szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nápolyi székhelyű műhely ’60-as éveket idéző roadstere a Ford V8-as motorjával érkezik, 445 vagy akár 605 lóerővel.

Kevés olyan dolog létezik, amiben az autófanatikusok márkától függetlenül egyetértenek, abban viszont többnyire konszenzus van, hogy az olasz sportkocsik rendelkeznek a legszebb formavilággal, az amerikai V8-as motorok hangja pedig utánozhatatlan. A nápolyi székhelyi Puritalia autóépítő manufaktúra ezt két dolgot szerette volna ötvözni a most bemutatott egyedi tervezésű és gyártású roadsterében.

Puritalia

A 427 nevet viselő újdonság formavilága a ’60-as évek sportautóit idézi, míg a motorterében a Ford 5.0 literes, V8-as blokkja duruzsol, alapesetben 445 lóerővel és 530 Nm-es maximális nyomatékkal, igény esetén pedig ugyanezen blokk kompresszoros változata 605 paripát és 640 Nm-t küld a hátsó tengelyre. Az alumínium padlólemezre épülő 427 karosszériaelemei szénszálas anyagból készülnek, a súlyelosztása 50:50 százalék az első és hátsó tengelyen, a fékrendszert pedig a Brembo szállítja elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel.

A maximális vezetési élmény érdekében az olaszok hatfokozatú manuális váltót kapcsoltak a V8-as blokkhoz, a hátsókerékhajtást pedig önzáró differenciálművel is megtoldották, így garantált, hogy hátsó kerekeken lévő 20 colos Pirelli gumik nem lesznek hosszú életűek.

Puritalia
Puritalia
Puritalia
Puritalia

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!