Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8800745b-b772-493f-b7c7-264569d78c55","c_author":"Samsung","category":"brandchannel","description":"A Samsung új telefonja végre elhozza azt, amire hosszú ideje vágyik a technológiai finomságokra nyitott közönség: az értelmesen használható mesterséges intelligenciát. Kollégánk a Galaxy S25 Ultrát tesztelte.","shortLead":"A Samsung új telefonja végre elhozza azt, amire hosszú ideje vágyik a technológiai finomságokra nyitott közönség...","id":"20250218_samsungbch_Samsung_Galaxy_S25_Ultra_teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8800745b-b772-493f-b7c7-264569d78c55.jpg","index":0,"item":"28701ff5-6cf4-44b0-8687-c2fcc72391ea","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250218_samsungbch_Samsung_Galaxy_S25_Ultra_teszt","timestamp":"2025. február. 20. 10:30","title":"Így lehet partnerünk a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Samsung Electronics Magyar Zrt.","c_partnerlogo":"2c0ec50a-f6ed-4bd1-95d8-7983a8d77fc7","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"32703613-8b12-46a0-9534-c54cf6a34083","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály miatt kötelező lett feltüntetni a fejlesztők elérhetőségeit az alkalmazások adatlapján. Aki a határidőig nem lépett, az pórul járt.","shortLead":"A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály miatt kötelező lett feltüntetni a fejlesztők elérhetőségeit...","id":"20250220_apple-app-store-alkalmazasok-eltavolitas-eu-dsa-elerhetosegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32703613-8b12-46a0-9534-c54cf6a34083.jpg","index":0,"item":"0e0be88a-2a06-498b-b17d-51ffcba72bfc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_apple-app-store-alkalmazasok-eltavolitas-eu-dsa-elerhetosegek","timestamp":"2025. február. 20. 09:03","title":"135 000 alkalmazás tűnt el az App Store-ból, egy EU-s jogszabály áll a hátterében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezők a korábbi gyakorlatnak megfelelően idén is helyhiányra hivatkozva utasították el a regisztrációt.","shortLead":"A szervezők a korábbi gyakorlatnak megfelelően idén is helyhiányra hivatkozva utasították el a regisztrációt.","id":"20250220_orban-evertekelo-hvg-24hu-telex-nem-vehet-reszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797.jpg","index":0,"item":"f7a4bdfd-b1e5-4ba1-8f8a-5edda50068df","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_orban-evertekelo-hvg-24hu-telex-nem-vehet-reszt","timestamp":"2025. február. 20. 14:02","title":"A HVG mellett a Telex és a 24.hu sem vehet részt Orbán Viktor évértékelőjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd2451f9-d231-4b3d-8625-6ad2e59c23cf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszter felvetette, hogy az állam szervei nem tesznek meg mindent azért, hogy a hazai fogyasztók megfelelő minőségű élelmiszert kapjanak.","shortLead":"A miniszter felvetette, hogy az állam szervei nem tesznek meg mindent azért, hogy a hazai fogyasztók megfelelő minőségű...","id":"20250219_lazar-janos-lidl-aldi-kivetelezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd2451f9-d231-4b3d-8625-6ad2e59c23cf.jpg","index":0,"item":"7482d309-a5d8-4043-836d-0cc359560de7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250219_lazar-janos-lidl-aldi-kivetelezes","timestamp":"2025. február. 19. 14:05","title":"Lázár János szerint a magyar hatóságok kivételeznek a Lidllel és az Aldival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A fűtési szezon végéhez közeledve ismét közelít egymáshoz a benzin és a gázolaj ára.","shortLead":"A fűtési szezon végéhez közeledve ismét közelít egymáshoz a benzin és a gázolaj ára.","id":"20250219_Erezheto-arcsokkenes-jon-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"2124179f-5888-4705-9fd5-d4921369bbd0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_Erezheto-arcsokkenes-jon-a-benzinkutakon","timestamp":"2025. február. 19. 10:00","title":"Árcsökkenés jön a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32cd0b6e-6884-480f-beeb-46788007db22","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész azt mondja, már nem szégyell segítséget kérni, ha egyedül nem megy. Tíz év után beismerte azt is, hogy az alkoholt nem tudja irányítani. ","shortLead":"A színész azt mondja, már nem szégyell segítséget kérni, ha egyedül nem megy. Tíz év után beismerte azt is...","id":"20250219_molnar-gusztav-alkohol-fuggoseg-rehab-eljegyzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32cd0b6e-6884-480f-beeb-46788007db22.jpg","index":0,"item":"7ec9c66f-7b66-4b1f-9a1a-a89072ef5f69","keywords":null,"link":"/elet/20250219_molnar-gusztav-alkohol-fuggoseg-rehab-eljegyzes","timestamp":"2025. február. 19. 11:05","title":"Molnár Gusztáv: Annyira vagyok rosszul, amennyire rosszul szabad lennem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bc27733-c1c1-435d-9db2-013c3a0eb8f5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"43 milliárdból húzták volna fel, de előbb a pluszigények, aztán a háború miatt növekedtek a költségek.","shortLead":"43 milliárdból húzták volna fel, de előbb a pluszigények, aztán a háború miatt növekedtek a költségek.","id":"20250220_kovacs-katalin-kajak-kenu-akademia-dragulas-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bc27733-c1c1-435d-9db2-013c3a0eb8f5.jpg","index":0,"item":"b3f29a02-95d7-49e5-a25b-416e082f03fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250220_kovacs-katalin-kajak-kenu-akademia-dragulas-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. február. 20. 13:20","title":"51 milliárd fölé drágult a tavaly átadott sukorói kajak-kenu akadémia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy sor új funkcióval bővül az Instagram privát üzenetküldője, és úgy tűnik, hogy a Meta számára egyre fontosabb az alapvetően fotós-videós platform ezen felülete is.","shortLead":"Egy sor új funkcióval bővül az Instagram privát üzenetküldője, és úgy tűnik, hogy a Meta számára egyre fontosabb...","id":"20250220_meta-instagram-privat-uzenetkuldes-forditas-zenek-rogzites-uj-funkciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97.jpg","index":0,"item":"94e480e0-b129-4898-85ce-db82179135ea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_meta-instagram-privat-uzenetkuldes-forditas-zenek-rogzites-uj-funkciok","timestamp":"2025. február. 20. 13:03","title":"Fordítás 99 nyelven, zenemegosztás és még sok más: nézze, milyen újításokat kapott az Instagram üzenetküldője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig pár napja, hogy a Volkswagen Passat mondhatni fölényes magbiztossággal elnyerte az Év Autója címet az idei évre. Éppen most teszteltük.
A wolfsburgi gyártó pont olyan autókat csinál általában, amelyek megfelelnek az Év Autója zsűrijének saját maga által szabott ésszerű elvárásainak. Legyen a győztes ár/érték-arányos, innovatív és lehetőség szerint a tömegeknek készüljön.
A helyzet egyébként is olyan manapság az autóiparban, hogy az anyacég, a Volkswagen AG akkora erőfölényben van a többi európai volumengyártóval szemben profitabilitás, fejlesztésre költhető összegek szempontjából, ami már-már fenyegető hatalmi helyzetet eredményez.
Ez persze őket a legkevésbé zavarja és a maguk részéről élnek is a lehetőségeikkel. Ha egy fontos modellnek érkezik el a generációváltása, azt iszonyatosan odateszik. Lásd, a két évvel ezelőtti, hetedik generációs Golf és most a középkategória vezetője, a Passat.
Volkswagen Passat - galéria
Az anyavállalat elképesztő tökélyre fejlesztette, mely márkája vásárlójának mi jár a pénzéért. Mindenki minőséget kap, csak másképpen. A napokban volt a Skoda Superb világpremierje és a Passat és a Superb között a különbség mára leginkább csak tapintható. De jól érzékelhetően tapintható. Az Audi persze más tészta, ott is megvan ez a különbség is, csak ott a motorméret is hozzájárul ahhoz, hogy a márkák világos sorrendje megmaradjon.
Annak a rétegnek, aki a Passat színvonalához hozzájut – a céges középvezetői szintnek, vagy a felső-középosztály családjainak –, minden elvárása maximálisan ki van szolgálva. A Passat mára egy pszeudo prémium autó még úgy is, hogy nálunk egy alapteljesítményű 2.0 literes 150 lovas TDI BlueMotion járt. Ráadásul Variant, vagyis kombi változatban.
A külsejét tekintve az új Passat még csak nem is nagy nóvum. A most kifutó széria szinte teljesen ilyen, csak tovább élesítették a karosszériaelemeket. A 80 milliméterrel hosszabb tengelytáv igazából nem oszt nem szoroz az elődhöz képest, vélhetően az új platform hozta magával a növekedést. Jót tett a formának, hogy alacsonyabb lett a gép 14 milliméterrel, és 12 milliméterrel szélesedett a kasztni.
Az innováció fontos eleme a súlycsökkentés, amelynek révén átlagosan 85 kilóval könnyebbek a mai Passatok. A helykínálat hátul is parádés, a legjobb teszt, a gyerekülés-gyerekkel kombó: eléri-e négyéves gyerek lába az üléstámlánkat? Nem. A puttonyméret alapból 650 liter, ledöntött hátsó háttámlákkal pedig végtelen síkság a csomagtér, ami ilyenkor 1780 liter. A csomagtér ajtaját motoros mozgatással is lehet rendelni, sőt szenzoros nyitással is.
Volkswagen Passat - galéria
D.P.
Talán a beltéren lehet a legtöbbet lamentálni, hogyan is osztja ki a konszern az egyes márkáknak, szegmenseknek, kinek mi jár. A Passatnak ebben is egyértelműen kijelölt helye van. Minden újdonságot megkap a konszerntől, minden nagyon elegáns, de még nem prémium a kárpitok varrása, a műanyagok fénye és az elemek ívelése, illetve egy prémium autónak minden apró milliméterében gondosan végiggondoltnak kell látszania.
Az új, alcantara bevonatú ülések nagyon jól tartanak, ami el is várható a cég új fejlesztésű, ergoComfort székeitől, a 12,3 colos (20,3 cm) érintőképernyő, kézközelítő szenzorral szerelt, vagyis a menü előhívásához elég csak közelíteni a képernyőhöz, a Dynaudio-hifi 12 hangszórós, a díszítő elemek lakkozott fabetétek, és az egész műszerfalat átszeli levegőrostély.
A csúcsfelszereltséghez rendelhető nagy újdonság a TFT-s sofőr előtti műszeregység – amit az Audi TT-ben láttunk először – szintén előre helyezi a kínálatban a mostani Passatot. Fekete pont, hogy a rendszer még mindig nem tud magyarul. Viszont ahogyan prezentál, az első osztályú. A navigációtól, a fogyasztási adatokon át, a vezetési asszisztensek – sávtartó, adaptív tempomat, holttér figyelő – pillanatnyi beállításaiig, bármi lekérhető a képernyőre. A Passat kormányára, még így is 18 gomb jutott, ami talán túlzás.
Volkswagen Passat - galéria
D.P.
A Volkswagen legnépszerűbb négyhengeres közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű kétliteres dízele nem a legcsendesebb fajta, de a 150 lóerős változat simán mozgatja az 1600 kilós kocsitestet. A motor természetesen Euro 6-os, nem mellesleg AdBlue adalékolás nélkül tudja az előírt érteket. Alapból start&stop-rendszeres, sajnos még mindig, az újraindításnál rángatós fajtával. A motor 340 Nm-es maximális nyomatékát, a magasabb felszereltségű modellekben már-már köztelező, hatfokozatú duplakuplungos DSG-egység osztja be. Van ugyan a kocsiban menetmód-választó is, amely viszonylag eltérő karaktereket is kihoz a Passatból, de az alapkarakter azért nem változik. A kétezres dízel egy egyenletes teljesítményű kilométerfaló.
A futómű a 4882 milliméteres autót nagyon simán szolgálja ki, a korántsem tükörsima magyar aszfalt nem hozza zavarba. Még sportmódban sem kocognak a fogak az úthibáktól, normál módban pedig mindenen átsiklik a felfüggesztés. A vezetési élményt meg is határozza ez a karakter.
A 340 Nm nyomatékú motornál simán elfér, hogy nagyjából 1300-as fordulatszámokat elérve rakosgatja felfelé a fokozatokat a váltó. 130-nál hatodikban, Normál-módban, kereken 2000-et fordul a főtengely percenként. Autópálya-tempó mellett is néma az utastér, a motorhangot, abroncszajt, szélzajt kiszűri a kategória elvárásaira belőtt szigetelés.
Városban araszolva ugyan lehet az adaptív tempomattal követni a sort, ám úgy tűnt, jobb Eco-módban araszolni. Képes ugyanis „vitorlázni” a kocsi, az automataváltó oldja a tengelykapcsolatot, üresben gurulunk, sokkal harmonikusabb, mint az adaptív tempomat, ami a dugóban hajlamos hatalmasakat fékezni, ahogy a kocsisor végét tartja.
A fogyasztás ideális esetben, ami a fedélzeti számítógép kijelzője szerint meg is valósítható, az eddig 5500 kilométeres autóban, hosszú távra 5,7 liter per 100 kilométeres fogyasztási adatot mutatott. Nálunk ugyan nem szerepelt ilyen jól, de a 7,5 literes átlag is simán vállalható.
A Volkswagennél tudják, eléggé lejt a pálya, nem is adják olcsón a Passatot. Az általunk tesztelt modell 13,3 millió forintba kerül. Az alapárat esetünkben a 648 ezres asszisztens csomag, a 150 ezres TFT műszeregység, a DSG-váltó 727 ezres felára, a 300 ezres adaptív lengéscsillapító, valamint a 330 ezerért kínált ergoComfort-ülések és a kombi 300 ezres felára növelte.
A német márka ezért a nem kis összegért olyan autót ad, ami nagyon fontos erénnyel bír. Nem fogunk csalódni benne. Talán ezt értékelte igazán az Év Autója-zsűri is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.