Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera is rögzítette.","shortLead":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera...","id":"20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4.jpg","index":0,"item":"9125014c-3b3c-4814-bd8e-45eebe8aa223","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","timestamp":"2025. március. 09. 11:59","title":"Elütötte a vonat, mégis kimászott alóla – videó csak erős idegzetűeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e73683a-20cc-4df7-ae62-c91cd21ee5fe","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik évről a másikra berobbanni a magyar művészetpártolók világába, és miként tudott aktív vásárlóként megjelenni a műalkotások piacán.","shortLead":"A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik...","id":"20250310_Orban-Sara-vagyon-maldiv-sziget-nyaralas-jaszai-gellert-4ig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e73683a-20cc-4df7-ae62-c91cd21ee5fe.jpg","index":0,"item":"dab0e73d-f685-4ae5-ae5c-4b2079f9deca","keywords":null,"link":"/360/20250310_Orban-Sara-vagyon-maldiv-sziget-nyaralas-jaszai-gellert-4ig","timestamp":"2025. március. 10. 06:30","title":"Lehetett-e Orbán Sárának annyi pénze, hogy saját maga fizesse a Maldív-szigeteki repülőútját?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6a7f21-868b-4783-8cd5-421df11f89f2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A házelnök azért büntette meg a képviselőt, mert Orbán Viktor egy régi beszédét bejátszotta a parlamentben.","shortLead":"A házelnök azért büntette meg a képviselőt, mert Orbán Viktor egy régi beszédét bejátszotta a parlamentben.","id":"20250310_hadhazy-akos-kover-laszlo-orszaggyules-penzbuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6a7f21-868b-4783-8cd5-421df11f89f2.jpg","index":0,"item":"0f28d722-9dcc-4083-8f51-f29a5cf8429f","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_hadhazy-akos-kover-laszlo-orszaggyules-penzbuntetes","timestamp":"2025. március. 10. 19:41","title":"Hadházy egy nap alatt összekalapozta a pénzt Kövér hétmilliós büntetésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b847ece-7741-4449-b485-ec1a2cda04a6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A tanker lángokban áll, tűzoltó hajókat küldtek a helyszínre.","shortLead":"A tanker lángokban áll, tűzoltó hajókat küldtek a helyszínre.","id":"20250310_olajszallito-tanker-teherhajo-baleset-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b847ece-7741-4449-b485-ec1a2cda04a6.jpg","index":0,"item":"d2cb11d3-db44-4ff6-958c-7aa8ed6d1d60","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_olajszallito-tanker-teherhajo-baleset-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 13:22","title":"Egy olajszállító tanker és egy teherhajó ütközött a brit partoknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca2480d9-d904-4737-8e26-03697c4e7181","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Lego a nem hivatalos nemzetközi Super Mario-napra időzítette egy új gyűjtői készlet, a Super Mario: Mario Kart megjelenését.","shortLead":"A Lego a nem hivatalos nemzetközi Super Mario-napra időzítette egy új gyűjtői készlet, a Super Mario: Mario Kart...","id":"20250310_lego-mario-kart-jatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca2480d9-d904-4737-8e26-03697c4e7181.jpg","index":0,"item":"3efbf25d-7a96-4a5b-be7f-62ca6f87239f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_lego-mario-kart-jatek","timestamp":"2025. március. 10. 11:07","title":"Itt a Lego nagy meglepetése: összerakható Mario Kart készült, épp a rajongók legfontosabb napján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583bf605-1f32-4b4c-a958-0ce0c79f1aed","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Régen volt már 600 forint alatt a benzin ára, most van rá esély. ","shortLead":"Régen volt már 600 forint alatt a benzin ára, most van rá esély. ","id":"20250310_benzin-gazolaj-arcsokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583bf605-1f32-4b4c-a958-0ce0c79f1aed.jpg","index":0,"item":"019340fc-e066-44f5-8ba5-cd5656ffb362","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_benzin-gazolaj-arcsokkenes","timestamp":"2025. március. 10. 11:02","title":"Ismét komolyabb árcsökkenés jön a benzinkutaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f2e7b7f-7f16-4a24-ad0b-60520f15ca92","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Bár Chris Wright szerint nincs éghajlati válság, visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint tagadná az éghajlatváltozást.","shortLead":"Bár Chris Wright szerint nincs éghajlati válság, visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint tagadná...","id":"20250310_egyesult-allamok-chris-wright-klimapolitika-foldgaz-eghajlatvaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f2e7b7f-7f16-4a24-ad0b-60520f15ca92.jpg","index":0,"item":"d3a11367-cc2c-431a-b5c5-81cf8279da72","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_egyesult-allamok-chris-wright-klimapolitika-foldgaz-eghajlatvaltozas","timestamp":"2025. március. 10. 18:25","title":"Bírálta Biden klímapolitikáját és kiállt a földgáz mellett Trump energiaügyi minisztere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A férfi ellen vádat emeltek, az ügyészség kiutasíttatná Magyarországról.","shortLead":"A férfi ellen vádat emeltek, az ügyészség kiutasíttatná Magyarországról.","id":"20250310_orosz-ukran-kazah-keseles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"8315ed8d-aca1-4b7e-92e3-2ba70e56a0cf","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_orosz-ukran-kazah-keseles","timestamp":"2025. március. 10. 10:30","title":"Orosz kollégájával beszélgetett egy ukrán sofőr Soroksáron, egy kazah késelte meg ezért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán márkánál éppen a kompakt ötajtós, családi autó hiányzott az elmúlt években a palettáról. Most visszatérnek a kategóriába egy tágas, csöndes és komfortos autóval. Ez a Nissan Pulsar.
A C-szegmens – az alsó-középkategória - megy a legjobban Nyugat-Európában, közel ötmillió új autón osztoznak a gyártók évente. Lassan tíz éve, hogy a Nissan nincs jelen ezen a piacon. Az Almera még csak-csak, de a Tiida nem is hiányzik senkinek különösebben. A japánok visszavonulása ugyanakkor okos lépés volt, mert valami sokkal nagyobbat alkottak. Azt követően, hogy elhagyták a C-szegmenst, történelmet csináltak egy másikban. Megteremtették az elérhető árú városi terepes hobbiautót.
A nagy dobás, a Qashqai akkorát szólt, hogy még hét évvel bemutatkozása után sem estek az eladásai. Áldásos hatása is több volt a kasszasikernek, a Nissannak például maradt forrása olyan „őrültségeket” is finanszírozni, mint az elektromos világautója a Leaf. A városi crossoveren megizmosodott márka, amely ez idő alatt nem is háborgatta a Megane egyeduralmát a Renault-Nissan konszernen belül, most újra ott akar lenni a kompakt autók piacán is.
Évtizednyi kívülállás után itt a Pulsar, a visszatérés az alsó-középkategóriába, direkte az európai ízlésre és minőségi elvárásokra szabva. Hogy az európai ízlés pontosan milyen azt persze a Nissan a maga módján értelmezi. A márkánál mindig is kicsit furcsa autókat gyártottak. Magát a Pulsar nevet is több modelljén használta mára a Nissan, így hívták az Európán kívüli Almerákat, Sunny-t illetve egy GTI modellt is anno.
Képgaléria.
D.P.
Formai szempontból is trendellenes az újdonság, a manapság egyre jellemzőbb kupészerű, gyorsan ereszkedő tetővonallal szemben a Pulsar kifejezetten magas fejterű autó. Mindez egyébként azt eredményezi, hogy a Pulsar nagy és kényelmes. A 4,39 méter hosszú autó, amelynek tengelytávja 2,7 méter, ki is sajátított egy fontos paraméterelsőséget a kategóriában. A hátsó lábtér mérete az első üléstámlától, a hátsó üléstámláig 69,2 centiméter. Bőséges. Kisajátított egyébként egy másik, kevésbé piacrengető elsőséget is: a legszélesebb könyöktámaszét. A 9 centis könyöklőszélességgel, a prémium márkákat szorongatja. Ha ez marad az utolsó érv egy Nissan Pulsar mellett, hát ezen nem fog múlni.
A Pulsar ülései talán kicsit puffosak elől, de az ideális ülőhelyzetre komfortosan állíthatók, a multifunkciós kormány kopogós műanyag részletei, amelyek végig vonulnak a teljes Nissan palettán nem túl szépek, de a funkciós gombok értelemszerűen és jól működnek. A csomagtartó 385 liter alapból, amely 1395 literesre bővíthető, érzékeltetés képen ezek a számok meghaladják valamivel a kategóriamérce Golf csomagterének méretét.
Ha már prémium, akkor ide kívánkozik, hogy a Pulsar maradéktalanul megkapta a Nissan azon vezetéstámogató és biztonsági rendszereit, amelyek nemrégiben valóban csak kategória-szintekkel feljebb voltak jelen, sokszor súlyos opciós felárért. A Pulsarba megtalálható a mozgó tárgy érzékelő rendszer, amely a beláthatatlan keresztirányú forgalom esetén jelez, például a kocsi mögött elszaladó gyerekek estén. A sávelhagyás-figyelmeztetés, vagy az olyan könnyen megszokható és hasznos kiegészítő, mint a 360 fokos virtuális madártávlati tolatóradar képpel a csúcsverziókban alapfelszereltség. A vezetés támogató rendszerek 5 colos visszajelző képernyője a sebességmérő és a fordulatszámmérő között kapott helyet, de a navigáció utasításai is követhetők itt igény szerint.
Képgaléria.
D.P.
A Pulsar motorválasztékát nem variálták túl, egy benzines, egy dízel. A benzines 1.2 literes turbós 115 lóerővel, már a második generációs Qashqait is fürgén mozgatta, úgyhogy ide végképp elég. A főtengely 90-nél 1750-et forog hatodikban, míg 130-nál 2600 körül. A maximális teljesítményét 4500-on adja le a motor, a maximális 190 Nm-es nyomaték 2000-es főtengelyfordulattól van jelen, amivel nem fog szégyenben maradni semmilyen közlekedési helyzetben a sofőr. Előzni, álló helyzetből besorolni és felvenni a forgalom ritmusát vagy emelkedő szakaszokat abszolválni sem lesz izzasztó próba. Hivatalosan 10,7 másodperc a 100 kilométerórás sprintje az 1320 kilós autónak. A kisturbós természeténél fogva nem is mohó, a teszten mért, igen eltérő jellemzőkkel próbálgatott út során a fogyasztás 6,6 liter/100 kilométerre jött ki, ami abszolút vállalható értéknek tűnik.
A dízel változat, amelyben a hatodik generációs végletekig finomított 1.5 literes dCi Renault-Nissan motor van, 110 lóerőt ad le maximálisan. A gázolajos erőforrás már nem egy kerregős konstrukció és vélhetően a Pulsar minőségi zajszigetelésének köszönhetően, kifejezetten csöndes járásúnak tűnt a motor a kabinból. Mindkét modell alapból start/stoppos, a dízel esetén az átlagfogyasztás hivatalosan 3,6 liter száz kilométerenként. A Pulsarokat megjelenésük idején hatfokozatú manuális váltóval, kínálják, de mint a gyártó ígérte érkezik az XTronic nevet viselő fokozatmentes automataváltó is. A két motor érzetre egyébiránt szinte azonos menettulajdonságokkal bír. A rövid túlnyúlások és nagy tengelytáv alatt stabilan terpeszkedő átlagos felfüggesztésekkel a Pulsar nem a nagy kanyarsebességekre lett tervezve, de ebben a kategóriában úgyis a kiszámíthatóság a leginkább várt jellemző.
D.P.
A Pulsart kifejezetten az európai piacnak csinálták, olyan paraméterekkel, amiket errefelé kedvelnek. A gyártó mégis meglehetősen óvatos a számokkal. A gyártás felfuttatását követően 64 ezer darabos éves kibocsátással számolnak, ami nem jelent komoly piaci erőviszony átrendeződést. A hazai eladásokat az idénre havi ötven autó eladásával számolja az importőr, fele, fele arányban magán és céges vásárlói megoszlással. Ami az árazást illeti, a felszereltségi szintek a Nissannál megszokott háromszintű (Visia, Acenta és Tekna) rendszert követik. Visia csomaggal, bevezető áron 3,99 millió forint az benzines ára, a dízel 5,04 millió forint. Az Acenta szinten 4,99 millió benzines és 5,64 millió gázolajosként a Pulsar. A Tekna csomagos autó már 5,89 millió forintos alapfelszereltséggel benzinesként és 6,54 millió forint dízelmotorral.
Mindhárom felszereltségi szint minden modelljében az alapfelszereltségbe tartozik a légkondicionáló, a stop/start rendszer, hat légzsák, valamint a Bluetooth-csatlakozási funkció. A középső felszereltség fontosabb extrái: a könnyűfém felni, kétzónás légkondi és a komfortcsomag (gombos indítás). A csúcsváltozat alapból megkapja az érintőképernyős navit, az aktív biztonsági csomagot és a LED-fényszórókat.
A Nissan tisztességes autóval tért vissza abba a szegmensbe, ahol az igazán nagy csaták zajlanak a nyugat-európai vásárlókért. A VW Golfot ugyan nem fogja megszorongatni, ahogyan a Ford Focus-t sem, azonban a másod vonalban – a KIA, Hyundai, Suzuki mellett - simán szóba jöhet alternatívaként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.