Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Vitályos Eszter kormányszóvivő „kijárta”, Gulyás Gergely minisztériuma pedig fizet. Két napja még forráshiányra hivatkozva nem támogatták a kutató-mentők támogatási kérelmét, mostanra mégis lett pénz.","shortLead":"Vitályos Eszter kormányszóvivő „kijárta”, Gulyás Gergely minisztériuma pedig fizet. Két napja még forráshiányra...","id":"20250523_pest-megyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-forrashiany-vitalyos-eszer-fideszes-szervezetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c.jpg","index":0,"item":"5a2cc408-4366-4d95-a98d-2f3faa92529b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_pest-megyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-forrashiany-vitalyos-eszer-fideszes-szervezetek","timestamp":"2025. május. 23. 15:39","title":"Kellemetlen lehetett, hogy a Fidesz civiljei és a felcsúti focisták kaptak pályázati támogatást, de a kutató-mentők nem, mert most mégis jut nekik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ha péntek, akkor rádiónyilatkozat Orbán Viktortól a Kossuthon. Téma lett volna bőven: felmerült, hogy minden uniós forrást vonjanak meg Magyarországtól, újabb közvélemény-kutatás méri a Tisza 7 százalékos előnyét, nem csitul az „átláthatósági” törvény körüli botrány, és már a KDNP-ben is van, aki kritizál. Ezek helyett főleg Ukrajnát, az ellenzéket és az EU-t bírálta a kormányfő.","shortLead":"Ha péntek, akkor rádiónyilatkozat Orbán Viktortól a Kossuthon. Téma lett volna bőven: felmerült, hogy minden uniós...","id":"20250523_Orban-Viktor-Kossuth-radio-radiointerju-pentek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90.jpg","index":0,"item":"5a8c6c72-2094-4d3c-b266-001413c652fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_Orban-Viktor-Kossuth-radio-radiointerju-pentek-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 07:41","title":"Orbán Viktor: „Egy háború- és ukránbarát propagandahálózat működik Magyarországon, de megtettük a lépéseket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8a5d391-14ce-4755-b042-b7e86632f15d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alapvetően még jogosítvány sem kell a vezetéséhez.","shortLead":"Alapvetően még jogosítvány sem kell a vezetéséhez.","id":"20250522_Egyenruhat-kap-az-uj-Fiat-Topolino-csendorauto-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8a5d391-14ce-4755-b042-b7e86632f15d.jpg","index":0,"item":"bd98a28b-72c1-4108-92f6-cafa6eeb488a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Egyenruhat-kap-az-uj-Fiat-Topolino-csendorauto-lesz","timestamp":"2025. május. 22. 13:00","title":"Egyenruhát kap a kis Fiat Topolino, csendőrautó lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62f2fc5-014d-45e1-8d08-6914c5911c9d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfi 2001 óta nem is vezethetne, de ez nem tarotta vissza. ","shortLead":"A férfi 2001 óta nem is vezethetne, de ez nem tarotta vissza. ","id":"20250523_24-eve-nem-ivezethetne-ittas-baleset-gyori-autos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62f2fc5-014d-45e1-8d08-6914c5911c9d.jpg","index":0,"item":"6d1df109-568c-4527-8df2-76e012f2da3c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_24-eve-nem-ivezethetne-ittas-baleset-gyori-autos","timestamp":"2025. május. 23. 10:34","title":"24 éve végleg eltiltották a vezetéstől, ittasan mégis több balesetet is okozott egy győri autós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87e675c2-0013-4582-94bb-24715322c9b4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"4 millió 666 ezren álltak munkában, a munkanélküliségi ráta 4,4 százalék volt áprilisban.","shortLead":"4 millió 666 ezren álltak munkában, a munkanélküliségi ráta 4,4 százalék volt áprilisban.","id":"20250523_32-ezerrel-kevesebben-dolgoznak-Magyarorszagon-mint-egy-eve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87e675c2-0013-4582-94bb-24715322c9b4.jpg","index":0,"item":"b19f2232-065a-45e2-9bd9-65c03bb901fe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_32-ezerrel-kevesebben-dolgoznak-Magyarorszagon-mint-egy-eve","timestamp":"2025. május. 23. 08:35","title":"Ez se repülőrajt: 32 ezerrel kevesebben dolgoznak Magyarországon, mint egy éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a8ec80e-9d6b-4b61-9506-de1e6bb116ce","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az egyetem korábban már a szövetségi támogatások megvonása miatt is jogi eljárást indított az amerikai kormány ellen.","shortLead":"Az egyetem korábban már a szövetségi támogatások megvonása miatt is jogi eljárást indított az amerikai kormány ellen.","id":"20250523_harvard-per-kulfoldi-diakok-birosag-trump-adminisztracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a8ec80e-9d6b-4b61-9506-de1e6bb116ce.jpg","index":0,"item":"9008750e-f12b-426c-9c5c-7481ddcc7539","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_harvard-per-kulfoldi-diakok-birosag-trump-adminisztracio","timestamp":"2025. május. 23. 16:53","title":"Beperli a Harvard a Trump-adminisztrációt a külföldi diákok felvételének betiltása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Komoly összeget fizetnének érte.","shortLead":"Komoly összeget fizetnének érte.","id":"20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f.jpg","index":0,"item":"dc96a3e0-39ad-4ec6-aa0e-7b33250ab9dd","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","timestamp":"2025. május. 23. 11:55","title":"Titokzatos befektetőcsoport vásárolhatja meg az OnlyFanst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Eddig 2930 milliárd forintnál tart az idei hiány. Baj van, de tragédia nincs: a bevételek jól alakulnak, a kamatok javát már kifizette az állam, de van azért olyan tétel, ahol már nagyon nagy a túlköltekezés.","shortLead":"Eddig 2930 milliárd forintnál tart az idei hiány. Baj van, de tragédia nincs: a bevételek jól alakulnak, a kamatok...","id":"20250522_hiany-allamhaztartas-koltsegvetes-ado-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"c7332d5a-cdf9-4fa4-834c-e5a6de1d6295","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_hiany-allamhaztartas-koltsegvetes-ado-kamatok","timestamp":"2025. május. 22. 15:06","title":"Bemutatta a kormány, hogyan jött össze a rekordszintű hiány április végére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
DTM: a Merci és az Audi gyár miatt jön a Hungaroringre
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Több mint 25 év után 2014. június 1-jén újra a Hungaroringen vendégeskedik a Német Túraautó Bajnokság (DTM), amely szervezettségét és presztízsértékét tekintve is csak hajszálnyival marad el a Forma-1-től. A hvg.hu az idei évad zárófutamán, Hockenheimben tájékozódott arról, hogy miért épp hazánk kerül be a bajnokság körforgásába, s mit várnak a mogyoródi vizittől a széria legjobbjai.
Amikor az ember a Hockenheimring bejáratához közeledik a kellemes késő őszi napsütésben, a Forma-1-es versenyhétvégéket idéző forgatag fogadja, ami nem véletlen. A DTM népszerűsége arrafelé kétségkívül vetekszik a királykategóriával: egy éve ugyanitt, amikor a zárófutam döntött a bajnoki cím sorsáról, egy gombostűt is alig lehetett leejteni, de a lelkes rajongók ezúttal is ellepték a baden-württembergi létesítményt, holott a titulus sorsa már az utolsó előtti összecsapáson eldőlt.
Nem is nagyon lehet ezen csodálkozni: a három nagy német prémiumgyártó, a Mercedes-Benz, az Audi és a tavaly visszatérő BMW saját vadászterületén mindig izgalmasak a futamok, ráadásul a siker sokat ér, köszönhetően annak, hogy a DTM-et – míg a WTCC a szériaautók világbajnoksága – a prototípus-túraautók legütősebb bajnokságaként tartják számon. A pontrendszer ugyanaz, mint a Forma-1-ben, a futamokat – bár rövidebbek –- itt is színesítik kerékcserék, míg a költségek elszabadulásának szigorú egységesítéssel igyekeznek gátat szabni. Mint arról HWA-Mercedes istállónál vendégeskedve meggyőződhettünk, az érintett márkák által gyártott 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorral szerelt, Hankook-abroncsokon gördülő versenygépeknek szinte minden fontos alkotóeleme egységesítve van.
DTM
Daimler
Valószínűleg számos hazai motorsport-rajongó szívét megdobogtatta, amikor néhány hete hivatalossá vált, hogy a Hungaroring is bekerül a DTM jövő évi versenynaptárába. A bajnokság kimozdul ugyan Németországból – idén Nagy-Britanniában, Ausztriában, Oroszországban és Hollandiában is rendeztek futamot a tradicionális német helyszínek mellett –, Magyarország viszont az 1988-as első, s mindmáig egyetlen, a Forma-1-ben is megfordult Johnny Cecotto és a Mercedes sikereivel végződött DTM-vizit óta legfeljebb csak áhítozhatott arról, hogy a mezőny egy napon visszatér a mogyoródi katlanba.
„A Hungaroring remek helyszín, a magyarok imádják az autósportot, ráadásul nagyon jól összerakott pályamunkát kaptunk az ottani menedzsmenttől” – magyarázta a hvg.hu-nak Wolfgang Schattling, a Mercedes sportosztályának kommunikációért felelős vezetője, aki a DTM menedzsmentjének vezetőjeként a szervezéssel és a lebonyolítással kapcsolatos teendőket is irányítja. Azt már Hans-Werner Aufrechttől, a bajnokság promóteri teendőit intéző ITR nevű cég fővezérétől – akit a DTM Bernie Ecclestone-jaként is szokás emlegetni – tudtuk meg, hogy a magyar pályával kötendő megállapodás három plusz két évre szól és a sportszakmai okok mellett egyéb tényezők is közrejátszottak abban, hogy jövőre megvalósul a visszatérés.
DTM
Daimler
„Az egyik nyomós ok az, hogy mindhárom, a bajnokságban érintett márkának van gyárlétesítménye abban a térségben” – mondta Aufrecht, utalva arra, hogy a Mercedes Kecskeméten, az Audi Győrben, a BMW pedig Grazban működtet gyárakat. „Ezekben a létesítményekben közel 30 ezer ember dolgozik, így a Hungaroringen tartandó futam remek lehetőséget kínál a gyártóknak a saját brandjük népszerűsítésére. A másik ok, hogy igyekszünk minél komolyabb lépéseket tenni a keleti piacok felé. Idén már rendeztünk egy futamot Moszkvában, jövőre pedig Magyarország mellett Kína is bekerül a versenynaptárba. A keleti térségben van kereslet az új autókra, a gyártóink pedig a bajnokságon keresztül szeretnék megmutatni magukat és a képességeiket.”
Aufrecht szerint a kelet-közép-európai régióban hazánk elsőszámú választás volt a DTM számára, amit az üzletember jórészt az itteni mentalitásnak tulajdonított: „Már a régi időkben, a kommunista érában is az volt a benyomásom, hogy a magyarok mentalitása nagyon közel áll a nyugat-európaiakéhoz. Már akkor is igyekeztek nyitottak lenni és megmutatni magukat, létezett egyfajta marketing-szemlélet.”
DTM
BMW Motorsport
Vannak autósport-szériák, ahol a szervezők azzal próbálják bevonzani a nézőket, hogy meghívásos alapon lehetőséget biztosítanak az indulásra egy-egy helyi versenyzőnek. Ezt a módszert alkalmazza például a Forma-1-es versenyhétvégék betétszámaként zajló Porsche Szuperkupa is, abban viszont Schattling és Aufrecht is egyetért, hogy a DTM-ben nem lehet ilyesmire számítani. „Nem lenne tisztességes a többi versenyzővel szemben” – mondta a menedzsment vezére. Az ITR-főnök hozzátette: „A mezőnyünk rendkívül erős, így ha valaki közéjük csöppenne, biztosan sokkal lassabb lenne. Vele, valamint a többiekkel szemben sem lenne korrekt, ha ez bekövetkezne. Tudjuk, hogy fontos a helyi érdekeltség, így azt például könnyen el tudom képzelni, hogy a betétversenyeink valamelyikén, mondjuk a Volkswagen Scirocco Kupában lehetőséget kapjanak magyarok is. Ez nem rajtunk, hanem az adott sorozat szervezőin múlik.”
Nagy nevekben így sem lesz hiány a DTM mezőnyében: az idei szezonban olyan túraautós nagyágyúk vetélkedtek egymással a bajnokságban, mint az Audi kötelékében versenyző, két-két bajnoki címet jegyző Mattias Ekström és Timo Scheider, a Mercedes egyszeres bajnok vezérürüje, Gary Paffett vagy épp a BMW csillagai, a WTCC-ből átigazolt háromszoros világbajnok Andy Priaulx és az idén ezüstéremig jutó Augusto Farfus. Gyakorta bukkannak fel a bajnokságban olyan pilóták is, akik a Forma-1 után itt keresik a boldogulást: a közelmúltban itt versenyzett például Mika Häkkinen, David Coulthard és Ralf Schumacher is, míg idén a tavaly még a Marussia F1-es istállóját erősítő Timo Glock képviselte ezt a vonulatot.
DTM
BMW Motorsport
„Nagyon örülök annak, hogy a Hungaroring is bekerül a DTM vérkeringésébe” – mondta a hvg.hu-nak percekkel az első túraautós győzelmét követően Glock. ”A Forma-1-ben volt ott néhány igazán jól sikerült versenyem, 2008-ban például második lettem a Toyota színeiben. Nagyon tetszik nekem a pálya és tudom, hogy – ki tudja, miért? – elég sok rajongóm van Magyarországon. Úgy értesültem, hogy nyáron lesz a futam, amikor mindig óriási a forróság arrafelé, de így is várom, hogy ott versenyezhessünk.”
Mike Rockenfeller, a DTM idei bajnoka, a 2010-es Le Mans-i 24 órás futam abszolút értékelését megnyerő Audi-egység tagja is izgatott a mogyoródi viadallal kapcsolatban. Igaz, az idén megkoronázott pilóta saját bevallása szerint még nem tudja, hogy jövőre is tagja lesz-e a mezőnynek…
„Őszintén szólva még nem tudom pontosan, hogy jómagam mit fogok csinálni a következő idényben, de úgy hiszem, hogy maradok a DTM-ben és természetesen örülök a hírnek, hogy a bajnokság ellátogat a Hungaroringre. A pálya csodálatos, voltam ott korábban a Porsche Szuperkupa mezőnyében, így tudom, hogy a közönség csodálatos hangulatot teremt. A Forma-1-es futamokat is mindig nézem, abból is sokat lehet tanulni a pályáról” – mondta a hvg.hu-nak a négykarikások uralkodó bajnoka.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.