Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8d6a7ce-b3cc-412b-9641-a61da43600dd","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az összes megkérdezett több mint fele nem ért egyet a keleti nyitással, és még a kormánypárti szavazók 48 százaléka szerint is csak közepes Magyarország befolyása a nemzetközi színtéren.","shortLead":"Az összes megkérdezett több mint fele nem ért egyet a keleti nyitással, és még a kormánypárti szavazók 48 százaléka...","id":"20241129_Csak-a-fideszesek-koreben-nepszeru-a-keleti-nyitas-politikaja-a-Publicus-merese-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8d6a7ce-b3cc-412b-9641-a61da43600dd.jpg","index":0,"item":"0f37eda9-6a88-490f-ade8-59b0513c4677","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Csak-a-fideszesek-koreben-nepszeru-a-keleti-nyitas-politikaja-a-Publicus-merese-szerint","timestamp":"2024. november. 29. 07:46","title":"Csak a fideszesek körében népszerű a keleti nyitás politikája a Publicus mérése szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ac59fef-1e32-4190-b922-d205d660c829","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241129_hvg-orkeny-szinhaz-1-5-ezrelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ac59fef-1e32-4190-b922-d205d660c829.jpg","index":0,"item":"203349b1-877e-48cd-ba17-8cce84a97211","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-orkeny-szinhaz-1-5-ezrelek","timestamp":"2024. november. 29. 06:00","title":"Az alkoholbetegek világát mutatja meg az Örkény Színház érzékeny előadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05a4bb01-5cda-43f6-ac1c-53740c200515","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az orosz Roszkoszmosz űrügynökség két űrhajósa kipakolta azt a háromtonnányi élelmiszert és egyéb ellátmányt, amit a Nemzetközi Űrállomásra szállított a Progressz teherűrhajó. A NASA már sejti, mi okozhatta a szivárgást.","shortLead":"Az orosz Roszkoszmosz űrügynökség két űrhajósa kipakolta azt a háromtonnányi élelmiszert és egyéb ellátmányt, amit...","id":"20241129_nemzetkozi-urallomas-orosz-teherurhajo-progressz-nasa-mergezo-szag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05a4bb01-5cda-43f6-ac1c-53740c200515.jpg","index":0,"item":"a216268e-f30d-4229-a515-9d2fb48b7561","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_nemzetkozi-urallomas-orosz-teherurhajo-progressz-nasa-mergezo-szag","timestamp":"2024. november. 29. 10:03","title":"Eltűnt a mérgező szag az orosz teherűrhajóról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0c28d8b-a0cb-4792-a828-d0f03c424e7e","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kereki Gergő társasága vagyonkezeléssel és kommunikációs tevékenységgel foglalkozik. ","shortLead":"Kereki Gergő társasága vagyonkezeléssel és kommunikációs tevékenységgel foglalkozik. ","id":"20241129_Kereki-Gergo--Uj-Media-Holding-Zrt-KESMA-Mediaworks-MCC-The-European-Conservative","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0c28d8b-a0cb-4792-a828-d0f03c424e7e.jpg","index":0,"item":"682e0f12-9113-4b0a-839c-bb86d4654a91","keywords":null,"link":"/360/20241129_Kereki-Gergo--Uj-Media-Holding-Zrt-KESMA-Mediaworks-MCC-The-European-Conservative","timestamp":"2024. november. 29. 12:15","title":"Saját holdingot alapított a kormányzat ideológiai szervezeteinek egyik fontos háttérembere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2a4101d-979d-40ff-947c-4aa4b4beaf86","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Valójában kettő is: 80-as és új 81-es. ","shortLead":"Valójában kettő is: 80-as és új 81-es. ","id":"20241129_zuglo-uj-troli-80-81","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a4101d-979d-40ff-947c-4aa4b4beaf86.jpg","index":0,"item":"217fe73c-a817-44c9-b477-c82a594c0081","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_zuglo-uj-troli-80-81","timestamp":"2024. november. 29. 12:58","title":"Új trolivonal lesz Zuglóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48e214a9-9f82-4da6-8c0c-fcfacefb6a61","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ilyen csodát a rendőrök is ritkán látnak. ","shortLead":"Ilyen csodát a rendőrök is ritkán látnak. ","id":"20241129_retsagi-autos-csupasz-felnin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48e214a9-9f82-4da6-8c0c-fcfacefb6a61.jpg","index":0,"item":"5e1c3b2e-a933-43a4-925d-7b4905dbc5b2","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_retsagi-autos-csupasz-felnin","timestamp":"2024. november. 29. 09:59","title":"Mad Max-autót fogtak a rendőrök Bánkon, amiben két részeg utazott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.","shortLead":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen...","id":"20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328.jpg","index":0,"item":"7360c359-1ec0-4ba8-8f5c-d9c6b5c5c1ef","keywords":null,"link":"/360/20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","timestamp":"2024. november. 30. 15:00","title":"Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27753e59-5e2c-4d61-bde6-3fae95de70da","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Kate Winslet főszereplésével film készült a modellből lett haditudósító, Lee Miller életéről, aki a frontról és a koncentrációs táborokról is tudósított, odanézett, amikor mindenki más elkapta a tekintetét.","shortLead":"Kate Winslet főszereplésével film készült a modellből lett haditudósító, Lee Miller életéről, aki a frontról és...","id":"20241129_hvg-lee-miller-fotos-modell-film-mozi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27753e59-5e2c-4d61-bde6-3fae95de70da.jpg","index":0,"item":"ce82504b-63cf-46fb-be64-80aaaff1547f","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-lee-miller-fotos-modell-film-mozi","timestamp":"2024. november. 29. 19:30","title":"„Könyörgöm, higgyétek el, hogy igaz!” – jéghideg dühvel örökítette meg a koncentrációs táborokat Lee Miller fotós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
DTM: a Merci és az Audi gyár miatt jön a Hungaroringre
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Több mint 25 év után 2014. június 1-jén újra a Hungaroringen vendégeskedik a Német Túraautó Bajnokság (DTM), amely szervezettségét és presztízsértékét tekintve is csak hajszálnyival marad el a Forma-1-től. A hvg.hu az idei évad zárófutamán, Hockenheimben tájékozódott arról, hogy miért épp hazánk kerül be a bajnokság körforgásába, s mit várnak a mogyoródi vizittől a széria legjobbjai.
Amikor az ember a Hockenheimring bejáratához közeledik a kellemes késő őszi napsütésben, a Forma-1-es versenyhétvégéket idéző forgatag fogadja, ami nem véletlen. A DTM népszerűsége arrafelé kétségkívül vetekszik a királykategóriával: egy éve ugyanitt, amikor a zárófutam döntött a bajnoki cím sorsáról, egy gombostűt is alig lehetett leejteni, de a lelkes rajongók ezúttal is ellepték a baden-württembergi létesítményt, holott a titulus sorsa már az utolsó előtti összecsapáson eldőlt.
Nem is nagyon lehet ezen csodálkozni: a három nagy német prémiumgyártó, a Mercedes-Benz, az Audi és a tavaly visszatérő BMW saját vadászterületén mindig izgalmasak a futamok, ráadásul a siker sokat ér, köszönhetően annak, hogy a DTM-et – míg a WTCC a szériaautók világbajnoksága – a prototípus-túraautók legütősebb bajnokságaként tartják számon. A pontrendszer ugyanaz, mint a Forma-1-ben, a futamokat – bár rövidebbek –- itt is színesítik kerékcserék, míg a költségek elszabadulásának szigorú egységesítéssel igyekeznek gátat szabni. Mint arról HWA-Mercedes istállónál vendégeskedve meggyőződhettünk, az érintett márkák által gyártott 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorral szerelt, Hankook-abroncsokon gördülő versenygépeknek szinte minden fontos alkotóeleme egységesítve van.
DTM
Daimler
Valószínűleg számos hazai motorsport-rajongó szívét megdobogtatta, amikor néhány hete hivatalossá vált, hogy a Hungaroring is bekerül a DTM jövő évi versenynaptárába. A bajnokság kimozdul ugyan Németországból – idén Nagy-Britanniában, Ausztriában, Oroszországban és Hollandiában is rendeztek futamot a tradicionális német helyszínek mellett –, Magyarország viszont az 1988-as első, s mindmáig egyetlen, a Forma-1-ben is megfordult Johnny Cecotto és a Mercedes sikereivel végződött DTM-vizit óta legfeljebb csak áhítozhatott arról, hogy a mezőny egy napon visszatér a mogyoródi katlanba.
„A Hungaroring remek helyszín, a magyarok imádják az autósportot, ráadásul nagyon jól összerakott pályamunkát kaptunk az ottani menedzsmenttől” – magyarázta a hvg.hu-nak Wolfgang Schattling, a Mercedes sportosztályának kommunikációért felelős vezetője, aki a DTM menedzsmentjének vezetőjeként a szervezéssel és a lebonyolítással kapcsolatos teendőket is irányítja. Azt már Hans-Werner Aufrechttől, a bajnokság promóteri teendőit intéző ITR nevű cég fővezérétől – akit a DTM Bernie Ecclestone-jaként is szokás emlegetni – tudtuk meg, hogy a magyar pályával kötendő megállapodás három plusz két évre szól és a sportszakmai okok mellett egyéb tényezők is közrejátszottak abban, hogy jövőre megvalósul a visszatérés.
DTM
Daimler
„Az egyik nyomós ok az, hogy mindhárom, a bajnokságban érintett márkának van gyárlétesítménye abban a térségben” – mondta Aufrecht, utalva arra, hogy a Mercedes Kecskeméten, az Audi Győrben, a BMW pedig Grazban működtet gyárakat. „Ezekben a létesítményekben közel 30 ezer ember dolgozik, így a Hungaroringen tartandó futam remek lehetőséget kínál a gyártóknak a saját brandjük népszerűsítésére. A másik ok, hogy igyekszünk minél komolyabb lépéseket tenni a keleti piacok felé. Idén már rendeztünk egy futamot Moszkvában, jövőre pedig Magyarország mellett Kína is bekerül a versenynaptárba. A keleti térségben van kereslet az új autókra, a gyártóink pedig a bajnokságon keresztül szeretnék megmutatni magukat és a képességeiket.”
Aufrecht szerint a kelet-közép-európai régióban hazánk elsőszámú választás volt a DTM számára, amit az üzletember jórészt az itteni mentalitásnak tulajdonított: „Már a régi időkben, a kommunista érában is az volt a benyomásom, hogy a magyarok mentalitása nagyon közel áll a nyugat-európaiakéhoz. Már akkor is igyekeztek nyitottak lenni és megmutatni magukat, létezett egyfajta marketing-szemlélet.”
DTM
BMW Motorsport
Vannak autósport-szériák, ahol a szervezők azzal próbálják bevonzani a nézőket, hogy meghívásos alapon lehetőséget biztosítanak az indulásra egy-egy helyi versenyzőnek. Ezt a módszert alkalmazza például a Forma-1-es versenyhétvégék betétszámaként zajló Porsche Szuperkupa is, abban viszont Schattling és Aufrecht is egyetért, hogy a DTM-ben nem lehet ilyesmire számítani. „Nem lenne tisztességes a többi versenyzővel szemben” – mondta a menedzsment vezére. Az ITR-főnök hozzátette: „A mezőnyünk rendkívül erős, így ha valaki közéjük csöppenne, biztosan sokkal lassabb lenne. Vele, valamint a többiekkel szemben sem lenne korrekt, ha ez bekövetkezne. Tudjuk, hogy fontos a helyi érdekeltség, így azt például könnyen el tudom képzelni, hogy a betétversenyeink valamelyikén, mondjuk a Volkswagen Scirocco Kupában lehetőséget kapjanak magyarok is. Ez nem rajtunk, hanem az adott sorozat szervezőin múlik.”
Nagy nevekben így sem lesz hiány a DTM mezőnyében: az idei szezonban olyan túraautós nagyágyúk vetélkedtek egymással a bajnokságban, mint az Audi kötelékében versenyző, két-két bajnoki címet jegyző Mattias Ekström és Timo Scheider, a Mercedes egyszeres bajnok vezérürüje, Gary Paffett vagy épp a BMW csillagai, a WTCC-ből átigazolt háromszoros világbajnok Andy Priaulx és az idén ezüstéremig jutó Augusto Farfus. Gyakorta bukkannak fel a bajnokságban olyan pilóták is, akik a Forma-1 után itt keresik a boldogulást: a közelmúltban itt versenyzett például Mika Häkkinen, David Coulthard és Ralf Schumacher is, míg idén a tavaly még a Marussia F1-es istállóját erősítő Timo Glock képviselte ezt a vonulatot.
DTM
BMW Motorsport
„Nagyon örülök annak, hogy a Hungaroring is bekerül a DTM vérkeringésébe” – mondta a hvg.hu-nak percekkel az első túraautós győzelmét követően Glock. ”A Forma-1-ben volt ott néhány igazán jól sikerült versenyem, 2008-ban például második lettem a Toyota színeiben. Nagyon tetszik nekem a pálya és tudom, hogy – ki tudja, miért? – elég sok rajongóm van Magyarországon. Úgy értesültem, hogy nyáron lesz a futam, amikor mindig óriási a forróság arrafelé, de így is várom, hogy ott versenyezhessünk.”
Mike Rockenfeller, a DTM idei bajnoka, a 2010-es Le Mans-i 24 órás futam abszolút értékelését megnyerő Audi-egység tagja is izgatott a mogyoródi viadallal kapcsolatban. Igaz, az idén megkoronázott pilóta saját bevallása szerint még nem tudja, hogy jövőre is tagja lesz-e a mezőnynek…
„Őszintén szólva még nem tudom pontosan, hogy jómagam mit fogok csinálni a következő idényben, de úgy hiszem, hogy maradok a DTM-ben és természetesen örülök a hírnek, hogy a bajnokság ellátogat a Hungaroringre. A pálya csodálatos, voltam ott korábban a Porsche Szuperkupa mezőnyében, így tudom, hogy a közönség csodálatos hangulatot teremt. A Forma-1-es futamokat is mindig nézem, abból is sokat lehet tanulni a pályáról” – mondta a hvg.hu-nak a négykarikások uralkodó bajnoka.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!