szerző:
Tetszett a cikk?

Egy kisbusz formájú autóra azt mondani, hogy az nem egy kisbusz, bátorság kell. Ezt állítja a Mercedes és be is bizonyítja.

Már a világpremieren körbejárhattuk a csillagos márka Vianóját leváltó nagyterűt, megnézhettük kívül, belül. Most mehettünk is vele egy kört a Mercedes zsámbéki Star Experience bemutatója előtt.

A Mercedes V-osztállyal kapcsolatos egyik legfontosabb kérdés a célcsoport, amelyet a stuttgartiak háromszereplősre tesznek. Az egyik, a még nyugaton is jómódú, aktív nagycsaládosok, mellettük azok a cégek, amelyek üzleti tárgyalónak tudják használni az ilyen járműveket, a központból sokat kijárva menet közben tudnak dolgozni. A harmadik célcsoport az exkluzív transzfereket lebonyolító társaságok, hotelek, rendezvényszervező cégek.

Képgaléria.
D.P.

Kétségtelen, az általunk próbált V-osztály, ráadásul Edition One kiszerelésben, az ismereteink szerinti személyszállító kisbuszok csúcsa, ami valóban inkább egy hátsókerék-hajtású és 5370 milliméter hosszú luxusautó a hűtőrácsba integrált hatalmas csillaggal. A látványt csak fokoza a duplaküllős 19 colos kerekek.

Az elől-hátul ébenfa színű full bőrrel, a sötétített ablakokkal, az egymásnak szembefordítható ülésekkel valóságos nappali, dolgozószoba hangulata van. A két hátsó üléssort akár ággyá is lehet alakítani, ha úgy alakul. A csomagtér térfogata 1030 liter, a hátsó ülések kiszerelésével pedig 4630 literes tér áll rendelkezésre hátul. A csomagtérajtó osztottan nyitható, szűkebb helyen sem kerülünk kellemetlen helyzetbe, az üvegfelületet külön is fel lehet nyitni.

A sofőrülésben elhelyezkedve a legújabb C-osztályból átemelt műszerfal-egység köszön vissza, ami szintén kizár minden haszonjárműves asszociációt. A fa utánzatú betétek, a varrott műbőr műszerfal-tető, a Burmester hifiegység és a táblagépes kijelző sem emlékeztet semmilyen hagyományos értelemben vett személy/áruszállítóra. A kardánboxon lévő navigáció kezelőszerve már a kézírást is felismeri, így elég csak a helységek kezdőbetűit felrajzolgatni az útvonal beállításához és indulhatunk is.

Az általunk próbált 2,1 literes négyhengeres turbódízel a V 250 BlueTEC, 190 lovas és 440 Nm nyomatékú motorjával a korábbi 3.0 literes V6-os helyébe lépett. Itt is jelen van a méretcsökkentés, miközben a teljesítményadatok mit sem apadtak. A kormányzás szintén személyautós, sőt ebben az osztályban szintén szokatlan módon menetmód-választó is van. Eco, Manual és Sport-mód a V-osztályban is. A Sportos karakter érezhetően át is hangolja a futóművet ( ami szintén egyedi, Agility Control-rendszerrel szerelt). A jármű mindezek ellenére nagy valószínűséggel 90 százalékban Eco módban fogja tölteni életét. A hétfokozatú 7G-Tronic Plus váltó átmenetek nélkül tartja ideális tartományban a fordulatszámot.

Az asszisztens és a biztonsági rendszerek terén sincs kompromisszum, az S-osztály felszereltsége hiánytalanul megtalálható: a nagyon hasznos oldalszél-asszisztens, az éberségfigyelő, a tizenkét parkolószenzor, plusz négy kamera, ami 360 fokos képet alkot a kocsi környezetéről. A biztonsági csomagban alap az ütközésvédelem, a sávtartó és a holttérfigyelő, valamint a sokadik generációs Pre-Safe rendszer. Ügyes megoldás a csomagtér ajtón, hogy a tolatókamerát műanyag fedél védi, amely felnyílik a hátramenet kapcsolásakor. A kocsiban a parkolási asszisztens a be- és kiállást is megoldja a vezető helyett, amelyet sok ügyfél értékel majd, főleg a szűknek tűnő parkolóhelyek esetében. A rendszer, a gáz adagolásán kívül, mindent kezel helyettünk.

A V-osztály árazása próbánk idején még nem volt nyilvános - a forgalmazás júniusban indul - egyedül az alapmodell ára publikus, 12,3 millió forint, míg az Edition One kivitelért inkább a húszmillió feletti árat lehet belőnie annak, aki erről álmodozna.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!