szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Műfajt vált az utóbbi évek legtehetségesebb magyar formaautós versenyzője, Kiss Pál Tamás: a Forma-1 előszobáinak számító kategóriákban töltött évek után a pilóta az idei évtől kezdve a hazai ralikrossz-ob-n igyekszik vitézkedni, a Supercars kategóriában indul majd egy 550 lóerős Skoda Fabiával.

A jelenleg 23 éves versenyző 2000-ben kezdte gokartos pályafutását, majd 2008-ban debütált a nemzetközi formaautózás világában. Az évek során folyamatosan haladt előre az általa választott úton és olyan rangos szériákban ért el egyedülálló sikereket, mint a brit Formula-Renault, a GP3, vagy éppen az Auto GP. A pilóta menedzsmentje által kiadott sajtóközlemény szerint az új irány hátterében az áll, hogy a Forma-1 felé vezető út „irreális követelményeket” támaszt: a váltás éles ugyan, de komoly lehetőségeket tartogathat a versenyző számára.

Kiss Pál Tamás
kisspaltamas.com

A ralikrossz az autósport egyik legdinamikusabban fejlődő műfaja, amely tavaly óta már komoly világbajnoki sorozattal is büszkélkedhet. Az elmúlt években olyan nagy nevek is a ralikrossz mellett tették le a voksukat, mint a rali-világbajnok Petter Solberg, a Forma-1-es világbajnok Jacques Villeneuve, vagy éppen a kétszeres DTM-bajnok, a népszerű túraautós szériában továbbra is aktív Mattias Ekström. Kiss Pál Tamásnak nem titkolt célja a vb, de egyelőre a hazai bajnokságban szeretne tapasztalatokat gyűjteni a Speedbox ASE kötelékében.

Az említett kiválóságokkal ellentétben a miskolci versenyző azonban nem egyből a világbajnokságon kezdi majd el ralikrosszos karrierjét, hanem a hazai bajnokságban, egy 560 lóerős Skoda Fabiával a Speedbox ASE színeiben vág bele pályafutása új fejezetébe. Hiába ugyanis a hosszú évek tapasztalata, a számtalan versenykilométer, a ralikrossz azért sok új kihívás elé állítja majd a magyar autósport egyetlen monacói dobogósát.

Mindebből a magyar szurkolók csak profitálhatnak, hiszen a korábban megszokottnál jóval többször láthatják majd hazai környezetben, a máripócsi és a nyírádi pályán versenyezni Tamást, aki hosszútávon szeretné magát nemzetközi szinten is megmérettetni.

„A lehetőségeket mérlegelve végül azért döntöttünk emellett a szakág mellett, mert ebben látjuk leginkább a számunkra ideális jövőképet, a reális és elérhető célokat. Természetesen az sem volt utolsó szempont, hogy a ralikrossz népszerűsége világszerte folyamatosan növekszik, ami rengeteg lehetőséget rejt magában. Nyilván hiányozni fog azért a formaautózás, de az új versenygépem is több mint 550 lóerős lesz és 1,9 másodperc alatt gyorsul százra. Hiányérzetem nincs, mert úgy érzem mindent megtettem és eljutottam addig a formaautózásban, ameddig a lehetőségeim engedtek. Igyekeztem mindig a tudásom legjavát nyújtani és méltó módon képviselni a magyar színeket a nemzetközi versenyeken” – nyilatkozta Kiss Pál Tamás.

Kiss Pál Tamás
kisspaltamas.com

A versenyző hozzátette: „Tudom, hogy számtalan új kihívással kell szembenéznem, és sok új apró trükköt kell elsajátítanom. Ebből kifolyólag eleinte a tanulásé lesz a főszerep, de idővel szeretnék majd beleszólni a győzelemért folyó csatákba is. Az egyre erősödő hazai bajnokság kiváló terepet kínál az első lépések megtételéhez. Az OB mellett pedig már idén tervezem, hogy egy-két VB futamon is rajthoz állok. A nem túl távoli jövőben viszont szeretnék majd teljes szezont futni a világbajnokságon.”

Az első versenyre nem kell sokat várni: a ralikrossz-ob ezen a hétvégén a Slovakiaringen rajtol, két héttel később, április első hétvégéjén pedig a máriapócsi Rabócsiringen tartandó forduló következik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!