Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A katolikus egyházfő szerint nem szabad borúlátóan és lemondással várni a jövőt, akkor sem, ha nem lehet tudni, hogy mit hoz a holnap.","shortLead":"A katolikus egyházfő szerint nem szabad borúlátóan és lemondással várni a jövőt, akkor sem, ha nem lehet tudni...","id":"20241228_Ferenc-papa-ujevi-uzenet-beke-remeny-szeretet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218.jpg","index":0,"item":"c2977a9e-9f5b-48d7-8e80-8cc7b064438a","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Ferenc-papa-ujevi-uzenet-beke-remeny-szeretet","timestamp":"2024. december. 28. 15:14","title":"Ferenc pápa: Ne csüggedjünk a háborúk miatt, mert a szeretet reménnyel tölti el a szívünket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372423fe-279c-4c74-a3d4-5bc443ccf37f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai TIME magazin idén is csokorba gyűjtötte az év 200 legjobb találmányát. Most bemutatjuk azokat, melyeket a mezőgazdaság terén talált kiemelkedőnek a lap.","shortLead":"Az amerikai TIME magazin idén is csokorba gyűjtötte az év 200 legjobb találmányát. Most bemutatjuk azokat, melyeket...","id":"20241228_time-200-2024-legjobb-talalmanyai-mezogazdasag-elovilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372423fe-279c-4c74-a3d4-5bc443ccf37f.jpg","index":0,"item":"8fcff545-ec47-4580-96aa-5d7ebccbdf0e","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_time-200-2024-legjobb-talalmanyai-mezogazdasag-elovilag","timestamp":"2024. december. 28. 10:03","title":"2024 legjobb találmányai: kistermelőket segítő MI, metánevő mikrobák és a drón, ami önállóan trágyázza a földeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A környéken hatalmas dugó alakult ki, több mentőautó és tűzoltó is a helszínen van.","shortLead":"A környéken hatalmas dugó alakult ki, több mentőautó és tűzoltó is a helszínen van.","id":"20241228_Belecsapodott-egy-auto-a-4-es-6-os-villamosba-a-Corvin-negyednel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"3d54a05f-aab1-4e56-9875-de8095d117dc","keywords":null,"link":"/itthon/20241228_Belecsapodott-egy-auto-a-4-es-6-os-villamosba-a-Corvin-negyednel","timestamp":"2024. december. 28. 18:06","title":"Belecsapódott egy BMW a 4-6-os villamosba a Corvin negyednél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették a töltőportokat. Amelyik készüléken nincs ilyen csatlakozó, azt nem lehet forgalomba hozni.","shortLead":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették...","id":"20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964.jpg","index":0,"item":"858871f2-f24c-45c3-a2fb-e1ca9c0434e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 08:03","title":"Mától ezeket nem lehet forgalomba hozni az Európai Unióban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea7067e-fb6d-4c6a-9fca-2245d4837700","c_author":"HVG","category":"nagyitas","description":"A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Sok idei eseménynek pedig a jövő évünkre is hatása lesz. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait. ","shortLead":"A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Sok...","id":"20241229_2024-ev-kepei-nagyitas-kulfoldi-ugynoksegek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea7067e-fb6d-4c6a-9fca-2245d4837700.jpg","index":0,"item":"18e41bef-f7a5-4ace-9f9e-3ab8014ee9dd","keywords":null,"link":"/nagyitas/20241229_2024-ev-kepei-nagyitas-kulfoldi-ugynoksegek-ebx","timestamp":"2024. december. 29. 10:00","title":"A felfordulás éve – 2024 képekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6f88736-c9a2-4ecb-bf51-ae26052019ff","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci író-rendező-producer kétszer nyert Emmy-díjat, egyszer Európai Filmdíjat, és jelölték Oscarra is. A politikai humor ínyencei nagyra tartják, de ettől még Moszkvában betiltották.","shortLead":"Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci...","id":"20241228_hvg-armando-iannucci-iro-rendezo-the-franchise-thick-of-it-az-alelnok-sztalin-halala-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6f88736-c9a2-4ecb-bf51-ae26052019ff.jpg","index":0,"item":"f2d68ae1-4f6c-4441-913c-66c6574a87d1","keywords":null,"link":"/360/20241228_hvg-armando-iannucci-iro-rendezo-the-franchise-thick-of-it-az-alelnok-sztalin-halala-interju","timestamp":"2024. december. 28. 16:30","title":"Armando Iannucci: A Sztálin halálát Orbán Viktor és a hasonló politikusok miatt készítettem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da668d24-faa6-4402-9749-0b1cbb3d7e0a","c_author":"Balizs Benedek","category":"vilag","description":"Szalome Zurabisvili volt elnök szerint továbbra is ő az egyetlen legitim elnöke Grúziának.","shortLead":"Szalome Zurabisvili volt elnök szerint továbbra is ő az egyetlen legitim elnöke Grúziának.","id":"20241229_Tobb-ezren-tuntetnek-Tbilisziben-miutan-Gruzia-uj-elnoke-eskut-tett-a-parlamentben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da668d24-faa6-4402-9749-0b1cbb3d7e0a.jpg","index":0,"item":"1654ed98-00fb-4cc0-b555-84201b4c3971","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_Tobb-ezren-tuntetnek-Tbilisziben-miutan-Gruzia-uj-elnoke-eskut-tett-a-parlamentben","timestamp":"2024. december. 29. 11:04","title":"Több ezren tüntetnek Tbilisziben, miután Grúzia új elnöke esküt tett a parlamentben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"75880028-ea7f-4696-95d5-8a88f3d078a8","keywords":null,"link":"/360/20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","timestamp":"2024. december. 28. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 4. rész: Hogyan alakul az MI jövője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig pár napja, hogy a Volkswagen Passat mondhatni fölényes magbiztossággal elnyerte az Év Autója címet az idei évre. Éppen most teszteltük.
A wolfsburgi gyártó pont olyan autókat csinál általában, amelyek megfelelnek az Év Autója zsűrijének saját maga által szabott ésszerű elvárásainak. Legyen a győztes ár/érték-arányos, innovatív és lehetőség szerint a tömegeknek készüljön.
A helyzet egyébként is olyan manapság az autóiparban, hogy az anyacég, a Volkswagen AG akkora erőfölényben van a többi európai volumengyártóval szemben profitabilitás, fejlesztésre költhető összegek szempontjából, ami már-már fenyegető hatalmi helyzetet eredményez.
Ez persze őket a legkevésbé zavarja és a maguk részéről élnek is a lehetőségeikkel. Ha egy fontos modellnek érkezik el a generációváltása, azt iszonyatosan odateszik. Lásd, a két évvel ezelőtti, hetedik generációs Golf és most a középkategória vezetője, a Passat.
Volkswagen Passat - galéria
Az anyavállalat elképesztő tökélyre fejlesztette, mely márkája vásárlójának mi jár a pénzéért. Mindenki minőséget kap, csak másképpen. A napokban volt a Skoda Superb világpremierje és a Passat és a Superb között a különbség mára leginkább csak tapintható. De jól érzékelhetően tapintható. Az Audi persze más tészta, ott is megvan ez a különbség is, csak ott a motorméret is hozzájárul ahhoz, hogy a márkák világos sorrendje megmaradjon.
Annak a rétegnek, aki a Passat színvonalához hozzájut – a céges középvezetői szintnek, vagy a felső-középosztály családjainak –, minden elvárása maximálisan ki van szolgálva. A Passat mára egy pszeudo prémium autó még úgy is, hogy nálunk egy alapteljesítményű 2.0 literes 150 lovas TDI BlueMotion járt. Ráadásul Variant, vagyis kombi változatban.
A külsejét tekintve az új Passat még csak nem is nagy nóvum. A most kifutó széria szinte teljesen ilyen, csak tovább élesítették a karosszériaelemeket. A 80 milliméterrel hosszabb tengelytáv igazából nem oszt nem szoroz az elődhöz képest, vélhetően az új platform hozta magával a növekedést. Jót tett a formának, hogy alacsonyabb lett a gép 14 milliméterrel, és 12 milliméterrel szélesedett a kasztni.
Az innováció fontos eleme a súlycsökkentés, amelynek révén átlagosan 85 kilóval könnyebbek a mai Passatok. A helykínálat hátul is parádés, a legjobb teszt, a gyerekülés-gyerekkel kombó: eléri-e négyéves gyerek lába az üléstámlánkat? Nem. A puttonyméret alapból 650 liter, ledöntött hátsó háttámlákkal pedig végtelen síkság a csomagtér, ami ilyenkor 1780 liter. A csomagtér ajtaját motoros mozgatással is lehet rendelni, sőt szenzoros nyitással is.
Volkswagen Passat - galéria
D.P.
Talán a beltéren lehet a legtöbbet lamentálni, hogyan is osztja ki a konszern az egyes márkáknak, szegmenseknek, kinek mi jár. A Passatnak ebben is egyértelműen kijelölt helye van. Minden újdonságot megkap a konszerntől, minden nagyon elegáns, de még nem prémium a kárpitok varrása, a műanyagok fénye és az elemek ívelése, illetve egy prémium autónak minden apró milliméterében gondosan végiggondoltnak kell látszania.
Az új, alcantara bevonatú ülések nagyon jól tartanak, ami el is várható a cég új fejlesztésű, ergoComfort székeitől, a 12,3 colos (20,3 cm) érintőképernyő, kézközelítő szenzorral szerelt, vagyis a menü előhívásához elég csak közelíteni a képernyőhöz, a Dynaudio-hifi 12 hangszórós, a díszítő elemek lakkozott fabetétek, és az egész műszerfalat átszeli levegőrostély.
A csúcsfelszereltséghez rendelhető nagy újdonság a TFT-s sofőr előtti műszeregység – amit az Audi TT-ben láttunk először – szintén előre helyezi a kínálatban a mostani Passatot. Fekete pont, hogy a rendszer még mindig nem tud magyarul. Viszont ahogyan prezentál, az első osztályú. A navigációtól, a fogyasztási adatokon át, a vezetési asszisztensek – sávtartó, adaptív tempomat, holttér figyelő – pillanatnyi beállításaiig, bármi lekérhető a képernyőre. A Passat kormányára, még így is 18 gomb jutott, ami talán túlzás.
Volkswagen Passat - galéria
D.P.
A Volkswagen legnépszerűbb négyhengeres közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű kétliteres dízele nem a legcsendesebb fajta, de a 150 lóerős változat simán mozgatja az 1600 kilós kocsitestet. A motor természetesen Euro 6-os, nem mellesleg AdBlue adalékolás nélkül tudja az előírt érteket. Alapból start&stop-rendszeres, sajnos még mindig, az újraindításnál rángatós fajtával. A motor 340 Nm-es maximális nyomatékát, a magasabb felszereltségű modellekben már-már köztelező, hatfokozatú duplakuplungos DSG-egység osztja be. Van ugyan a kocsiban menetmód-választó is, amely viszonylag eltérő karaktereket is kihoz a Passatból, de az alapkarakter azért nem változik. A kétezres dízel egy egyenletes teljesítményű kilométerfaló.
A futómű a 4882 milliméteres autót nagyon simán szolgálja ki, a korántsem tükörsima magyar aszfalt nem hozza zavarba. Még sportmódban sem kocognak a fogak az úthibáktól, normál módban pedig mindenen átsiklik a felfüggesztés. A vezetési élményt meg is határozza ez a karakter.
A 340 Nm nyomatékú motornál simán elfér, hogy nagyjából 1300-as fordulatszámokat elérve rakosgatja felfelé a fokozatokat a váltó. 130-nál hatodikban, Normál-módban, kereken 2000-et fordul a főtengely percenként. Autópálya-tempó mellett is néma az utastér, a motorhangot, abroncszajt, szélzajt kiszűri a kategória elvárásaira belőtt szigetelés.
Városban araszolva ugyan lehet az adaptív tempomattal követni a sort, ám úgy tűnt, jobb Eco-módban araszolni. Képes ugyanis „vitorlázni” a kocsi, az automataváltó oldja a tengelykapcsolatot, üresben gurulunk, sokkal harmonikusabb, mint az adaptív tempomat, ami a dugóban hajlamos hatalmasakat fékezni, ahogy a kocsisor végét tartja.
A fogyasztás ideális esetben, ami a fedélzeti számítógép kijelzője szerint meg is valósítható, az eddig 5500 kilométeres autóban, hosszú távra 5,7 liter per 100 kilométeres fogyasztási adatot mutatott. Nálunk ugyan nem szerepelt ilyen jól, de a 7,5 literes átlag is simán vállalható.
A Volkswagennél tudják, eléggé lejt a pálya, nem is adják olcsón a Passatot. Az általunk tesztelt modell 13,3 millió forintba kerül. Az alapárat esetünkben a 648 ezres asszisztens csomag, a 150 ezres TFT műszeregység, a DSG-váltó 727 ezres felára, a 300 ezres adaptív lengéscsillapító, valamint a 330 ezerért kínált ergoComfort-ülések és a kombi 300 ezres felára növelte.
A német márka ezért a nem kis összegért olyan autót ad, ami nagyon fontos erénnyel bír. Nem fogunk csalódni benne. Talán ezt értékelte igazán az Év Autója-zsűri is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.
A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.