Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"4,1 százalékos GDP-növekedéssel és 3,6 százalékos inflációval tervezi a kormány a 2026-os költségvetést, és több különadót megtart a korábbi ígérete ellenére is.","shortLead":"4,1 százalékos GDP-növekedéssel és 3,6 százalékos inflációval tervezi a kormány a 2026-os költségvetést, és több...","id":"20250417_Nagy-Marton-2026-koltsegvetes-gdp-inflacio-ado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"d01c1882-2efb-4ba1-9fdc-556c653a3ce9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-2026-koltsegvetes-gdp-inflacio-ado","timestamp":"2025. április. 17. 15:25","title":"Nagy Márton: elkészült a 2026-os költségvetés, majd jövőre indulhat be a gazdaság és csökkenhet az infláció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3a08cd0-a7cb-485f-adaf-0ff8fbbcbeb4","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A német popkultúra egyik legikonikusabb énekese október 21-én lép fel a Barba Negrában.","shortLead":"A német popkultúra egyik legikonikusabb énekese október 21-én lép fel a Barba Negrában.","id":"20250417_nena-budapest-barba-negra-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3a08cd0-a7cb-485f-adaf-0ff8fbbcbeb4.jpg","index":0,"item":"e12c365d-30d8-47dc-bb8e-71aff7988f2f","keywords":null,"link":"/kultura/20250417_nena-budapest-barba-negra-koncert","timestamp":"2025. április. 17. 10:42","title":"Jön Nena Budapestre – élőben is meghallgathatjuk a 99 Luftballonst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b0d1755-7404-440c-b24b-1e23cc4480bc","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Marija Zaharova külügyi szóvivő közölte, hogy ha Taurus rakétákkal hajtanak végre támadásokat az orosz közlekedésinfrastruktúra ellen, Németországot az ukrajnai konfliktus résztvevőjének fogják tekinteni.","shortLead":"Marija Zaharova külügyi szóvivő közölte, hogy ha Taurus rakétákkal hajtanak végre támadásokat az orosz...","id":"20250417_merz-taurus-ukranok-zaharova-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b0d1755-7404-440c-b24b-1e23cc4480bc.jpg","index":0,"item":"034a140b-7296-41e6-bbad-ce3b70b356e3","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_merz-taurus-ukranok-zaharova-fenyegetes","timestamp":"2025. április. 17. 17:37","title":"Fenyegetőzéssel reagált az orosz külügy Merz bejelentésére, hogy Taurus rakétákat küldene Kijevnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta a kormányinfón.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta...","id":"20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005.jpg","index":0,"item":"45981e27-74d4-43df-96c8-c83a8b97c969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","timestamp":"2025. április. 17. 15:54","title":"Nagy Márton letagadta, hogy 2015-től lett volna MNB-alelnök, pedig akkor lett az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e066c3d8-2dfd-4c61-b8e1-35ab6fa7dae4","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Számtalan olyan egészségi probléma létezik, ami kezdetben csak kisebb kellemetlenséget okoz, így esetleg nem fordítunk időben kellő figyelmet a kezelésére és gyógyítására. Ezek az apróságok aztán igen kellemetlen, fájdalmas betegséggé is nőhetnek. Erre jó példa az aranyér, amiről nehezen beszélünk, pedig, ha időben és jól kezeljük, sok fájdalomtól, bosszúságtól és akár költségtől is megkímélhetjük magunkat.","shortLead":"Számtalan olyan egészségi probléma létezik, ami kezdetben csak kisebb kellemetlenséget okoz, így esetleg nem fordítunk...","id":"20250228_Mitol-gyullad-be-az-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e066c3d8-2dfd-4c61-b8e1-35ab6fa7dae4.jpg","index":0,"item":"8103a6b8-f3b4-42f4-b55e-7e657addb35b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Mitol-gyullad-be-az-aranyer-proktis","timestamp":"2025. április. 18. 14:30","title":"Mitől gyullad be az aranyér?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A világpolitika tönkrement, mint egy házasság. Az USA nincs jó állapotban, ezért nem tud átvészelni egy recessziót, márpedig hamarosan érkezhet a számla a meggondolatlan deficitért. A világ dolga most az, hogy túlélje a Trump-féle őrületet, Amerikáé pedig az, hogy véget vessen annak. Putyin leginkább attól fél, hogy hazatérnek Ukrajnából a dühös katonák.","shortLead":"A világpolitika tönkrement, mint egy házasság. Az USA nincs jó állapotban, ezért nem tud átvészelni egy recessziót...","id":"20250417_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"995c2823-9ef4-4aa0-91da-f3bab08e6bd1","keywords":null,"link":"/360/20250417_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 17. 10:58","title":"Financial Times-kommentár: Trump félúton van afelé, hogy rendőrállamot csináljon Amerikából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A hazai részvénypiac fialt a legjobban.","shortLead":"A hazai részvénypiac fialt a legjobban.","id":"20250417_Kivalo-evuk-volt-tavaly-a-befektetesi-alapoknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"e60ee944-9cd4-4d76-aa16-2f555af3af45","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Kivalo-evuk-volt-tavaly-a-befektetesi-alapoknak","timestamp":"2025. április. 17. 13:05","title":"Kiváló évük volt tavaly a befektetési alapoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán márkánál éppen a kompakt ötajtós, családi autó hiányzott az elmúlt években a palettáról. Most visszatérnek a kategóriába egy tágas, csöndes és komfortos autóval. Ez a Nissan Pulsar.
A C-szegmens – az alsó-középkategória - megy a legjobban Nyugat-Európában, közel ötmillió új autón osztoznak a gyártók évente. Lassan tíz éve, hogy a Nissan nincs jelen ezen a piacon. Az Almera még csak-csak, de a Tiida nem is hiányzik senkinek különösebben. A japánok visszavonulása ugyanakkor okos lépés volt, mert valami sokkal nagyobbat alkottak. Azt követően, hogy elhagyták a C-szegmenst, történelmet csináltak egy másikban. Megteremtették az elérhető árú városi terepes hobbiautót.
A nagy dobás, a Qashqai akkorát szólt, hogy még hét évvel bemutatkozása után sem estek az eladásai. Áldásos hatása is több volt a kasszasikernek, a Nissannak például maradt forrása olyan „őrültségeket” is finanszírozni, mint az elektromos világautója a Leaf. A városi crossoveren megizmosodott márka, amely ez idő alatt nem is háborgatta a Megane egyeduralmát a Renault-Nissan konszernen belül, most újra ott akar lenni a kompakt autók piacán is.
Évtizednyi kívülállás után itt a Pulsar, a visszatérés az alsó-középkategóriába, direkte az európai ízlésre és minőségi elvárásokra szabva. Hogy az európai ízlés pontosan milyen azt persze a Nissan a maga módján értelmezi. A márkánál mindig is kicsit furcsa autókat gyártottak. Magát a Pulsar nevet is több modelljén használta mára a Nissan, így hívták az Európán kívüli Almerákat, Sunny-t illetve egy GTI modellt is anno.
Képgaléria.
D.P.
Formai szempontból is trendellenes az újdonság, a manapság egyre jellemzőbb kupészerű, gyorsan ereszkedő tetővonallal szemben a Pulsar kifejezetten magas fejterű autó. Mindez egyébként azt eredményezi, hogy a Pulsar nagy és kényelmes. A 4,39 méter hosszú autó, amelynek tengelytávja 2,7 méter, ki is sajátított egy fontos paraméterelsőséget a kategóriában. A hátsó lábtér mérete az első üléstámlától, a hátsó üléstámláig 69,2 centiméter. Bőséges. Kisajátított egyébként egy másik, kevésbé piacrengető elsőséget is: a legszélesebb könyöktámaszét. A 9 centis könyöklőszélességgel, a prémium márkákat szorongatja. Ha ez marad az utolsó érv egy Nissan Pulsar mellett, hát ezen nem fog múlni.
A Pulsar ülései talán kicsit puffosak elől, de az ideális ülőhelyzetre komfortosan állíthatók, a multifunkciós kormány kopogós műanyag részletei, amelyek végig vonulnak a teljes Nissan palettán nem túl szépek, de a funkciós gombok értelemszerűen és jól működnek. A csomagtartó 385 liter alapból, amely 1395 literesre bővíthető, érzékeltetés képen ezek a számok meghaladják valamivel a kategóriamérce Golf csomagterének méretét.
Ha már prémium, akkor ide kívánkozik, hogy a Pulsar maradéktalanul megkapta a Nissan azon vezetéstámogató és biztonsági rendszereit, amelyek nemrégiben valóban csak kategória-szintekkel feljebb voltak jelen, sokszor súlyos opciós felárért. A Pulsarba megtalálható a mozgó tárgy érzékelő rendszer, amely a beláthatatlan keresztirányú forgalom esetén jelez, például a kocsi mögött elszaladó gyerekek estén. A sávelhagyás-figyelmeztetés, vagy az olyan könnyen megszokható és hasznos kiegészítő, mint a 360 fokos virtuális madártávlati tolatóradar képpel a csúcsverziókban alapfelszereltség. A vezetés támogató rendszerek 5 colos visszajelző képernyője a sebességmérő és a fordulatszámmérő között kapott helyet, de a navigáció utasításai is követhetők itt igény szerint.
Képgaléria.
D.P.
A Pulsar motorválasztékát nem variálták túl, egy benzines, egy dízel. A benzines 1.2 literes turbós 115 lóerővel, már a második generációs Qashqait is fürgén mozgatta, úgyhogy ide végképp elég. A főtengely 90-nél 1750-et forog hatodikban, míg 130-nál 2600 körül. A maximális teljesítményét 4500-on adja le a motor, a maximális 190 Nm-es nyomaték 2000-es főtengelyfordulattól van jelen, amivel nem fog szégyenben maradni semmilyen közlekedési helyzetben a sofőr. Előzni, álló helyzetből besorolni és felvenni a forgalom ritmusát vagy emelkedő szakaszokat abszolválni sem lesz izzasztó próba. Hivatalosan 10,7 másodperc a 100 kilométerórás sprintje az 1320 kilós autónak. A kisturbós természeténél fogva nem is mohó, a teszten mért, igen eltérő jellemzőkkel próbálgatott út során a fogyasztás 6,6 liter/100 kilométerre jött ki, ami abszolút vállalható értéknek tűnik.
A dízel változat, amelyben a hatodik generációs végletekig finomított 1.5 literes dCi Renault-Nissan motor van, 110 lóerőt ad le maximálisan. A gázolajos erőforrás már nem egy kerregős konstrukció és vélhetően a Pulsar minőségi zajszigetelésének köszönhetően, kifejezetten csöndes járásúnak tűnt a motor a kabinból. Mindkét modell alapból start/stoppos, a dízel esetén az átlagfogyasztás hivatalosan 3,6 liter száz kilométerenként. A Pulsarokat megjelenésük idején hatfokozatú manuális váltóval, kínálják, de mint a gyártó ígérte érkezik az XTronic nevet viselő fokozatmentes automataváltó is. A két motor érzetre egyébiránt szinte azonos menettulajdonságokkal bír. A rövid túlnyúlások és nagy tengelytáv alatt stabilan terpeszkedő átlagos felfüggesztésekkel a Pulsar nem a nagy kanyarsebességekre lett tervezve, de ebben a kategóriában úgyis a kiszámíthatóság a leginkább várt jellemző.
D.P.
A Pulsart kifejezetten az európai piacnak csinálták, olyan paraméterekkel, amiket errefelé kedvelnek. A gyártó mégis meglehetősen óvatos a számokkal. A gyártás felfuttatását követően 64 ezer darabos éves kibocsátással számolnak, ami nem jelent komoly piaci erőviszony átrendeződést. A hazai eladásokat az idénre havi ötven autó eladásával számolja az importőr, fele, fele arányban magán és céges vásárlói megoszlással. Ami az árazást illeti, a felszereltségi szintek a Nissannál megszokott háromszintű (Visia, Acenta és Tekna) rendszert követik. Visia csomaggal, bevezető áron 3,99 millió forint az benzines ára, a dízel 5,04 millió forint. Az Acenta szinten 4,99 millió benzines és 5,64 millió gázolajosként a Pulsar. A Tekna csomagos autó már 5,89 millió forintos alapfelszereltséggel benzinesként és 6,54 millió forint dízelmotorral.
Mindhárom felszereltségi szint minden modelljében az alapfelszereltségbe tartozik a légkondicionáló, a stop/start rendszer, hat légzsák, valamint a Bluetooth-csatlakozási funkció. A középső felszereltség fontosabb extrái: a könnyűfém felni, kétzónás légkondi és a komfortcsomag (gombos indítás). A csúcsváltozat alapból megkapja az érintőképernyős navit, az aktív biztonsági csomagot és a LED-fényszórókat.
A Nissan tisztességes autóval tért vissza abba a szegmensbe, ahol az igazán nagy csaták zajlanak a nyugat-európai vásárlókért. A VW Golfot ugyan nem fogja megszorongatni, ahogyan a Ford Focus-t sem, azonban a másod vonalban – a KIA, Hyundai, Suzuki mellett - simán szóba jöhet alternatívaként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.