Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"56055431-fc4b-4998-9f37-1f9aea5fba9e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A modell alapára 160 és 200 millió forint között mozog Európában, a helyi adóktól függően. ","shortLead":"A modell alapára 160 és 200 millió forint között mozog Európában, a helyi adóktól függően. ","id":"20250217_Ford-Mustang-GTD-vasarloi-minimum-ket-evig-nem-adhatjak-el-autoikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56055431-fc4b-4998-9f37-1f9aea5fba9e.jpg","index":0,"item":"bd403a3c-b1c9-4c1e-8557-35a0493e4812","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Ford-Mustang-GTD-vasarloi-minimum-ket-evig-nem-adhatjak-el-autoikat","timestamp":"2025. február. 17. 08:41","title":"Röghöz kötik a legdrágább Ford Mustang vásárlóit, minimum két évig nem adhatják el autóikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszter egy lakossági fórumon beszélt erről, amit az M30-as út javításával kapcsolatban hívtak össze. A fórumon szeretett volna az osztrák vállalat is részt venni, az Építési és Közlekedési Minisztérium azonban, titoktartásra hivatkozva ezt nem tette lehetővé.","shortLead":"A miniszter egy lakossági fórumon beszélt erről, amit az M30-as út javításával kapcsolatban hívtak össze. A fórumon...","id":"20250217_Lazar-Janos-kilatasba-helyezte-a-Strabag-Magyarorszagrol-valo-kitiltasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"4c1d989e-5ba8-4a57-a86c-1e56e84066c1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_Lazar-Janos-kilatasba-helyezte-a-Strabag-Magyarorszagrol-valo-kitiltasat","timestamp":"2025. február. 17. 21:20","title":"Lázár János kilátásba helyezte a Strabag Magyarországról való kitiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterségesintelligencia-láz is. A visszaesésért részben a gazdasági környezet okolható.","shortLead":"A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot...","id":"20250217_kh-magyar-cegek-digitalis-atalakulasi-mutatoja-2024-h2","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017.jpg","index":0,"item":"24012e11-0fd8-4f0e-a45d-8fc849e3d8a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_kh-magyar-cegek-digitalis-atalakulasi-mutatoja-2024-h2","timestamp":"2025. február. 17. 10:03","title":"Valami rossz történik a magyar cégeknél, mélybe zuhant egy fontos mutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"711404ca-f80c-4940-8337-1e6f9e582f84","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az 57 éves Muhsin Hendricks a melegek és más marginalizált muszlimok számára nyitott mecsetet vezetett Fokvárosban.","shortLead":"Az 57 éves Muhsin Hendricks a melegek és más marginalizált muszlimok számára nyitott mecsetet vezetett Fokvárosban.","id":"20250217_Agyonlottek-a-vilag-elso-nyiltan-meleg-imamjat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/711404ca-f80c-4940-8337-1e6f9e582f84.jpg","index":0,"item":"42ba4fcb-a087-47d2-a20d-1dc1c9686e87","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Agyonlottek-a-vilag-elso-nyiltan-meleg-imamjat","timestamp":"2025. február. 17. 11:53","title":"Agyonlőtték a világ első nyíltan meleg imámját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"065f95a3-7fbd-4f83-b51d-0ca3902f0453","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A koreai gyártó legújabb elektromos autója kétféle karosszériaváltozatban támad.","shortLead":"A koreai gyártó legújabb elektromos autója kétféle karosszériaváltozatban támad.","id":"20250217_itt-a-vadonatuj-kia-ev4-rogton-ket-formaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/065f95a3-7fbd-4f83-b51d-0ca3902f0453.jpg","index":0,"item":"1edd6ea1-1636-4106-9026-7730bfd1525a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_itt-a-vadonatuj-kia-ev4-rogton-ket-formaban","timestamp":"2025. február. 17. 07:01","title":"Itt a vadonatúj Kia EV4, rögtön két formában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e93bb655-3bb7-4615-9445-097841f0e5dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ha nem fektetnek be, ha nem erősek, akkor gyerekként fogják kezelni – fogalmazta meg súlyos kritikáját Armin Papperger.","shortLead":"Ha nem fektetnek be, ha nem erősek, akkor gyerekként fogják kezelni – fogalmazta meg súlyos kritikáját Armin Papperger.","id":"20250218_Rheinmetall-vezer-europa-gyerekek-asztala-ukrajnai-rendezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e93bb655-3bb7-4615-9445-097841f0e5dd.jpg","index":0,"item":"abbefc02-c52f-41de-bac5-5240f07c747b","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_Rheinmetall-vezer-europa-gyerekek-asztala-ukrajnai-rendezes","timestamp":"2025. február. 18. 10:13","title":"Rheinmetall-vezér: Nem csoda, hogy Európát a gyerekek asztalához ültette az USA és Oroszország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab33294a-846d-4d3e-9500-7189276fb99b","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A tragédiát gyorshajtás okozhatta, a sérültek között gyermekek is vannak.","shortLead":"A tragédiát gyorshajtás okozhatta, a sérültek között gyermekek is vannak.","id":"20250218_Kozel-harmincan-vesztettek-eletuket-egy-buszbalesetben-Boliviaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab33294a-846d-4d3e-9500-7189276fb99b.jpg","index":0,"item":"1663bc0b-bec5-4510-8ed0-66123fbc4285","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Kozel-harmincan-vesztettek-eletuket-egy-buszbalesetben-Boliviaban","timestamp":"2025. február. 18. 07:54","title":"Közel harmincan vesztették életüket egy buszbalesetben Bolíviában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök szerint ez annak köszönhető, hogy megkezdődtek a béketárgyalások előkészítő megbeszélései az oroszok meg az amerikaiak között.","shortLead":"A miniszterelnök szerint ez annak köszönhető, hogy megkezdődtek a béketárgyalások előkészítő megbeszélései az oroszok...","id":"20250217_Orban-Viktor-video-beketargyalasok-Trump-Putyin-euro-forint-arfolyam-400-gazarak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43.jpg","index":0,"item":"edc4f5ea-cfaa-4579-bd80-9e004d2ddaf8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_Orban-Viktor-video-beketargyalasok-Trump-Putyin-euro-forint-arfolyam-400-gazarak","timestamp":"2025. február. 17. 12:19","title":"Orbán Viktor körülnézett a világban, és arra jutott, hogy csak idő kérdése, és az euró be fog nézni a 400 forint alá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A bajorok második generációs terepkupéja ott fejlődött a legtöbbet, ahol az elődjét kritika érhette, így szinte minden tekintetben letaglózó autó született, amely továbbra is előtérbe helyezi a stílust a praktikummal szemben. A 258 lóerős turbódízel alapmotorral, nyolcfokozatú automataváltóval és állandó összkerékhajtással teszteltük.
Az elmúlt több mint egy évtizedben egyértelművé vált, hogy a városi terepjárók népszerűsége folyamatosan nő, vele párhuzamosan pedig megjelent az igény a kupés tetőívvel rendelkező limuzinok iránt is. Utóbbit a Mercedes-Benz generálta azzal, hogy 2004-ben piacra dobta a CLS-t, amire a konkurencia csak évekkel később reagált. Közben persze a BMW sem tétlenkedett, hanem egyszerre lovagolta meg mindkét trendet azzal, hogy 2008-ban bemutatta a X6-ost, amellyel új kategória született: a városi terepjáróval keresztezett kupé.
Korábban senki nem ácsingózott egy ilyen öszvér után, a piac mégis pozitívan fogadta, hiszen úgy voltak vele az emberek, mint a táblagéppel: amíg nem létezett, addig nem tudták, kell nekik. Ezt pedig szépen ki is használta az X6-os első generációja, ugyanis versenytársak híján 2014-ig mintegy 260 ezer példány talált gazdára belőle világszerte (ebből 700 hazánkban landolt). Ilyen előzmények mellett egyértelmű volt, hogy érkezik a második generáció, amely megtartva az eredeti koncepciót, de jelentősen javítva a minőségen, tovább menetel az általa teremtett szegmensben.
BMW X6 - galéria
R.D.
A bajor mérnökök nagyon jól tudták, hogy a kupé terepjárójuk nem lesz mindig egyeduralkodó, így amikor elkezdtek dolgozni, igyekeztek minél kevesebb támadási felületet hagyni. Mivel az újdonság műszakilag nagyrészt azonos az X5-tel, már annak bemutatásakor sejteni lehetett, hogy a testvérmodellbe sem lehet majd nagyon belekötni, most pedig, hogy itt áll előttünk a maga két tonnájával, közel ötméteres hosszával és macsó megjelenésével, ez be is bizonyosodott.
Ha kötözködni akarunk, akkor a koncepció még mindig kikezdhető, hiszen a meredeken lejtő tetőív miatt kissé szűkös a hátsó sorban ülők fejtere, a csomagtartó térfogata is csökkent, illetve hátrafelé olyan a kilátás, mintha egy tank lőrésein keresztül szemlélnénk a világot.
Ezeket mind felróhatnánk neki, de teljesen fölösleges, hiszen egyrészt praktikus családi autónak ott van az X5 vagy egy kombi 5-ös, másrészt pedig mostantól az X6-ban is hárman utazhatnak hátul, a csomagtartó 580 literesre nőtt, az oldalakat pásztázó kameráknak és radaroknak, valamint a holttér-figyelőnek köszönhetően pedig a parkolás és a centizgetős manőverezés is megoldott. Mondom én, hogy kevés támadási felületet hagytak.
És még csak most jönnek az erényei, melyek közül a legfontosabb, hogy vérbeli BMW-ként még ekkora méretben is képes kifejezetten szórakoztató és élvezetes vezetési élményt produkálni. Ezt persze el is várjuk tőle, ha már a külseje ilyen robosztusságot, és menni akarást sugall, amiben nagy szerepe van az elődjénél valamelyest szögletesebb vonalaknak, a és a hatalmasra nőt veséknek. Újításként helyet kapott az első kerékív mögött egy diszkrét kopoltyú, illetve a hátsó kerék felett egy éles lemezhajlítás, ami egészen a lámpaburáig ér. A hátsó traktus is kellően drámai a mellkasig érő csomagtartóval, a két oldalon előbújó kipufogóvégekkel és a meredeken lecsapott tetővel.
BMW X6 - galéria
R.D.
Ami egyfajta önkifejezés a tulajdonosnak, az félelmet keltő a többi közlekedő számára. Lehet, hogy csak az újdonság erejével hat, de egyszerűen nem lehet elbújni vele, normál tempóban is folyamatosan szétrebbenek előle, szempárok szegeződnek rá, és hirtelen mindenki előzékeny lesz. Hogy ezt a hatást a leendő tulajdonosok kihasználják-e, csak rajtuk múlik, én nem szeretném sem cáfolni, sem pedig megerősíteni a sztereotípiákat, de az egyértelmű, hogy az X6 birtoklása már önmagában kinyilatkoztatás.
Még akkor is, ha a sofőrből nem tör elő a közúti troll, csak békésen relaxál a külső zajokat tökéletesen kiszűrő kabinban, ahol az elődhöz képest jóval minőségibb bőrrel, valamit fa- és alumínium betétekkel találkozni, illetve a tesztautó estében tökéletes üléspozíciót garantáló feláras bőrülésekkel, valamint a már sokszor megénekelt M-es bőrkormánnyal. A tesztautó további sajátossága a barna/fekete kárpitozás, amely kellően merész, de még nem szúrja a szemet annyira, mint mondjuk a konfigurátorból kiirthatatlan bordó árnyalat.
Ugyan a Harman Kardon audiorendszer teljesítménye is említésre méltó, de rövidebb, tempósabb utakon érdemes néha lehalkítani a zenét, mert a motor orgánuma is szívmelengető. Legalábbis, aki szereti a hathengeres bajor erőforrások diszkrét morajlását, a tesztautóban ugyanis - 30d lévén - a háromliteres, 258 lóerős, turbódízel blokk teljesít szolgálatot a ZF 8-fokozatú automatájával párosítva. Utóbbiról elég annyit megjegyezni, hogy a legjobb automata szerkezetek közé tartozik már évek óta, a hathengeres dízel 1500-nál ébredő 560 Nm-es csúcsnyomatékával pedig bármilyen helyzetet villámgyorsan megold.
R.D.
A nulla-százas gyorsulást például 6,7 másodperc abszolválja az alapmotoros X6, érzésre nyilván az sem kottyan meg neki, ha mindeközben négy utassal majdnem belekarcol a tömege a 2,5 tonnába. Egyszerűen csak megindul és törtet előre, mint a felhergelt bika, ami igény esetén meg sem áll egészen a 230 kilométer/órás tempóig. Ezt persze nem próbáltuk, de ahogy padlógázra kilő szabályos sztrádatempóról, úgy bármit elhiszünk neki. Leszámítva persze a hatliteres gyári fogyasztást, ami a valóságban inkább a 10 litert közelíti, még úgy is, hogy 130-nál kétezret sem forog a főtengely nyolcadikban.
Ez persze abszolút vállalható egy kéttonás, óriási homlokfelülettel rendelkező, állandó összkerékhajtású kupé-terepjárótól, főleg úgy, hogy manapság egy feleakkora turbós benzines is bekaphat ennyit, ha tiporják. Ez a háromliteres blokk viszont stabilan hozza a tíz litert még örömautózás esetén is, amire meglepő módon kiválóan alkalmas az X6. A futóműve szépen megszűri az úthibákat, de Sport módban a kellően közvetlen kormányzással és a harapóssá váló motorral élmény kinyújtóztatni a porcikáit valamelyik szerpentinen.
R.D.
Az új BMW X6-ban jóformán minden elérhető, amit manapság a bajor márka képvisel. Kellően informatív a head-up display, csinos a digitális műszerfal, valamint könnyedén kezelhető és átlátható a tapipados, óriáskijelzős iDrive rendszer. A radaros távolságtartó szépen lefékezi magát, ha lassítanak előttünk, az éjszakát nappallá varázsolja a hűvös fényű, adaptív LED-es fényszóró, a vezetéstámogató asszisztensek hada pedig gondoskodik róla, hogy akkor se legyen baj, ha a nagy duhajkodásban túlvállaljuk magunkat.
A nagy luxus és letaglózó jelenlét mellett a legjobb benne, hogy összkerékkel, és két tonnával is tartogat valamit abból, amiért a BMW-ket szeretjük, így aki elutal érte alsó hangon 20 milliót az mindenféle álszerénység nélkül élvezheti az autóját. Az önkontrollját pedig remélhetőleg sikerül megtartania, ha más nem akkor azért, mert manapság, a fedélzeti kamerák korában semmi nem marad titokban, negatív sztereotípiákat pedig senki nem akar erősíteni. Legalábbis remélem.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.