Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0c22cef2-89f7-45f1-bce4-64b623bab6e3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Sonny Boy egy olyan ember memoárja, aki nem tart már semmitől, és nem akar többé a közönség előtt titkolózni. Al Pacino mozgalmas, megpróbáltatásokkal teli, művészileg kiteljesedett életében mindig is a céltudatosság és a szeretet volt az iránytű. Az egyes szám első személyben megírt életrajzban a színész egy különleges utazáson társául fogadja az olvasót. Őszintén feltárja előtte karrierje meghatározó pillanatait, nehéz döntései okát, és a legszemélyesebb érzéseit, gondolatait – annak történetét, hogyan lett a kis bronxi Sonnyból – ahogy a barátai becézték – Hollywood ünnepelt, Oscar-díjas színészfejedelme. Az önéletrajzot a HVG Könyvek jelenteti meg, ez bemutató sorozatunk utolsó epizódja. ","shortLead":"A Sonny Boy egy olyan ember memoárja, aki nem tart már semmitől, és nem akar többé a közönség előtt titkolózni. Al...","id":"20241130_sonny-boy-al-pacino-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c22cef2-89f7-45f1-bce4-64b623bab6e3.jpg","index":0,"item":"61958511-1998-40ab-b82c-67ca1064d7c6","keywords":null,"link":"/360/20241130_sonny-boy-al-pacino-3-resz","timestamp":"2024. november. 30. 18:30","title":"Sonny Boy, Al Pacino élete – 3. rész: \"Mit szólnál, ha azt mondanám, egymillió van ebben a dobozban?\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c14050da-1487-4eee-85b0-e9d278b6ebc5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vitézy szerint a főpolgármester-helyettesi felkérésről komolyan nem lehet és nincs is mit tovább beszélni.","shortLead":"Vitézy szerint a főpolgármester-helyettesi felkérésről komolyan nem lehet és nincs is mit tovább beszélni.","id":"20241129_vitezy-david-karacsony-gergely-interju-reagalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c14050da-1487-4eee-85b0-e9d278b6ebc5.jpg","index":0,"item":"90490a7e-62a7-4a6d-bd70-3284687ce1a4","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_vitezy-david-karacsony-gergely-interju-reagalas","timestamp":"2024. november. 29. 17:32","title":"Vitézy Dávid: Nem fogok odaülni Karácsony Gergely mellé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c32c6cf8-b7f0-4baa-ba41-860dc32ef852","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hiába jelentette ki a Belügyminisztérium államtitkára, hogy nem kérnek Magyar látogatásaiból, egy pécsi intézmény mégis fogadja a Tisza Párt elnökét.","shortLead":"Hiába jelentette ki a Belügyminisztérium államtitkára, hogy nem kérnek Magyar látogatásaiból, egy pécsi intézmény mégis...","id":"20241129_tisza-part-magyar-peter-pecs-gyermekotthon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c32c6cf8-b7f0-4baa-ba41-860dc32ef852.jpg","index":0,"item":"6482bd93-3265-49b5-82dd-973c3a58e3bd","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_tisza-part-magyar-peter-pecs-gyermekotthon","timestamp":"2024. november. 29. 20:17","title":"Fordulat: egy gyermekotthon mégis beengedné Magyar Pétert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8d6a7ce-b3cc-412b-9641-a61da43600dd","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az összes megkérdezett több mint fele nem ért egyet a keleti nyitással, és még a kormánypárti szavazók 48 százaléka szerint is csak közepes Magyarország befolyása a nemzetközi színtéren.","shortLead":"Az összes megkérdezett több mint fele nem ért egyet a keleti nyitással, és még a kormánypárti szavazók 48 százaléka...","id":"20241129_Csak-a-fideszesek-koreben-nepszeru-a-keleti-nyitas-politikaja-a-Publicus-merese-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8d6a7ce-b3cc-412b-9641-a61da43600dd.jpg","index":0,"item":"0f37eda9-6a88-490f-ade8-59b0513c4677","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Csak-a-fideszesek-koreben-nepszeru-a-keleti-nyitas-politikaja-a-Publicus-merese-szerint","timestamp":"2024. november. 29. 07:46","title":"Csak a fideszesek körében népszerű a keleti nyitás politikája a Publicus mérése szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0de907b9-22f9-45ee-8a27-a48a233555ad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A közlekedési miniszter már nem sz.rból, hanem sárból épít várat.","shortLead":"A közlekedési miniszter már nem sz.rból, hanem sárból épít várat.","id":"20241129_lazar-janos-anyukaja-csunya-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0de907b9-22f9-45ee-8a27-a48a233555ad.jpg","index":0,"item":"fdea7d92-c266-4294-bbd6-ad7982538601","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241129_lazar-janos-anyukaja-csunya-beszed","timestamp":"2024. november. 29. 14:01","title":"Lázár János anyukája minőségi változást ért el a vasútnál: a miniszter már sárból építkezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az évtized végéig marad a V8. ","shortLead":"Az évtized végéig marad a V8. ","id":"20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21.jpg","index":0,"item":"d5c03d70-02f7-4590-a81e-2740eef50f46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","timestamp":"2024. november. 29. 08:21","title":"A következő Lamborghini Urus még biztosan nem lesz elektromos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c69666f-47c1-4525-b86a-73cb399bae64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okostelefon és az annál kisebb okosóra után az okosgyűrű lehet a következő, sokak érdeklődésére számot tartó technológiai csemege. Az első két kategóriában éllovas az Apple, az okosgyűrűvel kapcsolatban viszont – egyelőre – nem hallani róla. Vajon így is marad ez?","shortLead":"Az okostelefon és az annál kisebb okosóra után az okosgyűrű lehet a következő, sokak érdeklődésére számot tartó...","id":"20241130_apple-okosgyuru-befektetes-felvasarlas-oura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c69666f-47c1-4525-b86a-73cb399bae64.jpg","index":0,"item":"e6c2b91b-6df3-4edf-854b-5036494851f7","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_apple-okosgyuru-befektetes-felvasarlas-oura","timestamp":"2024. november. 30. 14:03","title":"Megér 2000 milliárd forintot az Apple-nek az okosgyűrű?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051","c_author":"HVG","category":"360","description":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","shortLead":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","id":"20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051.jpg","index":0,"item":"fb8d528a-8d27-4a1c-a20c-afe699ee988f","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","timestamp":"2024. november. 29. 06:50","title":"Matolcsy Ádám baráti körében nem az ő cégei kaszálnak a legtöbbet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán márkánál éppen a kompakt ötajtós, családi autó hiányzott az elmúlt években a palettáról. Most visszatérnek a kategóriába egy tágas, csöndes és komfortos autóval. Ez a Nissan Pulsar.
A C-szegmens – az alsó-középkategória - megy a legjobban Nyugat-Európában, közel ötmillió új autón osztoznak a gyártók évente. Lassan tíz éve, hogy a Nissan nincs jelen ezen a piacon. Az Almera még csak-csak, de a Tiida nem is hiányzik senkinek különösebben. A japánok visszavonulása ugyanakkor okos lépés volt, mert valami sokkal nagyobbat alkottak. Azt követően, hogy elhagyták a C-szegmenst, történelmet csináltak egy másikban. Megteremtették az elérhető árú városi terepes hobbiautót.
A nagy dobás, a Qashqai akkorát szólt, hogy még hét évvel bemutatkozása után sem estek az eladásai. Áldásos hatása is több volt a kasszasikernek, a Nissannak például maradt forrása olyan „őrültségeket” is finanszírozni, mint az elektromos világautója a Leaf. A városi crossoveren megizmosodott márka, amely ez idő alatt nem is háborgatta a Megane egyeduralmát a Renault-Nissan konszernen belül, most újra ott akar lenni a kompakt autók piacán is.
Évtizednyi kívülállás után itt a Pulsar, a visszatérés az alsó-középkategóriába, direkte az európai ízlésre és minőségi elvárásokra szabva. Hogy az európai ízlés pontosan milyen azt persze a Nissan a maga módján értelmezi. A márkánál mindig is kicsit furcsa autókat gyártottak. Magát a Pulsar nevet is több modelljén használta mára a Nissan, így hívták az Európán kívüli Almerákat, Sunny-t illetve egy GTI modellt is anno.
Képgaléria.
D.P.
Formai szempontból is trendellenes az újdonság, a manapság egyre jellemzőbb kupészerű, gyorsan ereszkedő tetővonallal szemben a Pulsar kifejezetten magas fejterű autó. Mindez egyébként azt eredményezi, hogy a Pulsar nagy és kényelmes. A 4,39 méter hosszú autó, amelynek tengelytávja 2,7 méter, ki is sajátított egy fontos paraméterelsőséget a kategóriában. A hátsó lábtér mérete az első üléstámlától, a hátsó üléstámláig 69,2 centiméter. Bőséges. Kisajátított egyébként egy másik, kevésbé piacrengető elsőséget is: a legszélesebb könyöktámaszét. A 9 centis könyöklőszélességgel, a prémium márkákat szorongatja. Ha ez marad az utolsó érv egy Nissan Pulsar mellett, hát ezen nem fog múlni.
A Pulsar ülései talán kicsit puffosak elől, de az ideális ülőhelyzetre komfortosan állíthatók, a multifunkciós kormány kopogós műanyag részletei, amelyek végig vonulnak a teljes Nissan palettán nem túl szépek, de a funkciós gombok értelemszerűen és jól működnek. A csomagtartó 385 liter alapból, amely 1395 literesre bővíthető, érzékeltetés képen ezek a számok meghaladják valamivel a kategóriamérce Golf csomagterének méretét.
Ha már prémium, akkor ide kívánkozik, hogy a Pulsar maradéktalanul megkapta a Nissan azon vezetéstámogató és biztonsági rendszereit, amelyek nemrégiben valóban csak kategória-szintekkel feljebb voltak jelen, sokszor súlyos opciós felárért. A Pulsarba megtalálható a mozgó tárgy érzékelő rendszer, amely a beláthatatlan keresztirányú forgalom esetén jelez, például a kocsi mögött elszaladó gyerekek estén. A sávelhagyás-figyelmeztetés, vagy az olyan könnyen megszokható és hasznos kiegészítő, mint a 360 fokos virtuális madártávlati tolatóradar képpel a csúcsverziókban alapfelszereltség. A vezetés támogató rendszerek 5 colos visszajelző képernyője a sebességmérő és a fordulatszámmérő között kapott helyet, de a navigáció utasításai is követhetők itt igény szerint.
Képgaléria.
D.P.
A Pulsar motorválasztékát nem variálták túl, egy benzines, egy dízel. A benzines 1.2 literes turbós 115 lóerővel, már a második generációs Qashqait is fürgén mozgatta, úgyhogy ide végképp elég. A főtengely 90-nél 1750-et forog hatodikban, míg 130-nál 2600 körül. A maximális teljesítményét 4500-on adja le a motor, a maximális 190 Nm-es nyomaték 2000-es főtengelyfordulattól van jelen, amivel nem fog szégyenben maradni semmilyen közlekedési helyzetben a sofőr. Előzni, álló helyzetből besorolni és felvenni a forgalom ritmusát vagy emelkedő szakaszokat abszolválni sem lesz izzasztó próba. Hivatalosan 10,7 másodperc a 100 kilométerórás sprintje az 1320 kilós autónak. A kisturbós természeténél fogva nem is mohó, a teszten mért, igen eltérő jellemzőkkel próbálgatott út során a fogyasztás 6,6 liter/100 kilométerre jött ki, ami abszolút vállalható értéknek tűnik.
A dízel változat, amelyben a hatodik generációs végletekig finomított 1.5 literes dCi Renault-Nissan motor van, 110 lóerőt ad le maximálisan. A gázolajos erőforrás már nem egy kerregős konstrukció és vélhetően a Pulsar minőségi zajszigetelésének köszönhetően, kifejezetten csöndes járásúnak tűnt a motor a kabinból. Mindkét modell alapból start/stoppos, a dízel esetén az átlagfogyasztás hivatalosan 3,6 liter száz kilométerenként. A Pulsarokat megjelenésük idején hatfokozatú manuális váltóval, kínálják, de mint a gyártó ígérte érkezik az XTronic nevet viselő fokozatmentes automataváltó is. A két motor érzetre egyébiránt szinte azonos menettulajdonságokkal bír. A rövid túlnyúlások és nagy tengelytáv alatt stabilan terpeszkedő átlagos felfüggesztésekkel a Pulsar nem a nagy kanyarsebességekre lett tervezve, de ebben a kategóriában úgyis a kiszámíthatóság a leginkább várt jellemző.
D.P.
A Pulsart kifejezetten az európai piacnak csinálták, olyan paraméterekkel, amiket errefelé kedvelnek. A gyártó mégis meglehetősen óvatos a számokkal. A gyártás felfuttatását követően 64 ezer darabos éves kibocsátással számolnak, ami nem jelent komoly piaci erőviszony átrendeződést. A hazai eladásokat az idénre havi ötven autó eladásával számolja az importőr, fele, fele arányban magán és céges vásárlói megoszlással. Ami az árazást illeti, a felszereltségi szintek a Nissannál megszokott háromszintű (Visia, Acenta és Tekna) rendszert követik. Visia csomaggal, bevezető áron 3,99 millió forint az benzines ára, a dízel 5,04 millió forint. Az Acenta szinten 4,99 millió benzines és 5,64 millió gázolajosként a Pulsar. A Tekna csomagos autó már 5,89 millió forintos alapfelszereltséggel benzinesként és 6,54 millió forint dízelmotorral.
Mindhárom felszereltségi szint minden modelljében az alapfelszereltségbe tartozik a légkondicionáló, a stop/start rendszer, hat légzsák, valamint a Bluetooth-csatlakozási funkció. A középső felszereltség fontosabb extrái: a könnyűfém felni, kétzónás légkondi és a komfortcsomag (gombos indítás). A csúcsváltozat alapból megkapja az érintőképernyős navit, az aktív biztonsági csomagot és a LED-fényszórókat.
A Nissan tisztességes autóval tért vissza abba a szegmensbe, ahol az igazán nagy csaták zajlanak a nyugat-európai vásárlókért. A VW Golfot ugyan nem fogja megszorongatni, ahogyan a Ford Focus-t sem, azonban a másod vonalban – a KIA, Hyundai, Suzuki mellett - simán szóba jöhet alternatívaként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.