Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek, amely szerint a településeknek a Magyar Államkincstárnál kell majd tartaniuk a pénzük nagy részét. A bankok 900-1000 milliárd forintnyi bankbetétet veszíthetnek el, emiatt viszont az önkormányzatoknak is drágulhat a bankolás. A Magyar Önkormányzatok Szövetsége szerint alkotmányellenes lehet az intézkedés, ami ráadásul akadályozná a napi munkát is. ","shortLead":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek...","id":"20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c.jpg","index":0,"item":"f588c019-b41b-46fc-8418-2a716834da39","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 05:30","title":"Drágább számlavezetést, a bankoknak ezermilliárdnyi betétkiesést és az önkormányzati munka akadozását okozhatja a kormány új terve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8513e2d-411d-460f-8238-23da8fc0fbce","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A baleset miatt veszélyes anyagok is szivároghatnak az Északi-tengerbe.","shortLead":"A baleset miatt veszélyes anyagok is szivároghatnak az Északi-tengerbe.","id":"20250310_Egy-ember-eltunt-amikor-egy-teherhajo-es-egy-olajszallito-tanker-utkozott-a-brit-partoknal-baleset-olaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8513e2d-411d-460f-8238-23da8fc0fbce.jpg","index":0,"item":"1b78dde5-a903-4ce8-9b0b-a303a91a2755","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_Egy-ember-eltunt-amikor-egy-teherhajo-es-egy-olajszallito-tanker-utkozott-a-brit-partoknal-baleset-olaj","timestamp":"2025. március. 10. 21:54","title":"Egy ember eltűnt, amikor egy teherhajó és egy olajszállító tanker ütközött a brit partoknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","shortLead":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","id":"20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6.jpg","index":0,"item":"fe4d31f7-2147-4489-a836-3d4cd0f786a9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","timestamp":"2025. március. 09. 10:03","title":"43 súlyos hibát találtak az Androidban – most javították őket, de van, amit a már a hatóságok is kihasználtak telefonok feltörésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a3edaec-c4c6-4b99-acc9-7fad23fe0888","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A pénzt a tervezett fejlesztésekre fordítanák.","shortLead":"A pénzt a tervezett fejlesztésekre fordítanák.","id":"20250310_tiz-szazalek-jegyarelemes-budapesti-kozlekedesi-kozpont-bkk-javaslat-fejlesztesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a3edaec-c4c6-4b99-acc9-7fad23fe0888.jpg","index":0,"item":"8b7a3025-1a4b-4b44-86db-d78ab0fe500d","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_tiz-szazalek-jegyarelemes-budapesti-kozlekedesi-kozpont-bkk-javaslat-fejlesztesek","timestamp":"2025. március. 10. 07:24","title":"Tíz százalékkal emelné a jegyek árát a BKK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46fffde7-e672-4b02-98c3-2d40293a2d92","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Viking felfedezők, egykori betelepülők, norvég meteorológusok és egy hazaáruló után most Donald Trump gondolja úgy, hogy kell neki Grönland. De hogyan kerültek oda a dánok, akiké a sziget több mint 600 éve?","shortLead":"Viking felfedezők, egykori betelepülők, norvég meteorológusok és egy hazaáruló után most Donald Trump gondolja úgy...","id":"20250309_voros-erik-gronland-norvegia-dania-usa-quisling-hitler-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46fffde7-e672-4b02-98c3-2d40293a2d92.jpg","index":0,"item":"30842e8e-9e37-45f7-bc32-0046987d30eb","keywords":null,"link":"/360/20250309_voros-erik-gronland-norvegia-dania-usa-quisling-hitler-trump","timestamp":"2025. március. 09. 13:30","title":"Vörös Eriktől a norvég meteorológusokig, avagy mit keresnek Grönlandon a dánok, akiket Trump kipenderítene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a58dd68-321f-4c27-b614-3d450954c43e","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"A gyógyszerminőségű gyógynövénykészítmények és gyógynövényes étrend-kiegészítők közötti különbség egyre inkább a figyelem középpontjába kerül mind a fogyasztók, mind a hatóságok részéről. A gyógynövények hatásosságáról és biztonságáról szóló tudományos viták kapcsán a legújabb kutatások rávilágítanak arra, hogy míg a gyógyszerként forgalmazott készítmények szigorú minőségellenőrzésen esnek át, addig az étrend-kiegészítők területén erre vonatkozó előírások nincsenek.","shortLead":"A gyógyszerminőségű gyógynövénykészítmények és gyógynövényes étrend-kiegészítők közötti különbség egyre inkább...","id":"20250129_Ovatosan-a-gyogynovenyekkel-is-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a58dd68-321f-4c27-b614-3d450954c43e.jpg","index":0,"item":"43d1147e-27c6-442a-bba4-f37bb76c815a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Ovatosan-a-gyogynovenyekkel-is-remifemin","timestamp":"2025. március. 09. 09:30","title":"Óvatosan a gyógynövényekkel is – nem mindegy, milyen készítményt választunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Semmelweis Egyetem szakértője szerint sokan egy már nem létező probléma miatt vásárolnak ilyen berendezést.","shortLead":"A Semmelweis Egyetem szakértője szerint sokan egy már nem létező probléma miatt vásárolnak ilyen berendezést.","id":"20250310_ivoviz-visztisztito-berendezes-kockazatok-semmelweis-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f.jpg","index":0,"item":"c242596f-b77b-4c98-9f05-68ec5b90fb40","keywords":null,"link":"/elet/20250310_ivoviz-visztisztito-berendezes-kockazatok-semmelweis-egyetem","timestamp":"2025. március. 10. 12:22","title":"Nagyobb bajt okozhatnak a házi víztisztító berendezések, mint amennyi a hasznuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6df16a4-caee-469c-b8a8-e3b122f07afd","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Miután a kapitány rosszul lett, a gép első tisztje sürgős leszállási engedélyt kért.","shortLead":"Miután a kapitány rosszul lett, a gép első tisztje sürgős leszállási engedélyt kért.","id":"20250310_ausztralia-qantas-pilota-mellkasi-fajdalom-rosszullet-defibrillator-surgos-leszallasi-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6df16a4-caee-469c-b8a8-e3b122f07afd.jpg","index":0,"item":"3c4f3779-7ccd-425f-8073-6e7f20773a11","keywords":null,"link":"/elet/20250310_ausztralia-qantas-pilota-mellkasi-fajdalom-rosszullet-defibrillator-surgos-leszallasi-engedely","timestamp":"2025. március. 10. 15:48","title":"Mellkasi fájdalmakra panaszkodott és defibrillátort kért a pilóta egy Sydney-be tartó járaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fordulatokban és drámákban gazdag futam volt a 2014-es Le Mans-i 24 órás viadal, a megbízhatósági autóversenyzés csúcsderbije, ahol sokáig úgy tűnt, hogy a nagy riválisok megdönthetik az Audi egyeduralmát, ez azonban nem sikerült. A győzelmet az utóbbi négy évben harmadszor diadalmaskodó Marcel Fässler, André Lotterer és Benoit Treluyer triója szerezte meg egy másik másik négykarikás egység előtt.
A Toyota és az endurance-versenyzés legmagasabb kategóriájába, az LMP1-be idén visszatérő Porsche is fente a fogát a Le Mans-i 24 óráson 2000 óta csak kétszer nem diadalmaskodó Audira. A fordulatokban és drámákban rendkívül gazdag viadalon, szakértők szerint az utóbbi évtizedek legmozgalmasabb összecsapásán mindkét gyártó közel járt a négykarikások skalpjához, de a tervet nem tudták megvalósítani. Igaz, előzetesen semmilyen jel nem utalt arra, hogy a Fässler, Treluyer és Lotterer alkotta triónak lehet érdemi esélye a győzelem megszerzésére, ráadásul ezúttal az Audi javára legfeljebb tapasztalatok tekintetében billent a mérleg.
Audi-ünnep Le Mans-ban
Audi Motorsport
Az LMP1-es prototípusok kategóriájának üzemanyag-hatékonyságot előtérbe helyező, idén életbe lépett új szabályozásához mindhárom gyártó eltérő megoldású hibridekkel reagált. A Toyota 3,7 literes, atmoszférikus, V8-as benzinmotort és szuperkondenzátoros hibrid rendszert alkalmaz a T040-ben, míg a Porsche 2 literes, V4-es turbómotorral és lítium-ion akkukkal működő hibrid rendszert alkotott a 919-be. Mivel ezekben az autókban a hibrid rendszer 6 mJ-os teljesítményre képes, az Audi 4 literes, V6-os turbódízellel és lendkerekes hibridrendszerrel üzemelő R18 e-tron quattrójában pedig csak 2 mJ-ra, az üldözők helyzete előzetesen kedvezőbbnek tűnt. A megbízhatósági-vb (WEC) idei első két futamát megnyerő Toyota 7-es rajtszámú autója meg is szerezte pole pozíciót a korábbi Forma-1-es pilóta, Kazuki Nakajima révén, az Audinál a Porsche is jobb eredményt produkált a kvalifikációk során, de az egynapos futam leintéséig sok dolog történt a legendás La Sarthe-versenypályán, ahol bebizonyosodott: a Le Mans-i 24 órás nem véletlenül a legkomolyabb megbízhatósági próbatétel.
A 7-es rajtszámú Toyota a rajtnál megőrizte az elsőséget és sokáig utolérhetetlennek tűnt, de Nakajima és két társa, Alex Wurz és Stephane Sarrazin elektronikai gondok miatt 14 óra után kénytelen volt feladni a küzdelmet. Ekkor az Audi 2-es rajtszámú egysége, a későbbi győztesek álltak az élre, de csak alig három óra erejéig. A Lotterer, Treluyer és Fässler alkotta trió R18 e-tron quattróján turbógondok jelentkeztek, amit a négykarikások szerelői 23 perc alatt orvosoltak. A vezetést ekkor az 1-es rajtszámú Audi – ezt a kocsit kellett újjáépíteni Loic Duval borzalmas szerdai bukása után – vette át, de csak alig 5 órán keresztül száguldhatott az élen a Tom Kristensen, Lucas di Grassi és a beugró Marc Gené triója: épp a kilencszeres Le Mans-győztes dán ült a volán mögött, amikor ezen a kocsin is turbógondok jelentkeztek, amit az Audi virtuóz szerelői ekkor már 17 perc alatt képesek voltak kijavítani.
A győzelem pillanata
Audi Motorsport
Noha semmilyen jel nem utalt arra, hogy a Porschének lehet esélye a győzelemre, az Audik kálváriája után a 20-as rajtszámú, Mark Webber, Brendon Hartley és Timo Bernhard nevével fémjelzett 919 Hybrid került az élre. A 2-es Audit ebben a fázisban vezető Lotterer igyekezett nyomást gyakorolni az élre álló egységre: Bernhardnak a menekülés következtében egy lassú defekttel kellett dacolnia, így a tervezettnél korábban hajtott a boxba, ahol az autót Webber vette át. A Le Mans-ba az 1999-es horrorbukásai után első ízben visszatérő, az F1-ből tavaly elbúcsúzott ausztrál csak az 22. óra végéig tudta megőrizni a vezető pozíciót: a 919 Hybrid egy állítólagos olajpumpa-hiba miatt lelassult és a garázsba gördült, így a 2-es Audi állt újra az élre, ahonnan a leintésig kirobbanthatatlan maradt.
„Amikor jelentkezett a turbóprobléma, nagyon csalódottak voltunk, mert úgy tűnt, hogy képtelenek leszünk felállni” – mondta a finis után Lotterer, aki társaival együtt harmadszor alkotott Le Mans-i győztes egységet. „Balszerencsések voltunk, de Le Mans-ban soha nem lehet tudni, hogy mi történik és a csapat is nagyon motivált. Csodálatos munkát végeztek.” Fässler hozzátette: „A turbógondok miatt öt kört veszítettünk, amit általában lehetetlen behozni, de most mindenki másnak is adódtak gondjai. Abban a tekintetben nagy szerencsénk volt, hogy semmilyen büntetést nem kaptunk.”
Toyota TS040
Toyota Motorsport
Őket a héten számos viszontagságot megélő 1-es Audi-egység követte, míg a 3. pozícióban a 8-as rajtszámú Toyota, Sebastien Buemi, Anthony Davidson és Nicolas Lapierre futott be. Megért egy misét a japánok állva maradt triójának versenye is: nem sokkal a futam szombat délutáni rajtja után, a szakadó esőben a 8-as Toyota ütközött a 3-as rajtszámú Audival, a Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi és Oliver Jarvis alkotta trió autójával. Bonanomi a gyatra látási viszonyok között lelassult az előtte haladó lassabb autók mögött, a mögöttük érkező Lapierre pedig ennek hatására megpördült és Toyotájával eltrafálta az Audit, valamint Sam Bird a GTE-Pro kategóriás Ferrariját is. Bonanomi és Bird azonnal kiesett, míg Lapierre visszaevickélt a boxba, ahol kijavították a kocsit, a folytatásban pedig a trió képes volt felkapaszkodni a dobogóra. „Bizonyos tekintetben csalódott vagyok, mert favoritként vágtunk neki a versenynek, de nem sikerült győznünk. Másrészről viszont örülök, mert többkörös hátrányból küzdöttük vissza magunkat a harmadik helyre. A baleset utána dobogó elérhetetlenül távolinak tűnt számunkra. Mindent mérlegre téve nehéz számunkra ez a nap, mert többre számítottunk” – mondta Buemi, aki a viadal előtt a hvg.hu-nak felvázolta, hogy miben látja a Le Mans-i győzelem kulcsát.
Nem csak az Audi és a Toyota veszített egy autót, hanem a Porsche is: a Marc Lieb, Neel Jani és Romain Dumas 14-es rajtszámú 919 Hybridje az utolsó előtti órában adta fel a küzdelmet. A Porschék és a többiek kálváriájából profitálva az egyelten állva maradt privát LMP1-es, a Rebellion Racing 12-es rajtszámú R-One Toyotája végzett a 4. helyen Nick Heidfelddel, Nicolas Prosttal és Mathias Bechével a volánja mögött.
Porsche 919 Hybrid
Porsche Motorsport
Az LMP2-es kategóriában a Jota Sport 38-as rajtszámú Zytek-Nissanja diadalmaskodott a Simon Dolan, Harry Tincknell és Oliver Turvey alkotta versenyzőtrióval, akik drámai csatában múlták felül a TDS Racing Ligier Nissanját. A későbbi győztesek a futam kezdeti, esős, kaotikus szakaszában visszaestek, majd felzárkóztak és végül az utolsó előtti boxkiállásnál utasították maguk mögé a Pierre Thiriet, Ludovic Badey és Tristan Gommendy alkotta hármast. Ebben a géposztályban a 36-os rajtszámú Signatech-Alpine, Paul Loup Chatin, Nelson Panciatici és Oliver Webb triója végzett a kategória-dobogó legalsó fokán.
A GTE-kategóriában Ferrari-győzelem született az AF Corse51-es rajtszámú 458 Italiája révén: a Gianmaria Bruni, Toni Vilander és Giancarlo Fisichella alkotta hármasfogat sima győzelmet aratott a Jan Magnussen, Antonio Garcia és Jordan Taylor trió Corvette C7-ese előtt. A GTE-géposztályban indult a mezőny két celebritása, az amerikai színész Patrick Dempsey és a korábbi világbajnok focikapus, Fabien Barthez is: előbbi – aki egy Porsche-kötelék tagjaként szerepelt – az abszolút értékelés 22. helyén végzett, míg utóbbi – egy Ferrari 458 Italiával induló társaság tagjaként – a 27. pozícióban zárt.