagságai mellett a rekkenő hőséggel is dacolniuk kell majd.

MS

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!