szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Friss külsővel, mínusz négyszáz kilogrammal és új névvel körözött egy kaliforniai versenypályán az RS7 prototípus, melynek szériaérett technológiái az új A8-ban fognak bemutatkozni.

Az Audinál gőzerővel dolgoznak az önvezető autók kifejlesztésén, melynek eredményeként tavaly októberben sikerült elérniük, hogy a Bobby névre keresztelt RS7 prototípusuk sofőr nélkül száguldott végig a németországi Hockenheim versenypályán, néhol 240 kilométer/órás sebességgel. A projektről azóta keveset lehetett hallani, a háttérben azonban nem állt le a fejlesztői munka, hanem inkább felgyorsult, hiszen a híressé vált prototípuson jelentős változások történtek.
Audi RS7
Audi

Első pillantásra azonnal feltűnhet az új fényezés, a korábbi fekete-fehéret ugyanis piros-feketére cserélték, az autót pedig átkeresztelték Robby-ra. Mindez leginkább csak jelképes változtatás, az viszont már komoly eredményként könyvelhető el, hogy az 560 lóerős, ikerturbós V8-as motorral hajtott prototípus 2 perc 1 másodperc alatt ért körbe a 4050 méter hosszú, kaliforniai Sonoma versenypályán, amivel számos sportautónál gyorsabb volt. Ebben az is közrejátszik, hogy a német mérnökök 400 kilogrammot faragtak a tömegéből, erről azonban nem árultak el részletes információkat.
Audi RS7
Audi

Arról viszont igen, hogy a prototípusban tesztelt fejlesztések a 2017-ben érkező vadonatúj A8-ban debütálnak majd az utcai autók között, például az önálló parkolás funkció, vagy az autópályás araszolást megkönnyítő mód, amely 60 kilométer/órás tempóig aktiválható. A tesztelésben egyébként egy Jack névre keresztelt A7 Sportback is részt vesz, amely többek közt feltűnt már a Szilícium-völgyben, Sanghajban és a német autópályán is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!