szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A válság ellenére rekordszámokat produkáltak tavaly.

Minden eddiginél több kocsit adott el tavaly a németországi autógyártás három prémium márkája, a BMW, az Audi, valamint a Daimler, és az idén is újabb rekordra számítanak.

A három autógyár elsősorban annak köszönheti a jó eredményeket, hogy a válság ellenére töretlen a kereslet a luxuskocsik iránt - elsősorban Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár többé-kevésbé ők is érzik az euróövezeti országok fogyasztóinak elbizonytalanodását, ez sok más európai autógyártóval ellentétben egyelőre nem hagyott komoly nyomokat üzletmenetükben.

A listát változatlanul a BMW vezeti: a müncheni cégcsoport tavaly 1,845 millió BMW-t, Minit és Rolls-Royce-t adott el világszerte, 11 százalékkal többet az akkor ugyancsak rekordnak számító 2011. évinél.

Az eladott darabszámot tekintve a második helyen álló Audi már kilenc hónap elteltével elérte az egymilliós határt, és az év végéig tovább növelte forgalmát: a Volkswagenhez tartozó cég az év egészében 11,7 százalékkal növelte eladásait 1,455 millió darabra.

Ezzel elhúzott a Daimler mellett, amely a Mercedes-Benz, Smart, AMG és Maybach márkákból összese 1,42 milliót adott el 2012-ben, közel 5 százalékkal többet, mint 2011-ben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!