Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"428418ed-e113-4b0c-a19a-cc9a3ec85cf5","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Az idei évet pedig az amerikai-európai-kínai vámháború határozhatja meg. ","shortLead":"Az idei évet pedig az amerikai-európai-kínai vámháború határozhatja meg. ","id":"20250314_Nagyot-zuhant-a-BMW-nyeresege-Kina-es-Nemetorszag-huzta-le-a-szamokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/428418ed-e113-4b0c-a19a-cc9a3ec85cf5.jpg","index":0,"item":"da6bec0a-6f6d-45e3-923b-bfffa9206ed2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_Nagyot-zuhant-a-BMW-nyeresege-Kina-es-Nemetorszag-huzta-le-a-szamokat","timestamp":"2025. március. 14. 16:15","title":"Nagyot zuhant a BMW nyeresége, Kína és Németország húzta le az eladásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a16ba950-bf65-43ea-91f9-7bfab89c3b50","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A 32 éves támadó februárban tíz gólból vette ki a részét a listavezető Liverpoolban.","shortLead":"A 32 éves támadó februárban tíz gólból vette ki a részét a listavezető Liverpoolban.","id":"20250314_Szalah-lett-a-Premier-League-legjobb-jatekosa-februarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a16ba950-bf65-43ea-91f9-7bfab89c3b50.jpg","index":0,"item":"cc2a5003-bebb-4977-ae2f-1247783cb181","keywords":null,"link":"/sport/20250314_Szalah-lett-a-Premier-League-legjobb-jatekosa-februarban","timestamp":"2025. március. 14. 21:47","title":"Szalah lett a Premier League legjobb játékosa februárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta volna őket.","shortLead":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta...","id":"20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50.jpg","index":0,"item":"4ca64b1a-e87f-4305-92d1-2ea75985dd0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","timestamp":"2025. március. 13. 05:45","title":"Tovább csúszik a űrben rekedt asztronauták hazatérése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce7ee85-1ebf-47c8-b5b2-58be817787d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hibrid technikával felvértezett új 911 GT2 RS árát alaposan megkérik majd.","shortLead":"A hibrid technikával felvértezett új 911 GT2 RS árát alaposan megkérik majd.","id":"20250314_meregdraga-lesz-az-1000-loeros-legdurvabb-porsche-911-gt2-rs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce7ee85-1ebf-47c8-b5b2-58be817787d2.jpg","index":0,"item":"4af1925a-c3da-442d-8b1f-b9d74406eb22","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_meregdraga-lesz-az-1000-loeros-legdurvabb-porsche-911-gt2-rs","timestamp":"2025. március. 14. 08:41","title":"Méregdrága lesz az 1000 lóerős legdurvább Porsche 911","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e38bde01-3c51-4119-9d24-29aee1a0f0eb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Továbbra is szűk sávban hullámzik a forint árfolyama, ezúttal épp délben gyengült 400 fölé az euróval szemben.","shortLead":"Továbbra is szűk sávban hullámzik a forint árfolyama, ezúttal épp délben gyengült 400 fölé az euróval szemben.","id":"20250313_A-forint-lement-a-menzara-es-beebedelt-400-as-eurobol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e38bde01-3c51-4119-9d24-29aee1a0f0eb.jpg","index":0,"item":"db65b182-7317-4b25-93e8-71e784755adb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_A-forint-lement-a-menzara-es-beebedelt-400-as-eurobol","timestamp":"2025. március. 13. 13:10","title":"A forint lement a menzára, és beebédelt 400-as euróból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79647abc-e5ed-4da2-a168-7d954f42eab6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az izraeli Sapir Berman lesz az első transznemű nő, aki hivatalos nemzetközi meccsen bíráskodik.","shortLead":"Az izraeli Sapir Berman lesz az első transznemű nő, aki hivatalos nemzetközi meccsen bíráskodik.","id":"20250314_eloszor-vezet-nemzetkozi-meccset-transznemu-biro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79647abc-e5ed-4da2-a168-7d954f42eab6.jpg","index":0,"item":"4f5fda0a-ea62-40f3-b511-6c41ae7e1c31","keywords":null,"link":"/elet/20250314_eloszor-vezet-nemzetkozi-meccset-transznemu-biro","timestamp":"2025. március. 14. 14:26","title":"Focitörténelmi fordulat: először vezet nemzetközi meccset transznemű bíró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5330afb-d29e-4d55-b6f3-b2d87fc83c86","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Európai Űrügynökség űrszondája, a Hera jelenleg a Dimorphos nevű aszteroida felé tart, hogy méréseket végezzen nála. Útja során azonban a Marsot is megörökítette.","shortLead":"Az Európai Űrügynökség űrszondája, a Hera jelenleg a Dimorphos nevű aszteroida felé tart, hogy méréseket végezzen nála...","id":"20250314_mars-deimos-hold-hera-urszonda-foto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5330afb-d29e-4d55-b6f3-b2d87fc83c86.jpg","index":0,"item":"97dbc61d-fa9f-4ab8-b9ab-a91c0b73206b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_mars-deimos-hold-hera-urszonda-foto","timestamp":"2025. március. 14. 14:03","title":"Lefotózta a Deimos hold sosem látott oldalát az európai űrszonda a Marsnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02403ced-b399-4aac-8ce0-c3dbd97761db","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Több évfolyam tudásában máig mérhető, jelentős hiányt okozott a koronavírus-járvány időszaka, sőt valószínűleg ők egész életükben hordozzák majd ezt a hátrányt, az oktatásirányítás pedig nem tesz semmit a felzárkóztatásért. Az iskolákat felkészületlenül érte a bezárás, és nem sok mindent tanult a közoktatás a karantén alatt.","shortLead":"Több évfolyam tudásában máig mérhető, jelentős hiányt okozott a koronavírus-járvány időszaka, sőt valószínűleg ők egész...","id":"20250313_covid-iskola-oktatas-karantenoktatas-digitalis-oktatas-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02403ced-b399-4aac-8ce0-c3dbd97761db.jpg","index":0,"item":"1d2b79c7-9cd9-4057-878a-57bb23d7e812","keywords":null,"link":"/360/20250313_covid-iskola-oktatas-karantenoktatas-digitalis-oktatas-lezaras","timestamp":"2025. március. 13. 12:00","title":"50 éven át alulteljesítő generáció és egy elpuskázott lehetőség – tanult-e valamit az iskola az öt éve elrendelt bezárásból?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vajon lehet-e hibát találni a BMW 7-es sorozatához tartozó, lazán 40 millió forintért vesztegetett, 750d jelű, összkerékhajtású dízeljében? A kifinomult ízlésű autós ínyencek bizonyára ezúttal is tudnak kukacoskodni, ám annyi bizonyos: a közel két méter széles, 5 méter hosszú bajor prémiumbatár az autóipar egyik csúcsterméke – minden, ami autós szem-szájnak ingere, az nagyjából benne van.
Persze mondhatni, ebben a kategóriában a luxus kötelező kűr. Csak mutatóba: a szattyánbarna, napabőrrel bevont fotelülések, a műszerfali nemesfa-betétek, vagy a diszkrét belső (hangulat)világítás mind olyan hívság, amely a tömegautókhoz szokott szemnek ámulatra méltó flanc. Itt azonban minden kényelmi felszerelés tényleg gombnyomásra működik. Az ajtócsapkodás felesleges, elegendő csak behajtani, utána magától behúzódik. Még a hátsó ablakok napfényvédő rolói is gombnyomásra járnak, s ha mindkét kezünk tele van csomaggal, nem kell azokat feltétlenül letenni: a csomagtartó fedele hátul, kicsit az alváz alá irányítva, láblengetésre magától kinyílik.
BMW
Ám az igazi, innovatív bravúr a hajtáslánc, mindenekelőtt a háromliteres, „triturbó”, hathengeres dízelmotor, amely 381 lóerős, csúcsnyomatéka 740 Nm. A szikár műszaki adatok aligha tudják érzékeltetni a vezetői élményt. A 12 hengeresek teljesítményével vetekedő négykerekű erőmű – mintha kifutó pályáról startoló repülőgépben ülnénk – halk motormorajjal, alig 5 másodperc alatt gyorsítja fel a két tonnás monstrumot, a három turbófeltöltő minden fordulattartományban agilisan tartja a kocsit. Ebben nem kis szerepet játszik a nyolcfokozatú automata ZF váltó is, amely mint egy trolibuszban, a legkisebb akadozás nélkül, villámgyorsan váltogatja a sebességfokozatokat.
Gyári adatok szerint a böhömnyi 7-es végsebessége leszabályozva 250 kilométer óránként, de ilyen tempó legfeljebb a német autópályákon jöhet szóba. Ennél talán praktikusabb szempont, hogy ebben a modellben is benne van a BMW xDrive fantázianevű összkerékhajtása, amely az elektronikus Dynamic Drive technikával együtt, még a csúszós-havas pályán, hirtelen manőver közben is cövekszerűen úton tart. Mindennek fényében az sem semmi, hogy a böhömnyi verda – vezetési stílustól függően – száz kilométeren megelégszik 7-11 liter gázolajjal, jóllehet aki erre a családi ház árával vetekedő BMW vásárlására vetemedik, annak bizonyára nem kulcskérdés az alacsony üzemanyag-fogyasztás.
BMW
Az élvezetes – pontosabban a biztonságos – vezetést még csak tovább fokozza a seregnyi elektronikus felszerelés. A holttérfigyelő, a sávváltásra megrezgő kormány mellett az adaptív tempomat is remek autós jószág. Országúton, előre beállított sebesség mellett, még akkor sem kell a fékpedálra lépni, ha előttünk lassúbb jármű halad. Annak közelébe érve a kocsi magától lefékez, sőt ha kell, meg is áll, majd előzéskor, akár gázpedálozás nélkül, visszaáll a beállított sebességre. A head up display néven ismert kütyü már megjelent néhány olcsóbb tömegautóban is, de a BMW-é a sebesség mellett, színesen a vezető szeme elé vetíti a közlekedési táblákat és a tempomat adatait is.
A vezetőülés melletti pulton lehet nyomogatni az üzemválasztó gombokat, amelyekkel a futómű feszességét és a motor vehemenciáját lehet állítani. A takarékos eco pro állásban gyári adat szerint akár 20 százalékkal is visszafogható a fogyasztás, a fő hangsúly az energia-visszatáplálásra helyeződik. A comfort + esetében a hetes már-már ringatódzik, a kétfajta sportállásban viszont a futómű bekeményít, a motor „felbőszül”.
A Formula 1 érzetet fokozza, hogy ilyen állásváltásnál a színes tft monitorra emlékeztető műszerfal is átváltozik: a comfortban látható négy kerek óra sport változatban vöröses háttérrel versenyautós grafikába megy át, s többek között rikítóan nagy számokkal mutatja a tényleges sebességet. Külön fejezet a ledes világítástechnika. Túl a vakítás nélküli fényszórókon az éjjellátó infravörös hőkamera még ködös időben is észreveszi az úton csellengő gyalogosokat, a kacsázó kerékpárokat, majd külön szúrófénnyel világítja meg őket a sofőr számára.
BMW
Miközben a kátyús pesti utakat zökkenők nélkül kivasalom, s a külvilágot kizárva koncertteremben érezhetem magam a potom 1,63 millió forintos Bang&Olufsen rádióval (amelynek mellékesen központi hangsugárzója minden indítás után rafináltam kiemelkedik a műszerfal tetejéből) Anisits Ferenc neve jár az eszemben. Az itthon méltatlanul mellőzött hazánkfia nevéhez fűződik a sportos dízelmotor kifejlesztése. Ő az a konstruktőr, aki Rudolf Diesel nyomdokain haladva, még a nyolcvanas években, a kerregő, lomha gázolajos aggregátot megújította: dinamikus, de egyúttal takarékos öngyújtóst varázsolt belőle. Anisits doktor munkássága nélkül ez a mostani, három turbóval megvadított csúcsdízel sem jöhetett volna létre.
És hogy mi jöhet még? Ahogy lenni szokott, a verseny megy tovább. A Merci már nem győzi hajtogatni, hogy a rövidesen piacra kerülő új S Osztály még jobb, übereli a bajor rivális hetesét.