A százas zöldhatár alatt a Ford Focus

A százas zöldhatár alatt a Ford Focus

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Az első családi kompakt lett a Focus, amely az 1.0 literes benzinmotorjának és sok más apró hatékonyságnövelő megoldásnak köszönhetően teljesíteni tudja a 99 g/km-es széndioxid-kibocsájtási értéket.

Egy ideje már a széndioxid-kibocsájtási érték ugyanolyan fontos tényezőnek számít az újautóknál, mint például a fogyasztás vagy a teljesítmény, hiszen egyrészt a gyártóknak is fontos, hogy betartsák az előírt kvótákat, másrészt pedig a vásárlók többsége igyekszik minél környezetkímélőbb autókat vásárolni. A két érdek remekül találkozik a Ford újdonságában, amely a Focus környezetkímélőbb változata, a benzines kompaktok között kategória elsőnek számító 99 g/km-es széndioxid-kibocsájtással.

©

A Ford mérnökei ügyesen használták a már meglévő technikákat annak érdekében, hogy a Focus-t zöldebbé tegyék. Az orrába a díjnyertes, háromhengeres 1.0 literes EcoBoost erőforrás kerül 100 lóerős teljesítménnyel, amelyhez hosszabb áttételezésű manuális váltó jár, valamint start/stop automatika és regeneratív fékrendszer. További módosítások a takarékosság jegyében a teljesen sima alvázburkolat, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és az elektromosan zárható lamellájú hűtőrács.

A módosításoknak köszönhetően nem csak a CO2-es értéke alacsony, hanem a fogyasztása is, hiszen az alapváltozatnál hét deciliterrel kevesebbet kér enni, ami a gyáriak szerint 4,1 litert jelent 100 kilométerre vetítve. „Évekkel ezelőtt még csak nagyon kevesen gondolták, hogy egy középkategóriás, benzines motorral szerelt autó képes lesz 100 g/km alatti széndioxid-kibocsájtási értéket produkálni, de a Ford 1.0 literes motorja, szokásához hűen ismét megmutatta, hogy milyen lehetőségek rejtőznek egy benzines erőforrásban.” – nyilatkozta Barb Samardzich, a Ford európai termékfejlesztési részlegének alelnöke.

A környezetbarát benzines Focus jövő évtől lesz kapható a márkakereskedésekben.