Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","shortLead":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","id":"20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa.jpg","index":0,"item":"57cf8e15-3622-44d9-9857-3996bbc11429","keywords":null,"link":"/sport/20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","timestamp":"2025. május. 11. 20:11","title":"Szoboszlai gólpasszt adott, döntetlennel zárult a Liverpool-Arsenal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e53297a5-fc66-4136-bbca-aee41d58e228","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A gazda, és a férfi, akit megkért, hogy felügyelje az állatot, börtönbe kerülhet.","shortLead":"A gazda, és a férfi, akit megkért, hogy felügyelje az állatot, börtönbe kerülhet.","id":"20250512_eletveszelyes-kutyatamadas-negyeves-kislany-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e53297a5-fc66-4136-bbca-aee41d58e228.jpg","index":0,"item":"111cc1c2-53fc-4d09-81e6-75ab77f3c5e7","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_eletveszelyes-kutyatamadas-negyeves-kislany-vademeles","timestamp":"2025. május. 12. 09:51","title":"Életveszélyes sérüléseket okozott egy kutya egy négyéves kislánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő rendszertől azt várják, sokféle területen hatékony lehet.","shortLead":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő...","id":"20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f.jpg","index":0,"item":"df36c6e4-34bb-4a87-a222-799e864b33e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","timestamp":"2025. május. 11. 08:03","title":"Eltévedt, eltűnt emberek helyébe képzeli magát egy új mesterséges intelligencia, így találja meg őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Inkognitó módban is nyomon követte a felhasználókat a techóriás, a hangjuk és arcuk mintázatait is rögzítette.","shortLead":"Inkognitó módban is nyomon követte a felhasználókat a techóriás, a hangjuk és arcuk mintázatait is rögzítette.","id":"20250511_A-Google-nek-ezuttal-Texasnak-kell-kifizetnie-tobb-mint-egymilliard-dollart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8.jpg","index":0,"item":"998d9ff7-f129-4a0b-9152-74209ee832fd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_A-Google-nek-ezuttal-Texasnak-kell-kifizetnie-tobb-mint-egymilliard-dollart","timestamp":"2025. május. 11. 11:23","title":"A Google-nek ezúttal Texasnak kell kifizetnie több mint egymilliárd dollárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"222ea66c-8999-46f8-a484-f5a5d34936f0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az USA nyomására megállapodtak a tűzszünetről, de éjszaka még lőtte egymás állásait a két ország.","shortLead":"Az USA nyomására megállapodtak a tűzszünetről, de éjszaka még lőtte egymás állásait a két ország.","id":"20250511_Egyelore-kitart-a-torekeny-tuzszunet-India-es-Pakisztan-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/222ea66c-8999-46f8-a484-f5a5d34936f0.jpg","index":0,"item":"672a7aa8-6004-4241-82bc-a1fc0fd80be0","keywords":null,"link":"/vilag/20250511_Egyelore-kitart-a-torekeny-tuzszunet-India-es-Pakisztan-kozott","timestamp":"2025. május. 11. 09:18","title":"Egyelőre kitart a törékeny tűzszünet India és Pakisztán között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d88853e-cd40-400a-952c-4d9ee94667f1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos hajtású Baltasar Revolt R sokkal könnyebb a Mazda MX-5-nél.","shortLead":"A tisztán elektromos hajtású Baltasar Revolt R sokkal könnyebb a Mazda MX-5-nél.","id":"20250512_5-perc-alatt-feltoltheto-pillekonnyu-es-meregdraga-a-legujabb-villanyauto-baltasar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d88853e-cd40-400a-952c-4d9ee94667f1.jpg","index":0,"item":"6fe06d4b-c37d-4bd2-84fc-03cd906bb2b7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_5-perc-alatt-feltoltheto-pillekonnyu-es-meregdraga-a-legujabb-villanyauto-baltasar","timestamp":"2025. május. 12. 07:21","title":"5 perc alatt feltölthető, pillekönnyű és méregdrága a legújabb villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"405231ea-f697-4f27-a051-85ef0df93c49","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Bár megszületett Kijev és Washington alkuja az Ukrajnában található ásványkincsek közös kitermeléséről, még sok a bizonytalanság benne, és évek telnek el, mielőtt megnyílnak az első bányák.","shortLead":"Bár megszületett Kijev és Washington alkuja az Ukrajnában található ásványkincsek közös kitermeléséről, még sok...","id":"20250511_ukranamerikai-asvanykincsalku-kijevi-remenyek-orosz-ajanlkozas-kincs-ami-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/405231ea-f697-4f27-a051-85ef0df93c49.jpg","index":0,"item":"b830c9f0-56a2-40e2-8cbe-8d0357bbe6b5","keywords":null,"link":"/360/20250511_ukranamerikai-asvanykincsalku-kijevi-remenyek-orosz-ajanlkozas-kincs-ami-van","timestamp":"2025. május. 11. 12:30","title":"Az USA és Ukrajna megállapodott a nyersanyagokról, amiket nem tudni, mikor termelhetnek ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68ca7530-7653-4f8e-8b4a-b495422bb37c","c_author":"Weyer Béla","category":"360","description":"Johann Wadephul személyében hat évtized és szociáldemokrata, szabaddemokrata, zöld elődök után lesz újra kereszténydemokrata külügyminisztere Németországnak.","shortLead":"Johann Wadephul személyében hat évtized és szociáldemokrata, szabaddemokrata, zöld elődök után lesz újra...","id":"20250511_johann-wadephul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68ca7530-7653-4f8e-8b4a-b495422bb37c.jpg","index":0,"item":"9d9c7cbf-830c-42af-9932-b5ed504c8e36","keywords":null,"link":"/360/20250511_johann-wadephul","timestamp":"2025. május. 11. 12:00","title":"Minisztertársa léptette elő alezredessé a német külügy új irányítóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vajon lehet-e hibát találni a BMW 7-es sorozatához tartozó, lazán 40 millió forintért vesztegetett, 750d jelű, összkerékhajtású dízeljében? A kifinomult ízlésű autós ínyencek bizonyára ezúttal is tudnak kukacoskodni, ám annyi bizonyos: a közel két méter széles, 5 méter hosszú bajor prémiumbatár az autóipar egyik csúcsterméke – minden, ami autós szem-szájnak ingere, az nagyjából benne van.
Persze mondhatni, ebben a kategóriában a luxus kötelező kűr. Csak mutatóba: a szattyánbarna, napabőrrel bevont fotelülések, a műszerfali nemesfa-betétek, vagy a diszkrét belső (hangulat)világítás mind olyan hívság, amely a tömegautókhoz szokott szemnek ámulatra méltó flanc. Itt azonban minden kényelmi felszerelés tényleg gombnyomásra működik. Az ajtócsapkodás felesleges, elegendő csak behajtani, utána magától behúzódik. Még a hátsó ablakok napfényvédő rolói is gombnyomásra járnak, s ha mindkét kezünk tele van csomaggal, nem kell azokat feltétlenül letenni: a csomagtartó fedele hátul, kicsit az alváz alá irányítva, láblengetésre magától kinyílik.
BMW
Ám az igazi, innovatív bravúr a hajtáslánc, mindenekelőtt a háromliteres, „triturbó”, hathengeres dízelmotor, amely 381 lóerős, csúcsnyomatéka 740 Nm. A szikár műszaki adatok aligha tudják érzékeltetni a vezetői élményt. A 12 hengeresek teljesítményével vetekedő négykerekű erőmű – mintha kifutó pályáról startoló repülőgépben ülnénk – halk motormorajjal, alig 5 másodperc alatt gyorsítja fel a két tonnás monstrumot, a három turbófeltöltő minden fordulattartományban agilisan tartja a kocsit. Ebben nem kis szerepet játszik a nyolcfokozatú automata ZF váltó is, amely mint egy trolibuszban, a legkisebb akadozás nélkül, villámgyorsan váltogatja a sebességfokozatokat.
Gyári adatok szerint a böhömnyi 7-es végsebessége leszabályozva 250 kilométer óránként, de ilyen tempó legfeljebb a német autópályákon jöhet szóba. Ennél talán praktikusabb szempont, hogy ebben a modellben is benne van a BMW xDrive fantázianevű összkerékhajtása, amely az elektronikus Dynamic Drive technikával együtt, még a csúszós-havas pályán, hirtelen manőver közben is cövekszerűen úton tart. Mindennek fényében az sem semmi, hogy a böhömnyi verda – vezetési stílustól függően – száz kilométeren megelégszik 7-11 liter gázolajjal, jóllehet aki erre a családi ház árával vetekedő BMW vásárlására vetemedik, annak bizonyára nem kulcskérdés az alacsony üzemanyag-fogyasztás.
BMW
Az élvezetes – pontosabban a biztonságos – vezetést még csak tovább fokozza a seregnyi elektronikus felszerelés. A holttérfigyelő, a sávváltásra megrezgő kormány mellett az adaptív tempomat is remek autós jószág. Országúton, előre beállított sebesség mellett, még akkor sem kell a fékpedálra lépni, ha előttünk lassúbb jármű halad. Annak közelébe érve a kocsi magától lefékez, sőt ha kell, meg is áll, majd előzéskor, akár gázpedálozás nélkül, visszaáll a beállított sebességre. A head up display néven ismert kütyü már megjelent néhány olcsóbb tömegautóban is, de a BMW-é a sebesség mellett, színesen a vezető szeme elé vetíti a közlekedési táblákat és a tempomat adatait is.
A vezetőülés melletti pulton lehet nyomogatni az üzemválasztó gombokat, amelyekkel a futómű feszességét és a motor vehemenciáját lehet állítani. A takarékos eco pro állásban gyári adat szerint akár 20 százalékkal is visszafogható a fogyasztás, a fő hangsúly az energia-visszatáplálásra helyeződik. A comfort + esetében a hetes már-már ringatódzik, a kétfajta sportállásban viszont a futómű bekeményít, a motor „felbőszül”.
A Formula 1 érzetet fokozza, hogy ilyen állásváltásnál a színes tft monitorra emlékeztető műszerfal is átváltozik: a comfortban látható négy kerek óra sport változatban vöröses háttérrel versenyautós grafikába megy át, s többek között rikítóan nagy számokkal mutatja a tényleges sebességet. Külön fejezet a ledes világítástechnika. Túl a vakítás nélküli fényszórókon az éjjellátó infravörös hőkamera még ködös időben is észreveszi az úton csellengő gyalogosokat, a kacsázó kerékpárokat, majd külön szúrófénnyel világítja meg őket a sofőr számára.
BMW
Miközben a kátyús pesti utakat zökkenők nélkül kivasalom, s a külvilágot kizárva koncertteremben érezhetem magam a potom 1,63 millió forintos Bang&Olufsen rádióval (amelynek mellékesen központi hangsugárzója minden indítás után rafináltam kiemelkedik a műszerfal tetejéből) Anisits Ferenc neve jár az eszemben. Az itthon méltatlanul mellőzött hazánkfia nevéhez fűződik a sportos dízelmotor kifejlesztése. Ő az a konstruktőr, aki Rudolf Diesel nyomdokain haladva, még a nyolcvanas években, a kerregő, lomha gázolajos aggregátot megújította: dinamikus, de egyúttal takarékos öngyújtóst varázsolt belőle. Anisits doktor munkássága nélkül ez a mostani, három turbóval megvadított csúcsdízel sem jöhetett volna létre.
És hogy mi jöhet még? Ahogy lenni szokott, a verseny megy tovább. A Merci már nem győzi hajtogatni, hogy a rövidesen piacra kerülő új S Osztály még jobb, übereli a bajor rivális hetesét.