szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Genfben leplezte le az Opel az életstílus-kisautó, az Adam alapjaira épített raligépet, amellyel visszatérnek a versenyzés világába. Egy videónak köszönhetően immáron azt is láthatjuk, hogyan döngicsél a fiatal pilótáknak szánt újdonság.

A kisautót a német ralibajnokság keretein belül futó, Opel Rallye nevű márkakupában versenyeztetik, ahol idén 24, azonos autót használó csapat küzd majd egymással a szezon 8 futamán. A cél a fiatal tehetségek számára elérhető árú versenyzési lehetőséget biztosítani, amelyre a 140 lóerős kupás gép tökéletesen alkalmas.

Amelyik fiatal pilóta megnyeri a csatát, százezer eurós karrierlöketet vághat zsebre, ráadásul 2014-ben már az Adam-raligép nagyobb vérű, R2-es változatának volánját bűvölheti

Az Adam R2 hajtását 1,6 literes, változó vezérlésű ECOTEC 16V benzinmotorra bízták, amely versenyváltozatban 185 lóerőt és körülbelül 190 newtonmétert fejt ki. Erejét ötfokozatú, soros Sadev sebességváltó és mechanikus, lamellás zárral ellátott differenciál továbbítja. Az aszfaltra és murvára való, állítható futómű maximális útfogást és dinamikus viselkedést garantál, maximális lassulásról hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, négydugattyús Brembo első féknyereg és a hátsó kerekek nyomásszabályozása gondoskodik.

Az R2-tanulmány belsejéből sem hiányoznak egy professzionális versenyautó jellemzői, nem egy részlet megegyezik azzal, amelyet az év folyamán homologizáltatnak majd a Nemzetközi Autósport Szövetségnél (FIA). Ilyen például az integrált biztonsági struktúra, a HANS nyakvédőhöz előkészített SPARCO versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a felkapcsolási lámpa és a MONIT ralicomputer, a központi kapcsolókonzol, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!