szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Fortune Magazin összeszedte azt a kilenc női felsővezetőt és egy versenyzőt, akik nagyon komoly befolyással rendelkeznek a férfias szakmának tekintett autóiparban.

1. Mary Barra – General Motors, globális termékfejlesztésért, beszerzésért és ellátási láncért felelős ügyvezető alelnök

Mary Barra egészen korán, már 1980-ban a GM-hez került, ahol szakmai gyakornokként a Pontiac Motor Divisionnél helyezkedett el. Master diplomáját már GM ösztöndíjasként szerezte meg 1990-ben, ami után az anyavállalatnál kapott munkát. 2011 februárjában a globális termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöknek nevezték ki, idén augusztustól pedig már a beszerzés és ellátás is hozzá tartozik. Gyakran ismételt jelszava: „Nincs több silány autó.”

Mary Barra

2. Grace Lieblein – General Motors, globális beszerzési és ellátási láncért felelős alelnök

Grace Lieblein tavaly került a jelenlegi pozíciójába, ahol a GM globális beszerzési, ellátási és logisztikai működését irányítja, ami azt jelenti, hogy 6700 dolgozóért, 77 milliárd dolláros büdzséért és 3000 beszállítóért felel szerte a világon. Korábban a GM Brazília elnök-vezérigazgatója volt, ahol olyan eredmények szerepelnek a neve mellett, mint például 9 új modell piaci bevezetése 15 hónapon belül.

3. Julie Hamp – Toyota Motor Észak-Amerika, kommunikációs igazgató

Julie Hamp a Toyota előtt a GM európai részlegénél, majd a Pepsi Colánál dolgozott kommunikációs vezetőként. Jelenleg a japán márka észak-amerikai kommunikációs igazgatójaként a Toyota, a Lexus és a Scion termék illetve márka kommunikációja, valamint a marketing tartozik a munkakörébe. További feladatai között a befektetőkkel történő kapcsolattartás is szerepel.

4. Danica Patrick – autóversenyző

Danica Patrick az eddigi legsikeresebb női autóversenyző, hiszen a saját nemében egyedüliként vezetett már Indy 500-as futamon az első helyen, illetve a Daytona 500-ban is sikerült egyszer pole-pozícióból startolnia. Többször szóba hozták már az F1-es szériával, amit Bernie Ecclestone erősen támogatna, de mindeddig nem történt komolyabb előrelépés ezen a téren. 2013-ban az amerikai Sprint Cup szezonban a Go Daddy Chevrolet volánja mögött nyolcszor sikerült az első 20-ban végeznie, amivel kapcsolatban csak ennyit mondott: „Azért jöttem, hogy a leggyorsabb pilóta legyek, ne csak a leggyorsabb nő.”

Danica Patrick

5. Alicia Boler-Davis – General Motors, minőségért és felhasználói elégedettségért felelős alelnök

Boler-Davis-t idén júliusban nevezték ki az adott szakterület elnökévé, melynek részeként személyes beszámolókat tart Dan Akerson vezérigazgatónak, illetve tagja a vezetői döntésekért felelős bizottságnak.

Alicia Boler-Davis

6. Barb Samardzich – Ford Europe, alelnök és operatív igazgató

Novemberi kinevezésével Samardzich olyan területekért felel, mint a gyártás, a minőségellenőrzés, a termékfejlesztés, beszerzés, fenntarthatóság és biztonságtechnika. Fordos karrierje 1990-ben kezdődött, de csak 2011-ben érkezett az európai részleghez, ahol a termékfejlesztés alelnökeként tevékenykedett.

Barb Samardzich

7. Christine Barman - Chrysler Group LLC, elektronikai egységekért felelős csapat vezetője

Nemrég maga Sergio Marchionne vezérigazgató helyezte át Christine Barmant a Dodge Dart fejlesztése mellől az elektronikai berendezésekért felelős mérnökcsapat élére, ahol a Chrysler-csoport összes termékébe készítenek elektronikai berendezéseket. Barman 1994-ben került egyetemi hallgatóként a cégcsoporthoz, ahol 1997-ben kezdett el mérnökként teherautók fékrendszerein dolgozni.

8. Linda Hasenfratz – Linamar, vezérigazgató

Linda Hasenfratz 2002 óta vezérigazgatója az édesapja által alapított vállalkozásnak, amely Kanada második legnagyobb autóipari beszállítójaként van jelen, 17.500 alkalmazottal és 3,3 milliárd dolláros éves árbevétellel. Autóalkatrészeken kívül teherautókba, munkagépekbe, mezőgazdasági gépekbe, hajókba és szélerőművekbe is készítenek alkatrészeket. Hasenfratz célja, hogy 2020-ra megtriplázzák a jelenlegi árbevételüket.

9. Trudy Hardy – BMW Észak-Amerika, marketingalelnök

Jelenlegi pozícióját szeptemberben vette át, melynek részeként ő felel a BMW márka marketingprojektjeiért, illetve a terméktervezésben és a stratégia kialakításában is fontos szerepe van. Autóipari karrierjét a Jaguarnál kezdte, ahonnan 2001-ben szerződött át a BMW-csoporthoz, hogy a Mini USA márkakommunikációs feladatait ellássa.

10. Elena Ford – Ford Motor, globális kereskedői és vásárlói élményért felelős alelnök

Az, hogy Elena Ford a cégalapító ükunokája nem jelenti azt, hogy egyenes út vezet az elnöki székbe, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a jelenlegi pozíciójában március óta tevékenykedő Ford az első nő tagja a családnak, aki ilyen magas pozícióba került. Korábban egyébként globálismarketing-igazgatóként dolgozott.

Elena Ford

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon.
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!