Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi a viszályukat, amelyet ezúttal ismét sikerült lecsendesíteni. Kérdés, így lesz-e a következő alkalommal is.","shortLead":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi...","id":"20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18.jpg","index":0,"item":"0b3ebe23-37b9-44db-a2d3-06518e0017ec","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","timestamp":"2025. május. 17. 14:30","title":"Nem lesz béke India és Pakisztán között a kasmíri kérdés rendezéséig, márpedig ez belátható időn belül lehetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8456be00-b33a-42e2-add6-65f25eb20f15","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nagyjából 66 ezer tonna élelmiszerről lehet szó, amelynek összértéke 98 millió dollár körül van.","shortLead":"Nagyjából 66 ezer tonna élelmiszerről lehet szó, amelynek összértéke 98 millió dollár körül van.","id":"20250516_Tonnaszamra-rohad-a-raszoruloknak-szant-etel-mert-Trumpek-megszuntettek-a-segelyprogramokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8456be00-b33a-42e2-add6-65f25eb20f15.jpg","index":0,"item":"6aa122b8-c983-4e8d-8a51-7c8405a554cf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Tonnaszamra-rohad-a-raszoruloknak-szant-etel-mert-Trumpek-megszuntettek-a-segelyprogramokat","timestamp":"2025. május. 16. 13:17","title":"Tonnaszámra rohad a rászorulóknak szánt étel, mert Trumpék megszüntették a segélyprogramokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"234d49b9-e36a-498f-8adb-b15a0006a8b0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"George Simion a félelmek szerint beállhat a szabotőrök sorába.","shortLead":"George Simion a félelmek szerint beállhat a szabotőrök sorába.","id":"20250516_politico-simion-orban-hasonlosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/234d49b9-e36a-498f-8adb-b15a0006a8b0.jpg","index":0,"item":"aea54994-8b10-41a3-81fe-fc120ec10090","keywords":null,"link":"/360/20250516_politico-simion-orban-hasonlosag","timestamp":"2025. május. 16. 07:30","title":"Politico: Az új román elnökesélyes miatt aggódik az EU, nehogy túlságosan hasonlítson Orbánra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e57bdad0-c918-4f3f-83d8-3aacfbbd139d","c_author":"Szentgyörgyi Rita","category":"360","description":"„A divat lett az én forradalmam” – idézi fel pályáját az ősi arisztokrata családból származó Jean-Charles de Castelbajac divattervező, képzőművész. Az első miseruhákat börtönkörnyezetbe tervezte, a legutóbbiakat a Notre-Dame újranyitására. Dolgozott a Sex Pistolsszal, Rihannával, a festő Jean-Michel Basquiat-val, a reklámfotós Oliviero Toscanival – de saját stílusából semmi áron nem engedett. HVG-portré.","shortLead":"„A divat lett az én forradalmam” – idézi fel pályáját az ősi arisztokrata családból származó Jean-Charles de...","id":"20250517_Jean-Charles-Castelbajac-divattervezo-kepzomuvesz-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e57bdad0-c918-4f3f-83d8-3aacfbbd139d.jpg","index":0,"item":"0bf36d4b-dcb2-4e5f-955d-640ca141f7c3","keywords":null,"link":"/360/20250517_Jean-Charles-Castelbajac-divattervezo-kepzomuvesz-HVG-portre","timestamp":"2025. május. 17. 12:30","title":"Madonna, Lady Gaga és a pápa öltöztetője a HVG-nek: Nálam soha nem a divat a prioritás, hanem a közlésvágy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5af0eaff-d6a7-4452-8ec2-a8efe2708688","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Óriási szenzációnak számított műkereskedelmi körökben, hogy Bécsben előkerült Gustav Klimt száz éve lappangó festménye. Ám találtunk arra utaló nyomokat, hogy a kép valójában Magyarországon volt korábban, és a műtárgyvédelmi hatóság tudta nélkül hagyta el az országot.","shortLead":"Óriási szenzációnak számított műkereskedelmi körökben, hogy Bécsben előkerült Gustav Klimt száz éve lappangó festménye...","id":"20250517_hvg-elokerult-klimt-festmeny-szurke-zona","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af0eaff-d6a7-4452-8ec2-a8efe2708688.jpg","index":0,"item":"b96b5549-1cde-4a25-861f-c3a527ed9256","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-elokerult-klimt-festmeny-szurke-zona","timestamp":"2025. május. 17. 07:00","title":"Krimi a műkincspiacon: Magyarországról csempészhették ki a száz év után előbukkant Klimt-festményt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23b0724d-170b-47c1-96e6-f0e760797f93","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Rogán Antalhoz köthető, több kínai projektben is érintett Acemil és a Budapesti Erőművet egy Habony-féle magántőkealaphoz segítő VPP-csoport több cége is abba az újbudai irodaházba van bejegyezve, amelyet a BYD nemrég megvásárolt, hogy itt hozza létre európai központját.","shortLead":"A Rogán Antalhoz köthető, több kínai projektben is érintett Acemil és a Budapesti Erőművet egy Habony-féle...","id":"20250516_byd-budapest-szekhaz-ip-west-habony-arpad-rogan-antal-vpp-acemil-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23b0724d-170b-47c1-96e6-f0e760797f93.jpg","index":0,"item":"32f99a1b-dfa4-4b97-8014-f01685440d4c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250516_byd-budapest-szekhaz-ip-west-habony-arpad-rogan-antal-vpp-acemil-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 17:17","title":"Habony- és Rogán-közeli cégek főbérlője lett a BYD az újbudai székház megvásárlásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67274264-6990-4faf-bdb1-a31b33d3b3db","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"60 nappal szeretnék meghosszabbítani a 200 millió értékű kötvénycsomag lejáratát.","shortLead":"60 nappal szeretnék meghosszabbítani a 200 millió értékű kötvénycsomag lejáratát.","id":"20250516_Megis-megegyezhet-Bige-Laszlo-mutragyas-cege-a-befektetoivel-elkerulheti-a-csodot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67274264-6990-4faf-bdb1-a31b33d3b3db.jpg","index":0,"item":"0b2b58b5-1cc4-4443-84a6-1fc9143735cc","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Megis-megegyezhet-Bige-Laszlo-mutragyas-cege-a-befektetoivel-elkerulheti-a-csodot","timestamp":"2025. május. 16. 08:20","title":"Mégis megegyezhet Bige László műtrágyás cége a befektetőivel, elkerülheti a csődöt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","shortLead":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","id":"20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f.jpg","index":0,"item":"0a833086-8f9a-45cf-b576-fc750b58139d","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","timestamp":"2025. május. 16. 10:09","title":"Legkorábban 2027 őszén indulhat el az M7-es autópálya bővítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fordulatokban és drámákban gazdag futam volt a 2014-es Le Mans-i 24 órás viadal, a megbízhatósági autóversenyzés csúcsderbije, ahol sokáig úgy tűnt, hogy a nagy riválisok megdönthetik az Audi egyeduralmát, ez azonban nem sikerült. A győzelmet az utóbbi négy évben harmadszor diadalmaskodó Marcel Fässler, André Lotterer és Benoit Treluyer triója szerezte meg egy másik másik négykarikás egység előtt.
A Toyota és az endurance-versenyzés legmagasabb kategóriájába, az LMP1-be idén visszatérő Porsche is fente a fogát a Le Mans-i 24 óráson 2000 óta csak kétszer nem diadalmaskodó Audira. A fordulatokban és drámákban rendkívül gazdag viadalon, szakértők szerint az utóbbi évtizedek legmozgalmasabb összecsapásán mindkét gyártó közel járt a négykarikások skalpjához, de a tervet nem tudták megvalósítani. Igaz, előzetesen semmilyen jel nem utalt arra, hogy a Fässler, Treluyer és Lotterer alkotta triónak lehet érdemi esélye a győzelem megszerzésére, ráadásul ezúttal az Audi javára legfeljebb tapasztalatok tekintetében billent a mérleg.
Audi-ünnep Le Mans-ban
Audi Motorsport
Az LMP1-es prototípusok kategóriájának üzemanyag-hatékonyságot előtérbe helyező, idén életbe lépett új szabályozásához mindhárom gyártó eltérő megoldású hibridekkel reagált. A Toyota 3,7 literes, atmoszférikus, V8-as benzinmotort és szuperkondenzátoros hibrid rendszert alkalmaz a T040-ben, míg a Porsche 2 literes, V4-es turbómotorral és lítium-ion akkukkal működő hibrid rendszert alkotott a 919-be. Mivel ezekben az autókban a hibrid rendszer 6 mJ-os teljesítményre képes, az Audi 4 literes, V6-os turbódízellel és lendkerekes hibridrendszerrel üzemelő R18 e-tron quattrójában pedig csak 2 mJ-ra, az üldözők helyzete előzetesen kedvezőbbnek tűnt. A megbízhatósági-vb (WEC) idei első két futamát megnyerő Toyota 7-es rajtszámú autója meg is szerezte pole pozíciót a korábbi Forma-1-es pilóta, Kazuki Nakajima révén, az Audinál a Porsche is jobb eredményt produkált a kvalifikációk során, de az egynapos futam leintéséig sok dolog történt a legendás La Sarthe-versenypályán, ahol bebizonyosodott: a Le Mans-i 24 órás nem véletlenül a legkomolyabb megbízhatósági próbatétel.
A 7-es rajtszámú Toyota a rajtnál megőrizte az elsőséget és sokáig utolérhetetlennek tűnt, de Nakajima és két társa, Alex Wurz és Stephane Sarrazin elektronikai gondok miatt 14 óra után kénytelen volt feladni a küzdelmet. Ekkor az Audi 2-es rajtszámú egysége, a későbbi győztesek álltak az élre, de csak alig három óra erejéig. A Lotterer, Treluyer és Fässler alkotta trió R18 e-tron quattróján turbógondok jelentkeztek, amit a négykarikások szerelői 23 perc alatt orvosoltak. A vezetést ekkor az 1-es rajtszámú Audi – ezt a kocsit kellett újjáépíteni Loic Duval borzalmas szerdai bukása után – vette át, de csak alig 5 órán keresztül száguldhatott az élen a Tom Kristensen, Lucas di Grassi és a beugró Marc Gené triója: épp a kilencszeres Le Mans-győztes dán ült a volán mögött, amikor ezen a kocsin is turbógondok jelentkeztek, amit az Audi virtuóz szerelői ekkor már 17 perc alatt képesek voltak kijavítani.
A győzelem pillanata
Audi Motorsport
Noha semmilyen jel nem utalt arra, hogy a Porschének lehet esélye a győzelemre, az Audik kálváriája után a 20-as rajtszámú, Mark Webber, Brendon Hartley és Timo Bernhard nevével fémjelzett 919 Hybrid került az élre. A 2-es Audit ebben a fázisban vezető Lotterer igyekezett nyomást gyakorolni az élre álló egységre: Bernhardnak a menekülés következtében egy lassú defekttel kellett dacolnia, így a tervezettnél korábban hajtott a boxba, ahol az autót Webber vette át. A Le Mans-ba az 1999-es horrorbukásai után első ízben visszatérő, az F1-ből tavaly elbúcsúzott ausztrál csak az 22. óra végéig tudta megőrizni a vezető pozíciót: a 919 Hybrid egy állítólagos olajpumpa-hiba miatt lelassult és a garázsba gördült, így a 2-es Audi állt újra az élre, ahonnan a leintésig kirobbanthatatlan maradt.
„Amikor jelentkezett a turbóprobléma, nagyon csalódottak voltunk, mert úgy tűnt, hogy képtelenek leszünk felállni” – mondta a finis után Lotterer, aki társaival együtt harmadszor alkotott Le Mans-i győztes egységet. „Balszerencsések voltunk, de Le Mans-ban soha nem lehet tudni, hogy mi történik és a csapat is nagyon motivált. Csodálatos munkát végeztek.” Fässler hozzátette: „A turbógondok miatt öt kört veszítettünk, amit általában lehetetlen behozni, de most mindenki másnak is adódtak gondjai. Abban a tekintetben nagy szerencsénk volt, hogy semmilyen büntetést nem kaptunk.”
Toyota TS040
Toyota Motorsport
Őket a héten számos viszontagságot megélő 1-es Audi-egység követte, míg a 3. pozícióban a 8-as rajtszámú Toyota, Sebastien Buemi, Anthony Davidson és Nicolas Lapierre futott be. Megért egy misét a japánok állva maradt triójának versenye is: nem sokkal a futam szombat délutáni rajtja után, a szakadó esőben a 8-as Toyota ütközött a 3-as rajtszámú Audival, a Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi és Oliver Jarvis alkotta trió autójával. Bonanomi a gyatra látási viszonyok között lelassult az előtte haladó lassabb autók mögött, a mögöttük érkező Lapierre pedig ennek hatására megpördült és Toyotájával eltrafálta az Audit, valamint Sam Bird a GTE-Pro kategóriás Ferrariját is. Bonanomi és Bird azonnal kiesett, míg Lapierre visszaevickélt a boxba, ahol kijavították a kocsit, a folytatásban pedig a trió képes volt felkapaszkodni a dobogóra. „Bizonyos tekintetben csalódott vagyok, mert favoritként vágtunk neki a versenynek, de nem sikerült győznünk. Másrészről viszont örülök, mert többkörös hátrányból küzdöttük vissza magunkat a harmadik helyre. A baleset utána dobogó elérhetetlenül távolinak tűnt számunkra. Mindent mérlegre téve nehéz számunkra ez a nap, mert többre számítottunk” – mondta Buemi, aki a viadal előtt a hvg.hu-nak felvázolta, hogy miben látja a Le Mans-i győzelem kulcsát.
Nem csak az Audi és a Toyota veszített egy autót, hanem a Porsche is: a Marc Lieb, Neel Jani és Romain Dumas 14-es rajtszámú 919 Hybridje az utolsó előtti órában adta fel a küzdelmet. A Porschék és a többiek kálváriájából profitálva az egyelten állva maradt privát LMP1-es, a Rebellion Racing 12-es rajtszámú R-One Toyotája végzett a 4. helyen Nick Heidfelddel, Nicolas Prosttal és Mathias Bechével a volánja mögött.
Porsche 919 Hybrid
Porsche Motorsport
Az LMP2-es kategóriában a Jota Sport 38-as rajtszámú Zytek-Nissanja diadalmaskodott a Simon Dolan, Harry Tincknell és Oliver Turvey alkotta versenyzőtrióval, akik drámai csatában múlták felül a TDS Racing Ligier Nissanját. A későbbi győztesek a futam kezdeti, esős, kaotikus szakaszában visszaestek, majd felzárkóztak és végül az utolsó előtti boxkiállásnál utasították maguk mögé a Pierre Thiriet, Ludovic Badey és Tristan Gommendy alkotta hármast. Ebben a géposztályban a 36-os rajtszámú Signatech-Alpine, Paul Loup Chatin, Nelson Panciatici és Oliver Webb triója végzett a kategória-dobogó legalsó fokán.
A GTE-kategóriában Ferrari-győzelem született az AF Corse51-es rajtszámú 458 Italiája révén: a Gianmaria Bruni, Toni Vilander és Giancarlo Fisichella alkotta hármasfogat sima győzelmet aratott a Jan Magnussen, Antonio Garcia és Jordan Taylor trió Corvette C7-ese előtt. A GTE-géposztályban indult a mezőny két celebritása, az amerikai színész Patrick Dempsey és a korábbi világbajnok focikapus, Fabien Barthez is: előbbi – aki egy Porsche-kötelék tagjaként szerepelt – az abszolút értékelés 22. helyén végzett, míg utóbbi – egy Ferrari 458 Italiával induló társaság tagjaként – a 27. pozícióban zárt.
Az amerikaiak a Reuters forrása szerint megtagadták az információk átadását attól tartva, hogy Orbán azokat a független média és a civil szervezetek elleni támadásra használja fel.